globalmoto_duben_nolan





Téma: Autonomni rizeni auta / motorky
 
14.6.2017 v 19:05
www.autorevue.cz/mercedes-reaguje-na-teslu-plne-autonomni-rizeni-je-pry-deset-let-vzdaleno

Tak nejak ctu porad tyhle clanky a rikam si - chce tohle kurva vubec nekdo ?

Pracuje na tom snad kazdy, Tesla, Apple, Mercedes, BMW atd.. atd..

Anketu zalozim az zjistim (jelikoz jsem dlouho nic nezakladal) jak to v tomhle novem usporadani funguje, jsem dinosaurus k vymreni co nema rad novinky Miro !

Naposledy editováno 14.06.2017 19:09:51
Anketa: Ano ci ne
Chci to
22%
8
Nechci to
78%
28
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Autonomni rizeni auta / motorky

14.6.2017 v 19:09 | Nahoru | #1
Tady asi moc reprezentativní vzorek populace nenajdeš - snad všichni tady rádi řídí minimálně motorku, obvykle do určité míry i auto.
Ale pro spoustu "normálních" lidí je auto to jenom otravnej a nebezpečnej prostředek jak se dostat z A do B. Řídí neradi nebo vůbec, čas při jízdě by využili radši jinak (práce, knížka, film...) a z autonomního vozidla by měli proto měli velkou radost.

1 reakcí na tento příspěvek Autonomni rizeni auta / motorky

14.6.2017 v 19:10 | Nahoru | #2
U auta bych to bral 95% cest bych ridit vubec nepotreboval a celkem rad bych si si sednul a nechal se vézt

(reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

14.6.2017 v 19:12 | Nahoru | #3
stráťa> Chapu te, ale jak nechci v supermarketu automatickou prodavacku (pipej si sam) a chci si s holkou u pokladny poklabosit, tak si chci poklabosit v taxiku atd.. Tudiz tohle spis beru ze ti nekdo zas nasere do huby a ne pomuze.

Natoz sverit pocitaci svuj zivot. Pocitaci nejdou sverit ani nejzakladnejsi bezne cinnosti, coz teprve sverit mu rizeni auta.

Uz vubec nechci aby me auto ovladal nejaky picus na dalku, sverit UI sve zivoty je nejvetsi blbost lidstva cs.wikipedia.org/wiki/Stuxnet

Naposledy editováno 14.06.2017 19:24:43

(reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

14.6.2017 v 19:19 | Nahoru | #4
jetam> V pohode, zajima me nazor jak k tomu kdo pristupuje, me se to nelibi.

Autonomni rizeni auta / motorky

14.6.2017 v 19:26 | Nahoru | #5
U auta bych to i bral, denně stejných 60km tě fakt po čase už nebaví...nicméně že autonomní řízení není reálné 10let se mi nechce věřit, podle mě není reálné mnohem déle, i když se tvrdí, že stačí aby chybovost robotů nebyla vyšší než chybovost lidí-což ale podle mě tak lehké není, robotům nikdo nebude tolerovat havárky...

Nicméně jsou zde reálné hrozby - někdo hackne systém a bude mrtvých víc, než při pádu letadla, stejně tak když budeš mít prachy nebo někoho prostě jenom nasereš-buď tě pošlou do stromu nebo si tě odvezou na "bezpečné" a hodně odlehlé místo...a neuděláš vůbec nic...

Autopilot u motorky je oxymóron...

Autonomni rizeni auta / motorky

14.6.2017 v 19:35 | Nahoru | #6
U motky mi to prijde jako nesmysl - to je driv uplne zakazou.
U auta na delsi presuny bych to bral, ale asi bych tomu stejne neveril a radsi ridil sam. A za 10let to mozna bude na vybranejch silnicich/usecich silnic. Ale na okresce v horni dolni tak mozna za 50.

Autonomni rizeni auta / motorky

14.6.2017 v 19:37 | Nahoru | #7
Jinak samoobsluznej terminal je super, kdo se ma na ty ksichty za pokladnou divat

1 reakcí na tento příspěvek Autonomni rizeni auta / motorky

14.6.2017 v 20:18 | Nahoru | #8
Neznám nový auto, u kterýho by nejpozdějc po třech zimách neblblo něco v elektrice - alespoň občas, třeba v zimně za vlhka, po nastartování atd. Nebo nebylo něco poškozený - naprasklý sklíčko někde u světla, kus uraženýho zrcátka nebo blinkru u dodávky atd. Třeba ne nic vážnýho, ale 100% stav to není. U toho autonomního auta budou ale jen dvě možnosti - buď bude vše 100% OK, nebo to prostě řídící počítač vypne. Takže představa vlastnictví auta, který bude stát majlant a bude po pár letech provozu víc v servisu než na silnici mě nijak neláká. Protože 100% funkčnost X kamer a Y radarů v jednom autě - to možná za slunnýho dne v Kalifornii, ale už to vidim na zasolený poštěrkovaný zavátý silnici mezi Horní a Dolní Lhotou v únoru za sněhový kalamity... HA-HA!
Když to řídím sám a vrčí motor a točí se kola - tak nakonec vždycky dojedu. Takovýho počítače v autě se já určitě nedožiju, takže jsem v klidu. Možná se to časem uchytí jako varianta městský dopravy, ale 100% funkčnost na kdejaký silnice za každýho počasí je asi hodně vzdálená budoucnost.
A autonomní motorka? Trošku oxymóron, ne? Jakej by to mělo smysl?

Naposledy editováno 14.06.2017 20:30:24

Autonomni rizeni auta / motorky

14.6.2017 v 20:21 | Nahoru | #9
Bral bych to, pokud by to clovek mohl pouzivat kdyz by byl nadranej... Jinak je to hovadina...

(reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

14.6.2017 v 20:27 | Nahoru | #10

charlie.vtx1800 píše: Neznám nový auto, u kterýho by nejpozdějc po třech zimách neblblo něco v elektrice - alespoň občas, třeba v zimně za vlhka, po nastartování atd.



Jo

Autonomni rizeni auta / motorky

14.6.2017 v 20:30 | Nahoru | #11
Jako plno moznych negativních veci tam je, to nepopírám ale bral bych to. U motorky je to tak trosku blbost asi kdyz je to aspon u nas vec pro radost.

Svěřit rizeni UI nebo ozralymu autobusakovi nebo vedle jedoucímu polakovi co usíná taky zadna vyhra

1 reakcí na tento příspěvek Autonomni rizeni auta / motorky

14.6.2017 v 23:16 | Nahoru | #12
jo to máš těžký nechceš tyhle modernosti s tím že se bojitreba svěřit svůj život počítači to už lidstvo udělalo před x rokama vemte si zemi zasáhne obrovský emp a jméno v hajzlu všechno elektrický na sracky nikdo se nenažere ani pořádně nenapije a lidí se pozabíjí sami mezi sebou dít lidí už ani neví telefoní čísla na své známé vše je v křemíku nebál bych se extra svěřit mu řízení vše máš jištěný 2x až 4x záložníma obvodama i dnes už máš ve vozidle nouzový režim který když se něco posere ti vypne vše nedůležité a auto tudíž nechce pořádně jet nevím jak často kdo mění řídící jednotku ve svém autě či posilovače řízení nebo máte problém s GPS nebo senzory deště či parkovací kamerou já teda fakt nemám za mě nebojím se toho ale rád řídím takže nechci ale třeba jednoho dne až budu starej tak mě to už tak bavit nebude nastavím cíl a jedu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 06:32 | Nahoru | #13
zatrran> Já právě tyhle špatný zkušenosti s novými auty po pár zimách mám. Občas blbne nějakej senzor, chvíli to jde, chvíli ne. A když už to dám do servisu, tak to jako na potvoru funguje. Všechny světla svítí a stejně se mi chvílema rozsvítí varování, že je nějaká žárovka v háji. A zas to zhasne. Senzor deště občas nezapne ani v lijáku - a pak zas funguje. Občas mi to hlásí nezavřený dveře - i když jsou všechny zavřený. Jo, jsou to prkotiny, ale prakticky neopravitelný, někde je nějakej zoxidovanej spoj a najít ho je spíš náhoda.
Jenže autonomní auto bude tou elektronikou prošpikovaný. Co na tom, že to bude 2,3,4x jištěný - jak se řídící jednotka zachová, když jedno ze zálohovaných čidel začne blbnout - hodí to do nouzovýho režimu? Vypne auto? Dokáže to servis opravit, když to bude závada-nezávada, která chvíli je a chvíli není?
Už dneska jsou s moderníma autama problémy, opravy se řeší zkusmou výměnou různých řídících jednotek a senzorů a může to jít do tisíců a týdnů odstávky. A to je, v rozsahu složitosti, čajíček proti tomu, co bude v autonomním autě. Každýmu už asi zamrz mobil nebo tablet. A to všechno je prkotina, proti složitosti autonomního auta. Toho se bojím - levný to nebude, ale jak to bude fungovat po pár letech? Nebo se auto taky bude měnit po 4-řech letech, jako mobil, kterej už neprodáš ani za 5% kupní ceny, protože bude "morálně zastaralé" a nikdo ho nedokáže opravit a ani se to nevyplatí?
Pro ekonomický růst možná ideální , ale pro zákazníka asi dost šílená představa - a nepřijde mi až tak nereálná. Pochybuju, že to vydrží - byť jako ojetina pro někoho, kdo nemá na nový, nebo se mu nevyplatí - sloužit 10-15-20 let, jako auta dneska. Už dneska si jako ojetinu pořídí někdo třeba Q7 v plný palbě jen pokud je cvok, protože bude mít jen starej střep, co ho na opravách a údržbě sežere. Ćím luxusnější a elektronikou víc prošpikovaný auto, tím dneska rychleji ztrácí na ceně a jako ojetina je hůř prodejný.
Ale to je můj názor. U kusu železa vidím, že je buď zlomenej, nebo ne. U elektroniky vidím, že chvílema funguje a chvílema ne a nikdo to neumí pořádně opravit.

(reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 07:00 | Nahoru | #14
charlie.vtx1800> tak pokud by byla nějaká závada na těch senzorech jak uvádíš, tak by tě auto mělo vyzvat k tomu, abys převzal řízení...teda pokud ještě bude mít vůbec volant a pedály, protože dle studií/konceptů se s těmito komponenty do budoucna moc nepočítá

jinak já to má stejně, mám radši "analog", na druhou stranu musím říct, že jsem u aut zlobící elektriku v podstatě nezažil, a to ani u starého Japonce z roku 91, kde už bylo v elektrice skoro vše-fungoval až do letošního roku a fungoval by dál, jen ho sežrala rez...

Naposledy editováno 15.06.2017 07:01:10

Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 07:16 | Nahoru | #15
No nechci byt sprosty, ale kdokoliv kdo veri jakekoliv korporaci, ze dela svoji praci a ze umi neco zabezpecit, tak je......no nechtel jsem byt sprosty....tak je minimalne naivni. Tenhle priklad dole to je jen to co se ukazuje pro "beznou" verejnost. Vetsina veci se ani neukazuje a ono by vas to preslo ty ptakoviny autonomni

2 reakcí na tento příspěvek Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 07:43 | Nahoru | #16
Jestli můžu navázat na svůj předchozí příspěvek - po krátkém zamyšlení a z jinýho úhlu pohledu:
Ano, jsem staromilec. Jenže taky už pamatuju, jak jsme dle dobových předpovědí už dnes měli lítat na dovolenou na Měsíc a každej mít svýho osobního robota-sluhu-otroka. A všechno je po 40ti letech úplně jinak.
Když vezmu samořídící auta trošku optikou dneška: Měli by být za 5-10-20 let a budou za hubičku a 100% spolehlivá a universální.
I dneska se staly v letectví havárie, kdy letadlo spadlo, protože řízení letu v kritické situaci převzal pilot, ale na pozadí do řízení stále zasahoval počítač a výsledkem bylo, že se systém dostal mimo předpokládané operační parametry, nebo že pilot netušil, jak počítač jeho povely poupraví. A to přesto, že vše je mnohokrát testováno, typů letadel je jen pár a na obloze není ani takový provoz, ani tak nutné permanentní řízení dle spousty vnějších okolností - letadlo nemusí dělat každých pár vteřin zatáčku, zastavit na křižovatce a míjet desítky dalších letadel.
V průmyslu, kde něco řídí počítače, se používají jednoduchá robustní řešení, u kterých je nastaven bezpečný způsob odstávky, když se systém dostane mimo parametry.
A teď auta: Obrovský počet nahodilých situací, kdy se předpokládá jejich vyřešení brutálním výpočetním výkonem a obrovskou složitostí systému. Jenže ne vše se dá naprogramovat, takže se předpokládá nějaký způsob UI a samoučení se. Pak je jen otázkou času, kdy dojde k nějaké poruše v křemíku a budeme tu mít UI s poškozeným mozkem. Bude i psycholog pro UI? Psychotesty a CT mozku UI? Dojde k změně předpisů, nebo se objeví nějaká chyba v programu - budou se vydávat aktualizace? Jak se zajistí kompatibilita s již naučenou IU, když každá bude už částečně jiná? Co když si někdo nechá "vytunit" UI (přečipovat) , aby třeba byla agresivnější (nazvěme to "sportovní mód"). Kdo to objeví. Kdo zajistí kompatibilitu aktualizací, jak dlouho bude která verze podporovaná? Co se stane, když aktualizace vyvolá nějaký konflikt v systému? Když spolu budou komunikovat stovky aut, co se stane, když nebude vše kompatibilní? Co elektromagnetické interference a rušení, když každý auto bude mít několik radarů/lidarů? Kdo nastaví "kalkulovanou míru rizika"? Je asi naivní předpokládat, že v řízení aut bude možné prakticky využít nulovou míru rizika - čili, že za každé situace pojede auto se 100% jistotou, že nedojde k havárii. Je možné se vůbec rozjet při požadavku na 100% bezpečnost? Bude přípustná havárie v 5 km/h nárazové rychlosti? Nebo v 50-ti? Bude pro všechny stejná? Nebo bude havárie nepřípustná? Co se stane, když systém vyhodnotí riziko havárie? Okamžité zastavení může také představovat riziko havárie! Co když se zpětně dojde k potřebě upravit tyto parametry rizika (např. na základě rozboru havárií, které určitě nastanou) - bude muset být nějaký legislativní schvalovací proces? Bude se to muset implementovat do všech typů a verzí operačních systémů? Do kdy, kdo to zajistí, kdo zajistí správnost fungování updatu? Takhle bych mohl pokračovat asi několik stránek.
Jak říkám - jsem staromilec. Ale vše výše uvedené je jen logickým rozvinutím dnešní situace s aktualizací operačních systémů, antivirů, konfliktů programů a ovladačů, co zažíváme všichni dnes a denně. Při pouhých pár platformách WIN X a Y vs. MAC a Android. Většinou to dnes není fatální, co musí jet na 100% a za každé situace, výpočetní výkon není tak brutální, jaký bude potřeba a UI nám do PC a mobilu taky zatím nekecá, resp. v něm není.
Prostě si myslím, že tohle vše je mimo naše reálné možnosti na další desítky let. Ano, v roce 68 jsme dostali člověka na Měsíc - ale od tý doby nic, žádná dovolená. V roce 69 začal komerčně létat Concorde - nástupce už nedostal. Atd. Prostě - ne vše, co dokážeme, dokážeme taky dlouhodobě využívat. Určitě dokážeme, že pár aut se samostatně projede dnešním městem. Ale opravdu dokážeme vybudovat a uřídit komplexní systém, kdy všechna / většina aut bude samořiditelných? Dokážeme takový systém uřídit a obsloužit? Nebudou nakonec náklady na to všechno větší než přínosy? Zabezpečení, virové útoky, pokrytí internetem, neustálá aktualizace, kontrola UI?
Mě to prostě zase přijde jako jedna z dalších naivních představ, která po střetu s realitou dopadne úplně jinak a nebude to tak růžové a bezproblémové jako PR články a prohlášení. Ale potřetí - já jsem staromilec...

(reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 07:56 | Nahoru | #17
charlie.vtx1800>

E: A vis o tom, ze rozsah textu co jsi napsal je prilis dlouhy na to, aby ti co o takovych vecech budou rozhodovat si to vubec precetli cele? Oni na to nemaji cas, oni chteji vyvijet, programovat, pokrok, ukazat co dovedou a ne se zamyslet nad tim, jestli to vubec k necemu je a jestli to potrebujeme

Naposledy editováno 15.06.2017 07:59:41

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 08:03 | Nahoru | #18
charlie.vtx1800> Já si myslím, že není nezbytně nutné, aby auta jezdila sama zmísta A (garáž) do místa B (parkovací místo v zaměstnání, kině, obchodě...), ale mně osobně by stačilo, kdybych najel na hlavní silnici, zapl adaptivní tempomat, lane assistent a nechal auto jet po silnci / dálnici. Prostě rutinní činnost.
Problém ale je taky v silnicích samotných resp v jejich detailech. V takovým německu nebo rakousku jsou silnice celkem přehledný, křižovatky vypadají víceméně dost podobně a skoro i vycházejí z nějakých typových uspořádání. U nás je někde křižovatka jak odstavná plocha pro milion kamionů, někde schovaná za bukem, někde přiblble rozdělená zatravněným trojúhelníkem, takže pak i ten počítač bude zmatený.
Co se týče těch nehod a nehod v letectví - mám dojem (nijak podrobně to nestuduju), že pokud pominu nějakou fatální chybu nebo poruchu motoru, tak většina nehod je způsobená kombinací pilota, zanedbání něčeho, počasí, nízké viditelnosti při přiblížení a špatné interpretace dat a nebo zaslepené pitotky O nehodách, kdy někdo letadlo heknul a poslal do skály, nebo kdy se počítač zaseknul a letadlo ve smrtelné agonii klapek zaseknutých v určité poloze nakroužilo k zemi, jsem nikdy neslyšel.
Na zemi v tom autě je to ale proti letadlu o dost jednodušší - pořád je možný zastavit a to už dneska auta umí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 08:10 | Nahoru | #19

karf píše: charlie.vtx1800> O nehodách, kdy někdo letadlo heknul a poslal do skály, nebo kdy se počítač zaseknul a letadlo ve smrtelné agonii klapek zaseknutých v určité poloze nakroužilo k zemi, jsem nikdy neslyšel.


..a kdybys to viděl, tak bys uvěřil?


a

http://www.bestcompu...-by-computer-errors/

(reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 08:19 | Nahoru | #20
karf> Třeba bohužel ty havárie letadel - ano, vždy je to konflikt pilot vs. systém. Jenže piloti často netuší, jak se ten systém v kritické chvíli zachová. Pilot potřebuje přitáhnout a odlepit letadlo od země. Ale systém je z bezpečnostních důvodů nastaven tak, že nejprve podrovná, přidá tah motorů - a už je pozdě. Systém je nastaven tak, že v nízkých rychlostech při stejné výchylce řídící páky vychýlí řídící plochy dvojnásobně oproti běžné situaci - pilot to ani neví, neboť nikdo ho při přeškolování na nový typ na toto neupozorní - ono to totiž není v žádné příručce, jen nastavené v systému - a letadlo spadne. To je, zjednodušeně, z reálných nehod!
Já se prostě obávám, že nakonec ten systém UI a autonomních aut bude natolik složitý legislativně a na IT správu atd., že se sám sežere. Když spadne letadlo, tak se ten typ třeba do vyšetření havárie uzemní a nesmí lítat. Co se stane, až se objeví chyba v systému autonomního auta? Odstaví se auta s daným softem nebo hardem? Centrálně se vypne klíček, nebo se vydá zákon? Rozumíš - tohle je tak rozsáhlý a komplexní systém, že nakonec jeho správa a řízení může přerůst naše možnosti. Dyť nefungují dnešní daleko jednodušší systémy - každej, kdo se trochu v týhle oblasti pohybuje, by mohl vyprávět. Ale tohle by bylo nejméně o dva řády složitosti někde jinde. Budou na to lidi? Co s tim udělají politici? Mě to přijde hrozně naivní očekávání a myslím, že to je větší sousto, než na co máme reálně. Vytvořit, nakonfigurovat a trvale udržovat něco tak složitýho. A zranitelnýho - viry, heknutí, solární bouře....
Edit: Reálné je, že v neustálé snaze o zdokonalení a zvýšení bezpečnosti, třeba pod tlakem politiků, bude systém tak dlouho "vylepšován", až nikdo nebude tušit, co kde jak vlastně funguje. Že lidi nejsou bezchybní a havárie z lidského faktoru jsou a budou - to jsme přijali. Ale stejně se je stále snažíme - a někdy kontraproduktivně - eliminovat stále složitější legislativou a represí. Ale politiky v tom přeci jen trochu brzdí ohled na volební hlasy. UI mít volební hlas (zatím ) nebude- chraň nás bohové před iniciativou politiků na tomto poli...

Naposledy editováno 15.06.2017 08:29:12

(reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 08:42 | Nahoru | #21
karf> Tak co se tyce letadel a treba specialne Airbusu, tak pro klidne lety pokud nekde litas doporucuji nebavit se s dlouholetymi piloty at uz ciste civilnimi nebo puvodne vojenskymi. Hlavne se neptat na veci proc jako v dnesni dobe u sebe porad nosi treba papirove mapy, aby jsi nezjistil, ze treba kompletni vypadek trojnasobne jistenych systemu kdy vsechno zhasne a zustane ti jen analogovy horizont/kompas neni zase az tak vyjimecna udalost. Na venek vypada vyjimecne jen proto, ze kdyz to nespadne, tak to neni v mediich no

1 reakcí na tento příspěvek Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 08:42 | Nahoru | #22
Co takhle taxi?



U aut mi to vadit nebude, motorka je nesmysl

(reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 08:50 | Nahoru | #23
fockewulf> Urcite neuveril, protoze to prece neni mozne a zakony, politici, firmy, predpisy a ja nevim co jeste by to prece nedovolili Jsou dobrota sama a chteji prece pro nas jen to nejlepsi

(reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 08:52 | Nahoru | #24
Lynch> No tak urcite. To zni tak cool a hipstersky. Navic v SF. Budoucnost je tady. Je to vyborne a blablablabla. Staci se podivat o zpravy o den pozdeji po tvem videu



2 reakcí na tento příspěvek Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 09:03 | Nahoru | #25
Jedna se o testovaci fazi, ve ktere udelal ridic chybu.

V kazdem aute je ridic, ktery ma v takove situaci prevzit rizeni.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 09:18 | Nahoru | #26
Lynch> Jedna se testovaci fazi, ve kterem primarne sam stroj udelal fatalni chybu, nasledovanou uplne stejnou chybou ridice. Jen tak mimochodem....k cemu je v autonomnim voze ridic?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 09:25 | Nahoru | #27
Lynch> jenže i kdyby hned, podívej se, jak vypadají silnice v USA a jak vypadají silnice v Evropě. V USA je to v podstatě mřížka, na které umí řídit i opice-si to vem podle motorek, celé USA, pokud si chtějí užít trochu zatáček, tak musí na "mulholland snake"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 09:30 | Nahoru | #28

puffybodie píše: Lynch> Jedna se testovaci fazi, ve kterem primarne sam stroj udelal fatalni chybu, nasledovanou uplne stejnou chybou ridice. Jen tak mimochodem....k cemu je v autonomnim voze ridic?



legislativa hlavně nebo ho mužeš brát jako bezpečnostní prvek, někde je to obráceně, lidi fungujou a počítače je hlídaj jak něco poserou preberou to

(reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 09:40 | Nahoru | #29
jetam> Jj to vim, ze tim chteli/chteji ochcat legislativu a neplatit drahou licenci. Ale obecne, neco co ma cloveka pritomneho neni autonomni system.

(reakce na) Autonomni rizeni auta / motorky

15.6.2017 v 09:45 | Nahoru | #30
fockewulf> Jeste maji Tail of the Dragon. Ta je mnohem hezci a casto i mnohem zabavnejsi

Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist