globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR450F vs KTM EXC450
12.8.2016 v 18:08
Ahoj,
vím že se to tu řešilo xkrát, chci rady ideálně lidí, kteří jeli na obou. Moto chci na hobby enduro ježdění, přecházím ze silnice, takže se učím. Koukám se ideálně na rok 2008 a výš. Jaké jsou pro a proti u obou motorek?

Jak je to výkonově, jsou srovnatelné? Co jsem hledal, tak WR má 30kW 118kg suchá hmotnost, EXC 35kW/113kg? Samozřejmě otázka zpřevodování, je 6ti kvalt u ktm výraznou výhodou?

Má ktm termostat? Vím že ventilátor měli jen verze six days.? Je ventilátor výhoda nebo zbytečnost. Dokážu si představit, že v kombinaci s termostatem musí relativně markantně prodloužit životnost motorových součástí.

Co se týče servisních intervalů, vím, že má ktm po 2008 trošku horší reputaci a že WR je brána jako velice spolehlivá, ale jsou v reálu servisní intervaly dost podobné, nebo se na yamahu nemusí doopravdy tak často šáhnout?

Jak je to s geometrií a obratností motorky? Ktm na tom bude asi lépe, pozná hobík rozdíl? A není ve finále na enduro lepší nejaký lehčí 2T (300exc apod)? Nebo případně úplně jiný 4T, jaký a proč?

Díky za postřehy!

Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 01:50 | Nahoru | #1
termostat bys hledal zbytečně ..je tam teplotní čidlo k spínání ventilátoru jako hobík poznáš kulový a kup di to co se ti víc líbí a na co máš koruny. no a nakonec u 2t se dělá jen nicasil a píst -nemá ventily,rozvody,vačky,

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 08:51 | Nahoru | #2
Aha, takže když není termostat, tak v zimě se zakrývají chladiče a ve vedrech si lidi dodělávají ventilátor? Zatím jsem víc nakloněný k Yamaze, koukal jsem, že má poměrně velké chladiče oproti KTM. Je u WR třeba dodělávat ventilátor? A ohřeje se vůbec na správnou teplotu? Přece, když s tim někdo jede piánko po silnici je velký rozdíl než když někdo jede krokem nějaký trail s výjezdy nebo se hrabe z bahna..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 09:30 | Nahoru | #3
peshhi> Tady se Ja1 netrefil každá KTM EXC má z výroby klasický termostat a dle verze má i ventilátor nebo minimálně přípravu pro něj (v chladiči je závit pro termo-spínač a pod nádrží připravený kabel s konektorem
Proti WR i ostatním japoncům má KTM větší obsah vody a její chladiče jsou podstatně "masivnější" = víc materiálu = větší schopnost akumulace tepla

Termostat je u endura celkem nezbytnost pro životnost motoru modelový příklad: několik minut se spouštíš do rokle (motor "chládne") dole protáhneš potok (vodou se karter dál zchladí) a ve vteřině "dáš" podchlazenému motoru "plný" ať na druhé straně z té rokle vyletíš...

A hlavně pro "neuměla" modelový příklad pro potřebu ventilátoru: v tom potoce(výjezdu) bude bláto a ty tam řadu minut budeš bojovat(plynovat na místě) ať se dostaneš nahoru... = kolem chladičů je nulové proudění vzduchu = motor "vaří" a tady přijde ventilátor tůůůze vhod

A ano, u endura je 6 kvaltů velká výhoda , nejde ani tak o to jestli 5 nebo 6, ale o "rozsah převodovky, který je u "šestikvaltu" obvykle větší sek. převodem si jedničku naladíš na téměř trialovou (pro vyjíždění z toho potoku ) a šestka je pořád dost dlouhá, na rychlejší přesuny s nevytočeným motorem...

Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 09:38 | Nahoru | #4
A ještě k výběru KTM-EXC/YA-WR obě ty motorky mají svoje + i - a ani s jednou chybu neuděláš, ale pokud se bavíš o téměř desetiletých strojích, vem sebou na obhlídku POŘÁDNÉHO mechanika a kup tu, která se bude jevit v lepším stavu ale i tak počítej s investicemi a potenciální nutností, repasovat naprosto vše... což tě může potkat i u ostrého endura starého 2-3 roky...

Naposledy editováno 13.08.2016 09:38:58

Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 09:58 | Nahoru | #5
petardak> super, díky moc za cenné informace! A jak to mají teda ty Japonci vymyšlený s chlazením? Přijde mi divný, že by při jejich preciznosti neměli tohle domyšlené.. Lze případně dodělat ventilátor a termostat s nějakým bypass okruhem před chladičema?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 11:56 | Nahoru | #6
PETARDAK> termostat má snead jen ktm...ostatní výrobci vědí že je to nesmysl cpát to do motorky kde potřebuješ víc chladit než ohřívat motor.. pak tam nemusí cpát další ventilátor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 12:19 | Nahoru | #7
ja1> mýlíš se... termostat má stejně jako KTM dnes snad každé (hlavně 4T) závodní enduro... např GG, HUSQ, Sherco.... při "dnešních" kompresních poměrech, Ti ventilech, aj. je udržení optimální prov. teploty pro životnost motoru, naprosto stěžejní!
A "Japonci" výrobu endur, stále v podstatě ignorují a pokud něco v tomto stylu v produkci mají, tak prioritně pro US trh, kde jsou endura provozovány spíš ve stylu C.C. tedy v rychlejším a kontinuálním zatížení, kde udržení správné provozní teploty není problém, než enduro v "našem" stylu...(v blátě-sjezd-výjezd-potok aj... kde právě pro kolísání zatížení = kolísání teploty ten termostat ev. ventilátor potřebuješ) proto, např. zmiňovaná KTM v US zdaleka nejvíc prodává verze XC a XC-F což jsou v podstatě (a zjednodušeně) MX mota s delší převodovkou, větší nádrží a 18kou z. kolem... a stejně vyznívá i novinka od HONDY CRF450RX-2017...

Naposledy editováno 13.08.2016 12:20:40

(reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 12:24 | Nahoru | #8
PETARDAK> to bych spíš řekl,že je tam kvůli emisím aby motor menší dobu běžel na sytič....pak je stejně při jízdě plně otevřenej ale vyvracet ti to nebudu

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 12:32 | Nahoru | #9
Souhlas s Petardakem , přesně tohle jsem si myslel. Když jsou chladiče nadimezované na pohyb v rychlostech okolo 10-20km/h aby se dostačně chladil motor v největší zátěži, logicky pak musí být chladící efekt obrovský při rychlostech 80-100km/h při přejezdech po silnici nebo režimu jak psal Petardak a motor "přechlazený".
Ještě mě napadlo, jestli není problém, pokud termostat zavře okruh do chladiče. Logicky chladící medium, které v nich je se ochladí o hodně, kdežto chladivo, které v tu chvíli cirkuluje jen v motoru se naopak zase ohřeje. Není pak problém, když se termostat opět otevře, že do motoru "vlétne" studená voda a je tam skokově velký rozdíl teplot??

Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 12:34 | Nahoru | #10
Možná se to řeší tak, že termostat není nikdy úplně zavřený.. Našel jsem např tento kit, jen ta obtoková hadička mi přijde příliš úzká..

http://shop.watt-man...450F-03-09-TBWR4.htm

(reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 12:38 | Nahoru | #11

peshhi píše: Souhlas s Petardakem , přesně tohle jsem si myslel. Když jsou chladiče nadimezované na pohyb v rychlostech okolo 10-20km/h aby se dostačně chladil motor v největší zátěži, logicky pak musí být chladící efekt obrovský při rychlostech 80-100km/h při přejezdech po silnici nebo režimu jak psal Petardak a motor "přechlazený".
Ještě mě napadlo, jestli není problém, pokud termostat zavře okruh do chladiče. Logicky chladící medium, které v nich je se ochladí o hodně, kdežto chladivo, které v tu chvíli cirkuluje jen v motoru se naopak zase ohřeje. Není pak problém, když se termostat opět otevře, že do motoru "vlétne" studená voda a je tam skokově velký rozdíl teplot??



Termostat se neotvírá v režimu "ON/OFF", ale relativně pozvolna se přivírá i otvírá...

Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 12:59 | Nahoru | #12
kolik si myslíš že je tam chladící směsi,?? 1,2l... ta je studená jen cvíli po nastartování..tam žádné skoky teplot nejsou

Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 13:00 | Nahoru | #13
Jj, pravda. Našel jsem, že např. u 530exc se termostat začne otevírat při 70°C. Jaká je optimální provozní teplota pro tyto motory? Nikde jsem to nevyčetl. Okolo 90°C? GSXRo mi spínalo větrák až při cca 105°C

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 13:31 | Nahoru | #14
Jinak koukal jsem ještě na ty převody a 6ka u EXC má 21/26 (0,81) a 5ka u WR má 21/25 (0,84) takže plus minus stejný. Primár u EXC je 76/33 (2,33) a primár plus sekundár u WR je myslím 2,912. Takže podle mě obě motorky pojedou dost stejně, jen u EXC jsou rychlosti kratší a o jednu víc a asi bude mít větší maximálku (pokud motory točí stejně a bude stejný rozměr zadní pneu ). Otázka, jestli je to výhoda nebo ne. Víc se řadí, ale zase lze lépe zvolit převod pro danou situaci ( nestane se např. že dvojka už je moc a trojka to "nedává").

Naposledy editováno 13.08.2016 13:44:04

(reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 18:22 | Nahoru | #15
peshhi> u převodovek nejde o rychlost, tu jak už jsem psal, dohoníš volbou sekundáru, ale o "rozsah" když si naladíš správně rychle 6ku(nebo 5ku) tak ať máš dost krátkou(pomalou) jedničku...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 18:43 | Nahoru | #16
petardak ví co píše,je to přesně tak....

já bych ještě dodal,že jsem měl několik modelů EXC,jel jsem i na několika WR a ty byly vždy pocitověvě tupější a to jak v projevu motoru,tak podvozku.
bavím se tady o pocitu,jezdit se dá na obou a 95% toho,co ta motorka zvládne je v rukou jezdce......

radím ti EXC.

(reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 19:30 | Nahoru | #17
Dolph-cz> +1
osobne bych take sahl po EXC, hlavne z duvodu pocitove lepe ovadatelnejsiho podvozku, oproti WR se mi KTM vodi jakoby snadneji... WR je trosku "tank".

Jinak ja osobne bych - pokud jsi uplny zacatecnik - 450 vynechal a sel do nizsiho objemu, v terenu me nikdy nic nebavilo tak jako EXC 2T 250, vodi se to jak kolo... nizka vaha, skvely podvozek, je to tichounke, jen je treba vice pracovat se spojkou a otackami, 450 je "tupejsi" (umi se sesbirat i z nizsich otacek), ale u mne pocitove mene hrava... 2T ma soucasne vyhodu nizsiho teziste a motoru mene nachylneho na zavady, bohuzel o neco vyssi spotreba (coz limituje jezdce na delsi vyjezdy, pokud neni pumpa po ruce, plus nutnost oleje s sebou).
Prijemne bylo WR250 ve 4T, skvely motor, ale zase mi tam chybel podvozek KTM ten je hrozne navykovej... Me dalsi enduro bude temer natuty EXC 300.

Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 22:36 | Nahoru | #18
petardark> jj, ja te chapu, ale oni maji tu jednicku podobně exc 2.57 a wr 2.42, ale je fakt že ktm je na tom o chlup lépe jak s jedničkou, tak s posledním kvaltem.

dolph> diky za info, mám z toho stejný pocit. Ktm určitě pojede víc motorově. Možná bude i obratnější, i když podle parametrů vypadají opět téměř stejně. Suchou váhu jsem našel u obou okolo 113kg (WR - 112,5kg, EXC - 113,9kg). Rozvor kol u EXC -1475mm a WR - 1485mm, úhel řízení exc 63,5°, wr 63°. Rozdíl možná markantní ve výšce sedla wr 990mm a exc 925mm. Takže podle mě stejné a největší rozdíl udělá prvek mezi sedlem a řidítky
Jinak zdvihy WR 300 vpředu 305 vzadu, EXC 300/335.

petrxx> super, naprosto s tebou souhlasím, jen jsem nechtěl kupovat teď nějakou slabší motorku, nasypat do ní eventuelně peníze a za rok jí prodat samozřejmě za míň a opakovat celý proces znovu se silnější. Ale máš pravdu, mám ještě RMZ450 2007 a měl jsem půjčenou 250 2T a je tam jednodušší se soustředit na techniku a celkově je taková hodnější. Proto se možná kloním spíš k WR, protože nepojede tak ostře jako ktm a při tom z ní nevyrostu tak rychle jako z něčeho slabšího. A jako přidanou hodnotu beru i v potaz to, že by mohla být méně náročná na servis.

Jo a s těmi tlumiči, nevím jestli můžu souhlasit. Např. na SMC přední vidlice WP nemá odvzdušňováky, když jsem dal za den 400km tak ke konci mi přišly, že dost ztvrdly. Kayaby moc neznám osobně, ale myslím že, patří k těm top světovým výrobcům, takže podle mě budou velmi dobré. Přepákování je pouze kvůli zvětšení dráhy kola nebo jsou tam další benefity, jako že se kolo tak nepotápí apod.? Každopádně nastavení tlumičů je podle mě alfa a omega všeho a z toho pak asi vznikají tyhle osobní preference - spíš je to o tom, které tlumiče se podaří lépe nastavit a nechají tak v člověku lepší pocit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Musilll 1 28.2.2024 v 18:54 Norous123
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist