globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
6.8.2016 v 22:17
Ahoj,
řeším takovou situaci a mojim VeFeRem. V pátek jsem zjistil že nedobijí, provedl jsem diagnostiku a je to vadnej alternátor, jedná fáze dává řádově nižší napětí než zbylé dvě.
Na motorce budu ve středu vyrážet na dovolenou do Alp a potřebuju, aby byla pojízdná.
Je tu tedy několik možností opravy, koupit jetej stator na internetu, koupit novej stator na internetu ( snad by stihl dojít) nebo se to pokusit previnout sám.

Konkrétně se bavíme o tomhle
Jetej stator: za použité díl mi to přijde docela dost peněz, vypadá trochu vypáleně, ale zase to mám za rohem. Snad by se tam dala dohodnout nějaká sleva. Tady

Nebo novej, za ty peníze by to nebylo špatný, ale co jsem četl tak neoriginální alternátory prej nic nevydržel. Má s ním někdo zkušenost? Tohle

A pak možnost poslední, previnout si ho sám a doufat, že se to povede. Principielně to není nic až tak složitýho, trafa jsem si už vyráběl, ale nikde nemůžu najít obchod, kterej by na to prodával dráty. Takový co budou tepelně odolný a vydržej fungovat v oleji. Motat to obyč trafodrátem nemá cenu.

Tak teď babo raď...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?

5.9.2016 v 22:43 | Nahoru | #1

Zachy píše: zdenekXRV: 1 fáze KO, 2. fáze dávala minimun, na třetí něco bylo. Ano, odjet se s tím dalo ale vždy po 200 Km výměna baterie. Pro kamaráda jsem stejně musel dojet, co CZ se v tomhle stavu nedostal. Vzhledem k tomu, že to je typická závada VFR, tak bych nešel ani do nového originálu (za nesmysl peníze), ale udělal bych si repas sám doma podle návodu, co zde už někdo postnul..



Altík i zdravej jetej, bude imho lepší, než samodomo opravenej...jednak to není jen o navinutí drátu, ale i o následný úpravě...to je jedna věc, ale druhá a podstatná je ten mýtus o hondách a jejich dobíjení...alternátor, tedy stator altíku až na naprosto zanedbatelný procento skutečných mechanických závad, vždy shoří kvůli závadě regulátoru....to je ta příčina ....a důsledkem může být K.O. statoru alternátoru...je dobrý to nezaměňovat...bohužel hondí regulátory mýtus už není...to je realita...takže při závadě dobíjení na hondě, je dobrý vždy odpojit regulátor a radši dojet na baterku...problém je, že se to málokdy pozná včas a řešením je voltmetr na palubce...jinak ten altík shoří poměrně rychle...ale voltmetr na palubku každej nechce...i když to nechápu, je to důležitej údaj, kterej mi říká, že se něco děje, ale lidi si radši kupujou desetinásobně dražší počítadla kvaltů a jiný pičoviny...
Při opravě hondího dobíjení vždy přeměřit altík, s novým regulátorem v případě závady altíku klidně montujte jetej...samozřejmě zdravej..dokud nezdechne ten novej regulátor, bude altík sloužit bez problému....

(reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?

6.9.2016 v 13:18 | Nahoru | #2

Bandaska píše: alternátor, tedy stator altíku až na naprosto zanedbatelný procento skutečných mechanických závad, vždy shoří kvůli závadě regulátoru....to je ta příčina ....a důsledkem může být K.O. statoru alternátoru...



Edit: zapomněl jsem dopsat co jsem chtěl říct

S tím bych až tak nesouhlasil, mám zkušenost po 40tis km shořel stator, vždy ty horní cívky co jsou méně chlazeny olejem, po dalších 40tis km další, regulátor proměřen a žádný problém..

Naposledy editováno 06.09.2016 13:20:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?

6.9.2016 v 21:55 | Nahoru | #3

Bandaska píše: Altík i zdravej jetej, bude imho lepší, než samodomo opravenej...jednak to není jen o navinutí drátu, ale i o následný úpravě...to je jedna věc, ale druhá a podstatná je ten mýtus o hondách a jejich dobíjení...alternátor, tedy stator altíku až na naprosto zanedbatelný procento skutečných mechanických závad, vždy shoří kvůli závadě regulátoru....to je ta příčina ....a důsledkem může být K.O. statoru alternátoru...je dobrý to nezaměňovat...bohužel hondí regulátory mýtus už není...to je realita...takže při závadě dobíjení na hondě, je dobrý vždy odpojit regulátor a radši dojet na baterku...problém je, že se to málokdy pozná včas a řešením je voltmetr na palubce...jinak ten altík shoří poměrně rychle...ale voltmetr na palubku každej nechce...i když to nechápu, je to důležitej údaj, kterej mi říká, že se něco děje, ale lidi si radši kupujou desetinásobně dražší počítadla kvaltů a jiný pičoviny...
Při opravě hondího dobíjení vždy přeměřit altík, s novým regulátorem v případě závady altíku klidně montujte jetej...samozřejmě zdravej..dokud nezdechne ten novej regulátor, bude altík sloužit bez problému....



VFR bylo na diagnostice v Hondě v Bolzanu s výsledkem regulator OK, alternator KO. Toť vše, co k tomu víme. Majitel si VFR bohužel dodnes neopravil, takže jsme alternator ani neměli v ruce.
Mimochodem jak konkrétně změřit regulátor nebo spíš jak spolehlivě poznat, že je KO ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 36 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist