Moje vize je taková,že bych do cca 4,5 tisíce otáček nastavil ekonomický mód na spotřebu,a nad touto hodnotou bych dopřál motoru směs pro optimální výkon.
Je ochoten někdo pustit kapánek svého "know how" a poradit optimální hodnoty?
2 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?
tzn. bohatou(moc paliva+maloO2->spaliny+nespalenej benzin ve vyfuku) prece nema jak zmerit ? naopak sonda zmeri chudou (nedostatek paliva+prebytek O2->spaliny+O2 ve vyfuku) tzn smes bude chudsi a kdyz sonda detekuje kyslik ve smesi (bacha ta jednoducha sonda toho moc "nedetekuje", ona si v realu tak nejak osciluje,neb proudeni i slozeni spalin ve vyfuku neni stacionarni nybrz pulzni.. a elektronika si tohle kmitani pak integruje.. prubeh ruznych typu sond vygooglis) tak vstrik prida palivo(cas)
jinak simulator sondy jsme kdysi staveli pro auto.. ne teda kvuli tuningu ale protoze lambda umrela, a par soucastek bylo levnejsi nez nova.. aneb ozonu zdar
Naposledy editováno 17.02.2019 01:57:18
Nejednodušší bude situace u nevyhřívané sondy. ECU si počítá množství vzduchu a dávku benzínu ze všech čidel a motor musí spolehlivě jet a startovat i v čase, dokud se lamda sonda neohřeje od výfukových plynů. ECU je většinou jedno, jestli nemá signál (0V) deset vteřin nebo hodinu. Chybu zahlásí, až se objeví signál z lambdy, který osciluje mimo rozsah. Takže by mělo stačit sondu odpojit.
Pak jsou vyhřívané 4-drátové sondy a ECU je potřeba ošálit připojením správné zátěže na vodiče připojující ohřev. Ale novější ECU jsou už příliš chytré, než aby tohle stačilo.