Téma: Koupě utopené motorky od dealera Yamaha
 
1.7.2016 v 19:30
Koupě utopené motorky od dealera YAMAHA
Ži+Ži s.r.o YAMAHA Lipník n/B
telefon:
602 525 165
581 774 220
601 525 165
581 774 220 - fax
Adresa:
Trnávka 29
75131 Lipník nad Bečvou
IČ: 49611691
DIČ: CZ49611691
E-mail: davidzitnik@volny.cz
Web: http://www.zizi.cz/
Web: http://www.zizi.tipmoto.com/

V půlce května 2016 jsem na základě inzerátu na tipmoto.com koupil v sídle výše jmenované firmy (autorizovaný dealer Yamaha) zánovní motocykl Yamaha FZ8 Fazer s najetými 6.000km.
Byl to dovoz z Francie, dostal jsem francouzský techničák, že prý si to mám přihlasit.
Na motorce jsem odjel domů po ose, cca 350km.
Asi po týdnu mi přestal fungovat klakson což jsem zjistil až ve chvíli, kdy mi do cesty vjel nějaký děda s Favoritem. Po dalších 3 dnech začalo vynechávat tlačítko startování, páčka spojky šla najednou ztuha a začala skřípat páka zadní brzdy. Ten den, jsem posledních asi 50 km myslel, že ani nedojedu, na nerovnostech motorka poskakovala a masivně mi natřásala celé tělo. Odpoledne, asi 2 hodiny po jízdě se na podlaze objevila mastná skvrna v průměru půl metru čistého oleje. Vytekl zadní tlumič pérování.
Volám prodejci, nepřipouští tolik závad u zánovní motorky. Říká, že je to nová motorka, nemůže prý na ní být nic špatného.
Nenechám se balamutit "mazáním medu" autorizovaného prodejce a začínám pátrat po původním majiteli ve Francii, mám k dispozici francouzský techničák s poznámkou Vende (prodáno) 4.11.2015, podpis a razítko fr. pojišťovny AXA.
Po čase se mi podařilo se zkontaktovat s bývalým majitelem p. Gilbert Hillali. Byl velice udiven a zaražen, že motorka ještě existuje vcelku, že jezdí a že se dokonce prodala v Česku k dalšímu ježdění.
V Cannes, kde bydlí, byly totiž 4.10. 2015 bleskové záplavy, kdy se mj. utopilo asi 16 osob!!

http://zpravy.idnes....85711_zahranicni_aba

http://tn.nova.cz/cl...lavy-13-mrtvych.html

Motorka prý byla několik dní pod vodou, potom ji prý spolu s několika dalšími vozidly vyprošťovaly jeřáby s buldozery. Celou obalenou bahnem si ji odvezla pojišťovna AXA, která ji potom prodala spolu s dalšími vozidly v dražbách.
Majitel dostal ihned vyplacenu částku za CELOU MOTORKU, neboť nebylo pochyb o tom, že je totálně zničená!

Volám tu novinu prodejci, ale asi moc rychle jsem to na něho vybalil, snad půl minuty hledal slova. Prý o co mi vlastně jde, proč mu volám, motorka je snad nová, tak co by mělo být špatné?
Upozorňuju ho, že mne podvedl, že mi prodal poškozenou, leč naleštěnou věc, aby zamaskoval skutečný stav a že celá situace přesně odpovídá trestnému činu podvodu podle §209:

http://zakony.centru...hlava-5-paragraf-209

Neustále opakuje, že motorce nic není protože má málo najeto a není bouraná! Poté mi osvětluje fakt, že motorky jsou vyráběné do deště, takže jim voda vlastně ani nevadí..
Jemně mu oponuju, že se celou dobu nebavíme o ponorce ale motorce! Doporučil mi, že si mám všechno, co dře nebo vrže namazat a bude to dobrý. Ukončí hovor, že už prý nemá čas.
Při pečlivé prohlídce motorky s kamarádem (majitelem autoservisu), nacházím skoro všude stopy jemného hnědého blátíčka!! V dutinách rámu, u nábojů obou kol, na konci bowdenu spojky, ve schránce pod sedlem, v přední i zadním světle, ze svazku kabelů se sype hnědý prášek... ach jo, je to úplně všude!!!
Navíc na hodně místech je již odloupnuté lakování a kovové díly začínají rezivět.
Vyndavám tachometr. Na spodní straně je rok výroby 2010, hm, podivné. Povoluju několik šroubků, sundavám kryt a nestačím se divit!!!
Jsou patrné stopy po velmi intenzívním pájení na několika místech. Fotím vše a posílám přes WhatsApp člověku u na opravy tachometrů. Potvrzuje, že všechno pájení je nutné k přístupu na obvod, kde se přepisuje stav najetých kilometrů zobrazených na displeji. Kupodivu i uvnitř přístroje je označen datum výroby. 2010. Ufff!!
Volám prodejci a oznamuji mu zjištěné skutečnosti. Navíc chci vědět důvod, proč se manipulovalo s tachometrem. Má hodně malou chuť se mnou komunikovat. Chci nastalou situaci nějak řešit.
Nabízím, aby si pro moto přijel s celou kupní cenou, plus částka za vyměněný zadní tlumič, nebo požaduji slevu za poškozenou motorku plus odhadnuté náklady za budoucí vady a poškozené nebo nefunkční elektrická zařízení (řídící jednotka motoru a ABS, veškerá kabeláž, ložiska kol a řízení, vstřikovače, elektronika škrtících klapek, katalyzátor, lambda sonda, zapalovací cívky, atd), ke kterým vzhledem k tomu, že motorka byla několik dní pod vodou a bahnem určitě reálně existuje.
Požaduji 30.000Kč.
Směje se mi do telefonu. Kdy jsem mu připomněl, že jsem moto koupil v obchodu autorizovaného prodejce Yamaha, řekl ať mu motorku přivezu, vrátí mi prý kupní cenu ze které si odečte nespecifikovanou částku za to, že jsem moto používal a prodá ji někomu jinému, kdo nedělá problémy. Položil telefon.

Nu což, Česká Banánová Republika, vytře si s tebou kdokoliv a kdekoliv!
Předám vše právníkovi, jen co se vrátí z dovolené.





Naposledy editováno 07.07.2016 21:17:28

1 reakcí na tento příspěvek Koupě utopené motorky od dealera Yamaha

14.7.2016 v 12:52 | Nahoru | #1
...jak se jmenoval ten Caryfukuv zabak?

(reakce na) Koupě utopené motorky od dealera Yamaha

14.7.2016 v 13:50 | Nahoru | #2

Zelinář píše: ...jak se jmenoval ten Caryfukuv zabak?



Touchwood (Tačvůd)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist