Stojím před závažným problémem. Dříve jsme hodně cestovali ve dvou i s bagáží na xt600. Jednoválec, vzduch, kostitřas a tlačenice na sedadle. Bylo hodně času, takže dva měsíce nebyl problém. Kavkaz, Ural, Irán atd. Jenže to bylo hrozně úmorný a tak nás časem tak nějak přešla chuť.
Nyní jsem se rozhodl, že si pořídím něco pohodlnějšího, taky pro dva a bagáž směrem na východ. Jinam už to stejně ani nejde. Když chci jet do mongolska, k bajkalu atd. tak to na jednoválci ve dvou nejde stihnout. Už jsem se rozhodl pro tiger800 nebo gs800adv. 225 kilo hmotnost, nic moc, oproti jednoválci, ale to pohodlí a 800 kilometrů za den prý v pohodě. Dříve jsme dávali tak 400 a bylo to hodně úmorný.
Jenže včera se stavil známý na superténéré s kardanem a hrozně agitoval pro svůj stroj. Nefouká na nohy, pohodlí oproti tigrovi/gs mi přijde také větší, těžiště se mi zdá tak nějak nižší, ale ta hmotnost ve vyjetý koleji, na mokrý louce, když se zastaví a motorka se chce položit, tak to je peklo.
Spočítali jsme že dva lidi + kufry a vybavení, vodu do stepi a pouště to je 10 kilon dále nějaké jídlo atd. váží snad 240 kilo. Je to možný ?? Asi je. No a potom motorka, jestli váží 220 nebo 260 kilo, má to smysl vůbec řešit, 40 kilo rozdílu na téměř půl tuny. ?
Jezdili jsme na mitas e07 všude. O něčem podobným bych uvažoval i na nový stroj. Nic méněcenějšího bych ve vzorku nechtěl. 130km/h maximálně bohatě stačí, většinou se stejně víc než 100-kou nedá jet, protože východ, to je peklo na pokuty. A jestli pojedu v německu párkrát za život 160 po dálnici, tak to mě už nevytrhne. Jinak předpisy dodržuju, víceméně, takže žádné závodění.
Naposledy editováno 25.03.2017 16:48:15
1 reakcí na tento příspěvek Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...
Podle mě je jediná možnost tigr 800xcx, nový podvozek fšichni chválí, výkonu je přebytek pro cestování a cena je taky v pohodě. U gs800 kritizují podvozek, že je proti xcx bídný, vibruje to podle mě víc a je to dražší. A když se to vysype v mongolsku, nebo nějakým stánu, tak je jedno na čem jedete, tam se nedá sehnat stejně nic. V rusku už mají servisi na všechno a jinam snad už ani nemá cenu jezdit. Snad se nikoho nedotknu svým názorem, proto se raději preventivně a předem omlouvám za kritiku ostatních strojů. takhle mi to v současnosti připadá. Bohužel jsem si opět projel xtz1200 a je to na mě mocc těžký, bohužel, protože jinak to nemá chybu, kardan, neporouchává se to, nefouká tam...
Naposledy editováno 27.03.2017 17:42:24
(reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...
Michal021 píše: ............................ Bohužel jsem si opět projel xtz1200 a je to na mě mocc těžký, bohužel, protože jinak to nemá chybu, kardan, neporouchává se to, nefouká tam.......
Je to o zvyku a prvních pár měsících nebo první dovolené (zvlášť, když potom sundáš bágly).
Chvíli jsem střídal NX250 (135 kg), XRV (230 kg) a Varana (260 kg). Oba dvouválce byly z pohledu 250 endurka strašné almary. Když jsem ale po sezéně na Varanovi zredukoval garáž a nechal si jen XRV, už se mi vůbec těžká nezdála. To samé manželka. Kdysi, když měla Jawu a rozhodovala se pro NX650, prodejce jí z legrace nabídnul XRV. Nebyla schopná ji ani zvednout z policajta. Po několika sezónách, kdy si zvykla na NX650, jsem jí XRV půjčil (hezky hned naostro v dunách) -> NX650 šlo hned z domu a kupovala se i pro ní XRV.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere | 31081 | 11 | 14.4.2024 v 02:55 MiKXX |
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere | hudekd | 11 | 4.3.2024 v 19:22 hudekd |
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC | bity | 10 | 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |