bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru
2.1.2017 v 21:24
Zdarec.
Cinká mi po renovaci motor. Poznal jsem to, že v jisté chvíli to na volnoběh i v otáčkách zcela zmizlo. Takže to správně asi nebude. Šustivě cinkavý zvuk.

Můžu si na jawu po roce 56 dávat jakou chci hlavu? Mám tam tu nejnovější s antidetonančním límcem.

Vše je nové a seštelované, jak má.

Budu štelovat směs, předstih, (taky jsem tam měl výfuky, co byly z jistých důvodů z 350ky a tak nějak rechlokurzem složené a málo průchodné) a budu Vás informovat. Informaci o záměnách hlav jsem NIKDE nenašel.
Děkuji.

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

3.1.2017 v 00:11 | Nahoru | #1
a nemáš tam náhodou pošouplý hlavový těsnění, nebo vůli na pístním čepu? Hlavu tu co tam patří....

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

3.1.2017 v 08:00 | Nahoru | #2
Srazil jsi po vybrusu hrany na kanalech? To cinkani muzou delat krouzky prejizdejici po vybrusu ostre hrany kanalu.

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

3.1.2017 v 14:05 | Nahoru | #3
Jo díky. To vše už mám pročtené. Nemám hranysražené - a pokud jsem to neudělal, tak si to záběhem poničím. Přeci se po výbrusu do toho nebudu ještě rejpat

Hlava je tam jiná. Moto 56 a hlava snad z roku 66?. Právě jsem nikde nenašel, jestli se ty hlavy mohou neomezeně kombinovat.

Na 3 vteřiny to třeba ztichne, a to je divné. Vše je nové, padalík klikovka, uložení, píst... tak snad by to neposlal s vůlí.

Dnes tam půjdu. Seřídím, poslechnu. Pokud najdu svíčku z trabanta, tak tam zkusím dát původní hlavu. A hlavně se podívám, jestli nemám otočený píst.. jsem taky přeci jen lidi. Já to 4x půlil. Nakonec se klikovka lehce točila, ale ložiska tam mám zalepené. Tak mě napadlo, jestli tam není nějaké pnutí, ale není to hučivej zvuk, ale cinkavej. Zase je divné, že ty nesražené hrany by tomu dovolili na pár vteřin tichý chod..

Napíšu, jak jsem pak dopadl. Díky a ahojte.

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

3.1.2017 v 17:54 | Nahoru | #4

Tak bez ucpaných výfuků to dobře šlapalo, ale cvakalo/ cinkalo = cvankalo :D
Čím vyšší otáčky, tím slabší cnakání.
Roztočil jsem ho a zhasl zapalování. Jak píst dobíhal, cvankání symetrycky sílylo. Pasují mi na to ty kroužky, ale přeci. Pokud by kroužek špatně nabíhal na hranu, tak se uštípne.
Asi ten motor, když není zajetý, naříká :D Alespoň si budu dávat pozor při zajíždění, že si to tam všechno sedá a prcat 20-30 prvních 50 km rychlost chůze :)) Ono, když to chvílemi přestalo, tak ten motor už neměl -5C, tak možná se to spravý, při zahřátí. To cvankání je mírné, ale slyšytelné.
Přižádal jsem si nejtěsnější výbrus
A pokud chce někdo snižovat hlavy, tak si myslím, že měnit různé hlavy z různých let s větší kompresí nemůže škodit - abych se držel tématu.

Čao.

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

3.1.2017 v 22:24 | Nahoru | #5
Roks: jesli sji řádně nesrazil hrany, tak je to téměř jistě švihlej kroužek a jestli ho tam ještě chvíli necháš, tak ti ho to nastřihá do vejfukovýho kanálu jak šlejšky, bejt to drobet vyběhlý, už bys měl píst jak pytlík od svačiny a válec vydřenej....

4x půlit? proč? máš přípravky? ohřívals to?

Hlavy stejné nejsou, v nějakém roce se zvedal KP, panelka má hlavu taky jinou.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

10.1.2017 v 19:15 | Nahoru | #6
pech.: Netočila se mi klika, a jednou jsem zapomněl bakelit od spínače neutrálu. Hřál, chladil, ale ložiska nebyla nějak v lajně, až mi kamoš vysoustružil čep, který pojal obě ložiska a já je narážel symetricky.

No doprde.. sakra Padalík, měl mi k tomu dát manuál k povýbrusovému přebroušení.
Tak dík. Určitě nebude na škodu srazit hrany. Tak na konec je dobře, že jsem motor zkoušel startovat pod kůlnou na židli

Jo a beztak bude chcát volej, protože těsnění jen v oleji a plochy broušené na desce..
Co mám povídat, jsem prase, nejdřív udělám a pak zjišťuji, jak se to dělá..
Přeji všem šťastné motohodiny v roce 2017

Takže s hlavama neexperimentovat? Dám tam tedy tu, co tam být má zase 150,- v krešu.. Asi po té renovaci poskládám druhou kejvu. A zrovna jsem si vzpomněl, že mám koupený druhý motor s hlavou :O třeba to bude vona. Ta kejva si se mnou pěkně vytírá zadek

Naposledy editováno 10.01.2017 19:22:43

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

11.1.2017 v 00:37 | Nahoru | #7
netočila se klika.... takže jsi její montáž dojebal.... Ložiska se nenarážejí, ty se buď vkládají do předehřátého bloku, nebo lisují, kdo má nouzi o vybavení, tak se dají natáhnoput šroubem....

Srážení hran po výbrusu nebo jiném zásahu do válce je samozřejmost!!! To ví každý, kdo neví, může se zeptat....

Proč jsi brousil plochy na desce? jednak k tomu není důvod a dělají to ti, co jsou líní pečlivě odstranit těsněníbez toho aby dojebali dělící roviny.. Kdbys to obral drátěným kartáčem s trochou citu, ještě bych to pochopil, ale na desce - zbláznil ses? to si akorát koleduješ o to, abys měl rozhozené souososti víc, než je zvykem....

Zjisti si podle typového čísla motoru typ hlavy co tam patří a tu použij.

Jinak k tomu postupu - postupoval jsi jako kdejaký rybízek, co si říká: "jáwa je jednoduchá, to složím doma na špalku v kotelně", neříkám že je to nějaká sofistikovaná technika, ale stejně jako každá věc, potřebuje dodržet určité postupy, mít základní strojírenské vzdělání a úsudek, což vede k tomu, že neuděláš podobné chyby, které brání věci, aby to skutečně fungovalo (alespoň v možnostech tristní kvality dnešních ND), když to nedodržíš, fungovat to nebude, není to Lego.

Já měl taky jednoho znbámého, nechtěla mu jet číza... Furt chodil a hele jede/ nejde takhle a makle poraď!! Říkám mu přivez to a já zjistím co tomu chybí. On: "To je přece jednoduchý, to spraví kdejakej blb". Říkám mu - že když je to jednoduchý, tak ať si to teda spraví sám..... Mno dlouho otravoval, až to nakonec stejně přivezl, motorka jezdí a závada byla skutečně poměrně jednoduchá... Sálo to faleš pod víčkem na pravý straně..... Nicméně to nebyl schopen zjistit...

(reakce na) Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

11.1.2017 v 08:48 | Nahoru | #8
Roks> jakou renovaci máš na mysli?

Naposledy editováno 11.01.2017 08:48:47

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

11.1.2017 v 10:44 | Nahoru | #9
http://jawarmaniak.w...snosti_kajvacka.html tady jsou rozdíly
Kak píše PECH na GO motoru existuje servisní nářadí, sada stojí 5K nebo levnější náhrada se dá vyrobit/koupit na aukru.
Já radši motory nechávám dělat, protože starý mistr za to skoro nic nechce, navíc lidi nic nedělají s převodovkou, občas zničí kliku, zničí uložení ložisek...
Nejtěsnější výbrus? Proč? Zajíždění krokem? Proč? Nemáš zajištění pístního čepu naopak? S cinkající motorem jde najed hodně kilometrů , počkal bych až najedeš pár set kilometrů a pak bych to řešil.
Navíc cinkání-šustění způsobuje šoupě karbecu (zní to, že to dělá motor-navíc to mizí s přidáním plynu)-mě to dělá u 354 ale na nic to nemá vliv, najel jsem 2000 bez problémů. Jak budeš mít nastartovanou motorku, tak zkus plynové lanko vytáhnou o pár mm.

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

12.1.2017 v 14:45 | Nahoru | #10
těsný výbrus je absolutní píčovina, u dvoutaktu obzvlášť, toje akorát žádanka o záděr, při dnešní "kvalitě" pístů z neznámých slitin tuplem. nevím jakého blba to napadlo prvního, ale dneska to každý, kdo o motorech nic neví, za každou cenu chce.

Vůle výbrusu musí být taková, jakou předepisuje dílenská příručka, oni dobře věděli, proč předepsali zrovna takovou, jde o různé roztažnosti, různých materiálů, které jsou tam použity, provzní teplotu, předepsanou viskozitu oleje.... Když je to o nějakou stovku volnější, je to lepší jak těsnější.

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

12.1.2017 v 15:17 | Nahoru | #11
Větší vůle dělá větší mechanickou hlučnost a to se nikomu nelíbí a proto to všichni chtěj těsnější.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

12.1.2017 v 16:16 | Nahoru | #12
Motory o nichž mluvíme nikdy nebudou jezdit zticha, bez cizích pazvuků, jejich poměrně velké vůle jsou nezbytné pro to, aby byly schopny spolehlivě fungovat. Ony sou motory s podstatně menšími vůlemi, ale technologicky jsou zcela jiné, mají písty s vložkami pro zmenšení roztažnosti, nemají litinovou vložku ale nikasil rvonou na hliníkovém válci, kde je potom roztažnost podobná, slitiny jsou také jiné, kroužky s chromovou vrstvou, jiný poměr zdvihu a vrtání, což podstatně ovlivňuje střední pístovou rychlost vůči otáčkám..... Jenže jawa taková není, jawa je motor technologicky na úrovni 50-60 let a od začátku byla koncipována jako levná motorka schopná po určitou dobu jezdit s poěmrně malými nároky na údržbu, nic víc, žádné hi-tech, žádný vrchol techniky a tenkrát se to zrovna tak dělalo, protože to ani jinak nešlo a když to uděláš jinak, nebude to fungovat.

(reakce na) Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

12.1.2017 v 16:30 | Nahoru | #13
pech.> Na tom se shodneme!

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

14.1.2017 v 20:57 | Nahoru | #14
Dík. Zdá se, že víš, o čem mluvíš pech. Kdybych myslel, tak by mě ten šroub na ty ložiska taky mohl napadnout.

A poraď, co ty na to, když ti povím, jak jsem byl z těch ložisek a neustálého půlení nešťastný, tak jsem ty dvě ložiska tam namlátil tak, že když jsem do nich dal kliku, tak jsem ji měl skoro až na stěně bloku. Tak jsem si ji stahováčkem poposunul na protější blok, kde to ložisko nebylo zamlácené do bloku, tudíž mám kliku na středu a nevyosenou. Myslíš, že ty ložiska ji udrží, když drží fest na čepech kliky? Nebo mi tam bude rejdit sem a tam?

A to ani nevíš, že jsem dal ocelovou podložku na vymezení pomocné hřídele převodovky s otřepem, ani jsem si nedal tu práci ji opilovat, že si to "nějak" sedne

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

21.1.2017 v 21:12 | Nahoru | #15
Co k tomu víc říct?

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

22.1.2017 v 00:44 | Nahoru | #16
Roks, takže jsi to domrdal..... Tím popotahováním kliky jsi jí tutově rozhodil souosost čepů, takže si koleduješ o vykurvená ložiska a mnoho dalších problémů. Ložiska se do bloku nemlátí, ale vkládají pokud ho předehřeješ, nebo lisují přes trn an ručním lisu, pokud ho nemáš, můžeš je tam natáhnout šroubem, nicméně i to se musí umět a pořád jde o statické zatížení, ne mlácení. Klima má zástavbové rozměry, kteréje radno zkontrolovat, aby tam právě nelítala nebo zase nedrhla. Nesedne si nic. PŘITOM VŠECHNO JE PSÁNO A DÁNO V DÍLENSKÉ PŘÍRUČCE, STAČÍ SI TO PŘEČÍST CO SE JAK DĚLÁ A CO SE JAK SMÍ A KDE MÁ JAKÁ VŮLE/ROZMĚR/HÁZIVOST BÝT A PROČ, JAKÝ PŘÍPRAVEK POUŽÍT NA CO, JAK A PROČ. Axiální vůle v převodovce bejvají až po vysokejch nájezdech a zpraviodla s nima nejsou problémy, měl jsem převodovku čz, která byla vyhoněná jak mraky, axiální vůle jak kráva a ačkoli jak bylo ozubení poměrně opotřebené měl každý kvalt svůj zvuk, tak řadila bez problémů.. jinak ta hřídel není pomocná, ale předlohová.

Boha jeho, další zkurvený motor.....

Kdo nikdy nic nezkurvil ať hodí kamenem, ale je rozdíl mezi nehodou, smůlou, nebo totální ignorací spojenou s lepmlovitostí a bezbřehým sebevědomím, jako zde.... A pak je nářek že to jezdí nahovno, nebo nejezdí vůbec....

1 reakcí na tento příspěvek Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

22.1.2017 v 18:14 | Nahoru | #17
pech. > Vystihl jsi to přesně

Dnes jsem srazil ty hrany a motor už necvrliká. Pilník mi ujel jen jednou

Tak zase na dalším foru, až budu prasit plechy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

22.1.2017 v 19:40 | Nahoru | #18
Roks>
klidně se můžeš ozvat tady se řeší i to, jak změnit zářez na jehle nebo, co jsem to vlastně našel ve stodole, v době Googlu je 99% fór zbytečných, dá se říct, že vše se už někde aspoň jednou řešilo a dá se to dohledat... jaký olej, kolik oleje do tlumičů, jak to a to...

Jinak jak píše Pech-ten se aspoň vyzná teď mě překvapila dražba převodovky na péráka na aukru (končí dnes v 20:30), kdy prodejce uváděl, že je v 1A stavu, byla tam jedna fotka, napsal jsem mu, ať mi pošle fotky hřídelů a koleček. A samozřejmě v místě dvojky a trojky hřídele KO-musí vystakovat, kolečka to samé, buď ti lidé jsou totální dementi nebo už nevím... Zatím tam je 565Kč+200 dobírka Asi ty posrané/nepoužitelné převodovky dám taky na aukro-mám jich doma plnou bednu...

(reakce na) Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

22.1.2017 v 21:54 | Nahoru | #19
jawa354> nehledě na to, že převodovky pérák a kývačka jsou naprosto stejné. Je fakt, že pérák zní lépe než panelka...

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

22.1.2017 v 22:13 | Nahoru | #20
jasné to vím ale nechápu, proč se na to ti lidi chytili, ta převodovka nakonec šla za 1100+200 dobírka,přitom ten samý prodejce měl v nabídce ostatní převodovky nafocené na více fotkách, jen tu sračku na péráka/kývačku radši ne na burze jsem se přehraboval v bedně s převodovkama-asi 20 kompletních převodovek a našel jsem tam jen jednou dobrou hřídel... naštestí mám ještě uloženky na velkou 250 a 350 a jednu na 125-175 ale za chvilku už ty díly nebudou... převodovka je prostě základ motoru

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

23.1.2017 v 14:15 | Nahoru | #21
Tak já ti to vysvětlím. Protože to prodávají a kupují lidé, kteří o tom nic nevědí. Celé aukro v oblasti starých mašin je jedna překupnická banda. Oni ani nevědí co prodávají nebo kupují, ale vědí že je to na péráka a to je magické slovo za které se platí. A taky vědí, že se to časem zúročí. Vždyť před pár lety se to vozilo do šrotu a dneska se za to platí tisíce.

A že díly nebudou? To je dobře, ať nejsou. Alespoň už od těchto zlatokopů bude klid.

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

23.1.2017 v 19:46 | Nahoru | #22
Ale na aukru jde nakoupit i dost dobře Díly nebudou a ceny porostou...

1 reakcí na tento příspěvek Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

24.1.2017 v 15:42 | Nahoru | #23
Nečetl sem to teda cely, ale podívej se na šoupě, jakou má vůli v komíně karbecu... to jenom abys neřešil zvonění ve válcu, když ti třeba bude zvonit v karbecu vychozený šoupě

(reakce na) Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

24.1.2017 v 17:49 | Nahoru | #24
crowack> to jsem sem už psal

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

24.1.2017 v 20:30 | Nahoru | #25
Jawa354> Si nemysli, že zakládám forum z pohodlnosti a egoismu, jen jsem k cinkání našel snad dvě fora a forum o různé záměně hlav 9k/ 12k a možné problémy žádné. Sázel jsem na tu hlavu, protože to bylo takové hlavovité cvrlikání a nechtěl jsem ve válci šátrat pilníkem.

Ohledně fór velmi vítám, když na otázky a následné rady je také zakladatele zpětná vazba, zda rady pomohly a popř, co pomohlo.

Jinak můj hlavní poznatek z renovace je ten, že je potřeba uklidit a obsadit celou garáž se základním vybavením. Pod kůlnou je to rasovina.

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

25.1.2017 v 17:43 | Nahoru | #26
Jasné, v pohodě....

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

25.1.2017 v 23:14 | Nahoru | #27
Roks: a pořídit a nastudovat dílenskou příručku - stojí 200,- v tištěné podobě, nebo si jí můžeš někde stáhnout a vytisknout sám. Příručka je od slova "při ruce" nikdo si nepamatuje všechno, já taky ne, protože ale příručky jsou, tak kniha si pamatuje... Naposled jsem hledal vůli pístu ve válci a jejich nominální rozměry ve třídách na Jawu 05, Maďarský píst byl těsnější než být měl... Teď tu zdechlinu ještě dodělat a pak už je ve frontě 477 s vadnou převodovkou, nejde řadit 3+4.... Já už to nechci spravovat a pořád to po mně někdo chce

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

26.1.2017 v 11:54 | Nahoru | #28
No a proto jsem si go motoru na číze nechal udělat.Neumim to,nemám na to přípravky a než se s tím 5x srát a něco dojebat?To za to radši zaplatim profíkovy. A to jsem starej kutil,ale vocamcaď pocamcaď

Jakou hlavu Jawa 250- cinkání motoru

26.1.2017 v 16:48 | Nahoru | #29
Příručky jsou nutností, to samé platí i o nářadí... Řídit se návodem není ostuda, u nás na dílně se všechno tiskne a magnetama se přidělává na stroje (samozřejmě nejde o motorky....)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Výpis technických dat pro stk Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250/553 zdenekmoped 4 11.7.2023 v 17:49 jandaxx
určení typu jawa motorky [1, 2] Jawa 250/553 pornopoet 36 27.8.2022 v 15:08 Johny_Servis
Cinkání krytů předních tlumičů Jawa... Jawa 250/559, Jawa 350/361, Jawa 350/360 Panelka, Ja... Muluri 17 22.8.2022 v 10:45 KAWAHAB


TOPlist