globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
6.8.2016 v 22:17
Ahoj,
řeším takovou situaci a mojim VeFeRem. V pátek jsem zjistil že nedobijí, provedl jsem diagnostiku a je to vadnej alternátor, jedná fáze dává řádově nižší napětí než zbylé dvě.
Na motorce budu ve středu vyrážet na dovolenou do Alp a potřebuju, aby byla pojízdná.
Je tu tedy několik možností opravy, koupit jetej stator na internetu, koupit novej stator na internetu ( snad by stihl dojít) nebo se to pokusit previnout sám.

Konkrétně se bavíme o tomhle
Jetej stator: za použité díl mi to přijde docela dost peněz, vypadá trochu vypáleně, ale zase to mám za rohem. Snad by se tam dala dohodnout nějaká sleva. Tady

Nebo novej, za ty peníze by to nebylo špatný, ale co jsem četl tak neoriginální alternátory prej nic nevydržel. Má s ním někdo zkušenost? Tohle

A pak možnost poslední, previnout si ho sám a doufat, že se to povede. Principielně to není nic až tak složitýho, trafa jsem si už vyráběl, ale nikde nemůžu najít obchod, kterej by na to prodával dráty. Takový co budou tepelně odolný a vydržej fungovat v oleji. Motat to obyč trafodrátem nemá cenu.

Tak teď babo raď...

2 reakcí na tento příspěvek VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?

7.8.2016 v 23:57 | Nahoru | #1
osobně si myslím, že ho svépomocí nepřevineš...loupal jsem jeden spálenej, proto, abych zjistil postup navinutí...oni tam netáhnou jeden drát, pak další a další...dělají to jako hromadnou cívku, s tím, že pak jednotlivý fáze rozdělej a je hotovo...další věc je zalejvání fixačním a izolačním lakem...já bych se bál, nechat koupat v horkým oleji vinutí zalitý bůhví čím...když se ta pryskyřice rozpustí, bude v oleji...a pryskyřice viskozitu asi zrovna nevylepší...

pokud máš měřák, vem i jetej, zajeď si pro něj a na místě si proměř impedanci(odpor) vinutí...pokud budou všchny stejný a proti jádru hodnota nekonečná, tak bych se ho nebál...čeho bych se bál, bude tvůj regulátor...jestli ti shořelo jedno vinutí, má to svůj důvod...a ten bude mimo mezizávitovýho zkratu vždy v regulátoru...pár jsem jich už vyměnil a stator altíku měl vždy na svědomí regulátor.

Naposledy editováno 07.08.2016 23:58:24

(reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?

8.8.2016 v 01:54 | Nahoru | #2
Bandaska> Tak zrovna proměřenim odporů to nepoznáš. Jasně, pokud bude mít svod na kostru tak je v háji, ale třeba ten muj vyhořelej měl na všech fázích odpor 0,3Ohmu, ale při běhu motoru dávalo jedna záze jen asi 4v a na zbylejch dvou napětí stoupalo společně s otáčkama.
Co se týče převinutí, tak už to mam odmotaný, ale bude zábava to tam namotat. Naštěstí na to existují návody. Návod
Jestli altík odpravil i regulátor je otázka, ale podle mých elektro znalostí by to tak být nemělo. Pokud jedna fáze nedává skoro nic, neni tam nic co by mělo regulátor poškodit. Reglery většinou odcházej když se vypeče kabel k baterce a dojde k odpojení. Nebo prostě stářim. Uvidíme, pokud bude v háji i regulátor, tak si to asi půjdu hodit, je tam zánovní od ignitechu, má najeto mín jak 1000km.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?

9.8.2016 v 13:54 | Nahoru | #3
Bandaska> Olej by měl fungovat jako izolant. Pokud je každá fáze navinutá na jinym konci statoru tak si myslím že lakování netřeba.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 36 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist