bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa dandy 50 sachs hledam ND
1.7.2016 v 21:55
Zdravim mám na vás dotaz . Nejsem cech ale posnažím se psat český . Stála se mi takova vec že mi odišiel valec a ojnica . No nikde nemôžem zohnať takéto diely . Neviete jestli napr piest bude pasovať z 125 dandyny na 50 ? Prípadne neviete nejakou stránku kde nájdu vsechny dily na tuhleto jawu ? Jedna se mi hlavne o piest . Ďakujem všetkým za odpovede

Naposledy editováno 01.07.2016 21:57:25

Jawa dandy 50 sachs hledam ND

1.7.2016 v 23:45 | Nahoru | #1
Píst z dandy 125 na Dandy 50 nebude - jiné vrtání a hlavne je to 4t ...
Polini na motor z dandy 50 dělá kit na zvýšení objemu/vykonu...stojí asi tak 10 tycek...možná víc...doporučuji sehnat jiný motor, při troše štěstí na nějaký narazis...

Jawa dandy 50 sachs hledam ND

4.7.2016 v 18:33 | Nahoru | #2
Opravy válců dělá AHRA v Hradci, zeptej se tam.
Ojnice, pokud néni modrá, je opravitelná.
Teda ona je opravitelná aj ta, ale machři už asi vymřeli...
Jinak je to vlastně Sachs, takže ND hledat víc na západ.

Jawa dandy 50 sachs hledam ND

4.7.2016 v 21:52 | Nahoru | #3
ten motor běhal v kdečem, opiš si přesně typový kód motoru a hledej podle motoru.

Jawa dandy 50 sachs hledam ND

4.7.2016 v 22:38 | Nahoru | #4
No motor do Dandy 50 je sice "licence" Sachs, ale jako ND by pasovala jedině snad ta ojnice a píst...a ten ještě byl se dvoma litinovýma kruhama, origo Sachs má různé varianty ocelových a materiál pístu je úúúplně jiný matroš.
Převodovka a systém řazení je taky zcela jiný.
Origo motor je tuším typ AKF (takové označení má i Dandy), Sachsu se taky říká "Breitwand", výkon 6,25 koně.
Nicméně oba motory mají stejné vrtání 38 a zdvih 44mm.

Jawa dandy 50 sachs hledam ND

4.7.2016 v 23:35 | Nahoru | #5
byly dvě verze, jedna měla 4 koně a druhá 6, lišily se válcem (restrikce v kanálech), píst byl nejspíš stejný.

Jawa dandy 50 sachs hledam ND

6.7.2016 v 19:24 | Nahoru | #6
Válce Dandyho - ty dvě verze - nemajů lautr nic společného. Myslím tím to, že ta slabší není zacpaná ta silnější, ale válec má úplně jiné časování rozvodu.
A taky je krapet jinak konstruovaný.
Sranda ovšem je, že na vyšší výkon by se asi líp dělala slabší verze, páč tam je okolo výfuku aj sání víc materiálu .
Písty byly stejné, rozdíl jsem nepoznal.

Naposledy editováno 06.07.2016 19:25:05

Jawa dandy 50 sachs hledam ND

6.7.2016 v 21:30 | Nahoru | #7
Třeba tady prodává celý motor: http://www.motorkar...50-dandy-884200.html

Jawa dandy 50 sachs hledam ND

6.7.2016 v 22:29 | Nahoru | #8
Diky chlapy a nevite kde sehnam ty náhradni díly ? Nebo komplet motor ? Cerviku diky psal jsem mu :)

Jawa dandy 50 sachs hledam ND

7.7.2016 v 11:33 | Nahoru | #9
Fungl nový motor sem kupoval v Motoústí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa dandy 50 sachs hledam ND

7.7.2016 v 22:24 | Nahoru | #10
Zdravím, čirou náhodou mám jeden motor Sachs 50 doma. Pokud máte zájem tak bych vám ho prodal za 2500 Kč + poštovné. Pokud máte zájem tak se ozvěte na můj mail: jindra.luky@seznam.cz

1 reakcí na tento příspěvek Jawa dandy 50 sachs hledam ND

8.7.2016 v 21:13 | Nahoru | #11
Zdenalbenal.... mně už pár lidí ujišťovalo že je to uškrcené jen ve výfukovým kanálu, ale je to spíš jpp

(reakce na) Jawa dandy 50 sachs hledam ND

10.7.2016 v 11:35 | Nahoru | #12
Lukáš229> písal som ti mail

(reakce na) Jawa dandy 50 sachs hledam ND

11.7.2016 v 16:01 | Nahoru | #13
pech.> Možná bude nejaký štupl aj v tech dudách, tak daleko sem ale eště nedošel.
Nekeré nebohé padesátky majů v tem expanzním kuželu vevařený trichtýrek hore nohama...měl to aj Martin ve Vejtřasce .
Nicméně rozdíl v průřezech kanálů ve slabším a silnějším motoru je tak podstatný, že je spíš k neuvěření, že ty koně tam vůbec sů. Tam už se uškrtit nic nedá .
Právě třebas ten origo (výkonnější) Sachs má časování a průřezy kanálů vééélmi podobné s pinckem, ale jeho výkon je téměř dvojnásobný...rozdíl (a to podstatný) je v naúhlování kanálů...a ve vícero detailech, které způsobují, že Sachs jede a pincek neé...ono totiž hodně záleží na takových detailech, keré mnozí tuneři považují za zbytečné - třeba u motorů Zundapp je hafo prkotin, se kterými se museli neuvěřitelně srát, aby to šlo v sérii vyrábět a aby to taky jelo...a nežralo...

Jawa dandy 50 sachs hledam ND

11.7.2016 v 16:27 | Nahoru | #14
Pisty do ruznych motoru vyrabi Almet.cz . Na Motopisty.cz stoji pist s krouzkem necele 400Kc s postou.Minuli tyden jsem, kupoval. Naopak toutpo cestou schanim tesneni pod hlavu a indukcni civku Iskra .Diky za tip.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa dandy 50 sachs hledam ND

12.7.2016 v 13:24 | Nahoru | #15
Podhlavní těsnění by měli zmáknout v každé zhotovitelně uvedeného.
Mělo by to byt bez problémů při užívání, neb to těsní jen spalovací prostor, motor je bez vody.
No a různá elektrická zařízení, kde je namotaný drát, dovede taky pár lidí opravit.
Bych se zeptal v Magnetonu v Kroměříži...či jak se to fčíl menuje, možná, že budou vědět víc.

Jawa dandy 50 sachs hledam ND

12.7.2016 v 13:52 | Nahoru | #16
K tomu pístu - musí být stejného třídění jako válec.
Např. nelze do válce "A" dát píst "B".
Když se tak učiní, vůle jsou skoro poloviční a zničí se nikasil ve válci...
Vyzkoušeno jedním motocyklistou od Olomouce, kterému takový píst namontovali ve "značkovém" servisu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa dandy 50 sachs hledam ND

12.7.2016 v 19:30 | Nahoru | #17
Zdenalbenal> těsnění i atyp mají hodně v merako.cz nebo udělají na míru cokoli

(reakce na) Jawa dandy 50 sachs hledam ND

13.7.2016 v 13:33 | Nahoru | #18
laďa-prášil> Díky.
Já sem tady našel eště nejaké origo Sachs...jako vzor dobré .
Nedám, nemám, sám mám málo.

Jawa dandy 50 sachs hledam ND

14.7.2016 v 00:12 | Nahoru | #19
Tak almet už to asi nedělá, dělá spíš seriovku do novejch motorů, ale vyrobil toho spoustu a dá se vyškrabat spousta pístů v doprodeji. Druhak to půjde sehnat podle motoru v cizině a když je nejhůř, tak firma Vanep je schopna vyrobit jakýkoli píst, jen chtějí starý na vzor kvůli odlitku. Už jsem od nich párkrát bral na podivné motory na které se nedá nic normálně koupit, naposled na motor rotax ze 60. let....

Zdenalbenal: fík až nepochopitelně nejede.... jednak ta převodovka - protože ty ostatní motory měly papírově podobný výkon kolem 3k taky a i když jsou taky líné jak veš, tak fík je proti nim líný jak veš se zlámana nohama....

Ješden můj kamarád, milovník fíků tvrdí že to přece jede dobře, řeší jestli guma 2,5/2,75 prý to hůř/líp jede, jestli někde něco nešoupe, jestli to a ono...mno přímo hledání banálních věcí jež mají na svědoní zanedbatelné tření nebo změnu gyroskopického efektu... aby to jelo 62 místo 59km/h, což není nic platné, když jakmile to z dálky zahlédne kopec už je tam dvojka a jakmile to do něj vjede tak 1..... dva roky jsem na tom jezdil, spolehlivé to bylo, proti tomu nic, moc to nežralo, ale to táááááák nejede až je to nebezpečné

Naposledy editováno 14.07.2016 00:28:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dandy 50 Jawa 50 Dandy DRotter 7 6.4.2024 v 18:57 DRotter
Dandy 50 Jawa 50 Dandy bukovjan 5 2.3.2024 v 16:26 bukovjan
Jawa Dandy 50 Sachs nastavenie zapa... Jawa 50 Dandy Jawak123 4 8.7.2023 v 04:01 2stroke
Jawa dandy Sachs odmontovanie kolen... Jawa 50 Dandy Jawak123 0 20.6.2023 v 20:38 Jawak123
Jawa Dandy Zakladanie radenia Jawa 50 Dandy Jawak123 15 5.5.2023 v 21:29 Zdenalbenal


TOPlist