globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spoj ocel a hliník
22.6.2016 v 21:15
Ahoj, zkoušel jste někdo už pájet/svářet hliník na ocel? Jde mi o to, že mám koncovku, která nemá žádný svod a mám to spojený teď na původní ocelový svod uřízlý z origo koncovky pomocí hadice, což je dost velká prasárna a chtěl bych to udělat pořádně. (už jsem takto moto zakoupil) Máte nějaký osvědčený postup nebo jiný nápad jak to spojit?
Předchozí
1 2
Následující

Spoj ocel a hliník

22.6.2016 v 21:24 | Nahoru | #1
No svařit to nejde, jediný co by se dalo že by sis udělal nějakou spojku kterou by si to spojil dohromady, tu by si mohl navařit třeba na svod, pokud to jde spojit hadicí tak to půjde i jinak.

Spoj ocel a hliník

22.6.2016 v 22:28 | Nahoru | #2
To nesvaříš jedině snýtovat ale nevím přesně jak to máš tak by bylo lepší hodit sem foto.

Spoj ocel a hliník

22.6.2016 v 22:45 | Nahoru | #3
hoď do placu fotku

Spoj ocel a hliník

22.6.2016 v 23:25 | Nahoru | #4
Já mám na enduru hadici origo, endura to mají běžně- tak si myslím že to máš možná taky tak.

Spoj ocel a hliník

22.6.2016 v 23:27 | Nahoru | #5
Zas taková prasárna ta hadice není. Na enduru to mám dokonce origo, jinde jsem to viděl běžně. I když to spojíš, pevnej spoj tam dlouho kvůli vibracím nevydrží.

Spoj ocel a hliník

22.6.2016 v 23:51 | Nahoru | #6
Na dvoutaktech tak bejvaj chyceny koncovky bezne...

Spoj ocel a hliník

23.6.2016 v 09:36 | Nahoru | #7
Tak mám normálně koleno, na to je nasazená trubka která vede ke koncovce (na jednom místě prichycená k rámu) a z ní ke koncovce je to hadicí, jenže ta teď praskla a nevím jakou adekvátní náhradu aby to vydržela.

Spoj ocel a hliník

23.6.2016 v 10:25 | Nahoru | #8
tak si udělej koncovku sólo, nic na to není. Já dělal na 350 celé svody včetně výfuku z nerezu, sem tam prolínal olej, ale nic co by jsi vykapal a nezabrousil

Zajdi za nějakým schopným zámečníkem a poraď se co s tím. Jinak tyto dva různorodé materiály nesvaříš. Ale podle mě je můžeš pájet, myslím tím ocel a a hliník (nějaké druhy duralu nejdou, nebo hodně obtížně) Strasně záleží na tom materiálu kterej tam máš,

Postup pro svařování, nahřeješ ocel do červena a dáš k tomu tu hliníkovou část, a prostě to spájíš mosazí, mělo by to fungovat.

Naposledy editováno 23.06.2016 10:25:59

Spoj ocel a hliník

23.6.2016 v 11:14 | Nahoru | #9
...no tak navařovat či pájet něco na výfuku néni spolehlivé řešení...
Takže buď šlaušek (zkusit normální) a pokud by to smrdělo, tak silikonový.
Lepší a naprosto spolehlivý spoj, vyzkoušený generacemi soutěžáků je na obrázku:





Ta hliníková část jakoby byla vlevo.
Zkrátka hliníkovou trubku tlumiče mezi dvě ocelové trubky, stáhnout k sobě pružinkama.

1 reakcí na tento příspěvek Spoj ocel a hliník

28.6.2016 v 21:26 | Nahoru | #10
Tak tahle dopadla další hadice, je nějaký název jak ten spoj dohledat? nějak to z fotek nechápu :D



Spoj ocel a hliník

29.6.2016 v 06:35 | Nahoru | #11
Kup tam toto a máš po problému, teda pokud seženeš správnej průměr http://www.stavebni...ikove-flexi-hadice/5

Spoj ocel a hliník

29.6.2016 v 09:45 | Nahoru | #12
V průměru 30 tam žádná není :D Už jsem vysoustružil takovou trubičku co tam navařím, ale musm vymyslet jak to utěsnit pak na hliník

Spoj ocel a hliník

29.6.2016 v 14:29 | Nahoru | #13
Když jsem ještě měl YZ250 tak jsem na takový spoj používal hadici s auta na vodu myslím že ze škodovky a nikdy neshořela.

Spoj ocel a hliník

29.6.2016 v 20:42 | Nahoru | #14










Hotovo

Spoj ocel a hliník

29.6.2016 v 21:14 | Nahoru | #15
A co obyčejně rozříznutá trubka a svorka? Jako je to například u Akrapoviče. Ten rozříznutej kus přesnýho průměru navařit na svod, koncovku zasunout a sevřít (obyč hadicová svorka je asi ale slabá). Těžké provedení svorek se koupí v Akrosu (stojí ale kolem 500) nebo se dá použít něco z auta.

Spoj ocel a hliník

29.6.2016 v 21:54 | Nahoru | #16
Přesně tak je to na té fotce nahoře Akorát to není moc vidět, cca pul hodky na soustruhu, pak svářečka a zinkovej sprej + mercedesácká páska zdarma

Naposledy editováno 29.06.2016 21:55:40

Spoj ocel a hliník

2.7.2016 v 10:02 | Nahoru | #17
Ta hadice má být silikonová / je odolná teplu/, někde tu bylo téma cca měsíc zpět- kluci tam dávají hadici z aut od chladiče- prý to vydrží, prohoří ti zahradní. nevymýšlel bych vymyšlené, když mě origo spoj drží asi 10 let na crossu. Dej ji tam zpět ale trochu kvalitu.

1 reakcí na tento příspěvek Spoj ocel a hliník

2.7.2016 v 14:18 | Nahoru | #18
No ted už to předělávat nebudu, těsní to parádně, takže

2 reakcí na tento příspěvek Spoj ocel a hliník

2.7.2016 v 16:05 | Nahoru | #19
Ocel a hliník (dural) nejde vzájemně žádným způsobem svařit ani pájet. A už vůbec ne mosazi. Je to dáno velmi rozdílnou teplotou tavení. Jediné shazovat, nebo šroubovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spoj ocel a hliník

3.7.2016 v 09:53 | Nahoru | #20
Hitak128CZ> no nic proti,ale ta koncovka podle mne není hliník,ale titan/nerez.
ale možná se pletu,fotka dost klame.....

(reakce na) Spoj ocel a hliník

3.7.2016 v 10:07 | Nahoru | #21
RobocopCAP> ale jde, podívej se do chytrých knih

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spoj ocel a hliník

3.7.2016 v 12:55 | Nahoru | #22

RobocopCAP píše: Ocel a hliník (dural) nejde vzájemně žádným způsobem svařit ani pájet. A už vůbec ne mosazi. Je to dáno velmi rozdílnou teplotou tavení. Jediné shazovat, nebo šroubovat.


A odkdy musíš při pájení ohřát pájené plochy až na teplotu tavení?

E: mimochodem ocel lze svařovat s AL http://www.esab.cz/...luminum-to-steel.cfm

Naposledy editováno 03.07.2016 14:56:03

(reakce na) Spoj ocel a hliník

3.7.2016 v 15:34 | Nahoru | #23
Carcharot> děkuji za podporu

Spoj ocel a hliník

3.7.2016 v 15:53 | Nahoru | #24
Není zač to že nejde svařovat/pájet ocel s AL platilo před 50 lety, ne dnes

(reakce na) Spoj ocel a hliník

3.7.2016 v 19:36 | Nahoru | #25
Dolph-cz> Magnetická není a jde do ní strašně lehce rýpnout, takže předpokládám že to bude hliníkový plech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spoj ocel a hliník

3.7.2016 v 19:57 | Nahoru | #26

Carcharot píše: A odkdy musíš při pájení ohřát pájené plochy až na teplotu tavení?

E: mimochodem ocel lze svařovat s AL http://www.esab.cz/...to-steel.cfm [/quote]
Ano přečetl jsem si odkaz. A zejména v poslední větě je to jasné napsané. Vaření hliníku a oceli je lepení na těsnost. Jinak nepoužitelné na pevnost. Rozdílné pnutí tomu taky dá sve.
K letování. Ano je důležitá teplota tavení mosazi, když s ní chceš letovat. Nejde letovat kov o teplotě tavení 660 stupňů kovem o teplotě tavení 800. A jsou např hliníkové mosazi. Jn na ně sáhni autogenem a rozpadnou se.
Sorry, ale svaruju už skoro 30 let a neznám nikoho kdo by privaril hliník na ocel.
Nytovat, šroubovák, nebo spec lepidla.

(reakce na) Spoj ocel a hliník

3.7.2016 v 22:20 | Nahoru | #27
RobocopCAP> u nás v práci jsem to jednou viděl, jak tam jeden kluk dával do sebe hliník a ocel (nerez), a taky to bylo na nějakém výfuku. To je jasný, že povnost tam nebude, protože to není vařené, ale pájené. Taky jsem svařoval, dokonce mám i státnice, ale s tímto nemám žádnou zkušenost, jen vím, že to jde.

Spoj ocel a hliník

4.7.2016 v 16:32 | Nahoru | #28
Svařování Al + Fe se běžně používá při výrobě aut,metoda se nazývá CMT. Sorry, ale že svařuješ 30 járů neznamená, že víš vše
Dovolím si sem zkopírovat text z odborného fóra:

,,Taky trochu přispěju ke spoji Al + ocel. Na jednom nejmenovaném typu a modelu auta se používá tzv. centrální trubka v kombinaci ocelové silnostěnné trubky a Al koncových držáků. A je to velmi silně dynamicky zatížený spoj na dílu, který určuje rozměr auta pod předním oknem, a na kterém je upevněná celá palubní deska, nosníky tunelu pro rádio, sada volantu a ještě airbagy! Ten spoj Al + ocel je na straně Al tavný, tedy svár, na straně oceli je to spoj pájený, protože teplota tavné lázně nepřesáhne přes 900 st.C. Svařuje se to samozřejmě robotem, protože to vyžaduje co nejmenší množství vneseného tepla. Pájené spoje na pozinkovaných dílech jsou v autoprůmyslu zcela běžnou technologií."

Nebo:

,,Při pájení hliníku je základní problém spojen se stabilitou povlaku oxidu hliníku na povrchu, kterému je prakticky nemožné se vyhnout. Pájení hliníku a jeho slitin je z tohoto důvodu velmi obtížné.
Uvedu zde způsob, jak se tomuto vyhnout a připravit povrch Al tak, že je možno provádět pájení i běžnými cín-olovo pájkami ap., jak je tomu např. u mědi a většiny slitin mědi.
Jde o způsob odstranit trvale vrstvičku oxidu Al z povrchu a nahradit ji spolehlivě difuzně přilnutou vrstvičkou stříbra. Po této úpravě se vlastnosti Al nezmění a pájení lze provádět kdykoliv po úpravě, neboť stříbro je za normálních okolností stálý kov.
Úprava se provádí použitím dusičnanu stříbrného, který se nanese v tenké vrstvě na povrch Al a předmět se zahřívá nad teplotu 444°C, nejlépe od 450 ° C až 550 °C kdy dochází k rozkladu AgNO3 na Ag a oxid dusíku. Oxid dusíku reaguje s Al2O3 na dusičnan hlinitý který se zároveň odpaří a na povrchu Al je vytvořena inter-difúzní vrstva stříbro - hliník. Hliník se stříbrem nevytváří žádné intermetalické (křehké) sloučeniny. Tato stříbro-hliník inter-difúzní vrstva zabraňuje reformaci povlaku oxidu hliníku. Jako výsledek, pájení lze provést později. Konvenční pájené spoje jsou potom na stříbro-hliníkové difúzní vrstvě povrchu. Typické pájky, jako jsou kadmium pájky, cín-olovo, zinkové pájky, atd., mohou být použity."

Stačí takhle?

Spoj ocel a hliník

4.7.2016 v 19:59 | Nahoru | #29
Jen bych doplnil, že ne všechny druhy Al jsou svařitelné, někde je přímo nedoporučené svařovat. Ja jsem na to koukal v práci, do chytré knihy, takže vím, že je to možné svařovat Jinak se můžu zeptat kolegy, je svařovací ing, takže určitě ví víc jak já Já mám osobní zkušenosti, se svařovaním uhlíkatých ocelí, hliník jen Tig Jinak co se týče zkušeností, tak jsem vařil oběžné kola na RTG, takže zase takovej noob nejsem

Spoj ocel a hliník

4.7.2016 v 20:15 | Nahoru | #30
obavam se ze svaritelnost udavana v materialovych listech se tyka konvencnich metod svarovani. svarovani oceli a hliniku a podobne speciality do toho nespadaji. laserem v ochrane atmosfere jde svarit veci, ktere 30let nikdo konvencne svarit nedokazal :)

stejne tak jako lze dnes z titanu, hliniku a dalsich kovu vytisknout veci, ktere 30let nebyl schopnej nikdo vyfrezovat, vysoustruzit, odlit....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2887 Včera v 12:12 Ariete
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Prodej nepojizdné motorky smlouva Yamaha TDR 125 Anonym1 8 13.8.2022 v 14:03 vilemx
Spotřeba Yamaha TDR 125 Matyas3k 7 30.7.2022 v 19:25 SkotyCZ


TOPlist