Dnes som chcel preštartovať svoju Tenerku ale nepodarilo sa mi to.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
Pri štarte sa to správa ako keby som mal vybitú baterku. Dal som ju na nabíjačku ale nabíjačka diagnostikovala, že baterka je OK. Tak som ju skúsil pre istotu cez štartovacie káble z auta ale stále to točilo slabo teda skoro vôbec len tak tak...
Možno je fakt tá baterka už po životnosti ale nejde mi do hlavy prečo potom tá nabíjačka ju diagnostikuje ako plne nabitú... Pozrel som kontakty na baterke všetko OK pre istotu som ich demontoval a prečistil aj keď neboli znečistené či zaoxidované a znova založil... Pozrel som aj kábel k štartéru ale zdá sa že ani tam nie je problém.
Zajtra ešte premeriam baterku....
Ak ste sa stým už stretli alebo viete poradiť budem rád za každú radu....
Ďakujem
Naposledy editováno 02.01.2017 18:29:14
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Včera som ešte pre istotu skontroloval káblovanie k štartovaciemu relé ale aj to vyzerá OK
Dnes premeriam baterku a uvidím... Nechápem tomu žeby baterka bola ok a od októbra som ju neštartoval kedy som demontoval plasty nádrž ze bola holá bosá a kontroloval som káblovanie ani jeden konektor nebol znečistený či zaoxidovaný po zložení štartovala na prvú šupu ako vždy. Minulú zimu tiež stála 5 mesiacov a naštartovala hneď po prvom štarte. Motorka je v nevyhrievanej garáži a kosa teda mínusové teploty sú už dlhodobo neverím že by tá baterka aspoň trochu nestratila kapacitu ...
Naposledy editováno 03.01.2017 09:28:37
Práve som prišiel z garáže a problém zo štartovaním som odstránil bola to vadná baterka. Po zmeraní mala len 12,14 Volta takže po výmene baterky štartér fungoval na jednotku ale nenaštartovala takže nasledovala výmena sviečky a potom Tenerka naštartovala na prvú šupu...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
To som nepredpokladal nakoľko diagnostika autonabíjačky vyhodnotila, že je baterka nabitá... asi napíšem výrobcovi nabíjačky..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2017/01/379078_20170104190759.jpg)
krásny zvuk....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/kiss.png)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2017/01/379079_20170104185540.jpg)
Naposledy editováno 04.01.2017 20:04:53
1 reakcí na tento příspěvek Problém pri štarte motorky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Tuareg-Tengai píše: Paráda přitom stačil jednoduchý vylučovací postup tzv od zdroje ke spotřebiči
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Tak tak trochu ma zmiatla diagnostika nabíjačky... ale ono sa nakoniec ukázalo kde je problém len ten merák som nemal doma požičal som ho tak som len špekuloval....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
S digimultimetrom to už potom je iná reč...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Naposledy editováno 04.01.2017 21:01:40
pripad ak je baterka ok
Nabíjet se dá účinně pouze při akumulátoru teplém více než +15 Pokud je akumulátor promrzlý, chemické reakce z důvodu nízké pohyblivosti iontů probíhají jen na povrchu desek, zreagovaný povrch desek brání postupu iontů do vnitřních činných hmot desek a akumulátor není plného nabití schopný. Napětí na svorkách se velmi rychle zvýší a již zhruba za půl hodiny se akumulátor tváří jako plně nabitý, ačkoliv to není pravda. Po ohřátí se tvářit přestane a lze ho normálně dobít. Tuto teorii jsem si několikrát měl možnost ověřit v praxi
ak je uz po zivotnosti
automaticka nabijacka ju nabije ale staci baterku zatazit startom motorky a napatie klesne aj pod 10 v
ked ukazuje nabijacka ze je nabita treba odmerat napatie na baterke po niekolkych hodinach a ak je ok dat baterku do motorky a pri startovani merat pokles ak klesne pod 10 v baterka je po zivotnosti
Naposledy editováno 14.01.2017 08:23:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MT-03 chcípá [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... | posoldikml | 83 | 27.7.2021 v 23:29 Parkinsonn |
Plastová nádoba nad startérem u Ten... Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 Z Tenere | Dugajs | 2 | 23.6.2021 v 20:48 Dugajs |
svetlá Yamaha XTZ 660 Tenere | fuchsotik | 29 | 25.3.2021 v 18:02 fuchsotik |
Yamaha tenere 660 vaří [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere | PavelFru | 61 | 9.1.2021 v 16:14 PavelFru |
Boční stojánek Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... | posoldikml | 8 | 17.3.2020 v 23:33 Čurdajurda |