prosím teorie a odhady nechci - jen reálné zkušenosti. díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti
kubacech píše: Neříkám přímo vrstvu aramidové tkaniny, ale třeba vrstvu hybridní )jako se to používá třeba u závodních lodí na divokou vodu) v kritických místech.
Jestli by to teoreticky potom nebylo ještě odolnější k tak rozsáhlé deformaci, kdy se střed oddělí od ráfku. Být v místě spojení krom uhlíku i ten aramid, tak by to možná bylo prasklé, ale tak snadno se neoddělilo.
E: když jsem si doma zkoušel porovnat 2 vrstvy uhlíku x uhlík+sklo, tak ta kombinace sice více pruží, ale nezlomí se tak snadno na dvě poloviny
U těch kol, tady je třeba test takového rámu:
to je prave ono, lod je tenkostenna skorepina, pocita se s tim, ze pri provozu dochazi k velke elasticke deformaci - a tam maji aramidova vlakna smysl. Kola takhle pruzit nesmi, pri provozu na kterej jsou ta kola dimenzovana nedochazi k tak velkejm deformacim aby mel aramid smysl. jo pri rane by kolo plnene aramidem popraskalo stejne jako ted, ale ten vylomenej stred by tam plandal na vlaknech aramidu. nevim proc delat neznicitelna kola, ktera preziji i velkou nehodu - kdyz pak budou tezka...
a zniceny ramy kol - jde o prurazy o kameni, opet uplne neco jineho nez jak je zatezovany rafek. Jo a taky author neni kolo :)
Naposledy editováno 13.09.2017 10:51:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti
E: proč by to nebylo kolo? Většině to na ježdění po městě, udržovaných cyklostezkách a různé celodenní výlety někde po horách nebo sklípcích stačí. Ale na trail ho moc nevezmeš.
Naposledy editováno 13.09.2017 11:29:46