globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký koupit momentový klíč?
10.8.2016 v 17:52
Zdravím,
vybírám jaký koupit momentový klíč s menším rozsahem (do cca 40Nm, momentový klíč už doma jeden mám ale má moc velký rozsah a utahovat s ním malé momenty je nanic...) a rád bych vás poprosil o sdílení zkušeností s konkrétními výrobky. Koukal jsem například na tento ale ta firma mi nic neříká.
Rád bych něco s cenou ideálně do 1500,- Kč (ano, ten co jsem sem dal odkaz je dražší). Ideální by bylo kratší madlo a ne moc veliká hlava ráčny.
Jaký konkrétně by jste doporučili?
Dík

P.S. nějaká starší vlákna tu o tom už jsou, nicméně nic aktuálního...

1 reakcí na tento příspěvek Jaký koupit momentový klíč?

4.2.2020 v 00:02 | Nahoru | #1
co říkáte na tento momentový klíč, používá někdo ? Našel jsem ho na www.retroraj.cz/shop/ ale nejde sem dát regulérní odkaz s popisem...

momenťák-princip torzní tyče.
tu

popis:
Momentový klíč je zase taková jedna věcička, kterou obvykle doma nemáte a o které si myslíte, že ji nepotřebujete. Ale pokud to s auty a veterány myslíte vážně, tak je pravý opak pravdou. Důležité šroubové spoje na automobilech (třeba hlava válců, přední a zadní náprava, řízení...) musí být dotaženy s předepsaným utahovacím momentem (laicky řečeno silou). Hodnoty utahovacího momentu naleznete v každé servisní příručce a někdy i v návodu k obsluze.

Typický příklad je hlava válců - tam je dodržení předepsaného momentu naprosto klíčové. Pokud totiž hlavu dotáhnete málo, může (a pravděpodobně bude) vám podfukovat těsnění a brzy jej zničíte, půjde vám voda do válců, auto se bude záhadně přehřívat a dělat plno dalších kulišáren. Když ji zas dotáhnete moc, riskujete kromě opět zničeného (vymačkaného) těsnění zkřivení dosedací plochy a její zničení, které bez následného přebroušení neodstraníte. Veteránské silnice jsou lemovány domácími "odborníky", kteří dodnes nemohou pochopit, proč ten motor neustále vaří, když si dělali kompletní generálku z nových dílů. Jenom dlouholetý odborník má v ruce takový cit, že dokáže odhadnout utahovací moment od oka - a to ještě s velmi malou přesností.

Momentových klíčů je na trhu plno - zejména dneska, kdy burzy a aukro zaplavily levné "automatické" momenťáky v podlouhlých černých plastových krabičkách (jiné tady už neseženete) , které sice vypadají poměrně efektně a "profesionálně", ale o přesnosti se u nich moc mluvit nedá. Jsou sice zdánlivě výhodné v tom, že si předem nastavíte požadovaný moment a pak jen utahujete - klíč po dosažení nastaveného momentu jakoby "cvakne". To má ale jednu zásadní nevýhodu - na níž záhy přijde každý poměrně logicky. Můžete si sice nastavit POŽADOVANÝ moment, ale nevidíte nijak moment AKTUÁLNÍ. Profesionální momenťáky mají stupnici, na níž můžete sledovat, jakou silou právě utahujete a zda-li se již blížíte k požadované hodnotě.

Profesionální klíče se stupnicí vyrábí například naše TONA (velice kvalitní), nicméně 3 tisíce za nářadí, které přece jenom nebudete používat každý den, je celkem dost...

Nabízíme vám klasický a desítkami let osvědčený momentový klíč se stupnicí, který pracuje na tom nejjednodušším možném principu - na principu torzní tyče. Tím pádem je absolutně bezporuchový a stále stejně přesný. Je vyroben z kvalitní pérové oceli, má plastovou rukojeť, kovovou stupnici a klasický čtyřhran na GOLA hlavy 1/2" - takže můžete použít "oříšky" co už doma určitě máte.

Rozsah 0-200 Nm - dostačující pro naprostou většinu aplikací.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký koupit momentový klíč?

4.2.2020 v 01:13 | Nahoru | #2

mari píše: co říkáte na tento momentový klíč, používá někdo ? Našel jsem ho na www.retroraj.cz/shop/ ale nejde sem dát regulérní odkaz s popisem...

momenťák-princip torzní tyče.
tu

popis:
Momentový klíč je zase taková jedna věcička, kterou obvykle doma nemáte a o které si myslíte, že ji nepotřebujete. Ale pokud to s auty a veterány myslíte vážně, tak je pravý opak pravdou. Důležité šroubové spoje na automobilech (třeba hlava válců, přední a zadní náprava, řízení...) musí být dotaženy s předepsaným utahovacím momentem (laicky řečeno silou). Hodnoty utahovacího momentu naleznete v každé servisní příručce a někdy i v návodu k obsluze.

Typický příklad je hlava válců - tam je dodržení předepsaného momentu naprosto klíčové. Pokud totiž hlavu dotáhnete málo, může (a pravděpodobně bude) vám podfukovat těsnění a brzy jej zničíte, půjde vám voda do válců, auto se bude záhadně přehřívat a dělat plno dalších kulišáren. Když ji zas dotáhnete moc, riskujete kromě opět zničeného (vymačkaného) těsnění zkřivení dosedací plochy a její zničení, které bez následného přebroušení neodstraníte. Veteránské silnice jsou lemovány domácími "odborníky", kteří dodnes nemohou pochopit, proč ten motor neustále vaří, když si dělali kompletní generálku z nových dílů. Jenom dlouholetý odborník má v ruce takový cit, že dokáže odhadnout utahovací moment od oka - a to ještě s velmi malou přesností.

Momentových klíčů je na trhu plno - zejména dneska, kdy burzy a aukro zaplavily levné "automatické" momenťáky v podlouhlých černých plastových krabičkách (jiné tady už neseženete) , které sice vypadají poměrně efektně a "profesionálně", ale o přesnosti se u nich moc mluvit nedá. Jsou sice zdánlivě výhodné v tom, že si předem nastavíte požadovaný moment a pak jen utahujete - klíč po dosažení nastaveného momentu jakoby "cvakne". To má ale jednu zásadní nevýhodu - na níž záhy přijde každý poměrně logicky. Můžete si sice nastavit POŽADOVANÝ moment, ale nevidíte nijak moment AKTUÁLNÍ. Profesionální momenťáky mají stupnici, na níž můžete sledovat, jakou silou právě utahujete a zda-li se již blížíte k požadované hodnotě.

Profesionální klíče se stupnicí vyrábí například naše TONA (velice kvalitní), nicméně 3 tisíce za nářadí, které přece jenom nebudete používat každý den, je celkem dost...

Nabízíme vám klasický a desítkami let osvědčený momentový klíč se stupnicí, který pracuje na tom nejjednodušším možném principu - na principu torzní tyče. Tím pádem je absolutně bezporuchový a stále stejně přesný. Je vyroben z kvalitní pérové oceli, má plastovou rukojeť, kovovou stupnici a klasický čtyřhran na GOLA hlavy 1/2" - takže můžete použít "oříšky" co už doma určitě máte.

Rozsah 0-200 Nm - dostačující pro naprostou většinu aplikací.



Mám a používám, kupodivu se s ním nedělá špatně Jen musíš u utahování koukat na stupnici.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist