nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
kerut píše: i kdyby to byl jen milimetr, i kdyby ten tlak byl jen o pul pascalu vetsi, vetsi, je porad vetsi.. pokud to beres tak ze smes jeste hori i pri pohybu pistu dolu ? tak potom snad, ovsem kolem HU (tesne za ni) uz ma byt smes spalena, a dal se maji se rozpinat vznikle plyny, (obdobne jako v proudovem motoru, na turbine uz taky nic nehori, dochazi tma uz jen k expanzi)..
opet cista teorie, spicka tlaku u beznych motoru je nekde 15-20 stupnu za HU. proc se na to proste nevyseres? bez prednaset termo a ne motory....
assassin píše: opet cista teorie, spicka tlaku u beznych motoru je nekde 15-20 stupnu za HU. proc se na to proste nevyseres? bez prednaset termo a ne motory....
no vsak prave, a vem si ze predstih byva kolem 15-20° (volnobeh, v otackach samozrejme vic) takze smes dohori nekde kolem te uvrati nebo kousek za ni (ale v oblasti kde se pist stale jeste skoro nepohybuje, jen se "zhoupava" kolem te uvrati) ..spaliny zacinaji expandovat=jeste chvilku narusta tlak nez dojde ke zmene objemu ve valci
..kdyby ta smes praveze horela nejak zasadneji jeste cestou dolu, nebyl by tam praveze ten peak 15-20°za uvrati, ale neco jako vyduta krivka jeste podstatne dal, protoze by se pistem uvolneny objem valce stale plnil nove vznikajicimi a expandujicimi spalinami.. a pokud by se mel tlak v uvrati snizit tak jak pise Mito, musela by se ta smes dohorivat jeste sakra dlouho za uvrati..
pri pohybu pistu dolu (rozjetem pohybu, ne houpani se v uvrati) je tam uz jen expanze, a samotne "horeni" uz smesi davno pryc - tak jak jsem psal na minule strance: z jedne strany stlacuje smes nahoru bezici pist, z druhe strany plyny uz vznikle za horici smesi (s predstihem zapalene, vsak proto tam ten predstih je) a "potka se to" idealne prave kolem uvrati az tesne za ni (dejme tomu tech 5-10° za ni treba) tlak jeste chvilku vzrusta, ale pak uz bezi pist dolu, horkej plyn kona praci, ztraci tlak, zvetsuje objem, a urychluje pist..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
Mito7> A omlouvam se ze jsem na Tebe tak vyjel, nemam to ve zvyku..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 12 | 22.6.2024 v 09:55 nevo7 |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry |
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |