Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.
Jak brzdíte vy?
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
JohnnyS08 píše: Torquis> no jo, ale u většiny strojů se zadní kolo při intenzivním brždění odlehčí natolik, že není schopné přenášet téměř žádnou brdnou sílu. Na zpomelní tedy nemá prakticky žádný vliv, zato je tu riziko, že i malý tlak na páčku povede ke smyku zadního kola. Což není nijak zásadní problém při jízdě rovně, ale pokud je motorka v náklonu, tak už to problém být může, stejně jako pokud ji chci do náklonu uvést bezprostředně po ukončení brzdného manévru.
I "téměř" může znamenat nějakou vzdálenost, kterou "neujedu". No pokud bude moto v náklonu a takle předkem zabrzdíš, tak jdeš rovně, ale po zemi... a bez následků to nebude. V náklonu vždycky obě brzdy a s m(M)írou, pokud bys přecijen nějakou bloknul, tak ta zadní by byla ten lepší případ = možná řešitelnej.
Jinak, když přebrzdíš předek (nemáš ABS) = gumuješ předkem při jízdě rovně, tak máš zadek na zemi a pokud nebrzdíš zadkem, tak jeho odvalování má větší rychlost než moto = tlačí.