Anketa Křišťálová Lupa 2019: Podpořte nás a hlasujte pro web Motorkáři.cz v kategorii Zájmové weby.






Téma: rok výroby podle čísla rámu
15.12.2016 v 16:23
Dobrý den chci se zeptat. Nevíte jaký rok je vyrobená čz150c pokud na rámu mám výrobní číslo 256327??




Předchozí
1 2
Následující

rok výroby podle čísla rámu

15.12.2016 v 16:46 | Nahoru | #1
Dle mého by to měl být rv. 1950. Zkus se podívat na rám pod sedlo řidiče, mohl by tam být výrobní štítek s rokem.
Nazdar

Naposledy editováno 15.12.2016 16:50:41

rok výroby podle čísla rámu

15.12.2016 v 18:51 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek rok výroby podle čísla rámu

15.12.2016 v 19:28 | Nahoru | #3
Rok 1950 by to být neměl. Pérácké zadní tlumiče dostaly Čízy až od r. 1951.
Výrobní číslo by odpovídalo verzi 125ccm z 1952, do které pak někdo vrazil 150ccm motor pokud to je opravdu 150.

Dotaz mne trochu zaráží. Pokud vím, motorky neměly vyražené číslo na rámu, ale jen štítek pod sedlem, na kterém je vše napsáno.

rok výroby podle čísla rámu

15.12.2016 v 19:52 | Nahoru | #4
Mám 125c a má vyražené číslo na rámu. Konkrétně na krku řízení na pravé straně. Je to rok 51-52.

(reakce na) rok výroby podle čísla rámu

15.12.2016 v 20:09 | Nahoru | #5
fidlimydli> No, já teda asi nesouhlasím. První modely „céčka“ (ČZ 125 C a 150 C,) se zakrytovaným karburátorem, se bez zadního odpružení vyráběly jen v roce 1950. Koncem téhož roku přišel na trh inovovaný model se zadními kluzáky.
Výrobní řada 150C v r. 1950 začala číslem 250 000 a rok 1951 končil 285 500.
Zdroj Intrnet.
Nazdar

rok výroby podle čísla rámu

15.12.2016 v 23:08 | Nahoru | #6
krleš 70, mám doma 150ku z 51 a je ještě bez tlumičů na origo papírech po prvním majitely bez úprav , já dávám za pravdu fidlimydlimu, přelomový byl rok byl 51 a né 50 to mohl být nějaké prototyp

rok výroby podle čísla rámu

16.12.2016 v 06:36 | Nahoru | #7
Taky se hlasim s vyrazenym cislem na krku na prave strane. Jestli to je originalni razba ze Strakonic ale nedokazu rici, cisla nejsou vyrazeny zrovna prikladne rovne :o)

K velikosti motoru - da se zjistit dle vyrazeneho obsahu na hlave na leve strane. Obcas to byva zanesene, tak trochu vzit hadrem. Pripadne sundat hlavu a zmerit prumer valce.

rok výroby podle čísla rámu

16.12.2016 v 10:32 | Nahoru | #8
Céčka nejdříve neměly číslo na rámu. Měly jenom štítek na rámu pod sedačkou.
Čísla na rám se začaly razit někdy v polovině roku 52. Kdysi jsem někde četl přesně od kterého čísla, takže google by mohl vědět.
Otázka je jestli je ražba původní.

rok výroby podle čísla rámu

16.12.2016 v 10:36 | Nahoru | #9
Tady to je:
http://jawarmaniak.w...nika/odlisnosti.html
Sekce Rám. Jinak super stránky. Doporučuji.

rok výroby podle čísla rámu

16.12.2016 v 10:46 | Nahoru | #10
Podle všeho bych se přiklonil k názoru fidlimydliho, že se jedná o dvácu z roku 52 předělanou na 150ku. Dost často se to dělalo.

rok výroby podle čísla rámu

16.12.2016 v 10:57 | Nahoru | #11
Jinak hezkej kousek.
Vypadá původně, tak to probůh hlavně nerenovuj! Spíš zrestauruj.
http://www.motorestaurovani.cz/restaurovani/
Tohle jsou taky dobrý stránky, ten pán ví moc dobře o čem mluví.

rok výroby podle čísla rámu

16.12.2016 v 15:10 | Nahoru | #12
Zeptej se majitelů čz na veteranforum.cz, tam ti poradí lépe.

1 reakcí na tento příspěvek rok výroby podle čísla rámu

16.12.2016 v 19:06 | Nahoru | #13
V odkazu co nahodil Simondog je opravdu napsáno, že odpružené rámy začali v 51 roku.
Nicméně TADY je informace o přechodu na zadní kluzáky už v r. 1950.
Taky přikládám výrobní čísla podle roku.
A teď babo raď.







Naposledy editováno 17.12.2016 06:42:40

rok výroby podle čísla rámu

18.12.2016 v 12:01 | Nahoru | #14
asi stejné jako výše... ale čitelnější...

rok výroby podle čísla rámu

19.12.2016 v 20:54 | Nahoru | #15
můžu se zkusit podívat na číslo ale ted zrovna nějak nemám čas, myslím si že jestli jim ve fabrice zbyl nějaké rám tak se s nějakým číslem nepáraly a složily ho taky stává se to i u moderních aut, tak proč né u 60let starém čízi

(reakce na) rok výroby podle čísla rámu

20.12.2016 v 17:13 | Nahoru | #16
Krleš70> Já mám ČZ 150C se štítkem pod sedlem, bez čísla rámu z roku 1950 a pevným zadkem. Tenhle model se dělal asi rok, kdy už byl 150ccm motor, ale byl ještě pevný rám. Přechod na odpružení byl někdy v průběhu roku 51, když tu má někdo pevnonu 51. Ono neznamená, že úderem silvestra skončí jeden model a je nahrazen jiným.

Nicméně tohle ale nebude příběh této motorky. Podle čísla někdo překopnul 125 na 150. Pokud sedí číslo motoru, mohl přehodit jen válec, hlavu a píst, zbytek prý pasoval. Teoreticky by šlo mrknout na pastorek, jaký tam je. Třeba nechal 125, který má tuším o zub méně, než 150.

Naposledy editováno 20.12.2016 17:33:59

rok výroby podle čísla rámu

22.12.2016 v 23:16 | Nahoru | #17
Tabulka, kterou tady zveřejnil Krleš70 je z knížky od Libora Marčíka Motocykly ČZ. Můžu doporučit, autor si skutečně dal práci s vyhledáváním informací.

rok výroby podle čísla rámu

23.12.2016 v 10:13 | Nahoru | #18
na hlavě motoru je že je to 150. štítek pod sedlem to nemá a ani nevypadá že tam někdy byl, pouze na pravé straně krku řízení vyražené číslo a musím říct že jak bylo napsáno výše né zrovna ukázkově. Jinak motorku chci zachovat v původním stavu. Ještě malý dotaz jak by to bylo s přihlášením na veteránský čísla?? Doklady k motorce už bohužel nejsou.

rok výroby podle čísla rámu

23.12.2016 v 10:27 | Nahoru | #19
Chválím za konzervaci hezkého původního stavu.

Vyražené číslo na rámu sedí s číslem na karteru? Jestli ne, motor nebude původní.

rok výroby podle čísla rámu

26.1.2018 v 17:47 | Nahoru | #20
Ahoj, poradíte mi prosím s identifikací jaký je to rok výroby?

na rámu je 1901 což je asi hloupost a motor dle číselné řady by měl být rok 1952? ale asi to nebude originál motor protože to nemá na začátku a konci tu hvězdičku

Děkuji za rady

rok výroby podle čísla rámu

29.1.2018 v 19:42 | Nahoru | #21
Mazak11:
Na doraz stojánku se u Céček číslo rámu nerazilo, podívej se na krk řízení a/nebo na štítek pod sedlem (pokud je). Číslo na motoru je evidentně přeražené, protože typ písma raznic ze Strakonic vypadá úplně jinak (plus jak správně říkáš, chybí hvězdička). Ale třeba to je číslo rámu a tenhle motor tam někdo dodal potom, což byla běžná praxe.

rok výroby podle čísla rámu

29.1.2018 v 21:22 | Nahoru | #22
aha kouknu ještě jednou na ten krček nic tam nebylo ale je možné že to bude pod barvou. štítek to nemá.
a nebude to vadit v budoucnu veteránské testaci? nebo stačí na štítek vyrazit schodné číslo rámu a tím je to vyřešené?

rok výroby podle čísla rámu

30.1.2018 v 13:03 | Nahoru | #23
A v nějakých dokladech je číslo rámu? Kupní smlouva, techničák, něco.
S testací netuším, dost záleží jak se komisař vyspí. Ale bylo by dobrý si zjistit, jestli to číslo, co máš vyražené na motoru, není vedeno jako kradené / ztracené atd. Tím, že by sis vyrazil na štítek tohle číslo z motoru a pak by se zjistilo, že moto je kradená (ne motor, ale rám), tak si zaděláváš na pořádný problém. Zkus si projít www.veteranforum.cz, tam se to řeší pořád.

rok výroby podle čísla rámu

30.1.2018 v 17:50 | Nahoru | #24
není to o tom jestli se někdo vyspí, nejlépe je zeptat se předem komisaře a na registru zjistit jestli to někde nejezdí nebo není nedejbože kradené v tom okamžiku je to problém. Na repliku štítku vyrazíš čísla která budeš testovat, co a kde má být na tvém rámu nevím, dělám jiné stroje.

rok výroby podle čísla rámu

3.2.2018 v 20:57 | Nahoru | #25
tak číslo rámu bylo schované pod vrstvou barvy ale neshoduje s číslem na motoru a nepoznám jaký je to teda rok?

rok výroby podle čísla rámu

3.2.2018 v 22:47 | Nahoru | #26
napiš si na veteranforum.cz

rok výroby podle čísla rámu

8.2.2018 v 13:16 | Nahoru | #27
tak dle získaných informací od testačního komisaře, je jedno že se čísla motoru a rámu nehodují, musím si jen dávat pozor při nástřiku aby zůstala čísla rámu čitelná a ta samá čísla vyrazím na štítek a to úplně stačí.
rok výroby dle veteranforum typují na konec roku 1951

rok výroby podle čísla rámu

9.2.2018 v 18:28 | Nahoru | #28
Pro testaci se shodovat nemusí, máš dobrého komisaře. Ale opravdu si nejdříve zjistit, zda-li motorka s oním číslem rámu není někde hlášená jako kradená (u policistů nebo na registru). Nevím jak do toho vidí samotní komisaři, ale mohl by to být problém.

Jinak koukám že i číslo na rámu je vyražené stejnou raznicí. A přesto je číslo jiné. Hmm...

rok výroby podle čísla rámu

9.2.2018 v 19:09 | Nahoru | #29
dost fabulací a už jsem to jednou tady psal. Pach mu nic neřekne tedy pokud si to nevezme na triko a dokáže si to zdůvodnit. Na registru, když slušně požádá a zdůvodní tak na požadovaná čísla můžou nahlédnout a není to jejich povinnost a k minulosti stejně nic neřeknou. Testační komise klubová ani krajská nevede žádný registr ani historických vozidel. Otestují to co jim doveze a splňuje podmínky testace HV a pokud by potom vyvstal nějaký problém k minulosti stroje jde výhradně za majitelem jak uvádí i některé kuchařky na stránkách vcc. Budu aktuálně testovat třetí stroj takže už o tom něco vím a nejvíc dohadů, pověr a mýtů tady prezentují ti co nikdy nic netestovali.

1 reakcí na tento příspěvek rok výroby podle čísla rámu

3.1.2019 v 19:15 | Nahoru | #30
Zdravím.Mám ČZ 150 C a problém se zjištěním roku výroby.Číslo rámu na hlavě je 3/6-576,štítek nemá.Motor má číslo 471921.Poradíte?Díky.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Neřešitelný problém hoši [1, 2, 3] ČZ 150 FiZzeR 84 1.7.2019 v 20:20 Kohlstein
pružina startování ČZ 150 1Marten1 3 30.4.2019 v 17:32 1Marten1
Problém předního sedla ČZ 150C ČZ 150 ČZ 500 Henry1879 1 19.2.2019 v 17:29 jawarmaniak
ČZ 150, zapalování ČZ 150 mira592 18 19.2.2019 v 17:20 jawarmaniak

TOPlist