globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka jede na dva válce ze čtyř
26.7.2016 v 00:47
Zdravím, rozebral jsem motorku do šroubku udělal nějaké úpravy, pak jsem vše smontoval zase dohromady. A teď když motorku nastartuju což dá trochu zabrat tak motor běží jen na dva krajní válce a dva středový vůbec nepálí a při pokusu přidat plyn se motor zadusí.
Jelikož se lakuje nádrž tak jsem vytvořil provizorní z pet flašky.
Zkusil jsem prohodit cívky, svíčky, baterka je nová, kompletně jsem vyčistil karburátory a zkontroloval, trysky, membrány a plováky karburátoru a pro jistotu jsem je i prohodil a pořád vrčí jen dva krajní válce ať udělám cokoliv.
Před rozebráním motor vrčel krásně ale nic jsem na motoru ani karburátorech neměnil. Jediný čím si nejsem na 100% jisty je elektrika nebo zapojení paliva, ikdyž se zdá že je vše správně. Všechny svíčky dávají jiskru.

Nemáte nějaký tip na co se zaměřit?
Jedná se o Kawasaki GT550 - 1990
Děkuji za rady

Naposledy editováno 26.07.2016 00:48:30
Předchozí
1 2
Následující

Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 08:23 | Nahoru | #1
Ty jo na tyhle motorce jsem delal alektriku, moc pekny zarizeni, akorat jeste na starsi to melo mechanicky zapalovani.
Nemas prohozeny kabely ke svickam ? Ono je to tam pomerne nelogicky udelany ja jenom ze ta motorka co ke me prisla na dilnu prisla s fajfkama ktery byly ocislovany spatne Bych se juknul jestli ti ten kterej valec pali kdyz je to v HU.

Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 09:22 | Nahoru | #2
jo, pokud hazi jiskru vsechny, tak bych taky PORADNE overil jestli je spravna fajfka na spravny svicce ... ty krajni valce muzou vychazet +- na HU, zatimco ty prostredni nekde dospodu, coz by odpovidalo proc vsechno vypada ok, zatimco to maka jen napul.

Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 11:22 | Nahoru | #3
zkusit prohodit dráty co jdou k indučkám od kladívek

Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 11:42 | Nahoru | #4
Kabely ke svíčkám jsou očíslované 1,2,3,4 zleva a tak jsou taky zapojené. číslování může být klidně špatně ale druhá věc je ta, že majií určitou délku takže ani na jinou svíčku nedosáhnou. Jediné co bych mohl spléct na zapojení jsou kabely co jdou ke každé cívce. Tak je zkusím dneska prohodit a ještě mrknu jestli dává jiskru v HU.
Dneska jsem zjistil že směsi mají být nastaveny na -2ot. když jsem je kontroloval tak byli nastaveny na -2,5ot. tak je můžu ještě přenastavit ale nejsem si jistý jestli tohle bude mít na něco vliv když původně motorka na -2,5ot. jezdila bez problemu.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 11:57 | Nahoru | #5
první co bych zjištoval jestli je co zapalit a čim zapalit,takže napřed to nastartuj,nech ti chvíli bublat jenom na ty dva,stačí pul minuty,chcípni to vymontuj ty svíce který ti nechodí a podívej se zda jsou mokrý,jsou li mokrý,tak palivo tam jde a nasleduje krok druhý : zastrč svíčky do fajfky polož je na valec tak aby byly vodivě spojený a nastartuj a dívej se zdali ti hazej jiskru a pokud ti jiskru hazejí prohod kabely mezi sebou ale jenom ty dva nefunkční,protože ti pravděpodobně svíčka haže jiskru když maš píst v dolní uvrati

a směs bych neřešil,maximalně bude chudší nebo bohatší směs na volnoběh,vliv to bude mít jenom na rychlost klesaní otaček na volnoběh a hladkej rozjezd

Naposledy editováno 26.07.2016 12:03:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 12:51 | Nahoru | #6
zdenysrx6> Všechno co píšeš je vyzkoušeno akorat musím ještě zjistit jestli dava jiskru v HU. Prohodit kabely na těch nefunkčních válcích můžu zkusit ale obávám se, že nedosáhnou od cívky. Co se týče svíčky tak ta je po vyšroubování pouze lehce osliznutá ale není mokrá. Čekal bych že když nepálí tak by měla být vyloženě mokrá.

(reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 12:59 | Nahoru | #7
Capricho> to zalezi jak dlouho stim tocis. Vono taky bacha na to jaky ty svicky jsou a jestli opravdu palej. Pokud jsou NGK a nekdo uz je v minulosti uchcal , tak muzou palit kazdou druhou nebo pod tlakem vubec. Zrovna na tuhle motorku jsousvice na elaborovanidocela mastny, mam ten pocit.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 13:04 | Nahoru | #8
svíčky jsou uplně nové NGK, ale zkoušel jsem i starý svíčky na kterých to původně běželo bez problému ale výsledek je pořád stejný.
Osobně si myslím že problém by měl být někde v palivu nebo elektrice ale zase vše by mělo být zapojeno správně.

(reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 13:10 | Nahoru | #9
Capricho> tak elektrika pokud nejsou prohodit VN kabely ke svickam tak jedine jestli si neprohodil napajeni indukcek, myslim ze na prvy strane ramu vede kabel svazek od zapalka, je na kulaty svorky (takovy co se pouzivaj na blinkrech) jeden drat je myslim oranzovej druhej nevim , kazdopadne se juknout do schematu kterej ma jit na kterou civku.
A benal muzes jedine zmerit hladiny v karbcich, ale myslim ze se k tomu nedostanes protoze tam byl pristup jak k penezum.
Pak jeste moznost jestli ti ty dany valce co nejsou vytvarej podtlak, ale u kdyby malej tak mysli mze by to muselo nejak jit.

Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 13:37 | Nahoru | #10
kabely ještě večer překontroluju. V plovakovce je benzinu dost. Když odkalim karburatory tak ze všech vyteče stejně benzinu. Snažil jsem se všechny kanalky pročistit.
Když dam ruku na sání karburátoru tak na válcích co pálí mi to málem vcucne ruku a na těch co nepálí to taky hodně nasává ruku ale o něco míň, tak jsem si říkal že komprese tam asi bude menší kvůli tomu že nepálí.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 15:31 | Nahoru | #11
Nevím jak to má Z 550,ale starší Z 500 měl ke kohoutku na nádrži hadičku,kterou šel podtlak na ventil v kohoutku,jako má spousta motorek.Nemáš náhodou tuto hadičku volně a nepřisává ti to tamtudy vzduch.Dělal jsem tu loni Kawasaki LTD a tam byl právě tento problém.Pán si sundal nádrž,hrabal se v tom sám a právě tuto hadici nezapojil. Podívej se po ní a ucpi ji třeba M 6 šroubkem a mělo by to fugovat.

(reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 16:01 | Nahoru | #12
Vítězslav_Máří> S nádrží jsem startovat ještě nezkoušel, takže mám zatím jen hadičku z pet lahve. Co se týče kohoutku na nádrži tak tam je ventil na připojení hadičky. Jestli se nemýlím tak před rozebráním motorky tam nebylo nic připojené. Kam by měla vést hadička z toho ventilu na kohoutu?

Na karburátorech 1,3,4 jsou ucpané ventily podtlaku a na karburátoru 2 je nasazená hadička která není ucpaná. Nemá být tato hadička napojená na ventil v kohoutu nádrže? Zkoušel jsem jí ucpat šroubkem ale ničemu to nepomohlo.

Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 17:01 | Nahoru | #13
Z jednoho karurátoru by měla vést hadička na pulzní podtlak do kohoutku na pohyb mebrány palivového čerpadla.Prošlo mi od té doby pár strojů rukama a nepamatuji si to přesně,když nemám motorku před sebou.Ale měli by tam být dvě hadičky,Jedna pro podtlak a druhá pro přívod benzínu.Tu podtlakovou ucpi.Zkus přehodit svíčky mezi funkčními válci na ty co nejdou.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 17:08 | Nahoru | #14
Ucpat jsem to právě zkoušel a nepomohlo to. Tak ještě zkusím dneska pár věcí které jste mi tu všichni poradili a uvidíme. Taky se pokusím nějak natočit jak to mám vše pozapojované a jak to funguje-nefunguje a třeba vás ještě něco napadne. Děkuji

(reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 17:34 | Nahoru | #15

Capricho píše: Ucpat jsem to právě zkoušel a nepomohlo to. Tak ještě zkusím dneska pár věcí které jste mi tu všichni poradili a uvidíme. Taky se pokusím nějak natočit jak to mám vše pozapojované a jak to funguje-nefunguje a třeba vás ještě něco napadne. Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 22:29 | Nahoru | #16
Tak jsem vyzkoušel snad všechno co šlo a pořád nic. Jestli svíčka pálí v HU nejsem schopnej poznat je to strašnej fofr.
Jinak jsem zkoušel prohodit kebely co vedou k cívkám, zkoušel jsem prohodit kabely ke svíčkám na středových válcích i na vnějších válcích a prakticky žádná změna.
Ucpání jedné hadičky u podtlaku taky ničemu nepomáhá.
Tady posílám tři videa jaká je situace snad bude vidět i zapojení hadiček.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 22:46 | Nahoru | #17
Capricho> No to nesmis tocit starterem ale ruco. Ma to elektronicjky zapalko nebo kladivka. Stahnul jsem nejakej manual ale neni pro rok 1990.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 23:01 | Nahoru | #18
gugo> tak to jsem vosel, tak to zítra zkusím ručně. Taky jsem našel nějaké manuály ale většinou je to jen uživatelský a nebo tam neni uplně všechno. Můžeš mi poslat odkaz na ten manuál?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 23:07 | Nahoru | #19
Capricho> tady ale googli urcite najdes i na tu svoji verzi.

(reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 23:26 | Nahoru | #20
gugo> Tak tenhle jsem taky našel ale moc mi nepomoh navíc se mi nějaké stránky nechtějí načítat. najít manál přímo pro tuhle motorku je asi nemožný.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka jede na dva válce ze čtyř

26.7.2016 v 23:38 | Nahoru | #21
podivej se sem ,, minimalne je tam manual na GPZ , to je pokud se nepletu stejna motorka s kapotama ne ?

(reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

27.7.2016 v 12:44 | Nahoru | #22
gugo> Tak jsem koukal na návod na GPZ550 a je to hodně podobná motorka. Akorát zapojení paliva které je v manuálu vyobrazeno je oproti GT550 podstatně složitejší a dáva mi trochu pochybnost o tom jestli mám karburátory dobře zapojené, respektive přívod paliva. podle nákresu v manuálu by měl být přívod paliva zapojený do horního konektoru a já mám přívod paliva zapojený do spodního. přidávám obrázek karburátoru kde je označeno jak to mám zapojené.
To je tak, když si to někdo při rozebírání blbě vyfotí a pak neví kde co bylo.




1 reakcí na tento příspěvek Motorka jede na dva válce ze čtyř

27.7.2016 v 15:01 | Nahoru | #23
To by mělo být správně, respektive horní je vacum a spodní přívod paliva.

Válce 2 a 3 by měla obsluhovat stejná cívka, správně by to měla být ta na pravé straně (samozřejmě z pohledu jezdce). Prohození 2-3 by nemělo vadit, obě svíčky pálí vždy stejně, válce jsou o půl cyklu od sebe čili jedna pálí "zbytečně" na konci výfukové fáze.

Na videu nicméně je vidět že svíčky pálí. Pokud tedy ve válci je co pálit a je tam správná směs (kontrola trysek, přívodu vzduchu) další možnost je, že svíčky pálí ve špatnou chvíli. Podle roku (1990) je zapalování elektronické, takže každá z obou cívek má svůj snímač, může být jeden mimo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

27.7.2016 v 15:18 | Nahoru | #24
Vaki> Válce 2 a 3 mám na levé cívce z pohledu řidiče. když jsem cívky prohodil tak byl výsledek pořád stejný. Dneska mrknu na to zapalko jestli hází jiskru v HU. Ještě mě napadlo jestli elektriku nerozhazují nové elektronické budíky. Vím že podobný problém je když si někdo připojí do auta nějakou novou elektrickou hrčaku tak to může zbláznit elektriku v autě.

Motorka jede na dva válce ze čtyř

27.7.2016 v 15:28 | Nahoru | #25
Kdyby to byl jeden válec, ještě by mohl bejt rozhašenej karbec ale dva a zrovna na stejné cívce, to mi opravdu zavání načasováním jiskry. Jiskru jsme viděli, takže cívka funguje a i signál přišel, tak jen zda přišel ve správném okamžiku. Držím pěsti. Do měsíce začnu s generálkou GPz600 tak jsem zvědavej na co narazím já :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

27.7.2016 v 16:20 | Nahoru | #26

Capricho píše: Vaki> Válce 2 a 3 mám na levé cívce z pohledu řidiče. když jsem cívky prohodil tak byl výsledek pořád stejný. Dneska mrknu na to zapalko jestli hází jiskru v HU. Ještě mě napadlo jestli elektriku nerozhazují nové elektronické budíky. Vím že podobný problém je když si někdo připojí do auta nějakou novou elektrickou hrčaku tak to může zbláznit elektriku v autě.



znova dotaz ma to elektronicky zapalovani nebo kladivka ?

(reakce na) Motorka jede na dva válce ze čtyř

27.7.2016 v 16:57 | Nahoru | #27
gugo> Mám za to, že tam je elektronické zapalování

Motorka jede na dva válce ze čtyř

27.7.2016 v 20:52 | Nahoru | #28
Většina kawasaki, minimálně GPz a Z po roce 1985 má elektronické zapalování. 1990 by ho tedy měla mít určitě. Pokud to není nějakej bastl nebo slepenec.

Motorka jede na dva válce ze čtyř

27.7.2016 v 22:14 | Nahoru | #29
Když jsem chtěl zkusit ručně jestli dává jiskru HU tak to žádnou jiskru nedalo, samozrejme jsem měl klíček zapnutý. Tak jse aspoň zkusil odpozorovat jestli je tlak v okamžiku kdy je zapalování na snímači a zdá se že to vychází dobře.
Ještě jsem vypozoroval jednu věc. Když vypnu klíček a hned zase zapnu tak svíčky na krajních válcích hodí jiskru. Když jsem prohodil kablíky co vedou k cívkám tak zase házeli jiskru středový válce. Je to normální? Pokusil jsem se to natočit na video


Naposledy editováno 27.07.2016 22:16:18

1 reakcí na tento příspěvek Motorka jede na dva válce ze čtyř

27.7.2016 v 23:23 | Nahoru | #30
Neprehodils pripojeni inducek? U kazdy je jeden drat je napajeni 12V a druhej je impuls ze zapalovani...signalovej....nemohl jsi tyhle signalovy prehodit mezi sebou? Jako ze mezi sebou ve smyslu inducek...ne na inducce..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
automaticke sklapeni bocniho stojanku Kawasaki Z 550 GT romansniper 3 6.10.2016 v 21:47 dva_hrnce


TOPlist