Chci se zeptat ne jednoduchý tip na zvýšení cestovní a maximální rychlosti, samozřejmě co nejjednušeji a nejlevněji.
Mám nápad na výměnu řetězového kolečka - malé rozety, za méňe zubů, ale nedokážu si předsavit ten výsledek, o kolik udělá 1 zub rychlost, a o kolik udělá 2 zuby rychlost, atd...
díky
lux
Naposledy editováno 22.05.2017 09:42:58
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT660R - zvýšení cestovní a maximální rychlosti
Při zpřevodování do rychla oproti sérii, bych min. 50% vraceček musel jet za 1. Jezdil jsem samo na dvojku, ale dost často to bylo na hranici cukání a spojkovat jsem pořád nechtěl. 5 bere až od 90km/h a ideál je do 120km/h, to si motor "ševelí" a dá se i nějaké stoupání. Pod rychlost 100km/h je poslední kvalt pouze na udržovačku, ale pro jízdu i do kopce nepoužitelná záležitost a motor to dává silně najevo. Při 120km/h je to už takovej fičák, že nebýt opřenej o válec na sedadle spolujezdce, bolí mě bicepsy ještě teď a že jsem touto rychlostí toho moc nenajel.
Prostě mi po těch víkendových 1000km připadá, že ten motor toho má ve standardním převodu plný brejle a zpřevodování do rychla nebude zvládat. Kdo si koupí XT-r na dálnici, zvolil naprosto špatně.
Jinak jsem jezdil nejčastěji max na 4 a pětka se svezla hlavně po cestě tam a domů. V Alpách jsem ji skoro nevyužil, jen při klesání. Mít rychlejší převod, asi to tam zahodím do škarpy. Spíš bych viděl hodit to lehce do síly, aby byla dvojka lépe využitelná ve vracečkách a pětka byla více použitelná už při rychlosti kolem 90km/h.
Zajímavý, že těch prvních cca 800km od koupi, při ježdění kolem baráku, jsem si potřeby motoru pořádně neuvědomoval. To správný cítění, co motor potřebuje, přišlo až v těch alpách a hlavně při jízdě i s dalšími spolumotorkáři. Kdybych se nemusel přizpůsobovat a jel si jak chci, asi by to hodnocení bylo trošku jiný, ale takhle jsem měl občas problém trefit kval-otáčky-potřebná rychlost.
Takže jednoznačně, pokud nebudu dálniční hltač km, radši bych lehce přidal na síle a ubral na rychlosti, nebo přidal další kvalt a zmenšil odstupňování. Mezi dvojkou a trojkou je to docela peklo, dlouhý odskok a dvojku je třeba do prďáku pořádně rozmotat.
Tak moje poznatky, jinak jsem tam jezdil nalehko a i tak jsem toho měl plný kecky. jízda pouze asfalt, na terén mě neužije.
Po tomto výletě mením na conti trail attack 2 a už se moc těším na další Alpský trip.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | johan6 | 0 | 20.12.2023 v 09:21 johan6 |
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere | Laz5 | 29 | 13.1.2023 v 21:28 Laz5 |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic | Sofía | 51 | 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov |