bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prasata za volantem
 
16.8.2016 v 21:15
Zdravím, chtěl bych se pozastavit nad myšlením někteřích řídičů osobních automobilů. Při mé dnešní cestě jsem se shledal s takovým idiotem, který vjel do zatáčky úplně nepochopitelným způsobem a mě tak tím donutil, abych to motorkou narval přímo do něj, nebo ji strhl do příkopu. Vjel do zatáčky takovým způsobem, že bokem auta byl v prostředku mého pruhu a co já mám teď dělat, když už se chystám do náklonu? samozřejmě jsem se musel narovnat, abych zamezil čelnímu nárazu. Řítil jsem se i s motorkou do cca metr hlubokého příkopu, kde byli místy kameny, tráva a zbytky asfaltu. Motorka padla a jela po mě tím pádem je skoro v pořádku, nepočítám pár prasklých plastů, odřené závaží, zrtcátko a blinkry. Já už jsem natom trochu hůř. od kamene rozřízlé kalhoty a taky noha,zvrtnutý kotník na který mi motorka spadla, kámen mi rozsekl i rukavici, na které mám pár šrámů. Nejlepší natom bylo, že pán z auta se neobtěžoval ani zastavit a raději z místa ujel. HRDINA. Nebýt 2 aut které u mě zastavili a pomohli mi. jsem tam do teď, protože bych motorku sám nahoru nevytlačil. Doufám že ho aspoň pěkně hryže svědomí, zato, že nezastavil a neví jaký je můj zdravotní stav. Chtěl jsem jen upozornit ostatní motorkáře, aby si dávali pozor na takovéhle BEZMOZKY za volantem, kteří nejsou schopni ani přiznat svou chybu, zastavit a pomoct.Popřípadě kdyby se jelo ve více lidech, vydat se za ním a dát mu co proto! Co kdyby se někomu jinému stalo něco podobného , akorát by dopadl o něco hůř a ten hajzl ujel? MĚL BY SI BEJT NA SEBE HRDEJ FRAJÍRKU V ČERVENÝM FORDU, KRETÉNE

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasata za volantem

18.8.2016 v 20:12 | Nahoru | #1

ynzha píše: Jasně, daleko lepší je nechat ho ležet, hlavně nesundávat přilbu a už vůbec se nesnažit ho nějak zachraňovat..



Postup je:
1) zamezit možnosti vzniku dalších závažných zranění či smrti
2) zastavit masivní krvácení
3) nahodit životní funkce
4) řeším cokoliv dalšího podle aktuální situace

Takže pokud evidentně dýchá a nestříká z něj krev a nedejbože komunikuje (což tady bylo), tak než se k něčemu odhodlám, snažím se vyptat, co bolí, co cítí, abych zjistil aktuální situaci a mohl aplikovat bod 4). Takže zachraňovat ano (ad 1-3), ale zbytečně hýbat se zachráněným ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasata za volantem

18.8.2016 v 20:45 | Nahoru | #2

kle5002003 píše:

Takže pokud evidentně dýchá a nestříká z něj krev a nedejbože komunikuje (což tady bylo), tak než se k něčemu odhodlám, snažím se vyptat, co bolí, co cítí, abych zjistil aktuální situaci a mohl aplikovat bod 4). Takže zachraňovat ano (ad 1-3), ale zbytečně hýbat se zachráněným ne.



OK, částečný souhlas. Ale pokud tam je pravděpodobnost kraniotraumatu tak hlava dost rychle oteče a pak je problém sundat přilbu, měla by jít dolů co nejdřív. A v přilbě se dost blbě rozeznávají a udržují základní životní funkce. I když komunikuje, je chyba od něj odejít. Ten stav se může dost rychle změnit a když borec odpadne a ještě si k tomu třeba v šoku ublinkne do průdušnice, můžeš mít z komunikujícího pacienta úplně zbytečně nebožtíka než se stihneš vrátit. Obecně a bohužel dost často se lidi bojí pomoci aby neublížili, ale nedá se ublížit víc, než ho nechat bez pomoci, pořád je pro něj lepší způsobit mu bolest ale nenenechat ho umřít.
Ale ok, pokud nepřetržitě komunikuje, je orientovanej, tak s ním zbytečně hejbat není nutno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist