globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pokrok u MX tlumičů
25.11.2016 v 18:36
Zdravím, rád bych se zeptal, jak moc znatelný je pokrok u mx tlumičů. Každý rok se objevují nová zlepšení (pokud nepočítám nástup vzduchových tlumičů), je ale rozdíl pro hobby využití opravdu citelný? Ptám se, protože zvažuju obměnu mé KX 250 05 za nějakou novější strojovnu s "lepším" podvozkem. Stojí ale měnit motorku jen kvůli podvozku za to, nebo se stejné úrovně dá dosáhnout například vhodným nalazením?

1 reakcí na tento příspěvek Pokrok u MX tlumičů

25.11.2016 v 19:21 | Nahoru | #1
u 05ky bych to neřešil si je nech akorát nastavit na váhu ,,pokud chceš přesto lepší prodavají se samotný cartridge ,nebo hodně firem se tím zabývá "mx-tech" a podobně

Naposledy editováno 25.11.2016 19:21:58

(reakce na) Pokrok u MX tlumičů

25.11.2016 v 19:31 | Nahoru | #2
kakasek> cartridge se prodavaj, to jo, ale nebude to levna sranda :D o tom nalazeni bych uvazoval, ale pokud bych se dostal za tech rekneme napr. 10-15t na uroven o 5 let novejsi motorky, tak v tom cestu taky nevidim.

Pokrok u MX tlumičů

25.11.2016 v 19:41 | Nahoru | #3
Pokud chceš topku kup si Tlumiče Öhlins ale je to raketa

1 reakcí na tento příspěvek Pokrok u MX tlumičů

26.11.2016 v 08:56 | Nahoru | #4
žádné větší změny se nedějí.. jen se zmněnilo že je každá vidle jiná- jedna tlumí dolů a druhá nahoru. všude jsou pružiny-vzduchem se už dávno nepoužívá-naposled Krnávek v minulém století. jako hobylouda poznáš prd protože víc než co stačí oči ,stejně nejedeš.

Naposledy editováno 26.11.2016 08:59:29

(reakce na) Pokrok u MX tlumičů

26.11.2016 v 09:49 | Nahoru | #5

ja1 píše: žádné větší změny se nedějí.. jen se zmněnilo že je každá vidle jiná- jedna tlumí dolů a druhá nahoru. všude jsou pružiny-vzduchem se už dávno nepoužívá-naposled Krnávek v minulém století. jako hobylouda poznáš prd protože víc než co stačí oči ,stejně nejedeš.



Kolego, máš jistě bohaté zkušenosti, ale je třeba být i trochu "dnešní"... ono hezkých pár let se už vzduchem zase péruje... KYB i SHOWA má sofistikované vzd.vidlice s několika oddělenými, navzájem se ovlivňujícími, komorami, (s kterými si řada uživatelů i tzv.ladičů neví moc rady)... WP má vzd. vidlici v poměrně uživatelsky jednoduché formě druhý rok a v řadě světových testů je dnes hodnocena, jako to nejlepší co lze (v sériové produkci) koupit... a paradoxně HONDA se u 2017ky CRF450 "vrací" k vidlici SHOWA pr.49 s naprosto klasickým uspořádáním = 2x pružina, 2x nastavení utl. a 2x nastavení comp...

Jinak k dotazu, tak od r.1997-2000 opravdu dosáhlo "pérování" MX moto vysoké úrovně a pár let nahoru/dolů až tak rozhodující není, ale je to o jeho "technickém" stavu (opotřebení a "domrdanosti" dík odborným zásahům) a hlavně o nastavení... kde pokud se výrazně vychyluji z normálu (75-85kg) je vhodné až nutné začít výměnou pružin což je nemalá investice...

1 reakcí na tento příspěvek Pokrok u MX tlumičů

26.11.2016 v 09:54 | Nahoru | #6
Vzduchové přední tlumiče bez pružin má například CRF 450 od 2013 a 2017 už má zase pružinu . A záleží co jezdíš a jak , rozdíl poznáš v MX až ve větší rychlosti přes koleje , boule a špatný dopady . Jezdím upravené pérování od Tondu Procházky , ale podle mne je mnohem důležitější pravidelná udržba včetně výměny oleje a nastavování podle typu a momentálního stavu traťě spojená s vhodnou pneu na konkrétní povrch . Pokud nebudeš během sezony dělat řádně udržbu pérování a moto celkově tak je i to nejlepší pérování na nic .

(reakce na) Pokrok u MX tlumičů

26.11.2016 v 10:39 | Nahoru | #7
monyspeed>

Pokrok u MX tlumičů

26.11.2016 v 12:15 | Nahoru | #8
Tak údržba je jasná, nutnost nastavování taky (i když to málo kdo dělá), ale pokud budu udržovat a nastavovat staré i nové, poznám rozdíl?

1 reakcí na tento příspěvek Pokrok u MX tlumičů

26.11.2016 v 13:58 | Nahoru | #9
Tak nastavování při přípravě a během závodu je mimo údžby docela zásadní , pokud jedu např. Kaplice která je dost písčitá a nebo Vranov s hliněnou půdou . Ale pokud porovnám CRF 450 z 2003 , 2008 a 2016 . tak bez úpravy v základním nastavení nic moc rozdíl nevidím . Mám váhu pořád kolem 80 kg ,takže vlastně pro japonce standard a asi jsem citlivej ,protože bez nastavení a změn uvnitř jsem závody nikdy nejel a popravdě jsem o takovém nadšenci v depu nikdy neslyšel . Pokud nejedeš republiku nebo sms (myslím si že potom by jsi takový dotaz neměl ,ale nezlob se , nemyslel jsem to jako urážku ) , a pokud moto je jinak vyhovující tak bych dal peníze do úpravy osvědčenému ladiči k vnitřní úpravě na váhu a povahu tratě ,které jezdíš a zbytek peněz prolil hrdlem ,(nádrže).

(reakce na) Pokrok u MX tlumičů

26.11.2016 v 17:57 | Nahoru | #10
monyspeed>
Díky, nějaký takový porovnání mě zajímalo ;). Mám taky cca 80kg, takže jsem nikdy výraznější ladění nevyhledával, jen tlumice na cr jsem mel u Faltuse a rikal mu svou vahu. Jestli se v tom nejak vic vrtal nevim, ale nejakej vyraznej rozdil jsem nepozoroval. Jinak teda rikas, ze i pres konvencni hmotnost si nechavas tlumice naladit, abys byl spokojenej? Jak vyrazne do toho vrtas? Nekdo tlumice lehce poladi v ramci udrzby v podstate zadarmo, ale jinde muze stat lazeni treba 10-15t...

Pokrok u MX tlumičů

27.11.2016 v 10:14 | Nahoru | #11
Dokud byla pružina ,tak jsem nechával přitvrdit spodek zdvihu aby nešli na doraz a celkově přitvrdit kvůli ovladatelnosti od Procházku , vzduchy od LK s vložkami ,protože originalní mají podstatně menší progresivitu komprese a cvakají hodně . Ale je důležité si vyzkoušet víc nastavení ,záleží na trati a stylu jízdy ,např. jezdíš zatáčky spíš smykem a nebo obloukem ,trať má třeba blbý troják s tvrdým dopadem , ale dá se skočit na dvakrát ,protože je trať jinak bez nějakých záludností a tak je lepší nastavit víc na pohodu kvůli předloktí a ten jediný skok dat na dvakrát apod . To je fakt podle každého co jezdí a jak .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Kawasaki KX 1998 spojka Kawasaki KX 250 Wrabis 19 19.4.2023 v 13:49 sirr
Kawasaki kx 250 1986 prevodovka Kawasaki KX 250 Jogo 1 25.3.2023 v 11:59 krokoš
Hydraulická spojka Kawasaki kx 250 07 Kawasaki KX 250 davidsur 0 19.8.2022 v 12:51 davidsur
Kryt motoru Kawasaki KX 250 davidsur 2 18.8.2022 v 17:45 mira008


TOPlist