paolo_novy Přidat reklamu

Téma: vyssi oktanove cislo do starsich motoru
22.5.2017 v 10:58
Zdravím,
nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

25.5.2017 v 20:20 | Nahoru | #1

kerut píše: i kdyby to byl jen milimetr, i kdyby ten tlak byl jen o pul pascalu vetsi, vetsi, je porad vetsi.. pokud to beres tak ze smes jeste hori i pri pohybu pistu dolu ? tak potom snad, ovsem kolem HU (tesne za ni) uz ma byt smes spalena, a dal se maji se rozpinat vznikle plyny, (obdobne jako v proudovem motoru, na turbine uz taky nic nehori, dochazi tma uz jen k expanzi)..



opet cista teorie, spicka tlaku u beznych motoru je nekde 15-20 stupnu za HU. proc se na to proste nevyseres? bez prednaset termo a ne motory....

(reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

25.5.2017 v 21:48 | Nahoru | #2

assassin píše: opet cista teorie, spicka tlaku u beznych motoru je nekde 15-20 stupnu za HU. proc se na to proste nevyseres? bez prednaset termo a ne motory....



no vsak prave, a vem si ze predstih byva kolem 15-20° (volnobeh, v otackach samozrejme vic) takze smes dohori nekde kolem te uvrati nebo kousek za ni (ale v oblasti kde se pist stale jeste skoro nepohybuje, jen se "zhoupava" kolem te uvrati) ..spaliny zacinaji expandovat=jeste chvilku narusta tlak nez dojde ke zmene objemu ve valci

..kdyby ta smes praveze horela nejak zasadneji jeste cestou dolu, nebyl by tam praveze ten peak 15-20°za uvrati, ale neco jako vyduta krivka jeste podstatne dal, protoze by se pistem uvolneny objem valce stale plnil nove vznikajicimi a expandujicimi spalinami.. a pokud by se mel tlak v uvrati snizit tak jak pise Mito, musela by se ta smes dohorivat jeste sakra dlouho za uvrati..

pri pohybu pistu dolu (rozjetem pohybu, ne houpani se v uvrati) je tam uz jen expanze, a samotne "horeni" uz smesi davno pryc - tak jak jsem psal na minule strance: z jedne strany stlacuje smes nahoru bezici pist, z druhe strany plyny uz vznikle za horici smesi (s predstihem zapalene, vsak proto tam ten predstih je) a "potka se to" idealne prave kolem uvrati az tesne za ni (dejme tomu tech 5-10° za ni treba) tlak jeste chvilku vzrusta, ale pak uz bezi pist dolu, horkej plyn kona praci, ztraci tlak, zvetsuje objem, a urychluje pist..

Mito7> A omlouvam se ze jsem na Tebe tak vyjel, nemam to ve zvyku..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 12 22.6.2024 v 09:55 nevo7
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 6 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E Phabbyg 8 10.6.2024 v 17:11 docent
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg


TOPlist