bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogolsko, sibiř,...
Jestli je zde někdo, kdo také přesedlal z jednoválce na více válec a jezdí taky trochu mimo asfalt a ve dvou tak bych byl rád, kdyby poradil.
Stojím před závažným problémem. Dříve jsme hodně cestovali ve dvou i s bagáží na xt600. Jednoválec, vzduch, kostitřas a tlačenice na sedadle. Bylo hodně času, takže dva měsíce nebyl problém. Kavkaz, Ural, Irán atd. Jenže to bylo hrozně úmorný a tak nás časem tak nějak přešla chuť.
Nyní jsem se rozhodl, že si pořídím něco pohodlnějšího, taky pro dva a bagáž směrem na východ. Jinam už to stejně ani nejde. Když chci jet do mongolska, k bajkalu atd. tak to na jednoválci ve dvou nejde stihnout. Už jsem se rozhodl pro tiger800 nebo gs800adv. 225 kilo hmotnost, nic moc, oproti jednoválci, ale to pohodlí a 800 kilometrů za den prý v pohodě. Dříve jsme dávali tak 400 a bylo to hodně úmorný.
Jenže včera se stavil známý na superténéré s kardanem a hrozně agitoval pro svůj stroj. Nefouká na nohy, pohodlí oproti tigrovi/gs mi přijde také větší, těžiště se mi zdá tak nějak nižší, ale ta hmotnost ve vyjetý koleji, na mokrý louce, když se zastaví a motorka se chce položit, tak to je peklo.
Spočítali jsme že dva lidi + kufry a vybavení, vodu do stepi a pouště to je 10 kilon dále nějaké jídlo atd. váží snad 240 kilo. Je to možný ?? Asi je. No a potom motorka, jestli váží 220 nebo 260 kilo, má to smysl vůbec řešit, 40 kilo rozdílu na téměř půl tuny. ?
Jezdili jsme na mitas e07 všude. O něčem podobným bych uvažoval i na nový stroj. Nic méněcenějšího bych ve vzorku nechtěl. 130km/h maximálně bohatě stačí, většinou se stejně víc než 100-kou nedá jet, protože východ, to je peklo na pokuty. A jestli pojedu v německu párkrát za život 160 po dálnici, tak to mě už nevytrhne. Jinak předpisy dodržuju, víceméně, takže žádné závodění.

Naposledy editováno 25.03.2017 16:48:15

1 reakcí na tento příspěvek Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

27.3.2017 v 15:22 | Nahoru | #1
Řešil sem to podobně a nakonec sem koupil 990adv. 2válec cenduro pod 200kg nikdo nedělá,snad příští rok KTM nebo YAMAHA ,ale těžko říct na jakou hmotnost se dostanou.Obě ty 8stovky maj příjemný motory ale bídný podvozky,teda měli v roce 2012 když sem je projížděl.Teď už prej montujou lepší,ale nemam zkušenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

27.3.2017 v 17:22 | Nahoru | #2

dangsx1100g píše: ............ 2válec cenduro pod 200kg nikdo nedělá ...


Přestože by asi šel na dračku....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 11 14.4.2024 v 02:55 MiKXX
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC bity 10 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist