globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak začít se servisováním a přestavbami?
30.9.2016 v 17:02
Ahoj,
potřeboval bych poradit, jak se naučit opravovat a přestavovat motorky z vlastních zdrojů. Tzn. že s tím nemám žádné zkušenosti, ale jsem ochoten investovat spoustu času a taky pár peněz.
Mám za sebou kurz opravování moto v Anglii, kde jsem měl možnost osahat si a vyzkoušet spoustu věcí, ale prakticky to pro mě byl jen takový úvod do tématu. Oficiálně se u nás nic podobného studovat nedá, takže jsem vybaven jen odbornými knihami a zdroji z internetu.

Můžete mi prosím někdo poradit:
1) Jaký stroj na začátek vybrat? - Plán je rozebírat a sestavovat ho dohromady a později začít lehce upravovat do stylu café racer (event. brat) - počítám do 250 ccm by mohlo stačit? :)

2) Jaké vybavení (nářadí, rampa atd.) je nezbytné pro začínajícího mechanika?

3) Znáte někoho, kdo by ocenil pomoc/asistenci zdarma na podobném projektu? Jednoduchá výměna práce za zkušenosti/znalosti. Cokoliv - oprava, renovování nebo přestavba motorek. Bylo by určitě lepší s někým spolupracovat, než na to být sám.

4) Jak je to s "legalitou" moto staveb u nás? Co bych si měl přečíst, abych věděl co má a co nemá šanci projít technickou, pokud jde o upravené/předělané moto?

Díky za všechny věcné komentáře.

Naposledy editováno 30.09.2016 17:07:34

Jak začít se servisováním a přestavbami?

30.9.2016 v 17:06 | Nahoru | #1
Gugo???

1 reakcí na tento příspěvek Jak začít se servisováním a přestavbami?

30.9.2016 v 17:09 | Nahoru | #2
Tak na renovaci motorek brigadnika bez naroku na odmenu krome predani zkusenosti beru. Na opravy te rad zaprahne Gugo.
S vybavenim je to snadne. Co nemas, zaplatis (soustruh, freza, vypalovani, renovace povrchu atd...)

E: Na renovaci u me ceka Jawa Perak 1949, CZ 250/455 1961 a kdyz bude dobre bude pristi rok MW750. A potrebuju dotahnout side u M-72 1952

Naposledy editováno 30.09.2016 17:11:55

Jak začít se servisováním a přestavbami?

Skvělá odpověď, děkuji! 30.9.2016 v 18:29 | Nahoru | #3
vyjadrim s ek bodu cislo 2

Toz hodlas li na tom neco aji utrzit tak potrebujes zivnostak :)
dal by se hodily prostory :) Idealne vytapene

pak potrebujes neco cim masinu zvednes. Naprosto univerzalni je traverza s pojizdnou kockou a nejakym hupcukem. Tak zvednes kazdou motorku na jaky koli servisni ukon, ale neni to pohodlne.
Takze se na takove bezne jebani hodi rampa, aby sis to zvednul vejs a nemusel se u toho valet a nebo masinu zavesenou u stropu hodnit kolem dokola, protoze se ti houpe :D
Dal je fajn mit naradovej vozik. Vse mas po ruce, kdyz koncis tak vis ,ze jsi nikde nic nenechal, pokud mas naradi uklizene a kazda pozice je obsazena :)
Pak se velice hodi lis. Jak hydraulickej tak i mechanickej (na loziska, rovnani, ohybani atd...)
dalsi super veci je soustruh. Potrebujes nejakej spesl sroub s osazenim ,kterej proste nekoupis a cekat nez nejakej soustruznik bude mit cas... no to by ses nacekal.
Freza by byla taky fajn, ale da se to i bez ni Pokud nepujdes do nejakejch extremu.
Taky je potreba slusnej kompresor na razovej utahovak/povolovak
Svarecka (toz podle toho co varis... CO, TIG...to uz musis vedet sam)
V neposledni rade fakt pevnej ponk a poradnej sverak.
A taky slusna sloupova nebo stojanova vrtacka. A trochu lepsi bruska.
no a spoustu cypovin a pripravku na nejruznejsi vymysly konstrukteru jednotlivych znacek. Takze jen uvedu (narazec gufer, stahovaky rotoru, momentaky, nytovacky na retezy atd atd...)
Takze to ze jses ochotnej do toho pustit par penez tak pokud mame stejnou predstavu co je to par penez tak to tady rovnou muzes zamcit, protoze investice do naradi aby jsi mohl slusne fungovat je opravdu velika,navic je potreba bejt nejen mechanik s kurzem ze zahranici...to je ti dost k hovnu, ale taky svarec, soustruznik a proste mit na to cit, mysleni a spoustu casu...
Navic pokud nejsi nekym vyzivovan tak pocitej s tim ,ze bude pomerne dlouho trvat,nez vubec zacnes vydelavat. A to se nebavim o investici do motorek, kde ti budou lezet prachy tak dlouho nez to udelas a prodas.
Tak hodne stesti..

a ted k bodu cislo 4: najdi si zakon..nemas-li zname neprojde ti zadna stavba...

Naposledy editováno 30.09.2016 18:30:10

Jak začít se servisováním a přestavbami?

30.9.2016 v 18:46 | Nahoru | #4
pokud se tím chceš bavit,tak mám dobrou dílnu,materiál,a spoustu volnýho času. pokud to chceš jako obživu,nejsem ten pravej parťák

Jak začít se servisováním a přestavbami?

30.9.2016 v 18:54 | Nahoru | #5
Az sezenu misto a cas muzes mi helfnout s pionyrem, par fines te muzu naucit

Jak začít se servisováním a přestavbami?

Skvělá odpověď, děkuji! 30.9.2016 v 18:57 | Nahoru | #6
Ty woe takhle si plavu na Korsice a najednou moje jmeno...tak su tady.

ad 1 ti neporadim, prestavby nedelam. Maximalne elektriku na nejaku tu prestavbu.

ad2. vono zalezi kolik toho chces delat a co. Ja osobne mem vystudovanou specializaci elektro, nejsem automechanik. Pokud se na to divam strizlivejma ocima tak do konstrukce moto nezasauju (ram apod). V autech/motorkach/letadlech se hrabu tak nejak od doby co jsem zacinal pobirat rozum takze treba od 12ti-15 ti let. Od 18ti shromazduju naradi, ktery taky ztracim a porad je co dokupovat.
Kdybych ti mel vyjmenovat co vsechno mas mit tak budu jak pan Lavicka z "na samote u lesa" , protoze to mate ...........
Nejak si nedovedu predstavit ze bych si chtel otevrit servis a nic nemel , to bych se asi rozplakal a sedl si do kouta.
Tech veci je fakt hodne, krom zakladniho naradi, gola, klice, sverak,atd, pres pecialni naradi ktery ti usetri vodreny klouby, az po svarecku nebo miniautogen. (mimochodem minulej tejden me zniceho nic odesel TIG za 20 litru) to je pak clovek happy.
Rozhodne zvedaci stul, protoze kdyz u toho budes klecet a hrbit se tak muzes jit koncem tydne k doktorovi ze se nehnes.

Ja jsem to otevrel pred dvema rokama stim, ze jsem mel nejakou minimalni klientelu znamejch a mam i pneuservis, letos pres leto to docela jelo, takze jsem musel i odrikat a shanel jsem brigose a nikdo nebyl k mani. Ale spis brigose kterej je schopnej delat sam, protoze ja mam i jiny mista pracovniho vytizeni, takze nedelam moto 5 dni v tydnu.

Ted koncem leta je mrtvo, vsichni dojezdej sezonu a nikdo nic neresi, zacne to na jare, kdy si vsici vzpomenou , ze neco chtej a pokracuje to pres leto.

Jinak ja delam motky tak ekvivalent 2prac dni v tydnu a ikdybych jich bral tolik ze by me to naplnilo 5 dni v tydnu tak me to neuzivi tak jak bych si predstavoval, takze pokud nemas zadne zkusennosti tak nepocitej stim ze by sis tim vydelal na chleba. A to neplatim najem a podobny veci a spis dotuju servis ze svejch ostatnich podnikatelskych ativit.

Toz asi tak.

1 reakcí na tento příspěvek Jak začít se servisováním a přestavbami?

30.9.2016 v 19:04 | Nahoru | #7
v čr je studijní obor mechanik motorek, myslím ve dvou městech.

Jak začít se servisováním a přestavbami?

Skvělá odpověď, děkuji! 30.9.2016 v 19:24 | Nahoru | #8
no vše co tu kluci napsali souhlasím jen si myslím že to vidíte moc černě.nemyslím si že tím chce vzdělávat ale mít to spíš jako koníček. jako mnozí z nás.já přestavil zatím tři mašiny a soustruh s frézou nemam.Začínal jsem z fichtlem(ktereho nepočitam) kladivem a zrezlým šroubovákem . jak tu bylo psané co nemáš si prostě zaplatíš. ale libí se mi tvé nadšeni tak proč ne.tak do toho.počítej s tím že ze začátku a vlastně i potom veškeré prachy půjdou do koníčku. jinak konečně někdo položil dotaz co má hlavu a patu.tak držím palce

Jak začít se servisováním a přestavbami?

Skvělá odpověď, děkuji! 30.9.2016 v 22:41 | Nahoru | #9
Tohle je o zkušenostech, preciznosti, dobrých stycích, kamarádech z oboru. Dobré styky na STK a prodeji náhradních dílů. Zrovna u motorek je taková konkurence, že ti to asi do klína sespadne. Ale bojuj. Třeba neskončíš na jednom motu za rok jako já. Z důvodu že musím dělám lukrativnější věci...

Jak začít se servisováním a přestavbami?

Skvělá odpověď, děkuji! 30.9.2016 v 23:27 | Nahoru | #10
No, já nevím, ti co staví motorky mají vždy nějaký nápad, nějakou vizi co jak budou chtít udělat, měli nápad jak si prvně upravit třeba fichtla, později nějakou jawku, nějaký levně koupený vrak staré motorky, jedno jaký, hlavně levně koupený a už jak se na motorku kouknou, už vědí co a jak udělají, mají technické myšlení a umí deset řemesel, žijí pro motorky a mají estetické cítění... A jak tady řekl "Gugo" vybavení dílny shromažďují léta, není to tak, že si řeknou, že budou dělat motorky a najednou mají prachy co do všeho nasypou, většinou ti kluci začali od nuly..........
Jestli to myslíš vážně tak Ti držím palce, vercajk který potřebuješ si musíš zjistit sám, podle toho, co všechno chceš na motorce upravovat, je to běh na dlouhou trať...
Vlastní poznání a v lastní vývoj ničím nenahradíš, kup jakoukoli motorku a upravuj, jdi do toho, ale sám musíš vědět, do čeho chceš jít.....

Jak začít se servisováním a přestavbami?

1.10.2016 v 08:30 | Nahoru | #11
nechte ho uzrát.... třeba bude chtít být zítra doktor a bude se ptát jestli je lepčí kardiolog nebo gynekolog.j.

Jak začít se servisováním a přestavbami?

1.10.2016 v 17:20 | Nahoru | #12
zůstan v anglii a uč se

Jak začít se servisováním a přestavbami?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.10.2016 v 23:17 | Nahoru | #13
Pokud žadatel myslí vážně dotazy 1; 2 a 4, řekl bych že se ještě dostatečně nevyučil.

Navrhuji: Ještě dva tři roky pracovat v nějaké větší dílně kde přijdete do kontaktu i s vzácnějšími stroji a pracemi. Ale vážně pracovat, ono dočasně-občasnému brigádníkovi nějaké odbornější finesy těžko někdo předvede. A třeba si získat i nějaké jméno, kontakty.
Teprve až potom začít uvažovat zařídit jak se zařídit na svým.

Jak začít se servisováním a přestavbami?

2.10.2016 v 22:17 | Nahoru | #14
Moc díky všem za relevantní komenty.

Jen bych ještě rád upřesnil pár věcí, které možná nebyly úplně jasné z mého původního příspěvku:

- Nehodlám to dělat proto, abych tím vydělával peníze, ale protože si chci umět opravit motorku a dotáhnout to do bodu, kdy si budu schopnej mašinu i upravit, případně jako vrchol snažení jí i komplet z nuly postavit. Mám plán, čas a chuť učit se nový věci, včetně sváření, elektrikařiny atd. a není časovej limit, takže žádnej spěch.
- Zkušenosti mám 0 - malé (nevím jak to srozumitelně ohodnotit :) ), takže mě nikdo ani na základní práce nezaměstná a kdyby byla možnost jít tohle někam studovat mimo drahých škol v USA nebo UK, šel bych. U nás jsem narazil jen na střední školy a na to už jaksi nemám věk :o). Zbývá tedy sehnat garáž, mašinu, nějaký nářadí a začít se v tom vrtat sám podle rad z netu, knih a info co jsou lidi ochotní poskytnout na forech (můj původní plán). ....no a taky je možnost s někým spojit síly a jít cestou, kterou jsem popsal výše, což mi přijde celkem rozumný, i když na naše poměry možná trochu nezvyklý.

Ještě jednou dík a pište klidně do zpráv, když vás něco napadne nebo budete mít "nabídku", kde bych se mohl nějak zapojit.

P.S.: Pošlu pár zpráv lidem, kterých bych se ještě rád na něco zeptal, tak kdyžtak pardon za "spam":)

Jak začít se servisováním a přestavbami?

3.10.2016 v 12:17 | Nahoru | #15
Osobně jsem si pořídil starou motorku, Kawasaki VN 800 z 95 v podstatě je na tom pořád co dělat. Popravdě bych taky uvítal v nějaké garáži se srazit očuchat vejfuky a vyměnit zkušenosti s lidma co do toho vrtají víc.

Ted budu řešit elektriku páč sem si o víkendu sednul víc najedenej a přebrousil jsem si kabely k zadnímu světlu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít se servisováním a přestavbami?

3.10.2016 v 12:46 | Nahoru | #16

V_i_c_i píše:

E: Na renovaci u me ceka Jawa Perak 1949, ...



No tak už abys kur.a začal. Na to furt čekam a nic

(reakce na) Jak začít se servisováním a přestavbami?

3.10.2016 v 13:29 | Nahoru | #17
petrumr> Jeden zrovna tady - http://www.spsauto....jednostopych-vozidel

Jak začít se servisováním a přestavbami?

4.10.2016 v 07:41 | Nahoru | #18
v první řadě vrátit se do školy a udělat si mechanika jednostopých vozidel.... potom bych pokračoval dál...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít se servisováním a přestavbami?

4.10.2016 v 07:53 | Nahoru | #19

PetrL3 píše: No tak už abys kur.a začal. Na to furt čekam a nic



Prostory v podobe poradne stodoly uz jsou
Jen musim jeste postavit poradny 4,5m ponk a pak takove blbosti jako topeni v baraku apod.
Takze jaro to jisti.

(reakce na) Jak začít se servisováním a přestavbami?

4.10.2016 v 09:37 | Nahoru | #20
V_i_c_i> Tak se těším
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist