bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řetěz
 
14.3.2017 v 15:13
Čím nejlépe namazat řetěz?Nejlépe aby se na něj nelepila špína

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 11:01 | Nahoru | #31

PetrXX píše: VlaHa> a to by se melo stat proc? kdyz uvidim ze je retez vytahanej, poleti. Nebo myslis ze ty tvoje oleje se dostanou pod x krouzek? Nebo ze olej zabrani vytahani retezu, coz je hlavni pricina proc jde sada do haje?



pod x nebo o kroužek se nemá nic dostat, řetěz se maže tam, kde těsnění není-mezi pouzdry a válečky, jakmile jsou těsnící prvky čepu poškozeny, tak je stejně řetěz v hajzlu...protože mazivo vylítá, ale přes poškozený x/o kroužek ho tam už stejně nedostaneš nebo nedostaneš v dostatečném množství

Naposledy editováno 15.03.2017 11:02:19

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 11:02 | Nahoru | #32

VlaHa píše: T0m4s> nejlevnejsi olej 80kc,stetecek asi resit nebudu,po oleji nic necistis,retez je cistej,a to ze se ji povenuju,to je zabava,nepristupuju k tomu jak ke sluzebaku.solvinu ani nebudu komentovat,to asi resi nejakej baletni mistr nebo kancelarskej fachman.zdar


Asi jsi nepochopil tu nadsazku, nevadi.
Tak tedy pokud chces cistit retez tim co ti reklamy radi, vykasli se na to a na novou sezonu si kup novou sadu.

To ze po oleji nemusis nic cistit je podle me hloupost, kazde mazivo nachyta prach a pisek, kterej postupem casu udela ve spojeni s mazivem brusnou pastu. Jestli tebe bavi cistit a mazat retezy - prosim... me ne, me bavi jezdit.
PS: umejt ruce nekdy neskodi indove na to ve velkem vymiraji

killix-> Tak ja nevim co delam spatne, specialne tohle mazivo jsem vyhodne nakoupil a i kdyz ho protrepavas kolem 5ti minut a naklapis tu kartusi do jakejkoliv uhlu, tak dokud nezmacknes poradne tak z toho mazivo proste neleze - jen plyn, takze to musis "osolit" a tim toho spotrebujes vice - nevim mozna vadna sarze a proto ta cena. Petrolej je reseni, ale nepusti to take vsechno - respektive mozna by pustilo, ale nejsem typ cloveka co bude 2h cistit retez kartackem na zuby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 11:29 | Nahoru | #33
T0m4s> podle tebe je to hloupost,ale praxe mluvi jinak,kazdym novym namazanim a protazenim v hadru nemaj necistoty sanci tam bejt,ten olej to i umeje,ale jak rikam,delejte si to jak chcete,mazu takhle pres deset let a nic jinyho na retez nedam,leda kdyz jedu pryc tak vemu sebou treba wd nebo silkal a td

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 11:30 | Nahoru | #34

fockewulf píše: pod x nebo o kroužek se nemá nic dostat, řetěz se maže tam, kde těsnění není-mezi pouzdry a válečky, jakmile jsou těsnící prvky čepu poškozeny, tak je stejně řetěz v hajzlu...protože mazivo vylítá, ale přes poškozený x/o kroužek ho tam už stejně nedostaneš nebo nedostaneš v dostatečném množství



To ale prece nic nemeni na tom, ze nejnamahanejsi cast retezu je mazana od vyrobce pod krouzky, pod ktery se zadny patladlo nedostane. Stejne tak je s otaznikem, jake ma (a ma vubec?) mazani vliv na zivotnost krouzku.
Vnejsi valecky mi zatim nikdy neodesly, vzdycky to bylo vytahanim retezu nebo tim, ze clanky nemely dostatecnou volnost v cepech (vylitany mazivo).

Nebavime se o extremech typu retez zajebanej jak bota nebo hlucnej jak diesel, ale o retezu ktery je relativne cisty, suchy a proste slape. Ja vidim vetsi riziko v napatlanym retezu, kterej nachyta bordel, vyrobi si brusnou pastu a vesele odpali treci plochy. (Bavime se o X krouzku.) Proste mi takovy to preventivni cisteni a mazani prijde jako zcela zbytecny, pokud si o to retez nerekne zvysenou hlucnosti.

(reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 11:41 | Nahoru | #35

VlaHa píše: T0m4s> podle tebe je to hloupost,ale praxe mluvi jinak,kazdym novym namazanim a protazenim v hadru nemaj necistoty sanci tam bejt,ten olej to i umeje,ale jak rikam,delejte si to jak chcete,mazu takhle pres deset let a nic jinyho na retez nedam,leda kdyz jedu pryc tak vemu sebou treba wd nebo silkal a td


Jasny, nejlip maze voda Jen to nesmis vypnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 11:52 | Nahoru | #36

T0m4s píše:
killix-> Tak ja nevim co delam spatne, specialne tohle mazivo jsem vyhodne nakoupil a i kdyz ho protrepavas kolem 5ti minut a naklapis tu kartusi do jakejkoliv uhlu, tak dokud nezmacknes poradne tak z toho mazivo proste neleze - jen plyn, takze to musis "osolit" a tim toho spotrebujes vice - nevim mozna vadna sarze a proto ta cena. Petrolej je reseni, ale nepusti to take vsechno - respektive mozna by pustilo, ale nejsem typ cloveka co bude 2h cistit retez kartackem na zuby.



zas keď čistím už petrolejom, tak sa nepatlem so zubnou kefkou 2h, ale pekne kettenmax, ten to berie pekne zgruntu a za 15min máš hotovo, možno aj skôr.

(reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 12:04 | Nahoru | #37

kilix píše: zas keď čistím už petrolejom, tak sa nepatlem so zubnou kefkou 2h, ale pekne kettenmax, ten to berie pekne zgruntu a za 15min máš hotovo, možno aj skôr.


Covece kettenmax mi prisel jako dar z nebes, ale vsemocny neni. Kdyz to cisitm petrolejem tak kettenmax ale i tak pak musim umejt zuby, pak osusit retez... A stejne mi ten ten bordel nakonec z retezu vytece na rafek i s petrolejem (co neprotece kettenmaxem hned). Co nepobere petrolej vemu cisticem, osusim, cekam, mazu. Za 15minut mozna kdyz jsem v kondici, ale je z toho mene bordelu nez z kartace to zase jo

Edit: Jen pres kettenmax nemazu, to si dam karton pres kolo a radsi to strikam.

Naposledy editováno 15.03.2017 12:06:51

(reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 12:12 | Nahoru | #38

PetrXX píše: Proste mi takovy to preventivni cisteni a mazani prijde jako zcela zbytecny, pokud si o to retez nerekne zvysenou hlucnosti.


jo, to máme stejně

Řetěz

15.3.2017 v 13:59 | Nahoru | #39
Lidl čistící a mazací spreje nejsou špatné.
Čistič čistí fakt dobře.
Mazací sprej nezasere a nezapatlá řetěz, neodlétává, nelepí se na něj bordel.
Za moji sezónu, asi 5000 km, jsou to tak 2 - 3 mazací spreje a 0,5 čistícího spreje.
Mažu tím tedy i 4 bicykly v průběhu roku.
Jestli je nejlepší nevím, ale mně vyhovuje funkčnost, hodně nízká cena i velikost balení.

3 reakcí na tento příspěvek Řetěz

15.3.2017 v 14:30 | Nahoru | #40
cistim petrolejem a kartacem na retezy za 25,- z eBay.
Mazu vazelinou za 90,- z Tesca. Vazelinu nanasim kartackem na zuby Elmex za 90,- (byl zrovna po ruce )
Po naneseni setru roztrhanym trickem Addidas za 1500,-.
Uz tak funguju 15 000km a oproti oleji mazu podstatne min, retez vypada podstatne lip a motorka neni zasrana.
Jen se to musi opravdu poradne setrit, jinak vas ceka v oblasti pastorku rezerva vazeliny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 14:54 | Nahoru | #41
Jarrinn> mohl bys mi prozradit, jak donutíš tu vazelínu zalézt pod váleček-tedy tam, kde má být? Nějaké speciální štětiny toho Elmex kartáčku? Já jen, že už kdysi se v manuálech psalo, že se má řetěz nějakou dobu(pár hodin) v teplém mazivu-vazelíně, aby se dostal všude kam má...

To je jedna věc, ta druhá je neskutečné mrdání se s tím...ale to už je na gustu každého soudruha motocyklisty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 15:05 | Nahoru | #42

Jarrinn píše:
...Mazu vazelinou... . Vazelinu nanasim kartackem na zuby... . Po naneseni setru ...
Uz tak funguju 15 000km a oproti oleji mazu podstatne min, retez vypada podstatne lip a motorka neni zasrana.
Jen se to musi opravdu poradne setrit, jinak vas ceka v oblasti pastorku rezerva vazeliny



Toto je snad největší blbost z blbostí o mazání moto řetězu, co jsem kdy slyšel.

(reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 15:12 | Nahoru | #43
fockewulf> Me se neptej, jak se to tam dostane. to je spis otazka na retez a ten si se mnou o tom povidat nechce Mozna tim, jak ho potom sevru tim addidas trickem a protocim zadni kolo, ze se tam zamackne. Ale jak jsem uz jsem psal, retez naprosto ve stavu 1A. Od vymeny retezovky jsem dopinal jenom dvakrat. Retez je (cistej, nevrze) Proste to funguje. Jsem s tim mnohem spokojenejsi nez s olejem. Uvidim kolik vydrzi, treba pak udelam nejakou metodickou zmenu a vratim se k oleji, ale zatim to fakt vypada, ze je to ok.
jinak do teple vazeliny se davali netesneny retezy

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 15:13 | Nahoru | #44
VladaM> me zas prijde jako blbost kupovat na 5000km 3 predrazeny flasky 0,5 oleje (nebo jakej to ma obsah)
ja jsem spokojenej a retez taky.

Naposledy editováno 15.03.2017 15:15:08

(reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 15:22 | Nahoru | #45
Jarrinn> aha, no....tak hlavně, že jsi spokojený, to je hlavní

Každopádně teda nevím, jak můžete mazat tak draho https://maziva.heur...c-chain-lube-400-ml/ náklady na sprej 150-170Kč a min. 6 000 km(což je pro většinu sezóna, pro některé i dvě) vydrží, aplikace jednoduchá, hlavně rychlá. Klidně si mažte psím sádlem za úplňku, já to nikomu neberu, sorry jako

(reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 15:28 | Nahoru | #46

Jarrinn píše: VladaM> me zas prijde jako blbost kupovat na 5000km 3 predrazeny flasky 0,5 oleje (nebo jakej to ma obsah)
ja jsem spokojenej a retez taky.



Sprej Lidl stojí 40,- Kč.

Jinak ale asi platí výše zmíněný citát z motoretezy.cz:
"""chovejte se k řetězu, jako ke každé mechanické součástce a vždy s rozumem
nepřeceňujte mazání a čištění řetězu – přestože se nás výrobci motokosmetiky, přípravků na řetězy apod. snaží přesvědčit o opaku, tak z mé zkušenosti je rozdíl životnosti dvou stejných řetězů na stejných motocyklech a v podobném stylu provozu, ale výrazně odlišném přístupu k řetězu – přepečlivá starost vers. minimální péče – zanedbatelný
pokud někomu vyhovuje jiný způsob „života s motořetězem“, je možné, že i ten je bez problémů použitelný:)""""

Řetěz

15.3.2017 v 15:52 | Nahoru | #47
Ja tvrdim porad, ze vyrobci motocyklu spekulovali, jak (s vedomim potreby lidi do neceho furt stourat a o neco se starat) nabidnout motocyklistum neco, do ceho muze stourat, hlidat, starat se, lestit a mazat a vest vasnive debaty, aniz by tu motorku mohl nejak vyrazneji posrat a kdyz to odejde, aby se to dalo levne nahradit.
Takove nenarocne kurvitko, jehoz pravy duvod existence je "starej se o tohle a na zbytek nesahej".

Tak mu dali retez.

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz

15.3.2017 v 17:14 | Nahoru | #48
Ta vazelína se zdá divná,ale celkem by jsem tomu věřil když to píše,proč by to jinak tvrdil?,taky vlastně udrží kroužky vláčný,a to jde.dřív jsem míval na obyčejnej olej takovej názor jak většina tady,ale od doby kdy jsem to zkusil a vím že řetěz není problém mít i přes 5O tis km i při razantím ježdění,tak už o ničem co nevyzkouším,nepochybuju

(reakce na) Řetěz

15.3.2017 v 17:51 | Nahoru | #49

VlaHa píše: ....tak už o ničem co nevyzkouším,nepochybuju


to je docela nebezpečná strategie

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

16.3.2017 v 05:58 | Nahoru | #50
Jarrinn> jakou to má specifikaci ta vazelina?

(reakce na) Řetěz

16.3.2017 v 07:24 | Nahoru | #51

kubacech píše: Jarrinn> jakou to má specifikaci ta vazelina?



A0

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

16.3.2017 v 07:50 | Nahoru | #52
kubacech> jel jsem kvuli tobe rano do Tesca to vyfotit a oni uz ji tam nemaj a nebo to dali nekam jinam.
To vyfotim odpoledne v garazi. Kdyz jsem to kupoval, tak jsem specifikaci zkoumal a zadnou zminku, ze by to zralo japonsky motorky, jsem nenasel. Tak jsem to v klidu koupil.
Barva takova neurcita bilo, zluto, hneda.
Jinak jsem si ted v tom tescu koupil merunkovou kapsu a jahodovej kefir. Tak aspon tak.
specifikaci kefiru klidne dodam
edit: myslim, ze je to presne tahle www.oleje.cz/p/mogul-la-2-250-g--18093
takze by to byla specifikace: Specifikace: ISO 6743/9 CCEB2, DIN 51 502 KP 2K-30, NLGI2.
Edit2: spotreba je asi takova, ze po 15 000 je tam toho pres pulku

Samotny vyrobce to vychvaluje nasledovne:
Mazivo MOGUL LA 2 je určeno zejména k mazání širokého spektra valivých ložisek se středním až zvýšeným zatížením, používaných v automobilech a dalších mobilních strojích. Je vhodné i k mazání uložení kluzných, malých ozubených převodů a dalších třecích kontaktů. Je schopné dlouhodobé funkce při středních obvodových rychlostech v širokém rozsahu teplot. Používá se jako univerzální mazivo v provozech, zabývajících se výrobou a opravami automobilů a mobilních strojů. Nejčastěji se využívá k mazání valivých ložisek s domazáváním i bez něho (dlouhodobé až životnostní náplně maziva - např. ložiska nábojů kol automobilů, ložiska kardanových kloubů, ložiska menších či středních elektromotorů - dynama, alternátory, aj.). Úspěšně se uplatňuje při mazání kluzných uložení podvozků automobilů a mobilních strojů a to jak v případě třecích kontaktů s životnostní náplní maziva (např. některé kulové klouby), tak i kluzných uložení s občasným nebo kontinuálním domazáváním (např. svislé čepy a další kluzná místa podvozku). Občas se používá i k mazání jiných třecích kontaktů (např. malé ozubené převody aj.). Dobrá odolnost proti vodě předurčuje tento výrobek i k použití v uloženích pracujících v možném kontaktu s vodou (ložiska vodních čerpadel automobilů, nábojů kol, kluzných uložení podvozku apod.). Toto mazivo nachází své uplatnění i v běžných aplikacích v domácnosti.

Naposledy editováno 16.03.2017 08:21:50

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz

16.3.2017 v 08:04 | Nahoru | #53
Razantní ježdění a řetěz přes 50000km??? Chlapi kurňa...jak to děláte?? Jen jestli nevozíte stroj na vozíku za autem a polovina km je natočena v kolečku někde na parkingu

(reakce na) Řetěz

16.3.2017 v 08:26 | Nahoru | #54
T0m4s> jedna výměna oleje v kardanu za 250,- Kč a čisté ruce a hlava. Počasí nepočasí, ale tímhle stáčíme debatu někam jinam. Jinak na řetěz je ten Scottoiler dobrej, ale taky se to chce tomu řetězu občas pověnovat a vyčistit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

16.3.2017 v 11:51 | Nahoru | #55
dafikk> jo razantni,nedelej ze sebe blbce kdyz nevis,dost lidi me zna,a jeste te dorazim bylo to na dr800 ktera byla pretryskovana na brzde serizena ,jezdil jsem s tim i sranda souteze jako krocan ,mastodont ralye a td,mel jsem biga od fuglovky a orig retez jsem menil v 60tis,to jen tak abych te dorazil,sam by jsem tomu neveril kdyby jsem to nezazil,ten retez si uzil i dost bahna,ale proste po kazdy jizde olej,udelal svy.je mi fuk jesli tomu nekdo veri,ja vim,co vim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

16.3.2017 v 12:01 | Nahoru | #56
VlaHa> Co se čertíš?!?!? Já se jen ptám Kurňa... jak to děláte?? Na klukovým Banditu který je seškrcený na 35kW,vydržel řetěz asi 20.000km. Ale když jsem vedle něho jel z dovolené po dálnici v Makedonii a viděl co ten řetěz dělá,tak jsem měl obavy jestli na něm dojedem domů.
Asi by vydržel ještě dýl,ale nemíním někde na cestách řešit "co teď".
Jsem ten tvůj řetěz neviděl a věřím ti ty kilometry. Ale každý má jinačí požadavky. Někomu by třeba nevadil tak vytahaný řetěz jak jsme měli na Banditu,ale já měl prostě strach,tak jsem ho vyměnil po 20.000km. Na Vstromu mám řetězovku asi 13.000km a jsem také zvědavý co vydrží. Oboje jsou DID,takže celkem asi kvalita.

(reakce na) Řetěz

16.3.2017 v 12:07 | Nahoru | #57
dafikk> necertim,a vytahanej by me vadil,nemel ani vlnu,jen hodne volny a hlucny valecky,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz

16.3.2017 v 12:34 | Nahoru | #58
Jarrinn> ale jo, teoreticky ta myšlenka není blbá, to nikdo neříká, sám LA2ku používám asi nejvíc, problém je, že ji nemůžeš pořádně dostat pod ty válečky ve stavu v jakém je za běžných teplot a potřebuješ mazat hlavně pod těmi válečky. Když si k tomu připočítám to neskutečné mrdání se s vazelínou než namažeš celý řetěz a pak to zase utírat, tak bych řekl, že při těch ztrátách a časových nárocích tě to mazání vyjde dráž než nějakým klasickým sprejem.

tvoje zkušenost je sice fajn, ale napsat, že to funguje 15 000km je o ničem-teda pokud to na to matláš od nového řetězu, je teoreticky možné, že bráníš úniku maziva naneseného v továrně vypovídající hodnotu má jednak kolikrát jsi ho dopínal, jestli není vytahaný nerovnoměrně, zkouška zdvihu článku na rozetě, ale hlavně míra opotřebení, protože i na první pohled řetěz tvářící se OK, může být už dávno po smrti. Měří se to měrkou https://www.motoret...a-motoretezu-cz.html nebo obyčejnou šuplerou http://www.motocykl...tezy.cz/?page_id=130

Naposledy editováno 16.03.2017 12:35:40

(reakce na) Řetěz

16.3.2017 v 13:07 | Nahoru | #59
fockewulf> dyk to tam pisu, ze jsem napinal dvakrat (mozna 3x, ja fakt nevim..ale retez kontroluju pred kazdou jizdou a momentak jsem tahal vetsinou, kdyz prijel kamos, kterej na mazani sere uplne...jednou prijel s tak zrezlym retezem, ze dostal do ruky kartac, petrolej a vazelinu )
je to novej retez DID. Kdyz jsem strikal retez olejem tak, mi to prisla jako vetsi mrdarna nez tou vazelinou. Nestrikal jsem to na roztocenej retez, ale pekne clanek po clanku....abych to za 500km udelal zas. A to me strasne sralo. Tak jsem koupil vazelinu. Mazu jenom kdyz na to mam naladu a stejne to neni vetsinou ani potreba.
Mazu to nasleduiicim zpusobem. Naberu vazelinu zjemna na kartacek a zamacknu ho zlehka na hranu kde jsou krouzky..trochu se dostane i na valecek. Proste s tim sudlim :)
takhle z obou stran. Pak vemu hadru a prstem ho opru o valecky (jeden a pak druhej roh) na rozete. Protocim zadni kolo. Kdyz o tom tak ted premejslim, tak je ten valecek oprenej o rozetu a ze strany, kde je hadr je mezera. No a asi se to tam takhle dostane. Pak uz jenom vemu celej retez hadrou do dlane a zas protocim. Tim se dostane vazelina ke gumickam a na retezu se udela slabounkej film. Docela me prekvapilo, ze jsem mazal retez naposled v rijnu (pak jsem jeste jezdil) a kdyz jsem k tomu pred tejdnem prisel, tak retez bez koroze. Proste hezky zakonzervovanej.
Edit: Trva mi to tak cca 10minut.
kdyz to obcas vemu petrolejem, tak ten retez jenom vysusim hadrou a hned vazelinuju. Ani necekam az retez uschne. Petrolej tu vazelinu trochu naredi a lip se dostane kam ma. No jsem hrozny prase ja vim
a abych nekecal, tak zadni kolo se trochu zasere , ale nic hroznyho...zalezi jak dukladne se ten retez utre
a spotreba zatim pul kelimku...takze cca 40,- na 15 000km
Edit2>kdyz jsem byl minulej rok v srpnu Slovensku, tak jsem tam najezdil 2000km. Mazal jsem pred jizdou. Pak jsem mazal az nekdy v zari....
Edit3> v cervenci jsem byl s bandou v Alpach. V pondeli jsme vyrazili a ve stredu vsem retez vrzal...mne ne. Kdyz jsem jim rekl, ze jsem namazal vazelinou, tak mi rekli, ze jsem kokot a ja si v klidu s cigarkem cekal, nez si to nastrikaj (edit: v utery jsme projeli destem asi 50km)
Edit4> co je teda ojeb, je pak po mazani jeste cistit rozetu, to u oleje odpada. To jedu zub po zubu..ale je to taky hned.

vytahanej je rovnomerne. Minulou sobotu jsem to mazal a zkousel rukou vychylky retezu behem protaceni zadniho kola. Merky kvuli tomu kupovat nebudu. Ze je v prdeli poznam i bez merek. Dle meho skromneho nazoru retez stejne nejvic nici prehnana pece a hlavne rozmrdany zuby na rozete a pastorku a obracene.

Naposledy editováno 16.03.2017 15:41:29

Řetěz

16.3.2017 v 20:44 | Nahoru | #60
Cau, posledni asi 3000 km mazu Elaskonem 30, je to prumyslovy mazadlo na ocelovy lana, sracky se na to nelepej a vydrzi cca 800-1000 km.

Jen to dyl schne, je tam nejaka rediva slozka a ta nez se odpari, chce to minimalne pres noc nechat.

je to presne tohle: klik
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist