globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Endurko na delší cestu.
Čus lidi,

koukám po motorce, kterou bych chtěl na další mou cestu - jednalo by se cca o 20 000km Afrikou.

Chci něco lehčího, něco co bych si opravil sám - takže starou školu, karbce, apod. Chtěl bych si to dát dokupy pomocí mých sil ( jsem celkem levý na tyhle věci, takže opravdu něco blbuvzdorného :) )

Dlouho jsem nevybíral motorku a jsem celkem překvapen, jak malá nabídka ted je..

Přemýšlel jsem nad DR 650 nebo XRkem... Ještě mě napadl Dominator, ale to si myslím, že v terénu s mými 100kg a všemi věcmi , co povezu, bude slabé.

Potřebuju vědět jaké neduhy má určitá motorka co se pravidelného servisu týče - chci držáka, olej aspon po 6000km.. Doncek mám myslím 3000km, je tak?

Napadá vás ještě něco?

Cenovka co nejníže by šlo - abych měl rezervu to dát celé před cestou do pořádku.

díky


Naposledy editováno 04.10.2016 20:53:27

2 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 11:11 | Nahoru | #31
KubaLC8 a Simitom >
tak nějak jsem časem zjistil (to jsem ale chytrý kluk, co?), že na každý způsob cestování je lepší určitý typ motorky.
1) víceválcový mastodont
Jakmile vezu velký náklad (kufry, velké brašny, rolky) tak mi přijde lepší mastodont, a to i do těžšího terénu. Má plus v komfortu a ovladatelnosti, mínus v obratnosti a možnostech manipulace.

2) lehký prcek
Naopak když jedu co nejvíc na lehko jen s malým báglem a chci prozkoumávat místa bez cest, tak jasně vyhrává co nejmenší a nejlehčí motorka klidně s malým výkonem. tady je to přesně naopak. Malý komfort převyšuje skvělou ovladatelností.

3) stoosmdesátikilový (většinou) jednobuch
Osobně mám nejhorší zkušenost při cestování s motorkami typu Dominator nebo stará 660 Tenere. Motorka je už těžkopádná skoro jako mastodont - chybí tomu obratnost. Po naložení bágly už ale nemá vůbec žádnou výkonovou ani podvozkovou rezervu (nemyslím tlumiče nadoraz, ale stane se z toho vysoká vratká koza s těžištěm šíleně vysoko), takže s tím projet, natož blbnout někde v terénu je za trest. Tomto třetím případě pak je malý komfort znásoben blbou ovladatelností, takže nevidím žádné plus.

Mastodonty si naprcccs už vyzkoušel, takže doporučuji zkusit bod dvě a na trojku se vykašlat

(reakce na) Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 11:37 | Nahoru | #32

naprcccs píše: jo, na KLR jsem se díval taky, rád bych USA verzi, těch tady ale moc není.


Jo me se taky libi obcas se nejaka ukaze ale nic levnyho dalsi varianta yamaha xtz 660 tenere

(reakce na) Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 12:56 | Nahoru | #33
vilemx> na lehkýho prcka nedá bagáž na delší cestu a bude chybět komfort, na střední motorce, rozumněj Dominátor, Tenére apod., mu bude chybět lehkost a výkon takže nakonec asi nelepší velká motorka.
Najít ideální stroj na takovou cestu bude hodně těžké a popravdě tu nelehkou situaci "naprcccs" nezávidím. Osobně bych asi zůstal u GS které má doma a se kterým už má něco najeto.

Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 13:02 | Nahoru | #34
souhlasím s vilemx

rozhodnutí je na každém, mastodont toho zvládne hodně, ale ta hmotnost je limitující zvláštěv ejnom člověku

přešel jsem na -60 kg lehčí stroj a je to neskutečný rozdíl, je to prostě někde jinde - samo na silnici a delších trasách člověk se slzou v oku vzpomíná na mastodonta co se pohodlně valí, ale třeba rychlost a výkon na delších cestách- necestách už takový rozdíl není - rychlost nad 100 kmh využiješ mnohem méně než zápasení v písku s čtvrtunou

ale je to taky o tom jaké cesty si člověk zvolí

co se spolehlivosti týče - dobrý příklad je zmíěná Around Africa - tam se limity starého strioje ukázaly v plné své kráse, před takovou cestou by si to zaslužilo poctivou repasi skoro všeho a to už jsme zase cenově jinde

Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 13:17 | Nahoru | #35
Simitom >
Po světě se toulá hodně lidí, kteří vozí bagáž "na delší cestu". Ti vetšinou píší cestopisy, fotí, filmují. A tito cestovatelé jsou usazeni v našich představách, co je "nutné" pro delší cestu.
No a pak se po světě toulá další spousta lidí, kteří prostě nevozí bagáž na delší cestu, protože ji nepotřebují či nechtějí nebo si ji nemohou dovolit.
Raději než stan, karimatku, židličku, nádobí, vařič a plný kufr adveture menu (nebo dobrého hostince, aby to nevyznělo jako antireklama) vezou na většinou malých motorkách v puse větu: "prosím, kde bych se mohl najíst a přespat?". Jenže tihle tuláci těch cestopisů či on-line profilů moc nepíšou.....

Tak nějak cítím, že by Naprcccs rád přešel z první kategorie do té druhé.

Naposledy editováno 05.10.2016 13:29:49

Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 14:39 | Nahoru | #36
Ono je to i lidských proporcích a návyku.Pokud má někdo problém s jednobuchovým šestikilem tak měl asi špatnou konfiguraci.Já se tři roky snažil o lásku s dvouválem co se vlezl do 190 kg suchých a stejně jsem s tím solo bez bagáže zápasil mnohem víc než když jsem na KLR naložil svou ženu která není žádný drobek(cca 85kg)..Přesto bych vyloženě lehkou na cestování nechtěl,neb mám 190 cm a přes 100 Kg a malé motorky jsou mi prostě malé...

Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 18:20 | Nahoru | #37
DR-SE mám a na delší cestu by se muselo předělat sedlo, je dost nepohodlný. Ještě popřemýšlej nad XT600E. Ty kawy KLR a KLE co ti tu doporučujou jsou všechno vodníci, takže starost navíc.

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 18:56 | Nahoru | #38
Hele todle je připravená motorka jen si doladíš kufry a na nic nemusíš šahat všecko je nové
http://www.motorkari...650-rse-1034602.html

Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 19:04 | Nahoru | #39
Plácnu tu svůj výtvor fantazie

Já bych na takovou cestu asi nejraději bral Yamahu TTR, jednoduchá konstrukce, s nádrží od Acerbisu dojezd dostačující, u verze E je startér i našlapávačka, dají se sehnat i ročníky 03-05 a motorka je to víceméně bezúdržbová

Naposledy editováno 05.10.2016 19:08:44

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 19:12 | Nahoru | #40
Vyhledej si Around Afrika stage , nejlépe se dostat na jejich film, kde to zbyněk komentuje, na youtube to není ono. Kup nějakou opravdu starou vránu, kterou ti nebude líto tam rozsekat a nechat a na doma dvanáctku

Endurko na delší cestu.

Skvělá odpověď, děkuji! 5.10.2016 v 19:14 | Nahoru | #41

Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 19:18 | Nahoru | #42
KLE je fajn motorka, ale její doménou jsou silnice druhé a třetí třídy. Cestovat se na ní dá, jede pěkně, přesto mi nějací ti koně chybí, hlavně ve dvou. Její velkou nevýhodou na cestování v nějakých pustinách je malá nádrž. Dojezd cca 250 km + reserva.

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 20:12 | Nahoru | #43
TTR ne, jsou strašně dorasovaný, v dnešní době už hezkou nenajdeš. XT 600 E by byla lepší volba se stejným motorem.

(reakce na) Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 20:22 | Nahoru | #44
kawapavel> Jednu takovou luxusní jsem chtěl pořídit výměnou za Gran Canyona co sem měl.Ta mašina vypadala jak z továrny.Pak z kluka vypadlo,že půl roku před tím dělal vačku která mu bez varování klekla v alpách...
Ten v inzerátu sice machruje se zevnějškem,ale o motoru ani zmínka.

(reakce na) Endurko na delší cestu.

6.10.2016 v 04:07 | Nahoru | #45
Humusus> o XT jsem prvně uvažoval, pak trošku opomněl, ale čím víc o něm čtu, tím vic sd mi zdá jako ideální volbou.. je jich celkem dost na výběr, cenovka 40-50k a hlavně se dá v pohodě koupit velká nádrž. Výkonu se nebojím, váhově Jakš taks, vypadá to že mám favorita.

Olej jsem našel 6k, je tak? Má XT nějaké neduhy na co trpí?

Diky moc!

(reakce na) Endurko na delší cestu.

6.10.2016 v 04:08 | Nahoru | #46
petrumr> když už do te motorky dam spoustu penez i energie tak bych ji nikde nenechal ;) GS mám pořád v Kanadě a poletí se mnoz domů, ta uz z baráku nepůjde :)

(reakce na) Endurko na delší cestu.

6.10.2016 v 04:11 | Nahoru | #47
vilemx> tak jak píšeš. Mam sice rad "univerzální" motorky ale do Afriky chci opravdu něco lehčího, GS jsem se natahal celkem dost a hlavně ta motorka trpi...v plné naloží treba na bolivijské roletě, to uz je prostě moc a jen jsem se modlil at dojedu.. takze chci něco, co tohle zvladne. Hlavně GS diky malému a širokému přednímu kolu je hned zahrabane v písku.. coz na afriku úplně neni :) potkal jsem teda Němce, co na 12ce projel to, co planuju ja, ale taky se nechal slyšet ze by vzal neco lehčího.. GS je hodně uni stroj, afriku by taky zvládla, to se nebojím, ale když člověk jede sam, nechce se mu pořád tahat 300kg :)

Endurko na delší cestu.

6.10.2016 v 04:14 | Nahoru | #48
Třeba v Peru jsem jel cca 14 dni s brazilcem co mel 250ku hondu, přesně typ uz nevim - v EU to nemame. No a bohatě to stačilo.. pres prales si me v zatáčkách daval a na rychlejších cestach jsem ja musel 90-100coz se da.. mel výhodu v tom ze si dojel kam chtel, zralo to prd a teren neresil.. dopředu dal univerzální štít, dozadu brašny a jel.. takhle si to představuji, nebudu chtít ani hlinikace...max teda malej top na cennosti, ale jako hlavní zavazadla určitě brašny.

Naposledy editováno 06.10.2016 04:15:59

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

6.10.2016 v 15:26 | Nahoru | #49
letos v rumunsku jsem potkal na Alpine turka na CRF250L, mel na tom nejakej plexi stit, textilni brasny, jel z Antalye do Norska, gumy E-09, rikal ze jede tak 80 - 100 a kolem 3l spotreba a naprosto mu to prej vyhovuje.
Projel s tim celej Balkan, turecko, blizkej vychod kdyz jeste byl klid, ukazoval mrak fotek a prej ani jedna porucha

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

6.10.2016 v 16:22 | Nahoru | #50
Však si vem offroadpeople (takovej můj cestovatelskej vzor), začínalo to všechno na 990ADV, Afriky, Transalpy a různý tyhle motorky. Dneska s vyjímkou jednoho Xchallenge jezdí ještě jedno XR400 a zbytek jsou mrchy 250, jednoduchý endura co utopíš, vyleješ vodu a roztlačíš. Na nějaký "ozembouch cestování" to je podle mě nejlepší volba, ale člověk si na to musí přijít sám stejně jako oni, že zvedat osmkrát denně ze země motorku co má s batožinou 230 kilo je prostě naprd a jízdní vlastnosti v terénu jsou u lehkonožek jinde. A to jezdí na 250 i přes to, že mají třeba 3000km asfaltových přesunů.

vimeo.com/83012009

Endurko na delší cestu.

6.10.2016 v 19:21 | Nahoru | #51
Nějaké to DR 650SE kolem r.2000 bezproblémový stroj.Lehčí a lepší než stejně staré XT.A pohodlné sedla jsou tady

(reakce na) Endurko na delší cestu.

6.10.2016 v 20:37 | Nahoru | #52
TomasK7> No když jsem zkoukl co ti chlapci jezdí,tak je to naprosto jasný...

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

7.10.2016 v 00:57 | Nahoru | #53
Právě proto, že jsem hodně let jezdil na malém Dominátoru (250 ccm 4T, cca 25 koní, 130 kg natankovaná, průměr 3 litry na sto), tak prostě vím, že se na tom dá objet Svět terénem výrazně lehčeji, než se šestistovkami XT, XL, DR apod. Tahle dvěpade endurka mají v terénu problém jenom v klasických dunách (pisty i s měkkým pískem v pohodě), kde prostě chybí výkon prohrabat se. Proto jsem dopručoval tu čtyřstovku, když s tím chtěl do písku a pak do pralesa.

Navíc je hezky vidět, jak se časem mění měřítko velikosti. Před čtvrt stoletím byla 4T 250 nebo 350 endura spolu s 2T 125 běžný standard. Šestistovky byly mastodonti pro velké kluky, kterým děda musel okovat kanady, aby se vůbec odvážili to pákou nastartovat. Když se na návsi objevila Afrika nebo Big, vesnice ztichla jak v Sedmi statečných. V současnosti se ty samé šestistovky považují za úplně hodné vrány pro blbce a cokoliv pod půl litru znamená těžký posměch.

Endurko na delší cestu.

7.10.2016 v 06:49 | Nahoru | #54
No,těch 130 Kg není žádný zázrak,Třeba KLX 650R má psaných 138 Kg...Na druhou stranu ty menší objemy tolik neutahají,průběh motoru bude taky dělat hodně.Zas tam bude nevýhoda v tom že to bude potřeba furt točit.Mě by ta absence krouťáku vadila,jenže já jsem "okolokominamrdal"...

(reakce na) Endurko na delší cestu.

7.10.2016 v 07:32 | Nahoru | #55
KubaLC8> tak ono se na tech CRF250l a WR250R takhle cestuje poměrně dost. Nemívají žádné fatální závady. Ta moje má zatím 23 tis. a měnil jsem jen ohnutá řidítka

2 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

7.10.2016 v 08:50 | Nahoru | #56
https://www.tipmoto..../247266-klr-650.html
US verze,





Myslím že můžeš balit

(reakce na) Endurko na delší cestu.

7.10.2016 v 14:27 | Nahoru | #57
knipex> Starší provedení které je prakticky shodné s KLR650 prodávanou v Evropě v letech 87-89...Jestli autor vlákna nemyslel tu novější verzi od 2008.Taky jsem ji tu někde viděl,ale už je to déle...

(reakce na) Endurko na delší cestu.

9.10.2016 v 01:15 | Nahoru | #58
vilemx> přesně tak. Já mám ted 1150adv a prostě vím, ze na dlouhé cestování nepotrebuju takový výkon. kdyz jede člověk daleko tak to nevyuzije, stejne jedu na kochačku, koukám kolem sebe, setrim benál.. jen v tom terénu ty koně člověk nenahradí, takže proto ta 600ka apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

9.10.2016 v 01:16 | Nahoru | #59

knipex píše: https://www.tipmoto.com/motorky/kawasaki/247266-klr-650.html
US verze,





Myslím že můžeš balit



já myslel tu novější Ta je parádní.. jak jsem psal, nová v USA 6500 USD. škoda že u nás se neprodává!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

9.10.2016 v 07:50 | Nahoru | #60
naprcccs> Ta novější vypadá určitě dobře,a jsou na ní dobré reference,nicméně píšou 194 Kg pohotovostní,což mi na jednoválec připadá dost...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist