bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimální hodnota AFR?
 
30.6.2017 v 21:20
Pomalu se dostávám k podrobnějšímu nastavení jednotky od Ignitechu.Momentálně laboruju s hodnotami AFR. Ignitech má v tabulce nastavené hodnoty od 14,2 do 13,6.Jinde jsem vygrůglil i hodnoty kolem 15.
Moje vize je taková,že bych do cca 4,5 tisíce otáček nastavil ekonomický mód na spotřebu,a nad touto hodnotou bych dopřál motoru směs pro optimální výkon.
Je ochoten někdo pustit kapánek svého "know how" a poradit optimální hodnoty?

2 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

15.2.2019 v 14:46 | Nahoru | #1
Dve otazky na ostrilene ladice? 1. Kdyz zkumate AFR vyradite nejdriv skokovou O2 sondu aby nedelala pri mereni svou korekci??? 2. A jestli to chapu spravne tak palivova mapa je zakladne bohata a az O2 sonda pred katalyzatorem ji ochuzuje = to by se muselo pak ladit automaticky AFR na bohatou pokud bych origo O2 sondu jen vyndal? (nebo je to naopak a ten nejaky kouzelny "eliminator sondy" se pouziva k tomu aby byl signal origo O2 stale chudy a tim je teprv mapa bohata??).

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

17.2.2019 v 01:54 | Nahoru | #2
CR500> nemusis bejt ladic - co meri sonda ? meri O2,...
tzn. bohatou(moc paliva+maloO2->spaliny+nespalenej benzin ve vyfuku) prece nema jak zmerit ? naopak sonda zmeri chudou (nedostatek paliva+prebytek O2->spaliny+O2 ve vyfuku) tzn smes bude chudsi a kdyz sonda detekuje kyslik ve smesi (bacha ta jednoducha sonda toho moc "nedetekuje", ona si v realu tak nejak osciluje,neb proudeni i slozeni spalin ve vyfuku neni stacionarni nybrz pulzni.. a elektronika si tohle kmitani pak integruje.. prubeh ruznych typu sond vygooglis) tak vstrik prida palivo(cas)

jinak simulator sondy jsme kdysi staveli pro auto.. ne teda kvuli tuningu ale protoze lambda umrela, a par soucastek bylo levnejsi nez nova.. aneb ozonu zdar

Naposledy editováno 17.02.2019 01:57:18

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

17.2.2019 v 22:55 | Nahoru | #3
CR500> Neladím, ale z principu, jsou různé ECU a můžou mít různou úroveň kontroly všech možných elektrických hodnot. Čím vyšší bude emisní euro, tím složitější to bude a pak nastupuje varianta nahrazení původní ECU nějakým výrobkem určeným pro sport.
Nejednodušší bude situace u nevyhřívané sondy. ECU si počítá množství vzduchu a dávku benzínu ze všech čidel a motor musí spolehlivě jet a startovat i v čase, dokud se lamda sonda neohřeje od výfukových plynů. ECU je většinou jedno, jestli nemá signál (0V) deset vteřin nebo hodinu. Chybu zahlásí, až se objeví signál z lambdy, který osciluje mimo rozsah. Takže by mělo stačit sondu odpojit.
Pak jsou vyhřívané 4-drátové sondy a ECU je potřeba ošálit připojením správné zátěže na vodiče připojující ohřev. Ale novější ECU jsou už příliš chytré, než aby tohle stačilo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist