globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Palivové trubičky u karburátoru CX500E / GL500 - zmetek?
Ahoj,
oživuji CX500 Eurosport PC06, čistil jsem nedávno karburátory a narazil jsem na zajímavou věc.
Máte-li zkušenosti s těmito karburátory, prosím poraďte, pokud je vymontované moc prosím - porovnejte.
Originál má mezi karburátory 2 palivové trubičky, viz foto (je to z ebaye, manuál má špatnou kvalitu obrázků):







No a teď první překvapení: ta druhá trubička mezi karburátory úplně chyběla! Před mým vyčištěním obě ďoury v nálitcích byly silně zasviněný, hádal bych tedy že bývalý majitel tam tu trubičku dlouhodobě ani neměl. Ok, tak trubičku někde seženu, ale další překvapení: jeden karburátor má dírku, druhý nemá :













A to je právě ten rozdíl mezi první a druhou trubičkou, tam jsou díry jasně viditený.
Na fotce je ale hezky vidět že tam sice není průchozí díra, ale je tam jen malý důlek (jako když chcete něco vrtat tak si uděláte důlčíkem důlek aby se dobře vedl vrták). Dloubal jsem do toho, není to opravdu jen zabordelená ucpaná díra.
Honí se mi v hlavě dvě teorie:
1. jen plaším, žádná průchozí díra tam není, a druhá trubička je jen nějaký rezervoárek, neprůchozí? Přijde mi to jako blbost, proč i ten důlek?
2. Před 30ti roky když se karburátor vyráběl, není možný že se jim třeba zlomil vrták, prostě to Japončíci zapoměli dovrtat, ale pravděpodobně to bylo i tak (nějak) funkční?

Pokud je 2. možnost správná, prosím, nemáte někdo nějaký řez, kam ta dírá má vést, na co se napojuje? V manuálu je hezká sborka-rozborka, ale vyloženě "mapu" kam to vede nevidím...
Motorka je z DE a byla delší dobu mimo provoz, zkušenosti zda třeba benzín netekl z té správné strany už od bývalého majitele nezjistím.
Děkuji Vám za každé moudro,
Honza

P.S.: předchozí CX500 měli jen jednu trubičku, použil jsem manuál z GL 500 Silver Wing (má mnoho věcí společného z Eurosportu, včetně karburátorů). Přímo manuál na Eurosport jsem nedohledal.

Naposledy editováno 15.07.2016 14:06:47

1 reakcí na tento příspěvek Palivové trubičky u karburátoru CX500E / GL500 - zmetek?

Skvělá odpověď, děkuji! 17.7.2016 v 10:40 | Nahoru | #1
Je to přívod "podtlaku" z pravého karburátoru k "akcelerační pumpě" na levém. Otvor v levém by měl být směrem dolů. Pokud máš verzi bez toho komplikátoru tak je to prostě slepé (výrobní zjednodušení, pravý karburátory jsou všechny stejný, levý jsou s pumpou nebo bez).

Naposledy editováno 18.07.2016 19:00:32

(reakce na) Palivové trubičky u karburátoru CX500E / GL500 - zmetek?

18.7.2016 v 08:27 | Nahoru | #2
combust> Děkuju.
Máš úplnou pravdu.
Ještě než si odpověděl, pořešil jsem to i tady:
http://cx500forum.co...l500-fuel-pipes.html
a je to tam pěkně zodpovězený: je to pro akcelerační pumpu, viz ty trysky na fortce které tam nemám. Takže v pohodě.
Do toho otvoru jsem nalil líh a klepal jsem s tím, nikam to neteče - je to fakt slepá díra.

BTW, koukám na tu fotku, a snažím se pochopit smysl té "pumpy" - jestli přes ty měděné trysky spojuje vstup pravého a levého karburátoru přes trubičku, tak to jen vyrovnává tlak, je to tak?

Palivové trubičky u karburátoru CX500E / GL500 - zmetek?

18.7.2016 v 18:58 | Nahoru | #3
Kecám, špatně jsem si vyložil obrázek. Zmátl mě mechanismus "zvýšenýho volnoběhu", tak jsem nabyl dojmu že je to podtlakem ovládanej sytič (tahle pumpa se totiž dělala kvůli emisím, akceleraci to nijak znatelně neovlivní). Takže ta trubka je opravdu "fuel pipe" od akcelerační pumpy a ne podtlak. Princip je klasickej, normálně je ta trubka zaplavená benzínem. Při otočení plynu se přes táhlo a páku zatlačí na membránu pumpy a ta tam cákne benál.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
cx 500 pumpa Honda CX 500 peracek1 6 26.4.2024 v 18:32 combust
CX 500 přední brzda Honda CX 500 V-tec4 4 7.4.2024 v 10:09 combust
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 7 2.4.2024 v 17:11 xbedla
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050
CX500 výměna budíků Honda CX 500 Toretak1050 2 7.11.2023 v 21:50 combust


TOPlist