bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cx 500 dobrý začátek?
 
25.2.2017 v 13:53
Čus,
Tohle je tady můj první příspěvek, ale určitě ne.

Chtěl bych se vás zeptat na pár věcí. Chci začít jezdit, koukám po mašině, uz na to chystám doma ženu a tak budu rád za konzultace.

Vyhlídl jsem si Hondu cx500, ta motorka se mi líbí. Chtěl bych ji trošku nechat vyhezcit na kafíčko. Je to Dobrej stroj na začátek? Jiná varianta?
Mám 195 cm a 100 kg.

Moje zkušenosti jsou takové, že jako Malej jsem lítal po lese, vesnici a všude kolem na jawě 50 mustang, v 18 jsem si udělal papíry na auto a k tomu na a2, hned jsem jezdil po městě a no stres. S tím jsem neměl problém. Od té doby jsem na mašině nejezdil. Je to už deset let.

Zjistil jsem, že na cx budu potřebovat A. Tak mě čekají asi zkoušky. Má smysl absolvovat všechny jízdy, nebo si půjčit něco pod 35kw a zkusit se na cvičák připravit sam a pak jen na testy a jízdy.

Víte v HK o možnosti půjčení motorky A2?
Kde zkusit zkoušky na cvicaku?
Tip na autoškolu?

Chci mít ježdění jako koníček jinak všude jezdím autem,na kole.

Cokoliv dalšího bych měl vědět? 😁

Díky moc, fórum mám celkem načteny, motorky typu Bandit,Hornet se mi moc nelíbí, ale to je můj problém 😎 určí to SOU skvělý stroje.

Naposledy editováno 15.03.2017 22:15:05

2 reakcí na tento příspěvek Cx 500 dobrý začátek?

28.2.2017 v 21:28 | Nahoru | #1
Nemám v plánu jezdit žádný pekla.

Cx se mi líbí a tu motorku jsem si vybral protože jsem viděl hodně krásných úprav na kafe. Neudělal bych tu přestavbu za víkend, dva, tři. Neudělal bych ji vůbec, jsem kancelářskej. Nechal bych to udělat někoho. Je mi 29, casu mám dost, nikam nespěchám.

Motorka se mi musí líbit, proto vybírám víc očima a počítána než rozumem. Hodně lidí to tak má i u žen

Tuhost nepoznám, třeba za deset let koupím něco lepšího, třeba to nej, ale k tomu asi musím dospět.

Díky tomu, že mám v plánu jezdit na pohodu, tak ani ty brzdy nebudou problém. Pokud byste říkali všichni že to nebudu asi bych to bral. Díky tomu že se ti diskutuje, je to pohoda.

Díky moc za diskuzi, dali jste mi hodně podnětů, vážím si toho.

Ještě nevím jak začnu, jestli koupím a nechám upravit, nebo budu jezdit a pak až .... Třeba koupím dvě mašiny a jedna noc bude mazel, ale to je nejméně pravděpodobný 😎 jednu doma zvládnu, ale dvě už ne.

(reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

28.2.2017 v 22:40 | Nahoru | #2
Tomnovis>
Já jsem si přivezl Cx přivezl na konci roku hned dvě najednou.
Na jedné se chystám jezdit a druhou v klidu upravovat.
Teď řeším přihlášení.
:)

(reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

3.3.2017 v 12:35 | Nahoru | #3

Tomnovis píše: Nemám v plánu jezdit žádný pekla.

Cx se mi líbí a tu motorku jsem si vybral protože jsem viděl hodně krásných úprav na kafe. Neudělal bych tu přestavbu za víkend, dva, tři. Neudělal bych ji vůbec, jsem kancelářskej. Nechal bych to udělat někoho. Je mi 29, casu mám dost, nikam nespěchám.

Motorka se mi musí líbit, proto vybírám víc očima a počítána než rozumem. Hodně lidí to tak má i u žen

Tuhost nepoznám, třeba za deset let koupím něco lepšího, třeba to nej, ale k tomu asi musím dospět.

Díky tomu, že mám v plánu jezdit na pohodu, tak ani ty brzdy nebudou problém. Pokud byste říkali všichni že to nebudu asi bych to bral. Díky tomu že se ti diskutuje, je to pohoda.

Díky moc za diskuzi, dali jste mi hodně podnětů, vážím si toho.

Ještě nevím jak začnu, jestli koupím a nechám upravit, nebo budu jezdit a pak až .... Třeba koupím dvě mašiny a jedna noc bude mazel, ale to je nejméně pravděpodobný 😎 jednu doma zvládnu, ale dvě už ne.



Napíšu to jasně, i když v podstatě to psalo několik lidí nahoře: CX si nekupuj, pokud nejsi technický zdatný a nechceš mít za koníčka skládání a udržování v provozu veterána, není to vhodný stroj. Je to stejný, jako kdyby někdo přišel s tím, že chce auto, a ptal se, je-li dobrý třeba Opel Manta z roku 1978.
Ta motorka je stará, sice se na ní dá jezdit, ale:
1. dnešní stroje se ovládají mnohem, mnohem lépe
2. dnešní stroje jsou mnohem lehčí
3. CX ve svý době byla špička (OHV čtyřventilový motor, který točil 10 000 min.-1 - pocházel tak trochu z formule 1), jenže:
- hliník stárne = budeš povolovat šrouby a závity se budou drolit (jistě - neumíš to, tak si to zadáš = dostaneš motor se zalepenejma šroubama a pochybnou spolehlivostí, nebo tě bude stát renovace balík, kterej jak píšeš, nemáš)
- gumový části práchnivý = i motory, kde někdo vyměnil (tuším 16) různých o-kroužků uvnitř, budou mít ty vyměněný zase zpuchřelý - stává se třeba to, že část takovýho kroužku ucpe mazací kanál, zpuchřelý budou i manžety na karburátorech, a plno dalších věcí. Nový se dají koupit, jen budou taky už pár let starý, a stojej majlant (třeba ty manžety na karburátory před mnoha lety byly za 4000,-.
- brzdí to slušně, na rok 1980. Na dnešní poměry, pro dnešní jezdce dá se říct, katastrofálně
- má to tvrdý úzký gumy - dobře se to sklápí, ale pro dnešní maldý jezdce to má katastrofální adhezi
- budou zkorodovaný kabely, konektory, to přináší plno problémů
- klasický potíže byly vyjmenovaný nahoře

Zkrátka, CX je "kultovní motocykl" i když to slovo nemám rád, ale dneska už je to motorka především pro znalce. Ne pro někoho, kdo nepozná šroub od hřebíku, neumí si přezout gumu a chce jí, protože se mu prostě líbí. Je to samozřejmě jen dobře míněné varování, jinak si jí klidně kup, ale existuje plno daleko vhodnějších a taky krásných strojů. Jinak, je rozdíl ve veteránovi z roku třeba 1950, kdy byla veškerá technika celkem primitivní a může jezdit pohodově, a mezi motorkou, která je 38 let stará, ve svý době to byla high tech a pořád teoreticky umožňuje jet 170 km/ (což by s ní jel jen absolutní blázen)
Téma je zamknuto


TOPlist