nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru
kilix> rikas to v jadru spravne, posunutim predstihu bliz k uvrati soucasne se "zavodni" bohatosti (zvysovanim rychlosti horeni) vykon poroste, ladis tam tu tlakovou spicku co nejvys.. nahoru to pujde az do urciteho kritickeho mista kdy to prohoret dostatecne rychle nestaci, tu kyzenou tlakovou spicku ti sezere pocinajici zmena objemu(pohyb pistu dolu) a pak pujde vykon razantne dolu (=pozdni zazeh)
E: a v beznym motoru kde bude predstih vyssi, nebude takovej tlakovej peak ale spis "plynulejsi obloucek" - tj bude tam vetsi efektivita ale na ukor mensiho (spickoveho) tlaku/vykonu/kroutaku, atd..
Naposledy editováno 25.05.2017 11:59:00
kerut píše: assassin> jasne, ale pak neresime oktanove cislo ale celkove vlastnosti benzinu a pomohlo by spis lehke ochuzeni.. ja chapu ze v realu nekdo udela nejakou upravu, zjisti ze to pomohlo, tak ji udelaji i ostatni, a neresi proc - jsou radi ze odstranili problem,.. takze ani nevim co a jak delali zigulikari, a ono je docela mozny ze jiny benzin ma/mel jine vlastnosti - ta rychlost horeni nebude tolik odlisna, a bude fakt zavisla hlavne od smesovaciho pomeru (krasny primer napr. s PB, samotnej bez vzduchu samozrejme nehori, na varici naopak krasne hori, a kdyz se napusti do baraku staci od urcite, ne moc vysoke koncentrace, mala jiskra a bum) ale nezapominejme ze se muze menit i vazkost, hustota, atd, coz v pripade karburatoru vyrazne ovlivnuje tvorbu smesi !! dle meho v tomto pripade neslo o problem odolnosti, nybrz nastaveni smesi - tj. kdyby meli zigulikari brzdu vyresili by to i bez zmeny predstihu
kilix> rikas to v jadru spravne, posunutim predstihu bliz k uvrati soucasne se "zavodni" bohatosti (zvysovanim rychlosti horeni) vykon poroste, ladis tam tu tlakovou spicku co nejvys.. nahoru to pujde az do urciteho kritickeho mista kdy to prohoret dostatecne rychle nestaci, tu kyzenou tlakovou spicku ti sezere pocinajici zmena objemu(pohyb pistu dolu) a pak pujde vykon razantne dolu (=pozdni zazeh)
E: a v beznym motoru kde bude predstih vyssi, nebude takovej tlakovej peak ale spis "plynulejsi obloucek" - tj bude tam vetsi efektivita ale na ukor mensiho (spickoveho) tlaku/vykonu/kroutaku, atd..
hele klasika, napises x odstavcu "uceneho" textu, pritom cista teorie. v praxi je to jinak. obavam se ze si pojedes svoji, i kdybych ti prinesl zaznamy z mereni na realnem motoru...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 12 | 22.6.2024 v 09:55 nevo7 |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry |
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |