globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vyssi oktanove cislo do starsich motoru
22.5.2017 v 10:58
Zdravím,
nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

25.5.2017 v 08:55 | Nahoru | #1

Dolph-cz píše: já si myslím,že se tady míchají dvě věci dohromady.
snímač klepání "slyší" výbuchy v motoru a ŘJ podle toho upravuje předstih a směs,aby k zapálení došlo v takový čas,aby se energie plně využila,ale aby motor neklepal.pokud se směs zapálí moc brzy,tak to klepe,pokud moc pozdě,tak už to neklepe,ale shoří ve výfuku.

s detonačním hořením to souvislost má,ale ne úplně přímou.
pokud má motor komresní poměr 14,5:1 a bude dá se do toho natural 91,tak to bude nahovno a nepomůže nic-detonacím se nevyhneme.
pokud už tam bude 100oct,tak už se stím dá pracovat,protože samovolně k detonacím nedochází.potom už může řj něco řídit.
k detonačnímu hoření nedochází vlivem šptného předstihu,ae kvůli špatným podmínkám-takže vysoký tlak a teplota.tlak je daný s tím se nic neudělá,teplota v motoru se dá načasováním předstihu a směsi ovlivnit.

než jsem to tady naklepal,tak jsem řešil 2 hovory,"stratil jsem nit" a už ani nevím,jak jsem to chtěl přesně napsat,tak nevím,jesti to dává úplně smyl....



To ze se tu michaji dve veci do hromady, je fakt - jedno je teoreticke pojednani o tom jak smes benzinu a vzduchu hori za urcitych podminek (teplota a tlak) - tam ma kerut pravdu. A druhe je detonacni horeni u realneho motoru, duvody vzniku a jeho potlaceni a tam to je komplexni problem a aplikace pouze rozboru predchoziho jevu vede k zavadejicim zaverum - viz kerut, kterej vyvodil, ze detonacnimu horeni se v motoru zabrani zvysovanim predstihu (ty naopak pises ze zmensovanim)

Ja si troufam rict, ze vetsina realnych motoru pojede i na ten nizkooktanovej benzin, budou klepat v urcitejch podminkach, ale vhodnym rizenim (treba toho predstihu) pujde klepani zabranit - s tim ze ekonomika provozu a vykon pujdou do haje.

Motor kterej by na nizkooktanovy palivo klepal vzdy a bez moznosti zmeny v beznym aute/motorce nenajdes. Tak leda zavodni specialy...

Naposledy editováno 25.05.2017 08:59:54

(reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

25.5.2017 v 11:19 | Nahoru | #2

assassin píše: .......ze detonacnimu horeni se v motoru zabrani zvysovanim predstihu (ty naopak pises ze zmensovanim) ......

.......Motor kterej by na nizkooktanovy palivo klepal vzdy a bez moznosti zmeny v beznym aute/motorce nenajdes. Tak leda zavodni specialy...



bod 1- myslím si,že nelze v jedné větě shrnout vlivy a procesy které vznikají při výbuších v motoru a jejich souvislosti......-každopádně pokud motor jede hlučně,pomůže snížit předstih.motor je měkší,ale výkon jde dolů....

bod 2-naprostý souhlas,tohle stačilo napsat v hned a celá diskuze je vlastně k hovnu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf


TOPlist