bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ví někdo, k čemu slouží přívěra?
4.10.2016 v 20:55
Ví někdo na co je a k čemu je přívěra u závodních 2t? Budu vďěčný za jakýkoli příspěvek. (I foto)

Ví někdo, k čemu slouží přívěra?

4.10.2016 v 21:07 | Nahoru | #1

Ví někdo, k čemu slouží přívěra?

4.10.2016 v 22:09 | Nahoru | #2
Zjednodušeně , když má motor chcíplej spodek , tak přívěra podrží v nižších otáčkách plyny dýl ve spalovacím prostoru . Při vyšších otáčkách otevře , aby naopak mohl motor lehce vydechnout .

Ví někdo, k čemu slouží přívěra?

5.10.2016 v 06:33 | Nahoru | #3
To je jednoduché,Pointa je v tom,že dnešní motorky jsou stavěné na co nejvyšší výkon.V případě 2T to znamená velký průřez kanálů ve válci které umožňují díky rychlému výplachu vysoké otáčky.Jak to v životě bývá,je něco za něco.Takže díky tomu mají tyhle motory malý výkon a kroutící moment ve spodních otáčkách.Vyřešilo se to tak,že se vytvořil výfukový kanál s variabilní velikostí.Ve válci je umístěna přívěra která mění velikost výfukového kanálu v závislosti na otáčkách tak aby se zpětný tlak v jakémkoliv otáčkovém spektru blížil ideálnímu stavu.
Fotky viz nade mnou,pan Google

1 reakcí na tento příspěvek Ví někdo, k čemu slouží přívěra?

5.10.2016 v 08:52 | Nahoru | #4
Já bych řekl že se mění časování rozvodu na výfukové straně, je to takové VTEC, VVTi a jiné u čtyřtaktů. Ono ani tak nejde o velikost výfukového kanálu, jako o horní hranu, která určuje časování rozvodu. Při nízkých otáčkách, kdy není problém s výplachem motoru je ta hrana nízko a tím podrží tlak ve válci déle a zužitkuje jej na práci, ale při vysokých otáčkách, kdy by se nestihlo vypláchnout čerstvou směsí, tak se přívěra posune nahoru, tím horní hrana prodlouží časování otevření výfuku a umožní dokonalé vypláchnutí a naplnění čerstvou směsí. Na sací straně je časování vyřešeno jazýčkovým ventilem, kde je automaticky zajištěno variabilní časování dle podtlaku v klikové skříni a optimálně se mění v závislosti na otáčkách a otevření šoupátka karburátoru. Tak jediným pevným časováním je pak přepouštění. U 2T hraje dále velkou roli výfuk, který v součinnosti s přívěrou je laděn na zamezení úniku čerstvé směsi zpětnou rázovou vlnou, která ji zatlačí zpět do válce před zavřením výfukového kanálu. Zajímavostí je při použití lichého přepouštěcího kanálu možnost přímého plnění nad píst přes jazýčkový ventil při pohybu pístu z dolní úvrati do uzavření tohoto přepouštěcího kanálu. Jiná věc, která mně není stále dost jasná je použití dalších dvou malých výfukových kanálků vedle hlavního, do kterých nezasahuje přívěra a jsou časované jako otevřená přívěra. Jediné co mě napadá, že mají souvislost s naladěním rázové vlny výfuku a tudy probíhá zatlačení uniklé čerstvé směsi zpět do válce.

(reakce na) Ví někdo, k čemu slouží přívěra?

5.10.2016 v 14:44 | Nahoru | #5
mito7> Časování rozvodu se tím samozřejmě mění,a také je to poplatné používaným otáčkám(čím vyšší otáčky tím více "otevřený" rozvod),nicméně přívěry co jsem viděl měli "nožový" profil a tím pádem nešlo jen o horní hranu.

Ví někdo, k čemu slouží přívěra?

5.10.2016 v 18:25 | Nahoru | #6
Co myslíš pojmem nožový profil? Já mám na Mitu plochou přívěru, která vyloženě posouvá horní hranu hlavního výfukového kanálu v rozsahu 8 mm, takže výška výfukového okénka je v horní poloze 24 mm a v dolní poloze je 16 mm při zdvihu pístu 50,6 mm.

Ví někdo, k čemu slouží přívěra?

5.10.2016 v 20:15 | Nahoru | #7
Něco takového
Jsou prostě různé druhy.

Ví někdo, k čemu slouží přívěra?

5.10.2016 v 20:22 | Nahoru | #8
Jo, podobná. Ale je jen jedna v celku, není tam příčka ve výfuku. Tahá se šikmo nahoru a tak v dolní poloze je těsně u pístu a nahoře je tam přímo hrana válce. Přívěra je zasunutá do drážky ve válci a vůbec nezasahuje do výfukového kanálku. (jako by tam nic nebylo).

Ví někdo, k čemu slouží přívěra?

5.10.2016 v 20:29 | Nahoru | #9
Ty co jsem viděl šli,všechny šikmo.A tomu jednomu ta přívěra upadla z ovládání,zajížděla postupně do válce a píst ji do půlky ostrouhal Ty co jsem viděl tak šli tím břitem jako k přepážce,takže se neměnila jen hrana ale i plocha kanálu...

Ví někdo, k čemu slouží přívěra?

5.10.2016 v 21:38 | Nahoru | #10
výfuková přívěra mnění výšku výfukového kanálu a u kawasaki i přepouštěcích aby po zapálení směsi tato dříve utekla a píst tlačil směs dřív nahoru a tím zrychlil výplach, tím se dosáhne vyšších toček motoru. při běhu na volnoběh pak je přívěra zavřená aby motor šel pravidelně i v malých otáčkách na volnobeh a mín žral. přívěra je ovládaná odstředivkou v závislosti na otáčkách motoru motor s přívěrou točí okolo 16t ot- což bez ní nedosáhneš

Naposledy editováno 05.10.2016 21:41:37

Ví někdo, k čemu slouží přívěra?

6.10.2016 v 07:28 | Nahoru | #11
Samozřejmě když se posune horní hrana dolu, tak se zmenší i průřez kanálu, jinak to ani není možný.

ja1>nemáš nějakou fotku jak je vyřešená přívěra u přepouštěcích kanálků. To by mě zajímalo. U novějších dvoutaktů se ovládá elektronicky - servem.

Nevíte někdo vysvětlení pomocných výfukových kanálků vedle hlavního, které nejsou ovládané přívěrou?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka neštartuje, dusí sa KTM 125 SX ferdoo 5 12.3.2024 v 22:47 ja1
Prosím pomôcť pri určovaní roku tej... KTM 125 SX Djandn 27 21.2.2024 v 13:35 Djandn
Ktm sx 125 2003 tlmiče KTM 125 SX Djandn 2 19.2.2024 v 09:16 ktm525smerák
Staršia motorka z novými plastami KTM 125 SX Djandn 3 28.1.2024 v 19:51 MalejMazel
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein


TOPlist