Téma: Úprava brzdové hadice
30.1.2017 v 21:04
Ahoj!
Pořídil jsem si novou brzdovou pumpu a potřebuji prodloužit stávající brzdovou hadici. Originál je pancéřová a chybí mi cca 4 cm. Psal jsem na PP tuning a pak ještě jedněm výrobcům brzdových hadic a všude mi nabízejí výrobu nové hadice za cca 3000 Kč, ale stávající prý upravit neumí. Neznáte někoho, kdo by podobnou malichernost (z mého pohledu) dokázal udělat? Originál hadice je dost specifická, s L a T spoji, díky čemuž pasuje přesně do originál držáku v brýlích a vidlích. Osobně vidím jako nejjednodušší řešení přeříznutí kousku hadice, prostavení nějakou lisovací průchodkou a prodloužením novým kusem hadice s novou koncovkou.

















1 reakcí na tento příspěvek Úprava brzdové hadice

30.1.2017 v 21:23 | Nahoru | #1
Nevím, nevím, jestli do takové ,,malichernosti" někdo půjde.

Úprava brzdové hadice

30.1.2017 v 21:30 | Nahoru | #2
To je taková malichernost, že bude lepší to udělat nový

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava brzdové hadice

30.1.2017 v 21:31 | Nahoru | #3

titus píše: Nevím, nevím, jestli do takové ,,malichernosti" někdo půjde.



Osobně si myslím, že technicky to takový problém nebude. Třeba u nás v okolí je několik výrobců různých hydraulických hadic, kde to nevnímají jako problém. Jenže problém to není do chvíle, než zjistí, že je to brzdová hadice. Potom od toho dají ruce pryč. Na jednu stranu to chápu, ale určitě by se jejich bezúhonnost v případě "průšvihu" dala nějak písemně ošetřit.

(reakce na) Úprava brzdové hadice

30.1.2017 v 21:34 | Nahoru | #4
Smrči-GSX-F> To mám právě na mysli, že si to nikdo na triko nevezme, když se nedej bože na tom zabiješ, a zjistí, že ten originál někdo upravoval.

Úprava brzdové hadice

30.1.2017 v 22:45 | Nahoru | #5
Pokud se nemáš rád, tak dej banjo na banjo prodlužovací kus
Pokud se máš rád, a nemáš rád silniční lišeje, budeš si muset připlatit, za novou delší hadici. Popřípadě se můžeš vysrat na T kus, a udělat hadici z pumpy do jednoho třmene, a delší šroub, banjo na banjo (na třmenu, běžně se dělá) z jednoho třmene přes blatník do druhýho...

Úprava brzdové hadice

30.1.2017 v 23:25 | Nahoru | #6
Stoji ti pripadne rozbita masina a pochroumane zdravi za 3000kc? Proc si asi myslis, ze po zjisteni se jedna o brzdovou hadici, tak do prodlouzeni nikdo nechce jit?? Kazdy spoj je potencionalni riziko pruseru a zbytecny spoje na brzdove hadici 2x tolik! Se ten svet v prdel obraci.

Úprava brzdové hadice

31.1.2017 v 00:06 | Nahoru | #7
Asi jsi to nechtěl číst, ale raději nové hadice, dvě od pumpy ke každému třmenu a hotovo.

(reakce na) Úprava brzdové hadice

31.1.2017 v 00:17 | Nahoru | #8
na predni brzde fakt nesetri..

1 reakcí na tento příspěvek Úprava brzdové hadice

31.1.2017 v 07:24 | Nahoru | #9
Koukam ze tady je to samej chytrák - zřejmě likvidátoři pojišťoven.
Sám jsem něco podobného řešil nedávno, když jsem na Guzzi měnil axiální brzdovou a spojkovou pumpu za radiální modely z Panigale. Musela se dělat úprava hadic a byli lidi co mi to vymlouvali. Pak jsem se dal do řeči s praktikem - asi 60-ti letým chlápkem z firmy Holcim z Lbc, která se zabývá výrobou tlakových hadic. A ten mi říkal, že dát banjo na banjo a udělat tím prodlužku je jako když si doma k televizi dáš na prodlužku ještě jeden 230V prodlužovák. Nemělo by se to, leckdo by ti to rozmluvil, ale zcela běžně se to v domácnostech dělá a nedělá to žádné trable.
A když se použije ten správný materiál, tak se dá tlaková prodlužka bez problémů použít. Dvojitý průtokový šroub - banjo - 4cm tlakové pancéřové - banjo.
Kupoval jsem komponenty na ebay s Free shipping a to co mělo tady v ČR stát litr, přes Ebay mě komplet vyšlo na 200 korun. Nakonec jsem to udělal úplně jinak, ale to řešení tady je, bez toho abys musel dělat komplet za 3000 korun.

Já osobně bych tu hadičku za tím T štípnul a dal bych tam kovovou šroubovací prodlužku.

Naposledy editováno 31.01.2017 08:12:33

(reakce na) Úprava brzdové hadice

31.1.2017 v 08:22 | Nahoru | #10
Smrči-GSX-F> ještě můžeš zkusit http://www.bekas.cz/ ti jsou na brzdy machři.

Nicméně i když je teoreticky možné, že to půjde a bude to fungovat, tak šetřit zrovna na brzdové hadici mi prostě nepřijde jako dobrý nápad....a ani se nedivím těm, co ti to odmítli předělat.

Úprava brzdové hadice

31.1.2017 v 08:32 | Nahoru | #11
Pridej si tam "dry brake" spojku. Tim to prodlouzis a funguje to. Jen to bude drazsi nez cela nova hadice.

Úprava brzdové hadice

31.1.2017 v 10:18 | Nahoru | #12
Jak znám Smrčiho, tak nejde o nadměrnou ale o smysluplnou investici do motorky. Nicméně asi bych taky raději měnil za novou...to že někdo nechce pižlat hadici a lisovat prodloužení nebude jen z lenosti

(reakce na) Úprava brzdové hadice

31.1.2017 v 10:49 | Nahoru | #13
Smrči-GSX-F> vím jak dokonale je s tím T a L kusem hadice zapasovaná u MV proto bych na hadici nesahal(mj. třeba na prodej, budeš chtít vrátit origo pumpu) ale načrtnul a nechal vyfrézovat z duralu elegantní, provrtanou "mezikostku" s patřičným zešikmením, tu jedním průtočákem chytil na pumpu a druhým hadici k mezikusu

Úprava brzdové hadice

31.1.2017 v 11:12 | Nahoru | #14
ČAU,ZKUS NAPSAT TADY -http://www.haps.cz/

Je to u nas a delaj docela dost atypickych veci. Takova mensi firma. Kdyby nahodou mam tam par znamych. Pokud se teda rozhodnes to prodluzovat.

(reakce na) Úprava brzdové hadice

31.1.2017 v 12:20 | Nahoru | #15

seikos píše: Koukam ze tady je to samej chytrák - zřejmě likvidátoři pojišťoven.
Sám jsem něco podobného řešil nedávno, když jsem na Guzzi měnil axiální brzdovou a spojkovou pumpu za radiální modely z Panigale. Musela se dělat úprava hadic a byli lidi co mi to vymlouvali. Pak jsem se dal do řeči s praktikem - asi 60-ti letým chlápkem z firmy Holcim z Lbc, která se zabývá výrobou tlakových hadic. A ten mi říkal, že dát banjo na banjo a udělat tím prodlužku je jako když si doma k televizi dáš na prodlužku ještě jeden 230V prodlužovák. Nemělo by se to, leckdo by ti to rozmluvil, ale zcela běžně se to v domácnostech dělá a nedělá to žádné trable.
A když se použije ten správný materiál, tak se dá tlaková prodlužka bez problémů použít. Dvojitý průtokový šroub - banjo - 4cm tlakové pancéřové - banjo.
Kupoval jsem komponenty na ebay s Free shipping a to co mělo tady v ČR stát litr, přes Ebay mě komplet vyšlo na 200 korun. Nakonec jsem to udělal úplně jinak, ale to řešení tady je, bez toho abys musel dělat komplet za 3000 korun.

Já osobně bych tu hadičku za tím T štípnul a dal bych tam kovovou šroubovací prodlužku.



Díky za první konstruktvní odpověď. Skutečně mi nejde o nějaké šetření peněz. Kdo mě zná, ví jak si motorky hýčkám. U té brzdové hadice mi jde spíš o zachování původní přesnosti. Jak podtoknul PETARDAK , je tam ta hadice opravdu hodně na fest a přesně upevněná. Dát tam dvě hadice od pumpy, který potom kolem blatníku odstávají jako sloní uši samozřejmě lze, ale nelíbí se mi to. Nechat vyrobit přesnou kopii týhle originální hadice je trochu složitější - úplně vidím, jak "přesná" ta kopie bude, až mi přijde bůhví odkud poštou (špatné rozměry, přetočená banja, apod.).
Mám přislíbenou pomoc od jedné místní firmy, co se zabývají hydraulikou a vyrábí i brzdové trubky do různých odvětví motorsportu, že se na to podívají. Pak dám pro zajímavost vědět, jak jsem dopadl.

hayamišák píše: Jak znám Smrčiho, tak nejde o nadměrnou ale o smysluplnou investici do motorky. Nicméně asi bych taky raději měnil za novou...to že někdo nechce pižlat hadici a lisovat prodloužení nebude jen z lenosti


Ahoj Mišáku, starý Hayabusáku, díky za zastání - zdravím do Otrokovic!

Jinak díky všem, co odpověděli k věci, na názory o "nebezpečnosti" mého konání jsem se neptal.

Úprava brzdové hadice

31.1.2017 v 12:45 | Nahoru | #16
Podle mě není problém po zadání rozměrů vyrobit upravenou kopii. A banja jsou u nich otočná.

2 reakcí na tento příspěvek Úprava brzdové hadice

1.2.2017 v 06:37 | Nahoru | #17
Promiň, že si rejpnu, ale zajímalo by mě proč někdo mění pumpu a nechá tam originál hadice? Vždyť pokud jde o to jestli má motorka líp brzdit, tak začnu směrem: odvzdušnění, výměna destiček, panc.hadice, a nakonec teprve pumpu. Pumpa nemá na učinek nějak extra smysl, ale rozhodně neříkám ne, ale převážmě ji měním abych měl lepší cit na páčce, eleminoval propadání páčky po zahřátí atd. Pumpa cca. 7tis +, hadice 3tis+, hadice udělají víc parády pokud se jedná o brzdění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava brzdové hadice

1.2.2017 v 07:39 | Nahoru | #18
Sonicek> Ale MV už má pancéřky z výroby tak proč měnit jedny za druhý?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava brzdové hadice

1.2.2017 v 07:42 | Nahoru | #19

Sonicek píše: Promiň, že si rejpnu, ale zajímalo by mě proč někdo mění pumpu a nechá tam originál hadice? Vždyť pokud jde o to jestli má motorka líp brzdit, tak začnu směrem: odvzdušnění, výměna destiček, panc.hadice, a nakonec teprve pumpu. Pumpa nemá na učinek nějak extra smysl, ale rozhodně neříkám ne, ale převážmě ji měním abych měl lepší cit na páčce, eleminoval propadání páčky po zahřátí atd. Pumpa cca. 7tis +, hadice 3tis+, hadice udělají víc parády pokud se jedná o brzdění.



Jasný, to máš pravdu. Ale proč měnit pancéřové hadice za pancéřové? To postrádá smysl. Ty originál na fotkách již tzv. pancéřové jsou, žádná guma. Pumpu jsem měnil za RCS19 a má pochopitelně jinak vývod, než ta původní.

(reakce na) Úprava brzdové hadice

1.2.2017 v 07:43 | Nahoru | #20

vevixt píše: Sonicek> Ale MV už má pancéřky z výroby tak proč měnit jedny za druhý?



Ámen, byls rychlejší.

(reakce na) Úprava brzdové hadice

2.2.2017 v 15:01 | Nahoru | #21

Smrči-GSX-F píše: Jasný, to máš pravdu. Ale proč měnit pancéřové hadice za pancéřové?


Třeba proto, že ty první pancéřové jsou krátké? Ne, radši na to půjdeme po česku, že motorka stála kolem tří set litrů? Nevadí, na brzdové hadice dáme "prodlužku"

Co teda řešíš, když ty tři litry nejsou problém-technickou stránku věci, dokázat, že to jde, nebo nějaký princip? Ty držáky jsou zvláštní argument- např. PP tuning to vyrobí přesně na míru a jak už tu padlo-do banja strčíš tužku a otočíš si ho jak potřebuješ, třeba i 10x dokola.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nová směs na destičkách brembo MV Agusta F4 1000 R Behike56 9 6.6.2017 v 21:23 Behike56
Přetěsnění vidlic Marzocchi MV Agusta F4 1000 R Smrči-GSX-F 0 28.3.2017 v 20:43 Smrči-GSX-F
Vzduchový filtr MV Agusta MV Agusta F4 1000 R Smrči-GSX-F 10 14.2.2017 v 20:33 dakarista
Prodejce Scooter-boom MV Agusta F4 1000 R Smrči-GSX-F 2 16.12.2016 v 21:41 jamajka
nepracuje jeden válec MV Agusta F4 1000 R Pebo 5 27.5.2016 v 15:00 Pebo

TOPlist