globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schody na zadní pneu
Zdravím a chci se poradit. Vyfocená pneu Michelin Pilot Road II má najeto cca 10 tis. km a po poslední dovolené (najeto cca 3000 km) ve dvou s plnou bagáží se udělaly takovýhle schody. Ta vyšší část vzorku je úplně jako skokanskej můstek. Je to tím, že je špatně nastavený tlumení nebo jen tím, že jsem řezal v Alpách zatáčky, někdy i dost brzdil a takhle naložená motorka tu gumu prostě odrovnala? Nebo je to ještě něčím jiným? Ve předu jsou taky schody, ale menší a stejně to v určitý malý rychlosti v zatáčce (30 - 50 km) vibruje do řídítek. Budu gumy měnit a nerad bych to tam měl hned od začátku... Díky za postřehy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

15.7.2017 v 16:18 | Nahoru | #91
Krejza> Dekuji za tipy. Soucasne nastaveni bych si samozrejme zapsal, jedinou upravu, co jsem zatim delal bylo povoleni predpeti zadni pruziny o dva zuby, protoze to bylo na max zbytecne tvrde a od te doby jsem spoky.

Udelal jsem pouze servis predek i zadek, olej a gufera. Samozrejme mi v hlave vrta cervik, ze by to urcite mohlo byt jeste lepsi, ale......ale neni cas ani energie s tim laborovat, jsem rad, ze se jednou max dvakrat tydne sklouznu, nekdy taky vubec, v kvetnu jsem mesi stal kvuli prevodovce, ted zas dva tydny nepojedu. Kdyz to funguje, tak se to toho nevrtam radsi.

Rad bych vyuzil nejakeho ladice, ktery byva sem tam na nejakem tom okruhovem dni. Rad bych nejake "roadracing" nastaveni pouzitelne jak na okruh, tak i na silnici. Ani tlaky nemenim moc. Poznas kolik foukam?

Naposledy editováno 15.07.2017 16:19:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

15.7.2017 v 19:35 | Nahoru | #92
Jarda89> Jestli jsi to měl na max, tak se nedivím. Neboj se s tím hýbat, vždy to lze dát do posledního funkčního nastavení. Je to jen pár vteřin života Není to nevratná životní událost jako třeba dítě

Za servis máš plus, to je super.

Věštit z koule neumím, ale gumy nevykazují ani jeden extrém opotřebení. Takže bych řekl předepsané, +- dvě desetiny rozdílu. Resp. nárůst tlaku je do třech desetin, což je ideální.

Schody na zadní pneu

16.7.2017 v 20:41 | Nahoru | #93
Pilový vzorek gumy jak u auta tak i u mašiny je způsoben přetížením gumy. To že se dá podvozek do kupy, problém neodstraní, jen sníží tento projev. Možnosti snížení je tlak těsně pod maximum tlaku udávané na gumě a na manuál nehledět. Odstranit znamená osadit gumu o větší nosnosti - dopsat do TP. A poslední je přehodnotit , jestli těch štangel salámu je zbytečně mnoho jestli baba opravdu potřebuje celou výbavu kosmetického stolku.

Naposledy editováno 17.07.2017 09:08:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

17.7.2017 v 19:46 | Nahoru | #94
Krejza> No sahnout do tlumicu jako udelat si dite nastesti fakt neni.

Zvykl jsem si na ostrou jizdu davat 2.3 predek a 2.5 zadek nez vyjedu a nejak se mi to zalibilo, mel jsem to i v Moste a dobry. 2.5/2.9 jsem fouknul vlastne jen do Alp kvuli tomu prejezdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

17.7.2017 v 20:29 | Nahoru | #95
Jarda89> Nedělaly ti ty čtyři desetiny méně na zadku hot tear na okruhu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

18.7.2017 v 00:51 | Nahoru | #96
Krejza> Ehmmm, hot tear....noooo ....asi jo covece. Myslis jako otrhavani? Sice vypadala na bocich najezene, ale neubylo v podstate nic, Power 3 ma konci profilu bez dezenu tri carky jako hlasice, prvni byl skoro fuc, druhej taky hodne ojetej a treti byl jeste peknej kdyz jsem tam dorazil. Myslel jsem, ze zmizi po prvni rozjizdce a ono prd, zustaly tam i po dvou rozjizdkach, normalne to neubylo.

PS: Uz na Hornetu 900, kdyz jsem ho trapil v Chebu, tak mi zacala ujizdet prdel po par kolech na vyjezdech. Jezdil jsem tehda Metz M3 a jednou,nebyt zapreny do stupacek, abych to vypruzil, tak jsem si regulerne vystoupil. Ale to byly tricitky a fakt rozpalenej asfalt, z 2.9 bylo najednou 3.4...
V Moste byl relativne chladek a i par kapek bylo.

Naposledy editováno 18.07.2017 01:02:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

18.7.2017 v 06:07 | Nahoru | #97
Jarda89> nárůst má být v ideálním případě zhruba tři desetiny. Když to je více, už se guma přehřívá a dělá specifický "vzorek", nejvíce v místě, kde se nejvíce přidává nebo brzdí, pokud jde o přední.
Dělá to takové jemné linky od vnějšku gumy do jejího středu, povrch už není hladký nebo kladívkově pravidelný.

Má smysl sledovat nárůst tlaku a zkoušet, co bude fungovat lépe.

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

18.7.2017 v 09:05 | Nahoru | #98
Mě by zajímalo, jestli se vyjádří i autor vlákna. Jestli je spokojen s odpovědí. Podle mě vlákno naprd jako obvykle. Většina lidí viděla pružinu leda na obrázku, další neví co je síla a tuhost. Pár lidí tu o tom evidentně něco ví, ale ti zas nejsou moc sdílní, ani poslat nějaký relevantní odkaz. Vono člověk nakonec zjistí, že i v jiných vláknech se ve výsledku napíše, že už se to řešilo a zjisti si to. No nic no.
Za mě jako amatéra mohu napsat. Bandit 650, 3 sady PR2. Přední guma vždy OK. Zadní guma - vždy přední hrana vzorku ubroušená, zadní (ve směru otáčení) se schodem. Nikdy nebyla oskákaná. Celkem pravidelně sjetá naplacato seshora, ale i z boků. Na boku jsem neměl vzorek vůbec žádný a na horní placce třeba ještě 3 mm. Guma se lámala po profilu nadvakrát. V extrému to při jízdě vypadá jako smekající se zadní kolo díky tomu, že není kulatá, ale spadne přes hranu. Foukáno dle výrobce 2,5 a 2,5bar. Zadní tlumič od 18 do 50tkm. Aktuální stav: Zadní guma má najeto 3500km. Tlak 2,9bar. Prakticky max předpětí. Odskok tlumení nastaven na 3 (4 levely). Guma už není tak placatá, ale schody na vzorku jsou tam pořád. Podle mě to tyhle gumy budou dělat ikdybych se postavil na hlavu, ale třeba mi někdo poradí, jak to seřídit optimálně. Tlumič se chystám dát na repasi možná v zimě, tam ale podle mě problém není. Jo jinak jezdíme hlavně ve dvou a naložený. Dík za reakce

2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

18.7.2017 v 12:57 | Nahoru | #99
Já teda vím o tlumení kulový,snad jen to že dokud z tlumičů nechčije olej,drtivá většina z nás na jejich repas a výměnu oleje kašle.....a nechat zrepasovat zadní tlumič to spoustu lidí ani nenapadne. Někteří možná ani netuší že to jde a ono nejen že to jde,můj mechanik dokonce prohlásil že by se to mělo dělat častejc než tlumiče přední.
A že to je kluk kterej o tom hodně ví!
Jestli je to v tomhle případě tlumením,to kolegovi též nepovím.
Za to když na mašině vidím gumu Mišulin,ježej se mě chlupy až na pozadí To byl taky hned můj první postřeh,asi už na ně mám averzi Každopádně říznout zatáčku s tímhle obutím si představit nedokážu.....leda tak rovně
To by byla první věc co bych sundal,vyměnil,zahodil a už nikdy si na mašinu nedal......to totiž bude v každým případě jedině ku prospěchu!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

18.7.2017 v 14:42 | Nahoru | #100

Tomas_81 píše: Já teda vím o tlumení kulový,snad jen to že dokud z tlumičů nechčije olej,drtivá většina z nás na jejich repas a výměnu oleje kašle.....a nechat zrepasovat zadní tlumič to spoustu lidí ani nenapadne. Někteří možná ani netuší že to jde a ono nejen že to jde,můj mechanik dokonce prohlásil že by se to mělo dělat častejc než tlumiče přední.
A že to je kluk kterej o tom hodně ví!
Jestli je to v tomhle případě tlumením,to kolegovi též nepovím.
Za to když na mašině vidím gumu Mišulin,ježej se mě chlupy až na pozadí To byl taky hned můj první postřeh,asi už na ně mám averzi Každopádně říznout zatáčku s tímhle obutím si představit nedokážu.....leda tak rovně
To by byla první věc co bych sundal,vyměnil,zahodil a už nikdy si na mašinu nedal......to totiž bude v každým případě jedině ku prospěchu!!!



to by mě zajímalo, proč se jich tolik prodává, když to jsou gumy úplně k hovnu nebo proč už jedu snad osmou sadu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

18.7.2017 v 16:38 | Nahoru | #101
Tomas_81> Nedávno jsem narazil na člověka, který mi tvrdil, že centrál je dělaný na životnost motorky a úplně hravě ji přežije bez potřeby servisu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

18.7.2017 v 17:27 | Nahoru | #102
prochi20> pokud Ti nestačí jména a na přímé odkazy se nezeptáš, tak Ti asi nic jiného nezbyde.
Ve dvou a s bagáží nemít sjetý prostředek, hm. Batoh musí milovat náklony.
Jestli ti to pomůže, při jízdě rovně dělat obloučky, zakulatíš tak střed gumy a zbavíš se tak dvou hran a plošky uprostřed.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

18.7.2017 v 17:59 | Nahoru | #103
Harry007> To ti nereknu proc se jich tolik prodava pac to opravdu nechapu....
Znam jednoho co jezdi Michelin Pilot Road III na Honde 954 a je s nima spokojenej. Uprimne receno fakt nevim proc! Jel sem je na stejne motorce a podle me ju to uplne zabilo....clovek se s tim pretahoval,riditka mely snahu se zavirat,do naklonu se to lamalo,ze zatacky to cloveka vyhanelo ven,placka placata! Ze to byla celkem dobra smes to je druha vec,ale ten naklon co to dovolilo by udrzel snad i korek bejt tam misto gumy
Asi hodne motorkarum to tak vyhovuje kdyz se jich proda tolik
Jinak si to vysvetlit neumim.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

18.7.2017 v 18:11 | Nahoru | #104
Krejza> Lidi toho nakecaj....
Clovek co to rikal me dalal mechanika v zavodnim prostredi. Vim ze tak jak tam, motorku doma nikdo nikdy zesit nebude....
Ale asi to nebude jen jeho domenka,spis zkusenost s tim jak to chodi,co dostava vic na frak i jakej to ma vliv na to aby motorka fungovala jak ma a to i v zavodnich podminkach

(reakce na) Schody na zadní pneu

18.7.2017 v 19:53 | Nahoru | #105
Tomas_81> Právě, byla z toho nakonec úsměvná debata
Naprosto souhlasím. Už jen z důvodu, že vidlice jsou dvě a tak si zatížení rozdělí mezi sebe a logicky se tak méně opotřebují než jeden kus centrálu.
Sám se pohybuji v závodním prostředí, kde se podvozek začíná řešit. A má oproti okruhům zase trochu jiná specifika.

(reakce na) Schody na zadní pneu

18.7.2017 v 23:40 | Nahoru | #106
Krejza> Tak to jsem nepozoroval nejak.

Mam v planu jet 10.-11. na Silesiaring, tak tam si asi zalaboruju a do te doby zkusim i ten podvozek nejak vyladit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 07:08 | Nahoru | #107

Tomas_81 píše: Harry007> To ti nereknu proc se jich tolik prodava pac to opravdu nechapu....
Znam jednoho co jezdi Michelin Pilot Road III na Honde 954 a je s nima spokojenej. Uprimne receno fakt nevim proc! Jel sem je na stejne motorce a podle me ju to uplne zabilo....clovek se s tim pretahoval,riditka mely snahu se zavirat,do naklonu se to lamalo,ze zatacky to cloveka vyhanelo ven,placka placata! Ze to byla celkem dobra smes to je druha vec,ale ten naklon co to dovolilo by udrzel snad i korek bejt tam misto gumy
Asi hodne motorkarum to tak vyhovuje kdyz se jich proda tolik
Jinak si to vysvetlit neumim.....



zajímavý.... já s nima jezdím i na okruh a žádnej problém... nájezd mají neskutečnej a jsou použitelný za každýho počasí... podle mě je to jedna z nejuniverzálnějších gum ve své kategorii a třeba je to i trochu o zvyku...

(reakce na) Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 07:56 | Nahoru | #108
Krejza> Ta guma je dvousměsová a kraje ubývají prostě rychle. Obloučky při jízdě rovně dělám často, nicméně batůžek to nemá moc ráda a zadní centrál to taky úplně asi neocení. Takhle asi dokážeš trochu eliminovat plošku gumy na prostředku a zakulatit hranu, ale jakmile se vytvoří plocha na bocích, tak to už ta guma zachránit nejde....

Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 10:31 | Nahoru | #109
Mam Speeda po repasi podvozku a vsiml jsem si na zadni gume toho sameho, na predni hrane trochu ploska, na zadni zvedla hrana. Tlaky jezdim vzadu o 2 az 3 desetiny mensi nej je predepsano. Fotku zatim nemam, nejak s k tomu jezdeni ted moc nedostanu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 11:08 | Nahoru | #110
Harry007> S piš zarážející.......jel sem už vícero značek gum,na vícero motorkách i různý kombinace obutí i různý komplet obutí na stejnejch mašinách,tak že mám docela srovnání.
A každopádně Michelin Pilot Road III je jediná guma se kterou i když byla v předu v zadu se motorka nechovala tak jak by mohla a hlavně měla! Což je ať už jedeš jak chceš a kde chceš,samo o sobě dost zarážející. Příčina toho je podle mě v tom že ta zadní 190/50 je v podání Mišulinu bezkonkurenční PLACKA,i na to že ta guma cestovní
Nespochybňuju to že je univerzální (což už samo o sobe vždy znamená KOMPROMIS),že při jízdě jakou dovolí drží i na to jakej má kilometrovej nájezd. Kompromis je nejspíš to v čem je ve své kategorii zdaleka nejlepší. A zřejmě i to co hodně lidí preferuje.....
Já preferuju motorku která se chová tak jak má,která jede tak nějak sama,můžu se na ní uvolnit a ne ji držet křečovitě,protože řízení má snahu se zavírat,do náklonu se to nepokládá,ale láme a při přidání plynu na výjezdu ze zatáčky to ta placka v zádu na které seš skoro na hraně,tě žene do protisměru bo do škarpy! Jednoduše žádná radost z jízdy
Ovšem jeto na Hondě 954 (tahle guma tam nepatří a tu mašinu zabíjí,přesto znám hned dva co na ní tuhle mašinu spokojeně jezděj,jezdily,což teda nedokážu pochopit),možná na tvé mašině to není až tak znatelný,ale bude to tam taky. Přezutí na BT 021 což je guma podobné kategorie,taky nejsou ideál pro 954,ale její chování 1000 a 1

2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 11:20 | Nahoru | #111
Mam to na vsech gumach. Je to umerne sile motorky a agresivite jizdy. Podle me je to dusledek elasticke deformace gumy pri zaberu/brzdeni. A vubec to nesouvisi s nastavenim tlumicu. Nastaveni tlumicu se projevi uplne jinym oskakanim. A protoze jeden obrazek zvici tisice slov, tak..

Naposledy editováno 19.07.2017 11:21:30

(reakce na) Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 12:17 | Nahoru | #112

Tomas_81 píše: Harry007> S piš zarážející.......jel sem už vícero značek gum,na vícero motorkách i různý kombinace obutí i různý komplet obutí na stejnejch mašinách,tak že mám docela srovnání.
A každopádně Michelin Pilot Road III je jediná guma se kterou i když byla v předu v zadu se motorka nechovala tak jak by mohla a hlavně měla! Což je ať už jedeš jak chceš a kde chceš,samo o sobě dost zarážející. Příčina toho je podle mě v tom že ta zadní 190/50 je v podání Mišulinu bezkonkurenční PLACKA,i na to že ta guma cestovní
Nespochybňuju to že je univerzální (což už samo o sobe vždy znamená KOMPROMIS),že při jízdě jakou dovolí drží i na to jakej má kilometrovej nájezd. Kompromis je nejspíš to v čem je ve své kategorii zdaleka nejlepší. A zřejmě i to co hodně lidí preferuje.....
Já preferuju motorku která se chová tak jak má,která jede tak nějak sama,můžu se na ní uvolnit a ne ji držet křečovitě,protože řízení má snahu se zavírat,do náklonu se to nepokládá,ale láme a při přidání plynu na výjezdu ze zatáčky to ta placka v zádu na které seš skoro na hraně,tě žene do protisměru bo do škarpy! Jednoduše žádná radost z jízdy
Ovšem jeto na Hondě 954 (tahle guma tam nepatří a tu mašinu zabíjí,přesto znám hned dva co na ní tuhle mašinu spokojeně jezděj,jezdily,což teda nedokážu pochopit),možná na tvé mašině to není až tak znatelný,ale bude to tam taky. Přezutí na BT 021 což je guma podobné kategorie,taky nejsou ideál pro 954,ale její chování 1000 a 1



jezdil jsem PR2 na VFR1200 a zavirani predku jsem nepozoroval. S podivnym zatacenim souhlasim, bylo to takove neplynule, ze mel clovek pocit, ze to klouze (obcas i klouzlo)

e: koukam ty pises o trojkach, tak asi to zavirani predku pridali jako novou vlastnost

Naposledy editováno 19.07.2017 12:17:56

Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 12:59 | Nahoru | #113
to zsvírání jsem na PR4 nepozoroval ani na XJR ani na VFR, to že klouzne na výjezdu zadek se občas stane, ale urvat v náklonu se dá poněkud každá guma

Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 15:14 | Nahoru | #114
Kluci,to jak moc se to projevi muze byt prece taky o motorce....o tuhosti podvozku,rozlozeni hmotnosti,nejakymu tomu uhlu rizeni,rozvoru a co ja vim.
Rek bych ze stejne jako jezdec,tak i kazda motorka ma na obuti ruzny naroky.
A opravdu dobra guma by tohle to delat nemela snat na zadne motorce.....

Naposledy editováno 19.07.2017 15:16:25

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 15:24 | Nahoru | #115
Když se tady pořád vymýšlejí všechny možné teorie

youtu.be/xLbxcYVEPYc

A tady je jedno možné řešení



Naposledy editováno 19.07.2017 15:25:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 16:22 | Nahoru | #116
Krejza> Tak jeste jednou. To, co je v tom videu je spatny nebo spatne nastaveny tlumic. je tam cela velka ploska, pravidelne okolo gumy. Ale opotrebeni vzroku tak, jak tu postovali vyse a jak jsem nakreslil, je jen a ciste zalezitost elasticke deformace pneu. A ta zavisi na vzorku (tvrdosti smesi, hustote a sklonu drazek) a na tocivem momentu, ktery aplikujes na pneu (pri akceleraci a brzdeni). Takze je pochopitenle, ze kluci na slickach to nevidi stejne, jako to nevidi cestovatele s relativne slabyma motorkama, kteri nedivocej. Naopak lidi, co maj 100+ konovou motorku a na tom sportovni mekkou smes a alespon sem tam zatahaji na vyjezdech maji ty hrany ozuzlany vzdy. Tak uz tu prestante tvorit teorie o tlumicich.

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 16:27 | Nahoru | #117
Já bych si jenom dovolil naznačit, že bandit nemá sto koní ani zdaleka, že já trhač asfaltu a drtič hlásičů nejsem ani omylem. A stejně ty schody tam mám.

(reakce na) Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 16:39 | Nahoru | #118
prochi20> Jasny, ja to vyrobil i na SSu s 60 koniky. Ale to hlavne kvuli mekke smesi a kvuli tomu, ze palice... Ale na 350ce a tech tvrdych Barumkach mi prijde, ze jsem to nikdy nemel..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 16:40 | Nahoru | #119
DrDNA01> Takže proto jedna a ta samá guma bude mít jednou zvedlou přední hranu vzorku a podruhé zadní, nebo třeba taky žádnou.

Jako příklad Ti uvedu předek na Versysu. Jezdím Angel GT, sportovně cestovní gumy. Už asi osmou sadu. S originální viskozitou oleje se nic nedělo, žádný okraj se nezvedal. Trochu jsem změnil, dal hustější. Světe div se, je to krapet přetlumené a po cca 2000km na gumě se jedna hrana začíná zvedat. Jediný viditelný rozdíl je právě olej. Jízdní styl sice upravuju, ale natolik pomalu, že bych ho mohl vyloučit. Výše uvedená situace se navíc stala na jedné a té samé gumě.
Zkus mi tedy vysvětlit, jak jsem k výše uvedené zvedlé hraně přišel jinak, než zásahem do tlumiče?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 16:45 | Nahoru | #120
Krejza> Pokud mluvime o hrane drazky ve vzorku a ne vetsi plose, tak je to skutecne jen tim, ze jsi upravil v navaznosti na zmenu tlumeni svuj jizdni styl. Mozna Ti to dovoli ucineji brzdit, nebo akcelerovat.

Edit: Jen brzdit - pises predni..

Naposledy editováno 19.07.2017 16:46:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist