Moje vize je taková,že bych do cca 4,5 tisíce otáček nastavil ekonomický mód na spotřebu,a nad touto hodnotou bych dopřál motoru směs pro optimální výkon.
Je ochoten někdo pustit kapánek svého "know how" a poradit optimální hodnoty?
1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?
Bosch LSU 4.9 sla krasne na misto origo skokove sondy (18 zavit). Po odpojeni origo lambdy jsem nastesti nemusel resit zadny lambda eliminator(odpor) = ECU zadna chybova hlaska. (mam prehratou jednotku a mozna proto i ta s origo mapami chybu O2 nehlasi).
Prekvapilo me jak moc ovlivnuje AIS (vstrik sekundarniho vzduchu za vyfukove vetily). Musel jsem deaktivovat/zablokovat v ECU, protoze jinak to i za studena pri zahrivani bylo okolo lambda 1 ci spis skoro 15afr. Potom uz to ukazuje na volnobeh za studena vetsinou <13.Tak snad to ukazuje realisticky, kazdopadne regulace teploty LSU4.9 funguje perfektne stale hodne blizko 780C. Za jizdy jsem zatim nezkousel kuli pocasi.
Ale i tak si rikam jestli s toho neco poznam. Tak me nez vyresim snad nekdy logovani napadl dalsi silenej, ale jednoduchej napad.
Z aliexpresu koupim za par smesnych $$ 2jednoucelove analogove V metry 0-5V.
1: 0-5V Napojim na vystup AFR controleru protoze si myslim ze raficka je lepe zretelna.
(vystrinu rastr z papiru a doplnim hodnoty AFR 8-20 na misto 0-5V aby to odpovidalo mozna i barevne "lean - optimal-rich")
2: 0-5V napojim na potenciometr skrtici klapky
(vystrinu rastr z papiru a doplnim hodnoty 0-100% skrtici klapky aby to odpovidalo 0-5V stejne jak pouziva fz1-zkalibruju podle diagonstickeho modu co ma yamaha v pristrojovce, ale myslim ze je to linearni jen to mozna neni od 0V)
Prekreslene rafickove budik AFR + TPS namotnuju na riditka. Ted vemu kameru a nastavim tak at vidi na otackomer + AFR a TPS budiky === A mam takove dataloger a hlavne se na motorce nezabiju, kdyz to nebudu muset sledovat
Pak se na to podivam jak Colombo na dukazni videomaterial ,vysetrim = a upravim RPM-TPS mapu, ci dokonce accel mapu
Naposledy editováno 12.03.2019 10:39:03