nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.
1 reakcí na tento příspěvek vyssi oktanove cislo do starsich motoru
chronologicky - jsem s tim nejspis zacal ja, zminil jsem, ze problemy s pouzitim vysokooktanoveho benzinu ve starem motoru (pokud je nekdo zaznamena) muzou byt zpusobeny rozdilnou rychlosti horeni (neresim jestli rychlejsi nebo pomalejsi) a s tim ze je na vlastnosti toho paliva motor nastaven pomerne pevne.
pak uz se pustilo spousta lidi do teoretizovani o predstihu, rychlostech horeni, nutnosti toho a onoho a v tom mixu i tvuj prispevek vychazi (aspon z meho pohledu) jako blabol, protoze si tam napriklad dosel k tomu, ze vetsi predstih zpusobi vcasne prohoreni smesi a absenci detonace - a naopak, mensi predstih zpusobi vyssi tlak (tzn i teplotu) ve valci a tim padem podminky pro vznik fetonace - tohle uz je ale jak jsem psal teorie, kdy spis nez o realnem motoru uvazujes o valci s plynem, kde ho stlacujes - pomerne dlouhou dobu - a dojdes do stavu, kdy jsou tam podminky pro samozapal. tohle je ale teorii a laboratorni pokus - realnej motor (zvlast nejakej starej o kterem mluvime) nema takovou kompresi, aby pri nastaveni predstihu na HU "samozapalil" byt treba na palivo s 91oktany...
v motoru jde vse velice rychle, i volnobeh motocyklovych motoru je pres 1000rpm a veskere vymeny objemu a prenosy teplot maj setrvacnosti a ruznych deju tam probiha X podle X fyzikalnich modelu - treba bezne ten samozapal spis bude daleko pred HU od nejakeho "teplejsiho" bodu ....
tzn me je jasny, jaky znalosti mas a co se snazis rict a presto mi to prijde jako gulas, jak to asi pripada nekomu, kdo termo/mechaniku tekutin na VS nestudoval?
ad tvuj edit - bingo, uz to skoro mas. jen nesouhlasim s tim, ze to nema souvislost s odolnosti paliva vuci detonacnimu horeni. i pri tom jevu kterej popisujes (kterej v realu u toho motoru nastane - narozdil od modelu kdy pouhym stlacenim smesi se dostanes na limit toho paliva a dojde ke samovzniceni) ma ta odolonost zasadni vliv.
Naposledy editováno 25.05.2017 11:42:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
kilix> rikas to v jadru spravne, posunutim predstihu bliz k uvrati soucasne se "zavodni" bohatosti (zvysovanim rychlosti horeni) vykon poroste, ladis tam tu tlakovou spicku co nejvys.. nahoru to pujde az do urciteho kritickeho mista kdy to prohoret dostatecne rychle nestaci, tu kyzenou tlakovou spicku ti sezere pocinajici zmena objemu(pohyb pistu dolu) a pak pujde vykon razantne dolu (=pozdni zazeh)
E: a v beznym motoru kde bude predstih vyssi, nebude takovej tlakovej peak ale spis "plynulejsi obloucek" - tj bude tam vetsi efektivita ale na ukor mensiho (spickoveho) tlaku/vykonu/kroutaku, atd..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 25.05.2017 11:59:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 12 | 22.6.2024 v 09:55 nevo7 |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry |
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |