Ventilová vůle. Výrobce udává její rozsah, např. mám 0,13 - 0,18 mm na sání u studeného motoru. Člověk by řekl, že stavěcí šroubky na vahadlech se budou omačkávat a tím se bude vůle zvětšovat, tedy bylo by rozumné ji nastavit na spodní hranici.
No ale pak mě napadá - mám zafrézovaná sedla, zabroušené ventily, ventily se tedy budou určitě zaklepávat do hlavy, čímž se musí vůle zmenšovat - a k tomu dojde u každé motorky. A tak by bylo logický nastavit zase vůli na hranici horní, protože se bude zmenšovat.
No a teď která z těch dvou úvah je správná, pravděpodobnější? Nastavit ventilovou vůli spíše ke spodní hranici, k horní hranici nebo se prostě řídit pravidlem "zlatý střed"?
Díky za každou odpověď
1 reakcí na tento příspěvek Ventilové vůle obecně
Tož téma značkuju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilové vůle obecně
kuzmič píše: Mě by jen zajímalo, jak jsi ty vůle změřil? jaké máš měrky?
Sadu spárovek, dle posuvky ok
No tak mě zarazilo spíš to, že předtím to nedělalo. Nebo jsem to neslyšel, taky možnost. Tak to asi nechám a pokud to nebude nic dělat, seřídim je při 1000 km jak se má někam k horní hranici, třeba setinku nebo dvě od ní
dadanek1999 píše: seřídim je při 1000 km jak se má někam k horní hranici, třeba setinku nebo dvě od ní
to jsme si mozna uplne nerozumeli - seridit nekam k horni hranici uz po zabrouseni, a po tech 1000km (nebo proste podle manualu ten prvni kratkej inspekcni interval - jako u novy moto) uz jen zkontrolujes jestli se neco zasadne nezmenilo, a pak kontrolujes v intervalech dle manualu, nebo treba trosku kratsich atd... to pripadny "trosku vymackani sedel" bylo mysleny jako na zivotnost motoru, nebo nejakej proste delsi casovej usek.. (=jasne ze kdyz budes mit treba zavodak a budes vedet ze d toho stejne polezes nekolikrat rocne muzes to v klidu serizovat ke spodni hranici, protoze za tak kratkou dobu se to nijak zasadne nezmeni)
nevim teda taky jak to tam mas konstrukcne reseny, pises sroubky takze asi OK, neni problem to nastavovat, ....ale kdybys mel pokazdy vytahovat premerovat + objednavat podlozky pro treba 16 ventilu, asi by Te z toho brzo... to.. , no..
1 reakcí na tento příspěvek Ventilové vůle obecně
pokud ji das vetsi, ventil se mene chladi, ma vetsi razy, vice se zaklepava, klesa take airflow a s nim vykon.
Pokud malou napr. 0.05, ventil nemusi dobre zpravidla za studena a mrazu tesnit.
To nejdulezitesi, je to uplne jedno, dulezite aby nejaaka ta vule byla!!!
Naposledy editováno 15.06.2017 11:49:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilové vůle obecně
Jurawood píše: Me by zajimalo jak zjistis jestli je vule 0.13 0.15 nebo 0.17mm
pokud ji das vetsi, ventil se mene chladi, ma vetsi razy, vice se zaklepava, klesa take airflow a s nim vykon.
Pokud malou napr. 0.05, ventil nemusi dobre zpravidla za studena a mrazu tesnit.
To nejdulezitesi, je to uplne jedno, dulezite aby nejaaka ta vule byla!!!
Toz dela se to blbe, ale +- jedna setina se da sparovkama zvladnout.
Mel jsem za to, ze mala vule zpusobuje nedovirani a tedy podpalovani ventilu za tepla (kdy se kov roztahne a vule se zmensi), cekal bycj tedy ze za studena to bude OK... Urcite je to tak jak pises?
Jeste bych se chtel zeptat, proc se ventil mene chladi pri velke vuli? Je preci "dele" v kontaktu s hlavou, ktere muze teplo predat, nebo ne?
Diky.
1 reakcí na tento příspěvek Ventilové vůle obecně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilové vůle obecně
Každopádně bych si koupil lístek do první řady na to, jak někdo seřizuje vůli s přesností na jednu setinu u motoru s dvouramenným vahadlem Tam to lítá o pár setin s každou otáčkou.
a setina(-y) v ramci chyby mereni - viz vise - jeste fakt nejsou, standartne vyztruzena dira v H7 ma na 10mm (10H7) sirku tolerance "jen" 15 tisicin ..a brousenym kalibrem samozrejme jde zmerit jestli je, nebo neni v toleranci... resp. opacne receno - dve desitky je uz "vakl jak krava" i jen "vod ruky"
Naposledy editováno 15.06.2017 23:47:36
1 reakcí na tento příspěvek Ventilové vůle obecně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilové vůle obecně
Tech: Měrka musí drhnout "tak akorát". Když jde příliš volně, je vůle u horní tolerance, když drhne příliš, je u dolní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilové vůle obecně
aneb trosku jinak:
- kdyz jsi vypoctar a navrhujes napr.ulozeni = tj. navrhujes vyrobni tolerance vsech soucasti (prip. se tridi vyberem, pokud neni mozne je tak presne vyrobit) pocitas teplotni roztaznosti, zahrnes do toho navrhu i zivotnost (tj drobne omackani casem) atd..
- pak jsi technik na montazni dilne - tam uz jen montujes, resis prip. ten vyber soucastek z nekolika skatulek (tj. ekvivalent k prohazovani podlozek u tech ventilu napr.)
- a nakonec jsi na vystupni kontrole - tam uz jen strcis mezi kolecka na vise navrzenem treba hrideli nejakou merku(-y), a kontrolujes zda vule odpovida vykresu (tj. obdobne u tech ventilu) ale samotny rozmerovy obvod uz nijak neresis, zajima te jen vysledna vule kdyz to vsechno dorazis na kraj...
merky se delaji i po setinach ale to je uz fakt zbytecny, 0.02 je na ventily asi rozumny.. 0.05 jaks taks, uz je to dost "na hrubo"...
+ Tech, vise - prsne tak jak pise Virago, vzdy potrebujes dve merky (kalibry, atd).. jadna co jeste proje, druha co uz neprojde, a rozmer je mezi tim
U hníčků a podložek je to přece jen přesnější, tam už má smyslměřit po těch dvou setinách.
V jednom dokumentu o výrobě Nissan GTR jsem viděl toho chudáka Japončíka jak všechny ventily ladil po jedné setině, měl měrky odstupňované po 0,01mm a k tomu regál s distančníma podložkama. Pro běžné ježdění to je zbytečný, stačí to udělat jak jsem psal výše. Ladit u starýho KLE vůle na 0,17mm je zbytečná ztráta času.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 2 | 15.4.2024 v 14:00 Medved |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf |
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 | lacerta82 | 7 | 11.10.2023 v 10:33 Radek2107 |