řeším takovou situaci a mojim VeFeRem. V pátek jsem zjistil že nedobijí, provedl jsem diagnostiku a je to vadnej alternátor, jedná fáze dává řádově nižší napětí než zbylé dvě.
Na motorce budu ve středu vyrážet na dovolenou do Alp a potřebuju, aby byla pojízdná.
Je tu tedy několik možností opravy, koupit jetej stator na internetu, koupit novej stator na internetu ( snad by stihl dojít) nebo se to pokusit previnout sám.
Konkrétně se bavíme o tomhle
Jetej stator: za použité díl mi to přijde docela dost peněz, vypadá trochu vypáleně, ale zase to mám za rohem. Snad by se tam dala dohodnout nějaká sleva. Tady
Nebo novej, za ty peníze by to nebylo špatný, ale co jsem četl tak neoriginální alternátory prej nic nevydržel. Má s ním někdo zkušenost? Tohle
A pak možnost poslední, previnout si ho sám a doufat, že se to povede. Principielně to není nic až tak složitýho, trafa jsem si už vyráběl, ale nikde nemůžu najít obchod, kterej by na to prodával dráty. Takový co budou tepelně odolný a vydržej fungovat v oleji. Motat to obyč trafodrátem nemá cenu.
Tak teď babo raď...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Bandaska píše: Altík i zdravej jetej, bude imho lepší, než samodomo opravenej...jednak to není jen o navinutí drátu, ale i o následný úpravě...to je jedna věc, ale druhá a podstatná je ten mýtus o hondách a jejich dobíjení...alternátor, tedy stator altíku až na naprosto zanedbatelný procento skutečných mechanických závad, vždy shoří kvůli závadě regulátoru....to je ta příčina ....a důsledkem může být K.O. statoru alternátoru...je dobrý to nezaměňovat...bohužel hondí regulátory mýtus už není...to je realita...takže při závadě dobíjení na hondě, je dobrý vždy odpojit regulátor a radši dojet na baterku...problém je, že se to málokdy pozná včas a řešením je voltmetr na palubce...jinak ten altík shoří poměrně rychle...ale voltmetr na palubku každej nechce...i když to nechápu, je to důležitej údaj, kterej mi říká, že se něco děje, ale lidi si radši kupujou desetinásobně dražší počítadla kvaltů a jiný pičoviny...
Při opravě hondího dobíjení vždy přeměřit altík, s novým regulátorem v případě závady altíku klidně montujte jetej...samozřejmě zdravej..dokud nezdechne ten novej regulátor, bude altík sloužit bez problému....
VFR bylo na diagnostice v Hondě v Bolzanu s výsledkem regulator OK, alternator KO. Toť vše, co k tomu víme. Majitel si VFR bohužel dodnes neopravil, takže jsme alternator ani neměli v ruce.
Mimochodem jak konkrétně změřit regulátor nebo spíš jak spolehlivě poznat, že je KO ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
Zkoušení regulátoru je už trochu složitější, já na to míval 3f. autotransformátor, připojenej na 400V(380V) síť.....vyrobil jsem si k němu doraz, abych regulátor neodšvihnul napětím a prostě měřil s připojenou baterií...limitoval jsem to na 100V střídavýho a nechával ho i pěkně ohřát, tam se totiž poznala jeho kondice...těch co za tepla kolabovaly a za studena se tvářily zdravě, bylo víc než bych si přál...proto jsem po x peripetiích s opětovnou opravou sestrojil to autotrafo...bohužel, už ho nemám...
naopak altíky měřím třema do trojúheníku spojenejma halogenovejma žárovkama na 230V(220V) a 100W... u každé paralelní měřící body....v této konfiguraci nesvítí naplno a právě v tak se dají snadno identifikovat rozdíly v napětích a pro kontrolu výsledku ještě pod zatížením měřím...vypadá to primitivně, ale je to ideální řešení...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |