Byl jsem s tím u několika lidí a moc jsem z toho nebyl chytrý. Jeden říkal, že mám nějaké spatné kroužky na pístu, že to vypadá, jakobych to pořádně a dlouho "oroštoval". Celkem mi to dáválo smysl, protože jsem jeden den tomu trošku dal (120km/h cca 35km)... Tak jsem to rozebral - hlavy dolu, valce dolu... Čekal jsem nějaké zřetelné náznaky "špatných" kroužků, ale nemám ještě oko tak vycepované abych něco poznal...
Chtěl bych Vás teda poprosit, jestli nevíte co s tím? Nechci jezdit po městě se zvukem připomínajícím táhnutí plechovek za sebou...
Díky moc za rady, tipy, nápady!!!
Michal
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk
Majkldriver píše: dva_hrnce> Nevím co máš na mysli s tím vybroušením, já jsem do toho zatím nebrousil, jen jsem to teď rozdělal... Jinak to co jde vidět, ano to je rez... Čistil jsem výfuky a tam mě taky překvapilo, kolik je tam vody. Resp, že tam vůbec nějaká voda (kapky vody) je...
Myslím tuhle část válce, že to není úplně hladký je normál, ale tohle mi připadá už přes čáru..
Nevím jak je na tom Jawa s ovalitou, ale mě to připadá, že to jde v jednom místě moc ztuha (označená část) a hned vedle jak je ta rez, tak tam je zas vůle která by tam asi být neměla..
Dobrá zpráva je, že se to dá fakt pořešit za relativně málo peněz a pak máš na léta klid, pokud budeš dobře mazat
Prostě tenhle motor jak se rozebere a musí se dělat klika, tak je lepší to udělat rovnou všechno. Otázka je, jestli to není zbytečné a ta repase fakt neproběhla...ikdyž podle těch orezlých válců, jak asi vypadá ten spodek? Vyrezlá ložiska na klice jdou do kytek hodně rychle.
Nicméně zpět k problému. Takže jsi to nejspíš přidřel a rozjezdil. Příčina může být v nevhodném nastavení předstihu, špatné tepelné hodnotě svíček, nastavení karburátoru a nedostatečném mazání. Válce pošli někam na výbrus to je bez debat. Ale než to znovu nastartuješ a než na tom začneš doopravdy jezdit, tak to musíš pořádně seřídit, jinak se toto stane znovu.
Jestli ojnice a písty nemají vůli, tak bych motor nerozebíral a jezdil, dokud se neprojeví něco závažnějšího. Přeci jen sundat hlavy a válce není tolik práce navíc - motor potom můžeš vyndat a rozpůlit kdykoliv. Alespoň si to prozatím trochu osaháš a seznámíš se s tím. Přes ty rány na videu není nic slyšet, ale tyhle motory nejdříve odcházejí na středové ložisko na klice, to šustí a hučí, pozná to i člověk, co tomu vůbec nerozumí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |