bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimální hodnota AFR?
 
30.6.2017 v 21:20
Pomalu se dostávám k podrobnějšímu nastavení jednotky od Ignitechu.Momentálně laboruju s hodnotami AFR. Ignitech má v tabulce nastavené hodnoty od 14,2 do 13,6.Jinde jsem vygrůglil i hodnoty kolem 15.
Moje vize je taková,že bych do cca 4,5 tisíce otáček nastavil ekonomický mód na spotřebu,a nad touto hodnotou bych dopřál motoru směs pro optimální výkon.
Je ochoten někdo pustit kapánek svého "know how" a poradit optimální hodnoty?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?

21.2.2019 v 09:22 | Nahoru | #1

Jurawood píše: Mohu se zeptat kdy motorka dosáhne ustáleného stavu, t.j. nemá sílu na to aby narůstaly otáčky na plný plyn?
Já jsem za 20 let do tak prudkého kopce ještě nejel.
.



Ja to dakazu s fazerem velice jednoduse pri "obycejne jizde"...to si treba jedu takhlec po dalnici na origo prevod a kdyz jedu kolem +280 kmh(zalezi na vetru teplote tlaku) tak se mi motor krasne ustali i v plnem vykonou na plny plyn. (mam v ecu posunuty omezovac)
Nebo naopak jedu pomalu do slusneho kopce s pritelkyni(52kg) a 3 plnymi kufry na 6ku v otackach kolem 1500rpm(toto samozrejme moc casto nedelam, ale priklad take funkcni)

U prave brzdy je to kouzlo, ze ma treba vetsi brzdny vykon nez testovany motor. Tata pred lety byl vedouci zkusebny v brisku a dostal se treba i sluzebne do IT, kde ladily 1 ze 2 motoru lamborghini co mel zavodni clun a tam meli brzdu s vykonem 900hp. (Myslim olejove cerpadlo se skrcenim ventilem a vykonym chlazenim). Jinak v brisku je valcovka v mrazovce co ma asi taky 200hp(ta se brzdila virivymi proudy)

Ale ve firme kde pravuju, tu mame jen dynamometr na motorky brzdeni jen setrvacnosti valce + ventilatorem(2kvalty). H-D motorky s tim, ale akceleracnimi merenimi ladi. (SPB smart power beanch.)
Tam me s motorkou stejne nepusti. Byl jsem rad kdyz jsem ukecal na zmereneni vykonu. Na ladeni a moje pokusy (ja neskoleny) s vlastni moto muzu zapomenout.(bezpecnostni duvody atd...) Jsem jiny projekt-nemam s ladenim nic sloplecneho, jen konicek.

Uz mi prisel ted afr controller, zatim ho budu pouzivat jen jako budik az to namontuju..a pak snad jedou prijde i loggovani dat(afr+throttle+rpm). Ale taky verim ze v ustalenem rezimu kdyz pojedu napr: predpisove po dalnici(bez vykonu) skokova lambda dela korekci smesy. Zatim ten simulator resit nebudu.

Naposledy editováno 22.02.2019 09:11:29

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

22.2.2019 v 20:23 | Nahoru | #2
CR500> Tohle nedopadne dobře a napíšu ti proč. I když ti zjevně nechybí zapálení, tak pro takovou věc se vůbec nehodí motorka, jako je FZ1. Sehnal bych na to originál Power Commander a tím ušetřil za propálený benzín, nesmyslné honění se po nějakých dálnicích a rozhodně si u toho nerozbiješ držku. Teď k věci.
Pro sbírání zkušeností bych rozhodně volil slabší stroj, nejlépe jednoválec, objem mezi 125 až 400 ccm. Na litru těžko poznáš, jestli to opravdu jede po nějakém zásahu do bohatosti směsi líp nebo hůř.
FZ1 má dvoje škrticí klapky a ty sekundární jsou ovládané servomotorem. Z toho tak nějak vyplývá, že můžeš kroutit plynem jak blbec, ale stejně ti to přidá jen tolik, kolik uzná řídící jednotka za vhodné. Pro rychlejší reakci motoru na přidání plynu je potřeba zmenšit sekundární škrticí klapky po obvodě. Tím se nejspíš rozhodí stavy nízkého zatížení.
Když chceš dostat větší výkon, musíš motoru umožnit nasát větší množství vzduchu a umožnit výfukovým plynům odejít co nejrychleji z válce pryč. Vždycky všechny úpravy spočívaly právě v tomto. Karburátor se pak otryskoval tak, aby dával asi o 15% bohatší směs, než je stechiometrická. Protože se to nemusí u karbecu podařit pro všechny režimy otáček a zatížení motoru úplně optimálně, záleží taky na tom, jak je propojená pravá ruka s mozkem! I tak je přínos bohatší směsi maximálně 10% na výkonu. Jsou ale režimy motoru, kde je naopak prospěšnější chudší směs, protože odvod spalin z válce a proplach spalovacího prostoru ovlivňují tlakové kmity ve výfukovém potrubí a tím pádem teplota výfukových plynů. Nemůžeš si myslet, že nacvakáním větších čísel do "mapy" se všechno zlepší a ucítíš to pod prdelí.
Úpravy motoru na větší výkon znamenají mít co největší ventily, jejich velký zdvih, co nejrychlejší otevírání a zavírání ventilů, dlouhou dobu otevření (i to má svoje limity), optimalizovat průřez a délku potrubí a tvar potrubí před nebo za ventilem. Až budeš mít hotovou hlavu, sání a výfuk, pak začni špekulovat nad nastavením bohatosti směsi.

Naposledy editováno 22.02.2019 20:24:25
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist