globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Provozní hmotnost
11.1.2017 v 22:38
Zdravím mám tokovou hloupou otázku co je to provozní hmotnost ?
Jde mi o to že z provozní hmotnosti se počítá poměr kw/kg a někde jsem četl že provozní hmotnost je pohotovostní hmotnost + něco kolem 70 kg ( řidič ) a někdo mi zase tvrdí že se těch 70 kg nepřidává . Jak to tedy je ? Děkuji za odpověď

Provozní hmotnost

12.1.2017 v 06:27 | Nahoru | #1
Provozní bude pohotovostní, tzn. se všemi náplněmi - olej+PHM /chl. kapalina/
Váha jezdce se do toho určitě nezapočítává..

1 reakcí na tento příspěvek Provozní hmotnost

12.1.2017 v 07:22 | Nahoru | #2
U aut je provozní včetně řidiče (75 kg). Asi je to logické, bez toho řidiče to provozovat zřejmě nepůjde

Provozní hmotnost

12.1.2017 v 09:13 | Nahoru | #3
U motorek se to nepočítá, zde odkaz - poslední technická specifikace dole ve výčtu :

http://www.svazarm.c...0EXCR-ktm-400-exc-r/

pochybuju, že motorka váží necelých 40kg :)

Provozní hmotnost

12.1.2017 v 11:02 | Nahoru | #4
Kde tam vidíš provozní hmotnost? Já čtu jen: Pohotovostní hmotnost - bez paliva cca. 113,9 kg

1 reakcí na tento příspěvek Provozní hmotnost

12.1.2017 v 11:29 | Nahoru | #5
provozni hmotnost je motorka s plnou nadrzi a olejovou naplni...

bez ridice, bez zadnych dalsich kokotin
jinymi slovy je to jakakoli hmotnost mezi pohotovostni a maximalni, pro ucely vypoctu vykon / vaha se samozrejme pouzije nejnizsi mozna vaha. To by se pak nasel vul kterej by tvrdil, ja jsem tlusty prase me ten pomer vychazi lip a kdyz vezmu za sebe marenu z prasecaku tak to muzu ridit jako babetu :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozní hmotnost

12.1.2017 v 11:32 | Nahoru | #6

mito7 píše: U aut je provozní včetně řidiče (75 kg). Asi je to logické, bez toho řidiče to provozovat zřejmě nepůjde


ktera euronorma nam stanovi vahu ridice na 75kg? tvl kdyz prumernej evropan ma 95+.

(reakce na) Provozní hmotnost

12.1.2017 v 12:13 | Nahoru | #7

Uzivatel507 píše: ktera euronorma nam stanovi vahu ridice na 75kg? tvl kdyz prumernej evropan ma 95+.


To nevím, ale všude se to tak uvádí. Například ve výtahu je též napsáno?: ¨"kapacita 4 osoby - 300 kg".
Zkuste si spočítat BMI a uvidíte jakou hmotnost máte správně mít! To taky někdo stanovil.

Naposledy editováno 12.01.2017 12:15:19

(reakce na) Provozní hmotnost

12.1.2017 v 12:17 | Nahoru | #8

Uzivatel507 píše: provozni hmotnost je motorka s plnou nadrzi a olejovou naplni...

bez ridice, bez zadnych dalsich kokotin
jinymi slovy je to jakakoli hmotnost mezi pohotovostni a maximalni, pro ucely vypoctu vykon / vaha se samozrejme pouzije nejnizsi mozna vaha. To by se pak nasel vul kterej by tvrdil, ja jsem tlusty prase me ten pomer vychazi lip a kdyz vezmu za sebe marenu z prasecaku tak to muzu ridit jako babetu :D


To co uvádíš je pohotovostní hmotnost. To platilo i dříve a i to logicky odpovídá připravenému vozidlu k jízdě-pohotovosti.
V provozu už tam musí být i ten řidič. Pokud to není autonomní vozidlo.

Naposledy editováno 12.01.2017 12:18:40

1 reakcí na tento příspěvek Provozní hmotnost

12.1.2017 v 12:35 | Nahoru | #9
ja to videl vzdy pocitat z pohotovostni hmotnosti, je nekde nejakej zdroj toho tvrzeni, ze se to pocita s provozni?

Provozní hmotnost

12.1.2017 v 12:45 | Nahoru | #10
zase jsem musel prolézat ty zmatečné paragrafy

hmotnost motorek se schvaluje dle eu nařízení 168/2013, tam si najdi, že řidič+spolujezdec se nepočítají (ale pozor raději v en verzi, česká verze blbě přeložená)

stará česká vyhláška 341/2002 také nepočítá s řidičem u motocyklů, v nové 341/2014 to naši zákonomotáci nějak vynechali , ale rozhodující je, že úředníci to zapisují do tp na základě coc listů, evropského schválení. Jukni na dr400sm, má tam 146kg, jasně tedy bez řidiče.

Nynější provozní je s 90%paliva, dřívější pohotovostní se 100%

(reakce na) Provozní hmotnost

12.1.2017 v 12:47 | Nahoru | #11
assassin> tady jsem mu to psal:

http://www.motorkari...mp;pgr=0#goto9265809

Provozní hmotnost

12.1.2017 v 12:49 | Nahoru | #12
Bledemon :

1 reakcí na tento příspěvek Provozní hmotnost

12.1.2017 v 12:53 | Nahoru | #13
U aut je provozní součet pohotovostní a řidiče (75 kg) a u motorek je teda provozní oproti pohotovostní snížena o 10% paliva? To je dost matoucí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozní hmotnost

12.1.2017 v 13:00 | Nahoru | #14
mito7> u aut vyžadují také minimálně 90%paliva

a zapomeňme všichni na výraz "pohotovostní" Ten už se v eu, tp ani zákonech u vozidel nepoužívá

Naposledy editováno 12.01.2017 13:03:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Provozní hmotnost

12.1.2017 v 13:06 | Nahoru | #15

bledemon píše: mito7> u aut vyžadují také minimálně 90%paliva

a zapomeňme všichni na výraz "pohotovostní" Ten už se v eu, tp ani zákonech u vozidel nepoužívá


Údaj minimálně je fakt přesné označení - podle toho pak ty skutečný hmotnosti vypadají. A proč u aut je provozní vč. řidiče a u motorky bez? To jsou zmatky.

(reakce na) Provozní hmotnost

12.1.2017 v 13:08 | Nahoru | #16
mito7> to je můj výraz, v zákoně je:

hmotnost vozidla, jehož palivová nádrž se naplní alespoň na 90 % svého objemu

Provozní hmotnost

12.1.2017 v 19:58 | Nahoru | #17
ja mam u nás na Slovensku v tp DR-Z pomer výkon/váha 0.088 kw/kg.
Prevadzková hmotnosť 220kg
Najvyššia prípustná 324kg
Výkon 29.4kw
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta ... Suzuki DR-Z400 SM, Yamaha XT 660 X, Beta M4 MotoJaryn 27 13.9.2023 v 10:04 Bludevil
Výpustný šroub protíká Suzuki DR-Z400 SM gros11 13 10.7.2023 v 14:26 Jenik789
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Suzuki drz 400 sm výfuk Suzuki DR-Z400 SM Stepan23 10 11.7.2022 v 20:41 Karel33
Problém s volnobehem Suzuki DR-Z400 SM Stepan23 1 1.7.2022 v 10:02 Pedl


TOPlist