globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nemožnost rovnoměrně nasadit pneu
20.2.2017 v 21:22
Hojahoj Včera jsem přezouval přední pneu na KLE 500. Vzhledem k tomu, že na Simálu jsem to dělal Xkrát a tady jsou taky obyčejný dušovky, pustil jsem se do toho klasika doma po staru - montpáky a chvilka zabitého času. Jenže co se nestalo - gumu jsem sice vyměnil, novou duši nasadil, všecko těsní OK, ale guma ne a ne najet na ráfek rovně. Vždycky se mi na jedné straně "vyblije" (viz. foto) a na druhé nedostatečně vyjede. Když tu gumu zašlápnu víc dovnitř, tak se zase "vyblije" na druhé straně, prostě ji tam nemůžu dostat rovně, vždycky je k jedné straně a nesedí tam. Fotky asi poví víc. Vůbec nevím čím to je, nikdy se mi to dřív nestalo a ani hodina a čtvrt všelijakého zápasení s tím nic neudělala. Nafouknutí na cca 35 PSI nepomohlo (předepsáno max. 40 PSI), prostě to vylezlo ještě víc tam jak je to "vyblité". Guma je Mitas E07, 90/90x21" a ráfek vypadá v pořádku, nijak extra rozhozený nebo tak.

Setkal se s tím někdo z vás? Nějaká rada co s tím?

Vím, že bych to mohl dát do pneuservisu a bylo by to snažší a rychlejší, ale tomu bych se rád vyhl a udělal si to sám. Až v zahraničí píchnu, taky budu potřebovat dušu vyměnit na místě a ne někde na jihu shánět pneuservis

Díky za každou užitečnou radu








Vylezlá guma:







Zalezlá guma, nahoře vylézá:






1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nemožnost rovnoměrně nasadit pneu

21.2.2017 v 17:53 | Nahoru | #1

_zdenda_ píše: kle1> Na to abych srazil patku gumy z ráfku používám stojan motorky - prostě motorku nakloním, nacpu pod stojan kolo a opřu motorku zpátky. Srazíš tak patku gumy v pohodě dolů. Sešlápni gumu na jedné straně doprostředka ráfku, tím se trochu uvolní, na druhé straně montpákama v pohodě přehodíš gumu z ráfku. Na přezutí kola stačí v klidu dvě asi 20-25cm montpáky (z toho jednu mám z jedné strany jako klíč na kola). Vozím lepení + duše - dírky klidně lepím, ale třeba urvaný ventilek stejně jinak než výměnou neopravíš…



Když máš sundané kolo, tak nějak metodu stojánku nepoužiješ, ty dva metráky jen na předním kole neudržíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nemožnost rovnoměrně nasadit pneu

21.2.2017 v 18:33 | Nahoru | #2

Merhaut píše: Když máš sundané kolo, tak nějak metodu stojánku nepoužiješ, ty dva metráky jen na předním kole neudržíš



Mám centrální stojan a ten to zvládne, já se při tom rozhodně nějak nenadřu. Motorku nakloním do boku, kopnu pod stojan kolo a přitáhnu motorku k sobě. Kdybych se bál, že se mi centrál zacvakne při manipulaci, tak je možné ho zajistit popruhem - to doporučuji pro začátky než člověk získá ten správný grif - advíka jsem jednou zdvihal bez jednoho kola z břicha na centrál a byla to docela fuška
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 32 21.5.2024 v 16:52 krokoš
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf


TOPlist