bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Showa cartridge
18.7.2017 v 15:17
Zdar,nevíte někdo,jestli je tato cartridge rozebiratelná?

Showa cartridge

18.7.2017 v 15:17 | Nahoru | #1

Showa cartridge

18.7.2017 v 15:40 | Nahoru | #2
Je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Showa cartridge

18.7.2017 v 16:30 | Nahoru | #4
kerut> Ty jo, a to vypadá, že by mohla být dokonce i opět složitelná

(reakce na) Showa cartridge

18.7.2017 v 18:47 | Nahoru | #5
FiZzeR> si pis, rozebrat, vycistit, muzes si dokonce nasazet podlozky do hi-speed ventilku vylozene dle libosti (a nebo dle nejakyho odporne drahyho softu - http://www.shimrestackor.com/ ...no jako pruznost="deformace vetknuty desky" jde i rozumne spocitat, ale ty ztraty proudenim.. teda hadam ze to dvakrat moc presny nebude, ale tezko rict,.. resp. ty prachy bych za to ja osobne rozhodne nedal ) ... no a na zaver pak samozrejme zase slozit zpet, zejo

Showa cartridge

18.7.2017 v 20:43 | Nahoru | #6
Super,jde to rozebrat.Jsem to zkusil podle toho návodu-spodní váleček zatlačit dovnitř a vyndat pojistnej kroužek- no a tím jsem skončil-zatlačit nic nejde.Jde s tím jen otáčet

1 reakcí na tento příspěvek Showa cartridge

18.7.2017 v 22:32 | Nahoru | #7
Palička pomohla. Zjistil jsem,že ty ventily( předpokládám,že se tak říká tomu celku dole a pak nahoře na tyčce) mají být oba otočeny tak,jak je mám otočeny-že při kompresi jde olej u obou přes planžety a při roztahování přes planžetu s pružinkou,kde je téměř žádný odpor.Planžet pro kompresi mám na obou ventilech cca 8. Je to tak tuhý(zkoušeno šroubovákem),že se divím,že to vůbec funguje.Kolik byste tam těch planžet dali? Kdy bych tam chtěl nechat třeba jen 3-malou větší a plnej průměr-nebylo by to zas moc málo?

Showa cartridge

19.7.2017 v 00:11 | Nahoru | #8
neber to osobne, ale to bylo mysleny spis na Fizzera.. jak to tak ctu, jenom to procisti a nech tam radsi to co tam bylo

jinak pro info - tlak pro otevreni 0.1mm podlozky na nejakou tu desetinku zas az tak velkej nebude, radove v desetinach Mpa, mozna i v setinach.. obecne z pruznosti tam bude neco jako pruhyb = tlak * polomer na ctvrtou / modul pruznosti * tloustka na treti.. ovsem klid, tak jednoduse to nespocitas - budou v tom ruzny okrajovy podminky atd..(ve finale vztazeny do nejaky konstanty pred tim zlomkem) ...a jinak i 0.05 sterbinou uz ten olej docela v klidu protece (samozrejme se ztratami umernymi rozmeru vznikle sterbiny) a je to hi-speed okruh, podlozkjy se oteviraji (maji otvirat) jen pri vetsim tlakovem razu (prejeti prekazky)

co se tyka ladeni:
- zvysenim poctu podlozek ten potrebny tlak narusta priblizne primou umerou (priblizne = je to linearni do nejakeho poctu.. 10, 15 podlozek treba)
- zvetsenim tloustky samotnych podlozek se tlak zvetsuje jeste vic (jedna 0.2 podlozka odpovida cca osmi 0.1 podlozkam nad sebu)

ale nech tam to co tam bylo, predpokladam ze to tlumilo dobre a ver ze lidi co to pocitaj/navrhujou/testujou vedeli proc tam dali tolik podlozek kolik jich tam je

(reakce na) Showa cartridge

19.7.2017 v 01:36 | Nahoru | #9

sokoliik píše: Palička pomohla. Zjistil jsem,že ty ventily( předpokládám,že se tak říká tomu celku dole a pak nahoře na tyčce) mají být oba otočeny tak,jak je mám otočeny-že při kompresi jde olej u obou přes planžety a při roztahování přes planžetu s pružinkou,kde je téměř žádný odpor.Planžet pro kompresi mám na obou ventilech cca 8. Je to tak tuhý(zkoušeno šroubovákem),že se divím,že to vůbec funguje.Kolik byste tam těch planžet dali? Kdy bych tam chtěl nechat třeba jen 3-malou větší a plnej průměr-nebylo by to zas moc málo?



kapalina neni moc stlacitelna a kupodivu tam vznikaji docela velke sily - pokud o tom vubec nic nevis a naskladas si to podle sebe - treba jen pulku (jak pises) je riziko, ze to nebude fungovat spravne dost velke. jinak si myslim, ze to mas slozene spatne, ten "statickej" ventil dole je kompresni -ok. na pistu byva bud rebound valve, nebo v pripade, ze jsou tam dva tak reboundvalve + midvalve - to mivaji obvykle endura/krosky. u silnicnich stroju byvaji planzety jen v "rebound" smeru a v kompresnim smeru je "check plate" - tzn jednoduchy jednosmerny ventil - klapka. podle popisu tam mas jen jeden ventil na pistu + check plate - tzn tady bych se vsadil, ze planzety jsou pro rebound.

Showa cartridge

19.7.2017 v 02:58 | Nahoru | #10
jj, ja to z toho jeho popisu moc nechapu, co mysli nahore a co dole, ale assasin to pise spravne (pokud je to stejny jako ve starsich hondach) dole jsou planzety jen smerem dolu (kompresni hi-speed) a smerem nahoru zaklopka s pruzinkou (check plate), na pistku jsou smerem dolu opet planzety (rebound hi-speed) a smerem nahoru zase zaklopka s pruzinkou.. uprostred ventilku pak bude nejspis nejaky stelovatko low speed rebound (jehla) atd..

pro sokolik- viz napr: http://racetech.com...s/CartridgeForks.htm

>assasin BTW na "drobnych" upravach vidlic prave pracuju.. ale nejak bych se radsi verejne nerozepisoval mozna budu potrebovat soustruznika..

Naposledy editováno 19.07.2017 03:03:05

Showa cartridge

19.7.2017 v 10:53 | Nahoru | #11
tak jsem to důkladně prozkoumal.Je to,jak píšete a jak je na nákresu.Štelování tam teda není,Jediná možnost je zalaborovat s planžetama na spodním hi-speed.Nenapsal jsem,proč se v tom vrtám,abyste byli v obraze-Do vidlí jsem lil postupně řidší olej,skončil jsem na 2,5w.Zadní tlumič mám na nejjemnější odskok.Motocykl je je ale na moje potřeby stále tuhej jak hovado.Poslepované silnice 1.třídy ve 100km rychlosti je jak na trakaču.Prostě řidítka mají vybrace a zadek taky.Motocykl je celkově vyroben jako povozkově tuhej prostě.

Na spodním hi-speed bylo 9 podložek do kužela.4 velký jsem vyndal,tak uvidíme,co to udělá

Showa cartridge

19.7.2017 v 12:48 | Nahoru | #12
OK v tomto smeru jdes v postate spravnym smerem.. ano hrbolatou silnici resi hi-speed okruh, a ta hustota oleje na hi-speed nebude mit tak velkej vliv jako na low speed
resp. asi tak - ridsi olej bude mit vliv jen castecne - tj. ma mensi odpor kdyz uz protika tou vzniklou sterbinou, ale nema vliv na to samotny otevirani podlozek, ty se oteviraji podle tlaku kapaliny/poctu sloupce podlozek, bez ohledu na jeji vazkost..

nevim jestli to neni moc radikalni, ale tak v nejhorsim do toho budes muset vlezt znova.. jen jeste bacha podlozky umej byt slepeny olejem, a mit ruznou tloustku, atd - takze bych je pri montazi promeril mikrometrem

