globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Komprese každé dvě otočky?
Ahoj! Narazil jsem trochu na problém u KLEčka co teď dělám. Měl jsem dojem že motor nemá moc kompresi, tak jsem chvíli laboroval a všiml jsem si, že motor sice má kompresi, ale pouze každou druhou otáčku klikové hřídele. To by bylo v pohodě, kdyby byl motor jednovál, ale když je to dvouvál, musí to být jinak, když je jakoby "jeden píst nahoře, druhý píst dole," nebo se pletu?

Tady je video, jak to vypadá:


Na netu jsem našel informaci o tom, že se jedná o možný projev poškozeného těsnění pod hlavou, takže to vypadá, že normální to není. Setkali jste se s tím někdo prosím?

Jinak kompresi bych změřil, ale nemám jak, manometr nemám. Jen jsem zjistil, že na otočení klikovkou je potřeba 13Nm, tam, kde dojde (kažedé dvě otočky) ke kompresi, je potřeba cca 20 - 21Nm, víc toho bez manometru asi nezjistím


Předem díky za jakoukoliv pomoc.
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 18:05 | Nahoru | #1
Zapomněl jsem dodat - když jsem čistil nádobku na chladící kapalinu, byla v ní nalepena spousta bordelu, který vypadal jako usazeniny z motoru, nešlo to vůbec vymýt, pomohlo až dlouhé odmočení benzínem a vytření hadrem. Napadlo mě jestli to s tím nemůže souviset, při vadném těsnění pod hlavou může údajně dojít k "vyhazování" chladící kapaliny z nádobky ven. Toho se týká i poslední věc, v nádobce bylo málo chladící kapaliny, bylo to dost pod spodní rysku. Jen dodávám, kdyby to s tím náhodou doopravdy souviselo...

Rád bych věděl jestli se s tím někdo setkal, nerad bych to kuchal úplně zbytečně, když už jsem to pracně zas poskládal

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 18:09 | Nahoru | #2
myslíš expanzku?

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 18:11 | Nahoru | #3
to točenie račňou jednou rukou skoro bez odporu nebude kompresia, to je len odpor ventilových pružin.

Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.1.2017 v 18:12 | Nahoru | #4
Neznam tenhle motor, ale obyvykle tyhle radaky nemaj pravidelne rozlozeny pracovni doby - znamenalo by to ze jdou pisty spolu a motor by byl mechanicky nevyvazeny - musel by mit velkej vyvazovak. Takze z toceni rukou a odporu v klici tezko neco poznas, si vyndej svicku a kde je komprese poznas ikdyz to zkusis ucpat prstem. Kdyby motor nemel zadnou kompresi na jednom valci jak pises, pobezi na volnobeh na jeden...
Stejne tak za tim ze nema kompresi nemusi byt tesneni ale spousta jinych pricin - netesnici ventily, netesnici pisty....

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 18:13 | Nahoru | #5


Mrkni zde... Je to 4takt - při druhé otočce je výfuk tedy otevřený výfukový ventil.

Pokud ti lítá voda z nádobky tak těsnění, hlava.
Jak vypadá olej? Je čistý nebo bílý šlem?

Edit: nevšiml jsem si že to je dvouválec 😉 -

Naposledy editováno 02.01.2017 18:16:44

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 18:14 | Nahoru | #6
Jseš si jistej tím, že je jeden píst nahoře, když je druhý dole? To není Jawa 350.

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 18:18 | Nahoru | #7
Jo, při fouklým těsnění pod hlavou to vyhazuje kapalinu z expanzky.
Jinak klika je přesazená o 180°, takže se písty střídají.

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 18:24 | Nahoru | #8
V tom případě nebudou komprese proti sobě posunuté o jednu otáčku.

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 18:38 | Nahoru | #9
Zjednodušeně :
1. L pálí P dole
2. L dole P vyfukuje
3. L vyfukuje P saje
4. L saje P pálí

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 18:41 | Nahoru | #10
kilix> to ano,ale v jednu chvili to jde vazne docela tezce a to by mela byt komprese ne?

Dobre, nebude to o jednu otacku, porad je ale jedna komprese za dve otocky znak, ze je neco spatne, ne? To s tema svickama zkusim, diky

Moto jsem nemel nastartovanou, dovezl jsem ji jako nepojizdnou, takze jestli jede na volnobeh jen jeden valec posoudit nemohu Olej byl cerny jak bota a ridky, protekl benzin pres netenici kohout az do oleje.

Proto nemuzu ani jiste rict jestli to foukalo do expanzky, nebo jestli mizela voda pres valec, ale to co jsem psal by tomu nasvedcovalo.

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 18:46 | Nahoru | #11
sundej víko ventilů a podívej se jak střídají ventily a podle toho poznáš jak chodí válce a kde je kompres.

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 19:04 | Nahoru | #12
Takze se stejne nikam nedostanu bez znovurozebrani. Okej, mrknu na to a dam vedet.

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 19:06 | Nahoru | #13
že ses na to nevysral jak jsme ti radili

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 19:09 | Nahoru | #14
Jo takhle, relativne bez zkusenosti a bez vybaveni jsi koupil motorku ktera nebezi a nikdo nevi co vsechno ji je :) tak to hodne stesti

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.1.2017 v 19:17 | Nahoru | #15
co když jdou dvě pracovní doby po sobě? levý palí/půlotáčka dolů/ při této době jde pravý nahorua ztlačuje a pak zapálí/ tzn.,že jedna celá otáčka /360°/ je pracovní pro oba válce a druhá je výfuk a rozpínání /tedy takhle račnou bez tlaku. j.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 19:18 | Nahoru | #16
assassin> Prvni zkusenost s 4T. Jinak nemam manometr, ale rozhodne bych netvrdil, ze jsem bez vybaveni, naopak s myslim, ze dilnu mam vcelku dobre vybavenou. Hydraulickej lis tam dice nenajdes, ale vse od kvalitniho naradi pres momentove klice, merky, nejake stahovaky atd. ano, kopu spojovaciho materialu, cinu, kabelu, buzirek i konektoru taky, nemyslim si ze bych si mohl stezovat. Proste jsem merak na kompresi nikdy nepotreboval

KubaLC8> tak jako, nastartovat to neslo pac to bylo ulity kvuli tomu kohoutu. Jestli je vadne tesneni, tak koupim za 600Kc nove pod valec i pod hlavu a mam klid Uvidime, co to bude, bylo jasne ze moto za 18tis. nebude ideal, ale taky to mohlo byt 10000x horsi, rozhodne toho kaufu nelituju Hlavne ze to neni potkane, rozvodak je v cca 2/3, tak bych ho mozna taky vymenil, kdyz uz se to bude asi kuchat. Uvidime co vse tam bude.

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 19:22 | Nahoru | #17
No prave, sam uvidis co tam bude a nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 19:22 | Nahoru | #18
Benda1> To by se asi nechovalo takhle, ale moznost by to mozna byla.. sundam to ventilove viko a uvidime

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 19:30 | Nahoru | #19
dadanek1999> bude se to chovat přesně takto. dle mého úsudku ani jiná možnost není. napiš si pracovní doby na řádek a pod ně přiřaď pracovní doby druhého válce. zijstíš,že jedna otáčka je celá pracovní a druhá rozpínací a výfuková-tedy bez tlaků. u dvouválce/pokud není klikovka jinak nalisované,než proti sobě/to ani jinak nejde. j.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 19:38 | Nahoru | #20
Benda1> Pak by ale komprese mela probihat pres celou otacku, coz se u me nedeje. Za10 min to bude dole, tak uvidime.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 19:43 | Nahoru | #21
dadanek1999> vyndej svíčky a zkus s tím zatočit. až když bude jeden válec bez komprese,rozebírej dál.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 19:45 | Nahoru | #22
dadanek1999> ano,celá otáčka je komprese/z toho videa to nějak nepoznám/ a pak celá otáčka na "volno" j.

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 19:52 | Nahoru | #23
Tady je veselo je prece normalni,ze ti znacky chodej az po dvou otoceni klikovky.Pri otoceni klikou o 360 stupnu jdou vacky pouze o 180 stupnu.

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 19:52 | Nahoru | #24
Prvni poznatek k tomu jak jdou doby.

Na levem valci (ve smeru jizdy) se zacina otevirat vyfukovy ventil, vyfukovy na pravem se otevira o pul otacky po nem. Vacky leveho a praveho valce jsou tedy pootoceny o 90 stupnu.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 20:04 | Nahoru | #25
A ted badas nad cim, snazis se pochopit casovani nebo si myslis ze se ti rozlisovala klika?

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 20:06 | Nahoru | #26
Jebto divne. Kdyz se pootoci motorem, je citit kdy dojde ke kompresi (bez svicek - ufoukne vzduch), ale jak to ucpu prstem, nic se nesnazi mi ten prst vytlacit... Asi se to bez dalsiho kuchani neobejde, nechapu to, sakra 2x0,25l, kam ten vzduch zmizi?

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 20:07 | Nahoru | #27
KubaLC8> snazil jsem se presne pochopit casovani, kdy maji byt komprese

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 20:10 | Nahoru | #28

dadanek1999 píše: Jebto divne. Kdyz se pootoci motorem, je citit kdy dojde ke kompresi (bez svicek - ufoukne vzduch), ale jak to ucpu prstem, nic se nesnazi mi ten prst vytlacit... Asi se to bez dalsiho kuchani neobejde, nechapu to, sakra 2x0,25l, kam ten vzduch zmizi?

zkus to startérem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 20:14 | Nahoru | #29
nemako> Startér - se svícema to jde o něco hůř než bez nich, je to slyšet, ale rozdíl to není nijak velký.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 20:15 | Nahoru | #30
dadanek1999> vyndej svíčky,ocpi díru palcem a zastartuj.
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist