2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
assassin píše: No to bude ale nejspis lepsi i na obyc aute s vylitanejma tlumicema a pneu s vysokým profilem vs treba impreza sti. To je trosku mimo srovnání pokud se tu resi motorky, top pneu a okruhovy styl jezdeni.
Ostatne kdo kdy mel v ruce současné treba slik a cestovní pneu, jasne pozná jakej je obrovskej rozdíl ve váze, tuhosti boku pneu a i celého behounu - u te "závodní" je ta pružnost temer eliminovana. To ze pneumatika tu vlastnost ma, krejza nepopírá, ale tu vlastnost u te pneumatiky nejde moc kontrolovat.
A treba ramlikova teorie o prepakovani ? Jeho velky vliv na ztráty vlivem opotřebení silentbloku? Ja uz jsem jich par videl a servisoval a ve vsech byly jehlova loziska a ne zadne silentbloky - po takových "moudrech" je tezky s někým se dohadovat o teorii - kinematice/dynamice podvozku motocyklu...
Teorii o silentblocích jsem raději přešel, protože nemám tolik rukou na multifacepalm
Přesně tak, pneumatika určité tlumící a pružící vlastnosti má, ale pokud předáme pneumatice funkci tlumiče, bude nadměrně zatížena na něco, na co nebyla stavěna. Sníží se jí tak životnost, mnohdy razantně. A jak známo, pneu, především okruhové, jsou extrémně drahá záležitost.
Proto ji používat jako tlumič je opravdu špatně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše: Teorii o silentblocích jsem raději přešel, protože nemám tolik rukou na multifacepalm
Přesně tak, pneumatika určité tlumící a pružící vlastnosti má, ale pokud předáme pneumatice funkci tlumiče, bude nadměrně zatížena na něco, na co nebyla stavěna. Sníží se jí tak životnost, mnohdy razantně. A jak známo, pneu, především okruhové, jsou extrémně drahá záležitost.
Proto ji používat jako tlumič je opravdu špatně.
Tak třeba Versys je na silentblocích , jasně, chytáte mě za slovo, primárně ale jde o vůle v přepákování.
Já se budu opakovat pořád dokola!
Tvrdím, že přejetí spáry vzorku v náklonu nemá šanci žádný tlumící ani pružící prvek podvozku zaznamenat! Právě pro to, že pneumatika takovou "nerovnost" odfiltruje a žádnou "informaci" dál nepošle!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše:
Proto ji používat jako tlumič je opravdu špatně.
...proč by to vůbec někdo dělal? Pointa byla, že výška profilu pneu má vliv na tlumení, což má, zbytek niko nezpochybňoval, ale ani nikdo nešel o extrému typu "pneu má přebrat fci tlumičů" tady to je zase ode zdi ke zdi jak vidím
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |