Téma: karbonová KOLA - zkušenosti
 
14.7.2017 v 17:03
Má někdo zkušenosti s karbonovými ráfky? jezdili jste to někdo? Uvažuju nad jejich pořízením, ale váhám, jestli to za těch 3000 USD má smysl:)
prosím teorie a odhady nechci - jen reálné zkušenosti. díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

13.9.2017 v 10:28 | Nahoru | #1

assassin píše: na fotkach jsou obvykle kola po rane, a hlinikovy by byly zniceny jeste vic...

aramid pro tenhle typ vyrobku smysl...

dewwil: ja mam vyzkousene co vydrzi karbonove ramy kol vs hlinikove a je to jinej svet...

...na nase silnice myslim ten karbon vydrzi vic nez hlinik, ten se zdeformuje, karbon v nejakejch mezich zapruzi....



Neříkám přímo vrstvu aramidové tkaniny, ale třeba vrstvu hybridní )jako se to používá třeba u závodních lodí na divokou vodu) v kritických místech.
Jestli by to teoreticky potom nebylo ještě odolnější k tak rozsáhlé deformaci, kdy se střed oddělí od ráfku. Být v místě spojení krom uhlíku i ten aramid, tak by to možná bylo prasklé, ale tak snadno se neoddělilo.
E: když jsem si doma zkoušel porovnat 2 vrstvy uhlíku x uhlík+sklo, tak ta kombinace sice více pruží, ale nezlomí se tak snadno na dvě poloviny

U těch kol, tady je třeba test takového rámu:


Naposledy editováno 13.09.2017 10:30:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

13.9.2017 v 10:50 | Nahoru | #2

kubacech píše: Neříkám přímo vrstvu aramidové tkaniny, ale třeba vrstvu hybridní )jako se to používá třeba u závodních lodí na divokou vodu) v kritických místech.
Jestli by to teoreticky potom nebylo ještě odolnější k tak rozsáhlé deformaci, kdy se střed oddělí od ráfku. Být v místě spojení krom uhlíku i ten aramid, tak by to možná bylo prasklé, ale tak snadno se neoddělilo.
E: když jsem si doma zkoušel porovnat 2 vrstvy uhlíku x uhlík+sklo, tak ta kombinace sice více pruží, ale nezlomí se tak snadno na dvě poloviny

U těch kol, tady je třeba test takového rámu:



to je prave ono, lod je tenkostenna skorepina, pocita se s tim, ze pri provozu dochazi k velke elasticke deformaci - a tam maji aramidova vlakna smysl. Kola takhle pruzit nesmi, pri provozu na kterej jsou ta kola dimenzovana nedochazi k tak velkejm deformacim aby mel aramid smysl. jo pri rane by kolo plnene aramidem popraskalo stejne jako ted, ale ten vylomenej stred by tam plandal na vlaknech aramidu. nevim proc delat neznicitelna kola, ktera preziji i velkou nehodu - kdyz pak budou tezka...

a zniceny ramy kol - jde o prurazy o kameni, opet uplne neco jineho nez jak je zatezovany rafek. Jo a taky author neni kolo :)


Naposledy editováno 13.09.2017 10:51:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist