globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak brzdit
 
8.8.2016 v 22:14
Podle autoškoly i motoškoly se má brzdit postupným odřazováním, na každém stupni pustit spojku. Má to nějaký dobrý důvod?
Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.

Jak brzdíte vy?
Anketa: Jak brzdím
Převážně motorem, stupeň po stupni
98%
152
Převážně brzdou, řazení přehrkám najednou
2%
3

2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

10.8.2016 v 16:02 | Nahoru | #1
To s tím odlehčeným zadním kolem je opět jen jeden výklad teorie...

Tak přeci nemusíš brzdit předkem tolik aby se ti zadek "zvedal"... proč ? Budeš mít zbytečně totálně zanořenou vidli a když to pustíš, měníš těsně před překlopením do zatáčky dost podstatně geometrii předku proti zadku...
Co takhle tedy ubrat 10-20% intenzity brždění na předku a nechat něco na zadek... ? Proč ne ? To co předkem nedáš, vezmeš zadní brzdou a motorem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 16:11 | Nahoru | #2

t_freedom píše: Co takhle tedy ubrat 10-20% intenzity brždění na předku a nechat něco na zadek... ? Proč ne ? To co předkem nedáš, vezmeš zadní brzdou a motorem...



to co nedáš předkem zadní brzdou nemáš šanci nahradit, to se mnohem dřív zablokuje kolo. A motor při prudkym brždění nijak nepomáhá, naopak se pere s brzdama protože motorku proti nim přetlačuje.

(reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 18:42 | Nahoru | #3

t_freedom píše: To s tím odlehčeným zadním kolem je opět jen jeden výklad teorie...

Tak přeci nemusíš brzdit předkem tolik aby se ti zadek "zvedal"... proč ? Budeš mít zbytečně totálně zanořenou vidli a když to pustíš, měníš těsně před překlopením do zatáčky dost podstatně geometrii předku proti zadku...
Co takhle tedy ubrat 10-20% intenzity brždění na předku a nechat něco na zadek... ? Proč ne ? To co předkem nedáš, vezmeš zadní brzdou a motorem...



Aby jsme si rozumněli - bavíme se teď o jízdě po okruhu? Pokud ano, tak já jezdím tak, že začínám pokládat stroj do zatáčky ještě na brzdách. A v týhle fázi, ať jsem se snažil používat zadní brzdu sebemírnějc to šlo, se mi stávalo, že zadní kolo, který bylo odlehčený a zároveň mělo přenášet brzdnou i odstředivou sílu, se občas utrhávalo do smyku.

Klidně se přiznám, že nejsem kdovíjakej okruhovej jezdec, takže je dost pravděpodobný, že lepší jezdci budou vidět používání zadní brzdy na okruhu jinak. Já jsem každopádně na okruhu zadní přestal používat úplně a postupně mi tenhle styl začal vyhovovat, takže na silniční motorce jí prakticky nepoužívám ani v běžným provozu.

Třeba na Sportseru je to něco jinýho, tam použití pouze přední brzdy vede k tebou popsanému houpání přední vidlice. Navíc to je stroj, kterému víc sedí klasický styl projetí zatáčky - odbrzdit, odřadit, protáhnout jí jak kružítkem...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist