Zhruba před dvěma lety jsem koupil skůtr Honda Lead 100, který od počátku vykazoval problém s výkonem.. Místo v TP deklarovaných 80km/h steží po rovině jel 60.. Rok jsem tuto závadu řešil, čistil karbec v ultrazvuku, měnil řemen, válečky atd.. Na nic jsem nepřišel..
Zhruba před rokem, jsem měl možnost koupit totožný skůtr, který sice měl najeto 60.000km po Praze a jeho stav i cena tomu odpovídala.. Takže jsem ho bral jako na pokusy..
Díky tomu jsem zjistil, že původní příčinou nedostatku výkonu byl karburátor..
Teď ovšem chci zprovoznit i ten jetý skůtr a potřebuji na záhadu přijít..
U karburátoru, který nejde do výkonu je potřeba pro udržení volnoběhu dost podstatně přitáhnout šroub na dorazu plynu.. Také starty jsou problematičtější..Není problém jen v maximálce, výkon chybí i při rozjezdu..
Prohození membrány včetně šoupěte a jehly problém nevyřešilo... Nakonec jsem tedy přehodil veškeré odmontovatelné věci mezi těly karburátoru a problém se mezi němi přesunul.. Takže samotné tělo karburátoru za závadu nemůže..
Jediné věci, které tedy můžou v současné době problém způsobovat jsou tedy obě trysky, jehla zavírání benzínu, plovák a takový ten výstupek na připojení sytiče..
Problém ovšem je, že přehazovat jednu věc za druhou znamaná vymontování karburátoru, odpojení lanka a všech hadiček, výměnu součástky, opět vše připojit a rozmontovat airbox, protože zvenku nejde do něj hadice připojit.. Včetně projíždky k obecnímu radaru hoďka práce..
V čem bude tedy nejpravděpodobnější příčina???
Samozřejmě jsem měl vše již v ruce a mezi součástmi jsem žádný rozdíl nenašel.. Plovák zavírá na obou karburátorech ve stejném místě (zcela vodorovně s plochou - dle návodu), trysky mají stejné označení a jsou průchozí a čisté..
Fat nevím.. Jinak se jedná o klasické rovnotlaké karburátory Keihin AVK
Díky
Hned po převrtání šel seřídit volnoběh, plyn přestal houpat a akcelerace je tak jak má být..
Jen mě udivuje, že nepatrná změna udělá takovou paseku... u 2T jsem čachroval s desetinkama a maximálně to měnilo barvu svíčky.. Také. když byla tryska něčím přicpaná, měděným drátkem to šlo.. Tady zvítězil až vrták..
Díky všem za rady...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhada karburátoru...
Mimochodem, kdybych neměl stejného skůtra se stejným karbecem, fakt nevím jestli bych na závadu přišel... Karbec jsem měl několikrát rozebranej do šroubku, vyčištěnej v ultrazvuku, trysky vyčištěný.. Pořídil jsem si kvůli němu i měřák komprese, podezíral jsem přicpaný výfuk, CDI jednotku (už jsem se setkal s jednotkou, která při vyšších otáčkách vynechávala), unavená kontrastka (díky kterým by skůtr brzy řadil a nedosáhl maximálky)...
Vcelku mě baví se vrtat v moto.. Někdy je otázka závady chvilka a někdy boj...
Minulý týden jsem koupil půlitrového skůtra, který vystřídal několik majitelů a nikdo nemohl přijít na to proč nemaže... Porůznu tam vyměnili vše co mohli, včetně olejového čerpadla a několika baroskopů... Přitom vždy to všichni složili a nikdo si nevšiml, že je obráceně namontován bypass ventil...
1 reakcí na tento příspěvek záhada karburátoru...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda lead 100 nehází jiskru Honda SCV 100 Lead, Honda @125 | Sovičič | 19 | 14.7.2023 v 17:16 combust |
Honda Lead pokazené ložisko v zadne... Honda SCV 100 Lead | mmichal624 | 7 | 29.12.2022 v 13:42 krokoš |
Honda SCV100 kouří modrobíle Honda SCV 100 Lead | macmanCZ | 12 | 25.5.2020 v 21:12 macmanCZ |
Jak nastavit rozvodovy retez k vent... Honda SCV 100 Lead | kodlyk | 9 | 9.10.2019 v 21:34 Martin2032 |
Jak přidělat mobil na Hondu Lead Honda SCV 100 Lead | lukyn23 | 2 | 31.3.2019 v 19:58 karavanista |