bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou
 
1.9.2016 v 15:40
Zdravím,

mám pro vás poměrně úsměvnou zkušenost ze závěreček na velký Áčko.

Udělat si řidičák na motorku jsem si přál docela dlouho. Rozmýšlel jsem se minulý rok, zda se pustit do A2 nebo ještě rok počkat až mi bude 24 a rovnou udělat Ačko. Počkal jsem, jenže přišel listopad 2015 a nové zkoušky v autoškole. Jelikož jsem absolutní začátečník, trochu jsem se bál.

Vybral jsem si autoškolu, kde mají Bandita 600. S mou postavou, 167cm a 55 kg jsem měl ze začátku problém udržet balanc, protože nedosáhnu celou plochou chodidla na zem. Blížil se termín závěreček a já se naučil motorku ovládat. Bohužel nemám zas takovou sílu a dalo mi docela zabrat manipulovat s motorkou (zatlačení do vyznačeného prostoru), ale při nácviku jsem to tak nějak zvládl.

Přišel den zkoušek. Přede mou vše odjel kolega a přišel jsem na řadu já. Musel jsem dotlačit motorku k místu, odkud se zkouška začínala (cca 60 metrů). Tento úkon mi dal natolik zabrat, že jsem si musel udělat jednu malou přestávku :D ale nakonec jsem motorku na místo dotlačil. Značně zadýchán jsem motorku zkontroloval a připravil se na první úkon - zaparkovat motorku do vyhrazeného prostoru. Jak by někdo řekl, jsem tintítko :D a asi jsem si i blbě najel, ale při couvání s motorkou jsem si zřejmě špatně srovnal řídítka a cítil jak se motorka začíná překlápět na pravý bok, proto jsem rychle vykřikl na komisaře zda mi nepomůže a to byl konec :) Hodil jsem motorku na stojan, komisař mi podal helmu a já si to odkráčel k místu, odkud jsem motorku odtlačil.

V tu chvíli jsem si v hlavě přehrával co jsem udělal špatně, ale nic moc jsem nevymyslel. Takže mě čeká opakovačka. Tímto bych se chtěl zeptat na nějaký trik nebo tip jak tento úkon zvládnout při mých proporcích. Nerad bych dělal ústupky s tím, že bych si dělal řidičák na A2 (menší motorka).

Díky a snad jsem někoho pobavil :D

Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

4.9.2016 v 17:56 | Nahoru | #91
A to se divim ze nechcou otaceni motorky na miste to by pohorela i spousta mistnich strelcu nevim proc kolem toho delate takovou vedu manzelka autoskolu odjezdila na xj 600 predtim se ucila s mojim banditem ktereho umela jak otocit na miste tak zatlacit do garaze tak zvednou na central.....jo a ma 150cm a v te dobe 50kg spis nez o sile je to o cviku a tom jak se k tomu postavi autoskola.bohuzel dneska muze mit a ma licenci na autoskolu kazdej kdo ma do prdele diru pak to tak vypada

Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

4.9.2016 v 19:57 | Nahoru | #92
Hornis s tím otáčením na místě opatrně. Určitě myslíš přes policajta. Já to taky dělal, než se "nějak pokazil" stojan na motorce. Byl volný. Pak jsem na okruhu viděl kamaráda, na jeho Hondě stejný problém při používání této techniky. Od té doby raději tlačím, i když se nadřu. On ten kov na pantu policajta(a někdy pryž) není moc robustní.

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

4.9.2016 v 20:06 | Nahoru | #93
Tlačit motorku někam 60 metrů? To bych rezolutně odmítl! Pokud vím, tak se máš tlačit max. pár metrů do vymezeného prostoru. Tlačit něco co má přes 200 kg 60 metrů je nesmysl a i pro solidně stavěného člověka je to značně namáhavé. Pak se nedivím, že jsi byl celý vyřízený a prostě už jsi nemohl...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

5.9.2016 v 11:39 | Nahoru | #94
dva_hrnce> No tak pravě to kolo si taky měnit nebudu. V dnešní době odtahovek a mobilů atd. to nepovažuji za nutné. A pokud motorku nezvednu, tak si pujdu stoupnout před zatáčku a budu ostatní řidiče upozorňovat na překážku, to dá rozum. Do doby než přijede pomoc. A vůbec my holčičky to máme v tomhle prostě jednodušší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

5.9.2016 v 12:56 | Nahoru | #95
HondaGiRRl> pokud si zvladnes stoupnout pred zatáčku z obou stran, tak to potom v pohodě

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

5.9.2016 v 13:08 | Nahoru | #96

dva_hrnce píše: HondaGiRRl> pokud si zvladnes stoupnout pred zatáčku z obou stran, tak to potom v pohodě



Pokud bude motorka rozprostřená po celé šíři vozovky, pak už ji nebude třeba zvedat, ale spíš sbírat Řekla bych, že už se zde začíná zcela zbytečně slovíčkařit a zabíhat do extrémů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

5.9.2016 v 13:25 | Nahoru | #97

HondaGiRRl píše: To ale přece nemá s bezpečnou jizdou nic společného Když zajedeš s autem do příkopu, tak ho taky nemusíš umět sám vytlačit


Tak to tam prostě mají jako jeden z požadavků. Když s motorkou plácneš někde třeba za zatáčkou, tak je lepší jí zvednout a dát ke straně, protože do ní může někdo najet. Když s ní plácneš na těch gumových kobercích na přejezdu, tak je lepší jí zvednout a odtlačit/odjet, protože když do ní najede vlak, je na sračku...né ta motorka, ale vlak. Sice je to přísný, ale přijde mi celkem rozumný umět svojí motorku zvednout ze země na kola.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

5.9.2016 v 14:18 | Nahoru | #98
HondaGiRRl> bez urazky ale myslim si taky ze jedna ze zakladnich umu pri jizde na motorce je umet si ji zatlacit trebas od chodniku a pri neplanovanem odhozeni si ji umet zvednout.....a vymluva" ja jsem zenska " je prinejmensim pekne uboha..... na internetu je mrtas videi kdy holka tenka jak proutek zvedne ze zeme haryka jak prd.... manzelka to taky zvladla a pak jak byla rada ze jsem ji to naucil....

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

5.9.2016 v 15:59 | Nahoru | #99
Být schopen prokázat dovednost, jak zvednout motorku, podle mě patří k základním předpokladům pro získání ŘP. Schválně jsem to popsal tak košatě, aby bylo zřejmé, o co jde. Protože agrumentaci asistenční službou nebo pomocí kolemjdoucím vidímě všichni na každém rohu - a to devalvací řidičských schopností. Fůra lidí neumí couvat, parkovat, nemá odhad v rozměrech, zrychlení, přilnavosti kol. Proč taky, vždyť auta mají ABS, ESP, couvací čidla, kamery, parkovací asistenty.

Tímto přístupem je vlastně ŘP jen zbytečná formalita, prože Tesla umí řídit skoro sama, předpisy se dají vygůglit, stejně jako řešení křižovatek. První pomoc je na 155 a nebo nejlépe 112. Tam za mě vlastně i rozhodnou, jestli mají vůbec někoho (a koho) poslat.

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

5.9.2016 v 16:46 | Nahoru | #100

HornisGSX píše: HondaGiRRl> bez urazky ale myslim si taky ze jedna ze zakladnich umu pri jizde na motorce je umet si ji zatlacit trebas od chodniku a pri neplanovanem odhozeni si ji umet zvednout.....a vymluva" ja jsem zenska " je prinejmensim pekne uboha..... na internetu je mrtas videi kdy holka tenka jak proutek zvedne ze zeme haryka jak prd.... manzelka to taky zvladla a pak jak byla rada ze jsem ji to naucil....



Motorku zatlacim i zacouvam, mozna bych ji i zvedla. Nevim, nikdy jsem to nepotřebovala a nemam potřebu to ani zkoušet. Je to uplne stejne jako s tou výměnou kola u auta. Asi bych to zvladla, ale nikdy jsem to nedělala, umim si to holt zaridit jinak. Nezavidte Prostě nevidím důvod umět zvednout motorku nebo vymenit kolo. Ja teda nemam v autě ani rezervu, tak bych stejne nemela co menit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

5.9.2016 v 16:49 | Nahoru | #101
vilemx> Umět ridit a umet zvednout motorku jsou pro me dve rozdilne veci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

5.9.2016 v 16:58 | Nahoru | #102

HondaGiRRl píše: vilemx> Umět ridit a umet zvednout motorku jsou pro me dve rozdilne veci.


No vidíš, pro mě je pod pojem umět řídit zahrnuto i to zvednutí motorky, pochopení a zvládnutí údržby včetně základních servisních úkonů nebo vnímání a předvídání okolí, ohledupolnost k ostatním a další zbytečnosti, které nejsou přímo nutné k točení volantem/řídítky a mačkání všech páček a spínačů v dosahu

Naposledy editováno 05.09.2016 16:58:59

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

5.9.2016 v 17:06 | Nahoru | #103
vilemx> Vnímání a předvídání s řízením přímo souvisí. Servis a údržba ale ne. Nemyslim tim povědomí o tom, jak se chovaji např. gumy za studena, na mokru, na suchu. Ale když umím vyměnit olej, tak je ze mě lepší řidič? Asi ne.

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

5.9.2016 v 17:32 | Nahoru | #104
Olej? To je ta vodička v motoru, jo? Od toho si platím servisáka nebo, když se mi rozsvítí to světýlko a v motoru to mlátí, tak se zeptám kolemjdoucího

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

5.9.2016 v 22:17 | Nahoru | #105
vilemx> hmm, pulis si motor na silnici, kdz prijde zavada? Umis vyresit potkanej motor? Ne? Ts, divim se, ze mas tu drzost a vubec lezes na silnice...

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

6.9.2016 v 06:26 | Nahoru | #106

Kynklačka píše: Tlačit motorku někam 60 metrů? To bych rezolutně odmítl! Pokud vím, tak se máš tlačit max. pár metrů do vymezeného prostoru. Tlačit něco co má přes 200 kg 60 metrů je nesmysl a i pro solidně stavěného člověka je to značně namáhavé. Pak se nedivím, že jsi byl celý vyřízený a prostě už jsi nemohl...


Ale kdeže, po rovině, na zpevněný ploše to fakt není nic, co by mělo někoho vyšťavit až by se mu klepaly kolena. Jen se prostě s tou mašinou nesmíš prát, je třeba jí mít na balanc, abys nepotřeboval žádnou sílu na její udržení a jakmile jí rozjedeš, tak udržet jí v pohybu dá minimum práce (pokud jsou tedy ložiska, brzdy atd. OK) (a je dobrý nemít zařazenej kvalt ). Mám mašinu 340 kg a když jí potřebuju od místa na mytí dostat k dílně ke kompresoru a nafoukat, tak jí v pohodě těch cca 80 metrů po uválcovaným štěrku odtlačím a ani se nezadejchám, ač mám plíce bohužel prohulený, nestojí mi za to jí startovat. Po rovince se dá utlačit i osobák, co má 15 metráků, tak nepanikař s 2ma! Vietnamci tlačili jízdní kola s dvěma metrákama munice kilometry skrz džungli a fakt nemívaj postavu Rambů...

Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

6.9.2016 v 11:16 | Nahoru | #107
Ja mám 195/95 a tiež si ju nakláňam k sebe, občas až opieram o nohu... Radšej než by mi mala prepadnúť na druhú stranu, pretože od určitého bodu to neudržíš ani bohovi. S ostatnými schopnosťami to nevidím až také horúce, tlačíš každú chvíľu, ale zdvíhať to až tak často nepotrebuješ (a aj tak sa vždy niekto zastaví), otáčať cez policajta mi to tiež nepríde najlepšie (skúšal som a všimol som si, že ten stojan nejak "pracuje", ako by nemal)...

Čo sa týka slovenčiny, ja som tiež používal korman, kým za mnou neprišiel niekto, že "co to je ten... ten... komár?", ale inak som západniar, takže rozdiely medzi kam a kde, dva a dve a pod. zvládam (Ok, sorry, myslím to ako priateľské rýpnutie...)

EDIT: Čo sa týka údržby, na rozdiel od doby pred 40 rokmi sú dnes servisy prakticky všade; treba vedieť poznať, že je niečo v neporiadku, ale sám si meniť olej? Načo?

Naposledy editováno 06.09.2016 11:21:35

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

6.9.2016 v 13:52 | Nahoru | #108
Medwed> oboje zvládnu, tak nemusíš mít strach. Spíš jde o to, co všechno je dobré umět nebo si alespoň vyzkoušet. To tlačení 60 m nebo třeba zvednutí motorky může komisař či instruktor zadat ani ne tak z důvodu zkoušky, ale jako "výchovnou" lekci. Často totiž žáci hrají mistry světa, takže je vhodné jim připomenout, že jsou zelenáči a trocha pokory by neuškodila. Sám jsem si tím prošel v sednácti u zkoušek z A50 na A. Při čekání na odemčení jdem byl chytrý jak rádio a chlubil se, že už dávno jezdím na velkých motorkách. Tak jsem vyfasoval test pro náklaďáky a byl za vola, co pak 14 dní jezdil jen na kole a potupně čekal na opravný termín

Naposledy editováno 06.09.2016 13:54:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

6.9.2016 v 19:38 | Nahoru | #109

karf píše: Tak to tam prostě mají jako jeden z požadavků. Když s motorkou plácneš někde třeba za zatáčkou, tak je lepší jí zvednout a dát ke straně, protože do ní může někdo najet. Když s ní plácneš na těch gumových kobercích na přejezdu, tak je lepší jí zvednout a odtlačit/odjet, protože když do ní najede vlak, je na sračku...né ta motorka, ale vlak. Sice je to přísný, ale přijde mi celkem rozumný umět svojí motorku zvednout ze země na kola.



mi to třeba vůbec rozumný nepřijde,

za chvilku zavedou když hodíš před zatáčkou na bok auto tak ho musíš převrátit na kola. jinak nedostaneš papíry

z vedat motorku ze země je naprosto nehorázné a zdraví nebezpečné zvláště pro lidi 17 let co sedí v lavicích a mají váhu 5O kilo

něco o tom vím, silu mám jak franta kocorék věnoval jsem se boxu a když někoho břinknu hákem na bradu de k zemi

Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

6.9.2016 v 21:11 | Nahoru | #110
asi franta kocorek v zenskem podani... taky asi boxovala :D

vse je to jen o technice..hruba sila neni az tak potreba... jedine kde je potreba mit silu, tak kdyz zapadnete s endurem do bahna...tam uz jako jo... ale na silnici by toto vsichni meli zvladat...ubyde tim padem v bazaru zbytecne motorek padenych ze stojanku,kdyz to kazdej nebude drzet jak panna vocas pri koureni :D

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

6.9.2016 v 22:28 | Nahoru | #111

vilemx píše: Medwed> oboje zvládnu, tak nemusíš mít strach. Spíš jde o to, co všechno je dobré umět nebo si alespoň vyzkoušet. To tlačení 60 m nebo třeba zvednutí motorky může komisař či instruktor zadat ani ne tak z důvodu zkoušky, ale jako "výchovnou" lekci. Často totiž žáci hrají mistry světa, takže je vhodné jim připomenout, že jsou zelenáči a trocha pokory by neuškodila. Sám jsem si tím prošel v sednácti u zkoušek z A50 na A. Při čekání na odemčení jdem byl chytrý jak rádio a chlubil se, že už dávno jezdím na velkých motorkách. Tak jsem vyfasoval test pro náklaďáky a byl za vola, co pak 14 dní jezdil jen na kole a potupně čekal na opravný termín



No jako testem na mistra sveta zatim prochazis jen Ty... do motoru jsem nikdy nesahal, nikdy me to prilis nezajimalo, a presto ridim skvele...
Nepotrebujes vedet fungovani motoru, maximalne co je bonus - zakladni znalost fyziky a mechaniky.

Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

6.9.2016 v 22:35 | Nahoru | #112
Zdravím. Mám obdobné proporce a obdobné problémy. Při zkouškách jsem měl jednu obrovskou výhodu, že to tehdy nebylo zamontovné výkonam, takže jsem to dělal na jednoválci Cagiva River 600, který je docela lehký. Následně jsem si koupil Bandasku 650 a začalo mi peklo. Ta motorka je těžká a jelikož jsem jako začátečník neměl jistotu na špičkách, tak jsem si ji nechal snížit - nové přepákování, upustit vidle. A jízdní vlastnosti total v loji. Když jsem se blbě vyspal, tak jsem si místo užívání zažil očistec. Je to prostě těžký na trpaslíky. Šla do světa a teď jsem spokojený s F800ST. Lehká, nízko těžiště, codí se to jako kolo a když má člověk zájem, tak to dodají i se sníženým podvozkem, který dokonce i funguje. Vřele doporučuji. Na každý pád bych doporučil na začátek určitě něco lehčího - dvouválcovou 500 dělá každá fabrika a v poslední dob se vyrojilo hodně 300. Ostudu na tom neuděláš - naopak. Jak jsou lehké, tak jsou strašně hravé a přes kilo jdou spolehlivě...

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 02:38 | Nahoru | #113
MedWed> Tak trošku schíza, co? Půleni motoru jsi sem přitáhnul ty, já rozhodně ne
No a protože jsem měl pár let servis motorek, tak sis s tím rýpnutím trošku naběhnul. :

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 04:38 | Nahoru | #114
No ja delam zítra zkoušky...Radsi jsem si ještě na dnesek priplatil hodinu na cvicaku, protože mi nejde osmička. Vsechno se da naucit...ale musim rict, ze ty manévry v rychlosti chuze jsou pro mne mazec na GSR 600, docela mam nerva s tim neslapnout si při te osme a vykroužit to celkem trikrat...manévry v rychlosti jsou v klidu.

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 04:52 | Nahoru | #115
Tímto tématem je jasno, m.cz sesynchronizoval periodu s FB

Pro hondu, představ si, že medwedovi zůstane pod báwem noha. To mu ho zvedneš, ani nebudeš vědět jak

Stoprocentní souhlas se Zdendou, všechno to jsou užitečné schopnosti manipulace s motorkou. Bonusem při jízdě je potom fakt, že člověk má větší cit pro stabilitu v extrémně malých rychlostech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 06:21 | Nahoru | #116

Krejza píše: Tímto tématem je jasno, m.cz sesynchronizoval periodu s FB

Pro hondu, představ si, že medwedovi zůstane pod báwem noha. To mu ho zvedneš, ani nebudeš vědět jak

Stoprocentní souhlas se Zdendou, všechno to jsou užitečné schopnosti manipulace s motorkou. Bonusem při jízdě je potom fakt, že člověk má větší cit pro stabilitu v extrémně malých rychlostech.



Jezisikriste...ja prece netvrdim, ze kdyz mi spadne motorka, tak se ji nepokusim zvednout. Ja jen rikam, ze zvednuti motorky jako podminka pro ziskani RP je podle me nesmysl a tento um, ze me nedela lepsiho ridice (stejne tak jako schopnost vymenit si olej, prevodovku nebo vodu do odstrikovacu, ci cokoliv jineho). Kdyz budou mit v autoskole jen 250 kg mrchu a ja ji nezvednu, tak nemam narok na neomezene A? I kdyz treba moje motorka ma provozni hmotnost pod 200 kg a tu bych treba uz zvedla? V nekterych statech to tak maji, u nas to zaplatpanbuh neni. Jen jsem vyjadrila nazor, ze to povazuji za nesmysl a to, ze to nekdo nezvladne z nej nemusi automaticky delat nezpusobileho ridit velkou motorku.

Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 06:37 | Nahoru | #117
O víkendu jsem měl taky problém tlačit motorku protože když píchneš, tak se motorka tlačí fakt na pikaču tak mě napadlo jestli na Tebe neuděli v autoškole nějakej prank podívej se raději jestli to nemáš vypuštěny jako já

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 06:52 | Nahoru | #118
HondaGiRRl> Dobře, jiný příklad. Přijedeš k nehodě motorkáře, on zůstane pod mašinou a ty ji budeš muset zvednout, abys ho dostala ven. Sorry, chlape, moje váží dvěstě, těch 30/50/100 kil navíc já zvedat nebudu, tak si tu klidně vykrvácej.

Tak to asi vypadat nebude, že? Proto hádku ohledně zvedání motorky u zkoušet vidím jako bezpředmětnou, možná dokonce naopak. Zvedneš v autoškole 250kg mrchu, se svojí lehčí už to nebude problém

Edit: Co se týká toho, co tě dělá nebo nedělá lepším řidičem. Zdravověda, technický stav vozidla, to také nejsou přímé schopnosti určující kvalitu jízdy pilota. Přesto jsou zařazeny do výcviku (ať je jejich kvalita všelijaká).

Motorky padají, že všech možných i nemožných důvodů, tak to prostě je. K tomu patří umět ji zvednout. Nemám, co víc bych dodal

Naposledy editováno 07.09.2016 07:01:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 07:34 | Nahoru | #119

Krejza píše: HondaGiRRl> Dobře, jiný příklad. Přijedeš k nehodě motorkáře, on zůstane pod mašinou a ty ji budeš muset zvednout, abys ho dostala ven. Sorry, chlape, moje váží dvěstě, těch 30/50/100 kil navíc já zvedat nebudu, tak si tu klidně vykrvácej.

Tak to asi vypadat nebude, že? Proto hádku ohledně zvedání motorky u zkoušet vidím jako bezpředmětnou, možná dokonce naopak. Zvedneš v autoškole 250kg mrchu, se svojí lehčí už to nebude problém

Edit: Co se týká toho, co tě dělá nebo nedělá lepším řidičem. Zdravověda, technický stav vozidla, to také nejsou přímé schopnosti určující kvalitu jízdy pilota. Přesto jsou zařazeny do výcviku (ať je jejich kvalita všelijaká).

Motorky padají, že všech možných i nemožných důvodů, tak to prostě je. K tomu patří umět ji zvednout. Nemám, co víc bych dodal



Tys mě vůbec nepochopil, viď? Já neříkám, že se o to nepokusím, já celou dobu tvrdím, že jako podmínka pro získání ŘP je to nesmysl.

Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 07:41 | Nahoru | #120
Tady s tím souhlasím s Krejzou, takové základní dovednosti jak zvednout motorku by měl umět každej, a ostatní věci typu první pomoc o tom se snad ani nedá bavit. Je jen dobře že je dnes konečně autoškola složitejší, ubude alepoň několik ekzotů, kteří by jinak papíry udělali. Jsem zastánce toho, aby autoškola byla opravdu školou a co nejvíce tě připravila do normálního provozu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist