koukám po motorce, kterou bych chtěl na další mou cestu - jednalo by se cca o 20 000km Afrikou.
Chci něco lehčího, něco co bych si opravil sám - takže starou školu, karbce, apod. Chtěl bych si to dát dokupy pomocí mých sil ( jsem celkem levý na tyhle věci, takže opravdu něco blbuvzdorného :) )
Dlouho jsem nevybíral motorku a jsem celkem překvapen, jak malá nabídka ted je..
Přemýšlel jsem nad DR 650 nebo XRkem... Ještě mě napadl Dominator, ale to si myslím, že v terénu s mými 100kg a všemi věcmi , co povezu, bude slabé.
Potřebuju vědět jaké neduhy má určitá motorka co se pravidelného servisu týče - chci držáka, olej aspon po 6000km.. Doncek mám myslím 3000km, je tak?
Napadá vás ještě něco?
Cenovka co nejníže by šlo - abych měl rezervu to dát celé před cestou do pořádku.
díky
Naposledy editováno 04.10.2016 20:53:27
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
Co Big? Jednoduché na opravu a pokud seženeš dobrý kousek, tak i držák. Můj měl najeto přes 100 tisíc a bez problémů fungoval(ano porovnání s GS tu není, ale je to jednoválec)
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.
chesterfield píše: xt nebo klr
jo, na KLR jsem se díval taky, rád bych USA verzi, těch tady ale moc není.
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
KLR
XT
DR
Dominator
Transalp?
Na DR (1997 SE) nemuzu rict krivyho slova, vydrzi neskutecny veci
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
asi to bude motorka,kterou znáš,kterou jsi někdy měl ty sám,nebo někdo známý a dělal jsi na ní....
Takže se spíše ptám, která z těchto motorek by byla nejlehčí na údržbu a nejvíc blbuvzdorná. Nikdy jsem neměl tak starou motorku a nedělal si servis sám. Proto se ptám, vím, že každá motorka má svoje - tak jak jsem měl Dakara, jak mám ted 1150 adv , měl jsem Africu.. o každé ti dokážu říct co tam je dobře a co je špatně.
Naposledy editováno 04.10.2016 21:11:29
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.
naprcccs píše: jo, na KLR jsem se díval taky, rád bych USA verzi, těch tady ale moc není.
proč US verzi? Mě přijde KLR docela dobrý na tuhle cestu, jen je to vodník pro mě je to výhoda, ale ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.
naprcccs píše: seikos> to bych měl fakt strach že mě neuveze :))
bys koukal. Uveze vsechno, vyjede vsude. Jsem mel tuhle doma kamarad a a smal se jak je to vedle Stelvia malinke. A tak mu rikam, ty vole, vys jaky to byl v roce 1982 mastodont? Vsichni se toho bali a chodili kolem s respektemNaposledy editováno 04.10.2016 22:28:48
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
BIG 750 je o pár fousů lehčí než plasťák osmistovka, má taky endurovější zdvihy a na podobný lumpárny jaké ty plánuješ je skvělou volbou...
Jedinou věc, kterou bych na něm vylepšil, je spojkový ložisko, dal bych tam to z plastový osmistovky, pak ta motorka v pohodě obkrouží svět...
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.
1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.
Simitom píše: 1150 GS nevěříš že to dá? Jestli ho máš trochu dýl tak víš v jakém je stavu a nic tě nepřekvapí, ne? Za mě jsou všechny staré motorky držáky když jsou v dobrém stavu. Teď jsem vybíral svoje první enduro a rozhodoval jsem se mezi Bigem, KLE a starším Transalpem. Vybral jsem KLE. Zatím jsem najel cca 60km tak nečekej žádné hodnocení Vybral jsem ho protože je dvouválec, má 6 st. převodovku, na fórech převážně chválí motor a je trochu exot. Co pamatuju tak jsem na silnici potkal jen jednu tuhle motorku.
Psal jsem že chci něco lehčího :) GS by to dalo, ale neužil bych si to a pojedu sám..takže proto něco lehčího , co budu moct tahat z písku atd. KLE moc expediční není :) Líbí se mi, ale tak na výlety kolem komína.
Anti píše: naprcccs> Tengai je KLR s maskou.Případně KLR 650A(první model) mělo taky masku.Hodně často používaná jako expediční stroj,ale spíš u Amíků.Jinak si myslím že je to loterie a většinou se odvíjí od aktuálního stavu daného stroje.Všechny tyhle stroje disponují plusminus stejnou technikou,zbytek je o osobních preferencích nebo zkušenostech.Někteří chválí DR,já s nimi měl opačné zkušenosti...
jojo v ameru ji má kazdý, i v jižní americe jsem potkal spousty lidí s KLR - za mě super motorka, hned bych do ní šel kdyby se u nás prodávala. v USA nová stojí cca 6000 usd !
Brůča. píše: Podívej co projede Jawa a ČZ.............opravíš to kleštěma a šroubovákem, olej smrndneš do benzinu.............kudy chceš tahat naloženou motorku?, že potřebuješ ENDURO? A hmotnost cca 130kg Jawa objela svět a měla jen dvě závady - prasklý hlavní stojánek a prasklou pojistku od klaksonu, který zkratoval zvednutý blatník - byl zvednutý na určitý úsek cesty, když se v origo poloze ucpával blátem. A motor se mazal vším, co připomínalo olej a nekousnul se.
svět objedeš i s traktorem :) to ale neznamená že to musím udělat taky, mě ta jízda i trošku baví, takže si to chci i užít
Výkon pro jednoho stačí, hmotnost je v blízko tvé představě, není to tak stará vrána jako šestikilo, ale stále to je jednoduchá a spolehlivá technika. Mínusy vidím v úzkém sedle a malé nádrži, oboje ale jde vyřešit.
U všech těch nostalgických "expedičních" endur, jako byly DR 600, XL 600LM nebo XT600Z Tenere z konce osmdesátých let, už je prostě velký problém - únava materiálu. Krásně to je vidět na Around Africa, kde tyhle velké staré jednobuchy umírají jeden po druhém. Dost podobně na tom už teď budou i mladší verze, tedy DR 650, XR 400 či 600 (XR 650 mi na cestování přijde moc ostrá) nebo XT660 Tenere (nemyslím tu současnou, ale jejího předchůdce).
Jinak pdobnou debatu jsem vedl s kamarádem, který chce do Afriky (tím nemyslím Maroko nebo Tunisko) také nějakou starou vránu za pár šupů. Nakonec koupil první model Dominátora (nejlehčí a bez eko fičurin) a teď tuní
Naposledy editováno 05.10.2016 10:16:03
Jinak zajímavá motorka je CCM GP 450. Ta váha je dechberoucí stejně jako cena
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 | frool | 16 | 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein |
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | Smrči-GSX-F | 5 | 25.12.2023 v 23:51 2stroke |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | FerryUltra | 13 | 28.10.2022 v 16:12 Drakl |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |