globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko
Ahoj, narážím na problém malého množství informací o Grisu 1200 8V. A jelikož mne pár věcí zajímá, zakládám zde možnost diskuze k této moto a jelikož Stelvio a Sportka mají prakticky stejný motor, jsou zde uvedeny také. Předpokládám, že bude více uživatelů, kteří si potřebují něco prodiskutovat, tak jen do toho.
Já bych začal dotazem. Má někdo český manuál? Na 1100 mám, ale je tam dost odlišností.
Nyní by mne zajímaly utahovací momenty.

2 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

28.11.2019 v 21:58 | Nahoru | #421
Dnes pár obrázků útrob motoru s necelýma 20 tkm, rozvod ještě starého typu s plochýma zdvihátkama..
Písy a válce jako obvykle v krásném stavu, stopy po honování jako u nových dílů.
Ale usazený karbon v sacích kanálech, to je síla, skoro to připomíná cvajtaktní motory.
Motorka byla ježděná starším pánem, asi by ji více prospěl pořádný střelec, který by ji dostal trochu do varu.
A dodnes si nejsem jistý z čeho ty úsady vlastně pocházejí, více či méně to najdu v každé velké Guzzi.




Nemá tady někdo tip na nějaký zázračný přípravek k odstranění karbonu? Jde to, ale kur-sky pomalu.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

28.11.2019 v 22:22 | Nahoru | #422
geloš> No pěkná práce to dávat dolů, chtít se mě to rozdělávat tak se ti mrknu jak to vypadá u mne, no zima bude dlouhá
Já když jsem při dolévání oleje to dal na horní rysku tak pak šel olej trochu přepadem (tím plast. boxem) a častečně do airboxu a pak byly za...ný hrdla sání, ty jsem měl dole když jsem měnil celý "throttle body" do sacích kanálů pak bylo vidět jen částečně ale tohle jsem tam neměl...
V jakým stavu byly ty zdvihátka? A jaká je vlastně dneska situace, dá se to ještě od Guzzi získat když je serviska? Kdyžtak napiš PM nebo mail.

Moje vypadaly takto, najeto 19500Km:

A vačka:

No dole ve vaně jsem nenašel nic, tak to snad chytil filtr a klika je snad taky OK. Griso už má od tý doby najeto přes 20tKm

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

28.11.2019 v 22:41 | Nahoru | #423
Zdvihátka jsou asi jako ty tvoje, kit C už je připravený k montáži, Guzzi to ještě stále dodává.
Tento motor je Griso, tam jsou hlavy dole raz dva. Třeba první Stelvio, to je jiná šichta, nejdřív musíš sundat milion plastů a nádrž, a pak musíš vyšroubovat osm zalepených šteftů, protože jinak neprotáhneš hlavy okolo rámu.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

28.11.2019 v 22:55 | Nahoru | #424
geloš> Toho karbonu je skoro jak moje kanály na fotkách cos mi posílal, ale já měl přes 50. Tak to snad nyní nějaký pátek vydrží. Je vidět, že se nenudíš.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

28.11.2019 v 22:56 | Nahoru | #425
geloš> No vlastně když jsem sundával ten "domeček" se zdvihátkama tak pak už by šla hlava dolů raz dva. Já se nejvíc drbal co si pamatuju s tím šponovákem rozvoďáku abych si ho uvolnil a mohl shodit. Ale to jsme my "amatéři". Nad vším zbytečně přemýšlím dopředu

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.12.2019 v 10:14 | Nahoru | #426
ahoj draci, chci si dát stříknout kola do barvy na své Sportce 1200 a jelikož jsem je nikdy sám nesundával potřebuji pár rad...
1. motorka nemá centrální stojan a já mám jen obyčejnou garáž...stačí ji dát na zvedák( mohu dát zvedák pod vanu?) a nějak ...pak...zajistit přední a zadní vidlici?
2. z čeho ty disky jsou ( jestli lze vypalovat nebo jen lakovat)? Pokud "jen" lakovat, co musí z disků pryč před lakováním?
3. Na co si dát pozor, nad rámec , abych toho případně zk.rvil co nejméně...?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.12.2019 v 07:35 | Nahoru | #427
alterego> Já mám již nějakou dobu přídavný stojan, na kterém to odstrojím, ale pokud chci sundat na Grisu pouze jedno kolo, tak pomocí heveru pod vanou, podložené dřevem. Ty ale potřebuješ obě. To jsem měl pouze jednou a můj způsob ti moc nepomůže, protože jsem měl moto na tom stojanu a pomocí heveru jsem si přizdvihl předek. Zajištění jsem měl pouze kurtama, kdyby náhodou. Třeba přidají nějakou radu kluci co mají Brevu, nebo Sportku. Vidlice jsem nezajišťoval.

S lakováním co a jak asi spíš lakýra, Zatím nevím o nikom, kdo by tyto kola již lakoval, to poradíš asi ty pak nám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.12.2019 v 08:34 | Nahoru | #428
pkKun> ahoj Petře, díky za snahu.S lakováním jako takovým trable nebudou.Pak dám vědět. No, když bude nejhůř, udělám to na etapy...nejdřív přední a až následně zadní. Zima teprve začala.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.12.2019 v 09:19 | Nahoru | #429
alterego> Já bych šel do laku, aby vypalováním kolo nezkřehlo. Jinak disky budou ze stejného matroše jako na všech ostatních moto.

Když jsem neměl stojan, tak jsem kdysi pověsil motorku na kurty za stropní trám, prostě improvizace. Jinak pokud si uděláš nějaký zvedák/plotnu pod vanu, co tu už někdo řešil na Grisso tak taky bude fungovat. Váha se rozloží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.12.2019 v 09:27 | Nahoru | #430
jiri.kaspi> Děkuju. Mám dobrý a stabilní zvedák pod vanu, jen jsem si nebyl jistý jestli to vana udrží abych ji nepoškodil(nebo něco jiného...). Lakýrník, co to bude dělat, je sám motorkář a navíc profesionál. Bude lakovat. Osobně mám trochu nahnáno jen z toho odstrojování a nastrojování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.12.2019 v 10:44 | Nahoru | #431
alterego> Toho bych se nebál, shodíš kotouče, gumy a tradá. Až to budeš dávat zpět tak šrouby na předepsaný moment a na Loctite.

Na tomhle videu je vidět to podepření jak jsem myslel:


Naposledy editováno 05.12.2019 10:52:56

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.12.2019 v 10:51 | Nahoru | #432
jiri.kaspi> díky za upozornění , nejsem mechanik a tak je každá rada dobrá

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

8.12.2019 v 07:09 | Nahoru | #433
Kluci, nevíte, jak si opatřit další klíč na stelvio, abych nemusel objednávat sadu 2ks za 2500,-? jestli se s tím poperou někde v autoklíčích atd?

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

8.12.2019 v 13:26 | Nahoru | #434
Nevím, jestli se dají koupit v autoklíčích, ale servisman ho bude muset stejně povolit v centrální jednotce

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

8.12.2019 v 17:24 | Nahoru | #435
To by neměl být problém, když znáš kód nebo máš 2 origo. U mě oboje funkční.
Zkusím nějaký autoklíče, ale vůbec nevím, jak to funguje. Jestli je to nějakej klasickej klíč co budou mít normálně, kterej se vyřeže a pak ho nakóduju nebo to je nějaká guzzi speciálka.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 9.12.2019 v 13:26 | Nahoru | #436
Klíč by měl být tvarově kompatibilní s Aprilií a Ducati, viz:
https://ekeyblanks.com/zd30t5-si/

Takže sehnatelný by měl být. Jinak je potřeba znát uživatelský kód, nebo mít dva klíče a uživatelský kód si změnit. Když jsem si koupil Stelvio, tak bylo bez kódu a nastavil jsem si ho sám (po zapnutí zapalování svítila hláška "Insert user code."). Ten kód ti mimojiné zajistí, že kdyby motorka nerozpoznala klíč tak ho pomocí něj nastartuješ, tedy aspoň tak to stojí v manuálu.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

9.12.2019 v 14:55 | Nahoru | #437
Jinak diky za odkaz, zkusim objednat
ee tak nezkusim, do ČR nejde, hledám dál

Naposledy editováno 09.12.2019 15:04:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

9.12.2019 v 15:13 | Nahoru | #438

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

10.12.2019 v 14:11 | Nahoru | #439
jiri.kaspi> Děkuji za odkaz. Koukal jsem na klíč už dřív, ale váhal jsem. Nicméně podle č. produktu by to mělo sedět i na Stelvio, bez ohledu na popis. No každopádně jsem ho vzal a nechám se překvapit, co přijde.

Naposledy editováno 18.12.2019 16:02:30

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.12.2019 v 16:04 | Nahoru | #440
Tak klíč dnes dorazil. Za 750,- jsem obdržel polotovar originálního klíče s tou ozdobnou destičkou zboku. Teď jen nechat někde v autoklíčích vyřezat a pak si nakódovat do jednotky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.12.2019 v 21:09 | Nahoru | #441
oldyno> Kdyžtak tady pěkný návod i se všemi service kódy https://www.af1raci...ages/st3/addkeys.pdf
Zajímavá je ta položka Moto Guzzi Re-Mapping password na to jsem ještě nikde nenarazil k čemu to je...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.12.2019 v 09:57 | Nahoru | #442
penous> Tohle jsou servisní kódy, on potřebuje user kód nebo dva původní klíče. User kód si definuje každý uživatel sám. Ale i tak se tato tabulka hodí, jsou to kódy pro vstup do servisního menu.

Ten Re-mapping password by mě taky zajímal k čemu je.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.12.2019 v 10:39 | Nahoru | #443
jiri.kaspi> JJ já vím že jsou to servisní kódy, jen jsem je neměl takhle pěkně pohromadě
Jinak k těm klíčům, tady https://www.timextr...a-14p-aprilia-ducati jde koupit klíč a pak ještě transpondér k němu nejspíš tento: https://www.timextr...sponder-nova-23t5tk5 ale to ještě ověřím. Já se tam chci stavit jak budu mít cestu okolo a na místě by mi vyrobili - vybrousili ten klíč. Potom by ten klíč mohl vyjít i s prací třeba pod 500Kč. No a pak je to známá cesta pokud máš oba klíče nebo znáš kód či nebyl změněn z výchozích 00000 nebo prý někdy poslední čísla VIN tak si sám spáruješ další klíč, údajně to umí až čtyři klíče což jsem tedy nezkoušel. Jiná cesta je že se vyrobí klon existujícího klíče, ten ale pak nejde použít při párování kdy neznáš kód tam musíš mít dva klíče funkční ale jako záloha stačí.
To jen jako takový shrnutí, všechno to jde dohledat na netu.
No a asi to jde koupit i jinde kde dělají klíče (originál je Zadi)

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.12.2019 v 12:10 | Nahoru | #444
co to znamena s pripravou pro cip. Protoze nikde na zadnym e-shopu, mysleno kdekoli na svete, jsem tak levny klic nenasel. A problem s klonem jsi popsal presne. Sice mas zalohu, ale jak bude nutnost zadat uziv. kod, jede se odtahovkou.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.12.2019 v 12:40 | Nahoru | #445
oldyno> Tak chápu to tak, že to mají univerzální, do toho klíče pak vložíš / nějak zacvakneš vhodný transponder - čip. Víc řeknu, až se tam stavím což plánuju
Je zima tak je čas řešit takovýhle věci

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

20.12.2019 v 13:07 | Nahoru | #446
Vyřezání klíče v autoklíčích mě stálo 400,-
A prý dle tvaru a čipu by měli umět klíč sehnat, cena kolem litru

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 20.12.2019 v 19:59 | Nahoru | #447
Tak mám hotovo:
1) nutno zadat SERVISNÍ kód
2) najet do menu výměna klíčů
3) zadat UŽIVATELSKÝ kód
4) objeví se hláška vložte první klíč, ponecháte vložený a po chvíli se objeví výzva na druhý klíč a začne odpočet 20s. Vypnete zapalování, klíč vyjmete, displej zhasne, ale stále odpočítává
5) vložíte druhý klíč, zapnete zapalování, displej se rozsvítí a aktivuje druhý klíč. Následně vyzve k vložení 3. klíče a opět začne odpočet
6) dále stejné
Konec sekvence ukládání končí buď vložením 4. klíče nebo jako u mě vytažením 3. klíče a počkáním na odpočet 20s, kdy díky vyjmutému klíči elektronika po odpočtu "vypne" motorku

Při výměně popř. přidání dalších klíčů je nutno vždy programovat všechny klíče.

Aj jsem to na všechny klíče projel a to stelvio je fakt strojovna

A díky penousovi za servisní kódy. Úplně jsem si nemyslel, že to budu potřebovat. A pozn: serv. kód je napsán i v části manuálu, který se věnuje palubnímu počítači. Ale to jsem objevil až náhodou.

Naposledy editováno 20.12.2019 22:27:02

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

20.12.2019 v 20:36 | Nahoru | #448

oldyno píše: Aj jsem to na všechny klíče projel a to stelvio je fakt strojovna



1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

31.12.2019 v 14:03 | Nahoru | #449
Kluci, je u stelvia pod sedadlem nejaky jednoduse dostupny kontakt + na spinani relatka?

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

1.1.2020 v 09:22 | Nahoru | #450
oldyno> Jedině od těch pojistek pod sedlem řidiče, ale to bude stálý proud. Jinak pouze přímo od baterky přes svojí pojistku. Ta zásuvka pod sedlem je také napájená stálým proudem nezávisle na klíčku.

Pokud by to mělo být za spínačkou, tak budeš muset protáhnout kablík od pojistek napravo pod kapotáží.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX SPAX 4 27.12.2023 v 07:15 Podas
Pneuservis Bratislava Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 3 3.9.2023 v 07:17 Jan_Zver
Guzzi Stelvio NTX - zkušenosti, rad... [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX dannj 57 16.7.2023 v 12:32 kvjeta
Výfuk s certifikatom bez homologizacie Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 30 16.6.2023 v 07:28 puffybodie
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 tomas21 42 10.5.2023 v 08:59 oldyno


TOPlist