bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ochana vnitřku nádrže před korozí
Zdravím všechny ve spolek,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo máte zkušenosti s ochranou vnitřku nádrže před korozí? Před 3 roky jsem kys. citronovou vyčistil vnitřek nádrže na pionýrovi, ale už ničím neošetřil a nyní je nádrž zase rezavá, až mi to ucpalo kohoutek (sítko na kohoutku bylo komplet rozežrané, takže to asi vyrábí z nějakého šmejdu, když nevydrží ani 3 roky). Teď chci nádrž tedy znovu odrezit, ale řeším problém, čím nádrž ošetřit před další korozí. Dočetl jsem se, že se používá dvousložková epoxidová barva, ale bohužel mi v obchodech s barvy-laky nedokážou poradit co za barvu použít. Buď nic takového nemají nebo je barva určená pro krátkodobý styk s benzínem a nedokážou mi říct, zda je plně odolná vůči benzínu.

Můžete mi teda doporučit přesný typ barvy (druh a značku), abych mohl s něčím konkrétním přijít do obchodu nebo znáte jiný způsob ošetření nádrže?

Díky za rady...
Předchozí
1 2
Následující

Ochana vnitřku nádrže před korozí

25.7.2017 v 14:13 | Nahoru | #31
Když se to veme z tohoto pohledu, tak je jasný, že u pionýra jsou takový úpravy nerentabilní, to je pak jen o tom, že buď za to ty peníze člověk dá nebo nedá. Já jsem ochotnej zainvestodvat, ale je to jen pionýr, takže s rozumem a prostě tisíc a víc korun za ochranu vnitřku nádrže u takového peklostroje prostě nedám. U jiné větší motorky, kde jsou díly mnohonásobně dražší než u pionýra bych neměl problém, ale tady trochu jo .

1 reakcí na tento příspěvek Ochana vnitřku nádrže před korozí

25.7.2017 v 14:27 | Nahoru | #32
Prakticky vzato: pokud máš mádrž ven, nasyp do ní 1/3 drobného štěrku, něco jarové vody, protřep to řádně dočista a vysyp, vysaj vysuš a natankuj plnou. Než to budeš dělat znovu, uběhne hodně času...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ochana vnitřku nádrže před korozí

25.7.2017 v 16:17 | Nahoru | #33
laďa-prášil> Díky za odpověď, já teda místo štěrku používám osvědčenou kys. citronovou, takže ji použiju zase a jelikož jsem před chvílí dovezl Epolex S1300, tak to zkusím. Kdyby to stálo za prd, tak to pak třeba tím štěrkem a sklem vyčistím a nechám nádrž holou, ale prostě mi to nedá to nezkusit...

Všem tedy DĚKUJI za rady a tímto bych tento dotaz považoval za uzavřený.

(reakce na) Ochana vnitřku nádrže před korozí

25.7.2017 v 22:05 | Nahoru | #34

Konny88 píše: laďa-prášil> Díky za odpověď, já teda místo štěrku používám osvědčenou kys. citronovou, takže ji použiju zase a jelikož jsem před chvílí dovezl Epolex S1300, tak to zkusím. Kdyby to stálo za prd, tak to pak třeba tím štěrkem a sklem vyčistím a nechám nádrž holou, ale prostě mi to nedá to nezkusit...

Všem tedy DĚKUJI za rady a tímto bych tento dotaz považoval za uzavřený.



s těma kyselinama opatrně-ono to sice vyžere rez,ale potom to zreaguje kdoví s čím a kdo ví jak a nakonec to zrezne 3x rychleji.

za mých mladých let se hodily do nádrže 2 hrsti šroubků,5 minut se s tím štěrkalo,pak vysypat,vymýt horkou vodou a hotovo.a nevěřím,že to budeš dělat za půl roku znovu.

pokud jezdíš málo,přidávej do benzínu aditiva,třeba VIF,ono to ten benzín trochu stabilizuje,nezačne se rozkládat tak rychle.
.........jo a úplně nejhorší je nádrž s trochou benzínu na dně,to pak rezne jako prase.....

Ochana vnitřku nádrže před korozí

25.7.2017 v 22:44 | Nahoru | #35
Nejsem sice žádne chemik, takže nevím s čím může později reagovat, ale ta kys. citronová je už dlouhou dobu osvědčená (čistil jsem v ní hodně kovových věcí a vždy byl výsledek perfektní) a když se potom povrch pořádně opláchne, tak by mělo být vše v pořádku.
Vím, že se používá i mechanické odstraňování rzi (štěrkem, sklem apod.), ale ta práce s tím...

To je právě to, že posledních několik let už na pionýrovi jezdím málo a tak benzín hodně stojí v nádrži. VIF používám od auta až po sekačku, takže aspoň něco dělám pro kvalitu benzínu, ale není to všemocný. Zkusím tu nádrž vylít tím epoxidem a uvidím, samozřejmě budu pamatovat i na to, aby byla nádrž plná benzínu, ale je taky potřeba aby se starý benzín vyjel, takže nemůžu pořád jen dolívat. Pak by byla jedině možnost si udělat nějaký větší výlet, abych po čase toho benzínu co nejvíc vyjel a mohl nalít nový...

Ochana vnitřku nádrže před korozí

26.7.2017 v 13:23 | Nahoru | #36
A co do nádže dát nějakej plastovej vak? Takovou nádrž má McLaren F1

Ochana vnitřku nádrže před korozí

26.7.2017 v 16:02 | Nahoru | #37
Kde už se jednou rez chytla, tam už ji neodstraníš. Je to mezikrystalická koroze, tedy z materialu ji neodstraníš trvalo, pouze dočasně. Nejlepší bude, když si seženeš novou nádrž a tu předem ošetříš.

Ochana vnitřku nádrže před korozí

26.7.2017 v 21:31 | Nahoru | #38
Já odrezoval nádrž na Pionýra kyselinou citronovou před cca 5ti roky. Nejprve jsem zkoušel štěrk, ale to se mi vůbec neosvědčilo . Účinnost malá, v zákoutích žádná, naopak se tam usadilo takové mastné "bahno", které pak nešlo vypláchnout ani benzínem, ani jarovou vodou . Když se mi toho podařilo zbavit, zkusil jsem kyselinu. Po vylití kyseliny jsem nádrž mnohokrát vypláchl vodou (snad 20x) a mám pocit, že po druhém výplachu jsem tam přisypal i trochu jedlé sody, za účelem neutrailizace (asi zbytečnost spíš pro lepší pocit ) . Pak jsem nádrž co nejrychleji vysušil ohřevem a vylil dvousložkovou šedou epoxidovou základovkou (konkrétně Sincolor S2300 + tvrdidlo S 7300). Stroj používám párkrát do roka na závody, takže těch tankování zatím moc nebylo (většinou odstaven s plnou), ale zatím loupání ani žádné náznaky koroze nepozoruji (musím zaťukat na dřevo ). Nicméně, dodatečně jsem se dočetl, že případné loupání barvy je prakticky neřešitelný problém. Proto, když jsem cca před 2ma roky čistil nádrž na ČZ (opět kyselina citronová), tak jsem už ze strachu raději barvu neaplikoval. Rez se tam malinko chytá, ale zatím spíš taková neškodná povrchová. Tolik moje zkušenost, radit si netroufám

Každopádně moje doporučení... pokud něčím vylévat, tak hlavně aby byla nádrž dokonale odmaštěná a dokonale vymytá od kyseliny. Možná by stálo zato zkusit ještě výplach bezoplachovým odrezovačem, který údajně pasivuje povrch, ale těžko říct . A ohledně rezavění asi záleží na hodně okolnostech....např. jak je při odstávce nádrž plná, jaký je benzín, poměr oleje, vzdušná vlhkost, četnost a podmínky použití atd..

1 reakcí na tento příspěvek Ochana vnitřku nádrže před korozí

26.7.2017 v 22:58 | Nahoru | #39
Spazik> To by nebyl špatnej nápad, ale v domácích podmínkách je to asi neuskutečnitelné řešení

Alceste> Nová nádrž by byla určitě nejlepší řešení, ale tu nikde neseženu (myslím tím opravdu nová nádrž)

Martic> Díky za reakci. Můj postup bude následovný, odmaštění nádrže, vyčištění kys. citronovou, pečlivé vypláchnutí vodou + voda se sodou, pak bych ji ještě pro jistotu vypláchl odrezovačem, vysušil horkovzduškou a vylil tím Epolexem S1300. Myslím, že by to mělo být vše v pohodě a i kdyby se po čase ta barva začala loupat, tak dám do nádrže štěrk, kousky skla a třeba i vějířové podložky, hodím do míchačky a to by bylo aby se vše neočistilo, pak bych tedy musel fungovat jen s neošetřenou nádrží...

Ochana vnitřku nádrže před korozí

27.7.2017 v 00:49 | Nahoru | #40

1 reakcí na tento příspěvek Ochana vnitřku nádrže před korozí

27.7.2017 v 07:43 | Nahoru | #41
Múžu garantovat, že štěrk čistí na čistý kov. Pokud je to moc a ručičky slabé, upenni to kurtem na něco, co se rozumně točí. Třeba míchačku. Je potřeba nádrž dostatečně naplnit, aby se štěrk přesypával, asi jako když tu míchačku máš s dávkou malty... ale to nevím, jestli máš zkušenost. Funfuje to jako omílačka. Dokud je co omílat. Dvě hrsti matiček a štěrchat rozhodně nestačí.... Ale každý to umí líp nebo má aspoň lepší nářadí.

(reakce na) Ochana vnitřku nádrže před korozí

27.7.2017 v 08:49 | Nahoru | #42

laďa-prášil píše: Múžu garantovat, že štěrk čistí na čistý kov. Pokud je to moc a ručičky slabé, upenni to kurtem na něco.........



(reakce na) Ochana vnitřku nádrže před korozí

27.7.2017 v 22:24 | Nahoru | #43

Konny88 píše: Díky za reakci. Můj postup bude následovný, odmaštění nádrže, vyčištění kys. citronovou, pečlivé vypláchnutí vodou + voda se sodou, pak bych ji ještě pro jistotu vypláchl odrezovačem, vysušil horkovzduškou a vylil tím Epolexem S1300. Myslím, že by to mělo být vše v pohodě a i kdyby se po čase ta barva začala loupat, tak dám do nádrže štěrk, kousky skla a třeba i vějířové podložky, hodím do míchačky a to by bylo aby se vše neočistilo, pak bych tedy musel fungovat jen s neošetřenou nádrží...



Někdo ten štěrk vychvaluje, ale jak jsem už psal, osobní zkušenost velmi špatná . Proto bych s ním, jako náhradním plánem, raději moc nepočítal. Jistě by tu barvu dříve či později nějak serval, ale možná by současně prodřel některá místa durch a kouty by zůstaly neočištěné . Navíc z toho vzniká hrozný sajrajt (pracné čištění). Znám to i z práce, kde něktré díly omíláme v bubnu. Proto, když už mechanické čištění, zkusil bych spíš nějaké ty matičky nebo podložky.

Naposledy editováno 27.07.2017 22:28:39

1 reakcí na tento příspěvek Ochana vnitřku nádrže před korozí

27.7.2017 v 22:28 | Nahoru | #44
tak ono je štěrk a štěrk....,pokud tam nasypeš materiál na potěrák,takže frakce 1-3mm,tak s tím budeš rez sundávat těžce.......

(reakce na) Ochana vnitřku nádrže před korozí

27.7.2017 v 22:35 | Nahoru | #45
Dolph-cz> To je pravda, ale z kamínků bude vždycky i nějaký obrus a potažmo kal, který se pak blbě vyplachuje. A myslím, že s rovnoměrným účinkem se prostě moc nedá počítat. To by ta nádrž musela mít tvar koule.

Ochana vnitřku nádrže před korozí

28.7.2017 v 15:47 | Nahoru | #46
Já se do nádrže pustil před 3 týdny.. základ byl to pořádně odmastit pouzil jsem jarovou vodu, lih, tech. benzin a nakonec isopropylalkohol pak jsem použil kys. citronovou(při vetší korozi znova ohrat) pak znovu odmastit a pak dvě vrstvy epoxy základu S 2300 (ŠEDÝ) a nakonec dvě vrstvy epoxy vrchní email S 2321 ČSN 1000 (BÍLÝ), LESKLÝ. Mezi vrstvama čekat 24h a před nalitím benzínu 7 dní. Vše jsem kupoval zde sincolor. A asi je dobrý kupovat 100 oktanový benzín který by neměl do ,,sebe" nabírat vodu..

Ochana vnitřku nádrže před korozí

29.7.2017 v 17:54 | Nahoru | #47
My jsme nechali loni opravit nádrž J350/634 u MotoKenny kaučukovou hmotou od firmy KREEM® ROT. Zatím chválím a spokojenost, po ročním provozu. U kaučukové hmoty by nemělo být riziko praskání jako u epoxidu (zkušenost na nádrži J21 to pak bylo neštěstí).

Ochana vnitřku nádrže před korozí

29.7.2017 v 23:31 | Nahoru | #48
Trochu mě děsí co tady čtu, veteranisté by mohli vyprávět co na vyrezlou nádrž. Já mám v nádržích kaučuk, měl by to asi dělat někdo s praxí, nebudu tu dělat nikomu reklamu a nedělá to jen ten výše jmenovaný. Kolega odrezuje jen kyselinou a je spokojen.

Ochana vnitřku nádrže před korozí

2.6.2018 v 09:10 | Nahoru | #49
http://moto-stop.sho...r/epoxid-nici-nadrze snad to někomu pomůže já do toho jdu! mám to tady za rohem a pán to dělá precizně X let a dám 800kč za něco co vím že mi u toho pionýra vydrží do smrti bez trápení a zapínání míchačky a běhání do obchodu pro kyselinu v sáčku dejte pokoj pozor na firmy co vylévání kaučuku neumí! viz. jeho stránky
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 10 Včera v 20:21 AdaM123456
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA


TOPlist