Showa cartridge

19.7.2017 v 13:35 | Nahoru | #13
sokolik: ono to chce zjistit proc to dela co to dela, jestli za to muze kompresni utlum, spatna pruzina, nebo spatne nastavenej odskok.
to ze je utlum pri roztazeni(rebound) nastavenej na nejmensi utlum, neznamena, ze by motorka mela byt "mekka"

a taky se mi nezda, ze by tam nebylo nic k nastaveni, vidlice s kartridzi obvykle miva stelovani nizkorychlostnich okruhu, jehly ktere skrti prutok bypasem vysokorychlostniho ventilu. tzn u reboundu dlouha tycka co jde uvnitr pistnice az do pistu a toci se s ni zatkou nahore, kompresni byva dole (tahle sestava nebyva soucasti kratrdze, ale spodku vidlice)

Naposledy editováno 19.07.2017 13:38:30

Showa cartridge

20.7.2017 v 02:58 | Nahoru | #14
Tak např. zadní pružinu unavenou mám asi nějak,ale změřil mně ju Vangelas,že má 95 N/mm.Sice ju mám předpětím staženou na 3/4 délky závitu,ale hodnoty má,jaký mít má.S olejem to bude asi horší.Zadek budu řešit až jak se mně co podaří udělat s předkem.Ty přední UPSD jsou opravdu jednoduchý.Seřízení jakékoliv není možné.Pružiny jsou v pohodě.V tlumení asi problem nebude.jen ty planžety,abych necítil nárazy od hrbolů.Vyzkouším to o víkendu,teď su vytížen

1 reakcí na tento příspěvek Showa cartridge

22.7.2017 v 21:06 | Nahoru | #15
vyzkoušeno-stále moc planžet

(reakce na) Showa cartridge

23.7.2017 v 23:15 | Nahoru | #16
sokoliik> to je docela zvlastni po az takhle radikalnim rreseni.. je po te uprave citit nejaka zmena ?

Showa cartridge

25.7.2017 v 18:37 | Nahoru | #17
na rozbitých cestách při vyšší rychlosti je to lepší,při rychlosti do cca 80 ne.Víc planžet asi oddělávat nebudu,páč aby se to nepotápělo při brzdění.Přestalo by fungovat hi-speed tak,jak by mělo.Napadlo mě ale,že by se daly zvětšít otvory na hi-speed a při nárazu na hrbol,když planžety pustí olej,pustí vlastně víc oleje.To by mohlo být řešení teď....možná

Showa cartridge

25.7.2017 v 22:13 | Nahoru | #18
nn, to potapeni resi low speed u komprese,.. (prip. nahrazenej tim ventilkem s pruzinkou na horni strane pistku)

castecne samozrejme muze protect i hi speed (kdyz za to zarves alá Marquez tak povoli i hi speed) nicmene i tak by tomu potapeni naopak branilo kdybys tam tech podlozek narval prilis moc = ventilkem by neprotekl vubec zadny olej

je to jednoducha soustava pero + tlumic... pero pruzi, tlumic mu v tom naopak trosku brani, aby nedochazelo ke kmitani..
takze na samotnou hloubku potopeni ma vliv decelerace (zaporne zrychleni) + brzdena hmotnost pusobici proti tuhosti pruziny, a ta low speed komprese ma (mit) vliv na jen to, s jakym zpozdenim se to potopi ( ..muze udelat potapeni pomalejsi, plynulejsi ale nemela by nahrazovat pripadnou malou tuhost pruziny, od toho tam ten tlumic neni)

co se tyka laborovani s ventilky a tvarem direk.. googli, na webu je toho dost - ale jakej to bude mit konkretni vysledek (pokud vubec) zjistis nejspis jen experimentem (svym vlastnim subjektivnim pocitem z jizdy).. tohle je docela solidni empirie, odhady, predpoklady, skutecne spocitat (s nejakou presnosti) toho moc nejde..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prodřený chrom na vidlici Cagiva Elefant 900 horva 5 8.10.2023 v 19:17 Anti
Zkušenosti s Elefantem od Cagivy? [1, 2] Cagiva Elefant 750, Cagiva Elefant 900 fatman 41 3.11.2020 v 15:14 Anti
Lak - kód barvy Cagiva Elefant 900 -Nio- 1 18.9.2019 v 00:04 Destroyer
cívka zapalování Elefant 900 / Duca... Cagiva Elefant 900 horva 6 16.1.2019 v 08:55 horva
Servis pro Ducati v okolí Mladá bol... Cagiva Elefant 900 Luky.moto 8 12.3.2018 v 00:27 Taazzzz


TOPlist