globalmoto_duben_nolan





Téma: Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Nějak mi nejde do hlavy o čem tyhle modely mají být. Tak např. NC 700 má 35kW a ke všemu krouťák slabých 60N.m. Jsou tam motorky s přízviskem X, které mají být jakože trochu terénní, ale přitom pro to nesplňují ani tu nejelementárnější věc a to možnost obutí do teréních pneu, nehledě na 17" přední kolo a nic moc světlost. Jsou navíc docela těžké.

Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.

Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.

Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.

Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.

Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?


Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:19 | Nahoru | #841
gugo> Tak lepsi nez aby sedel doma ne?? Kdyz ho to bavi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:20 | Nahoru | #842
Dovi> to znamená že reálně využitelný spektrum je pouze 4500 ot/min??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:21 | Nahoru | #843
 

Dovi píše: ...tak jsem si jen lehce dovolil porovnat nikoliv nějaký zázračný (nadprůměrný), ale PRŮMĚRNÝ rozsah otáček NCčka s uživatelsky PODPRŮMĚRNÝM rozsahem u BMW F650GS (jasně není to dvouhrnek, ale velkoobjmový jednobuch)


vilemx píše: Co si tak matně pamatuji, tak v jiném vlákně jsi se bil za to, že NC-čko má právě onen zázračný rozsah použitelných otáček. Tuším, že to byl zase elabaroát na půl stránky s podporou několika vzorců a výpočtů.



Diplomaticky řečeno, o pravdivosti Tvých slov dalo by se úspěšně pochybovat.

Proč?

Protože v reakci na laciné posměšky všeználků o tom, že omezovač u NC končí na 6500 ot/min (jak překvapivé u tohoto spíš nízkoobrátkového a motorkářsky netypického dlouhozdvihového motoru, že), jsem oponoval v tom smyslu, že rozsah pracovních otáček u NCčka (dejme tomu od 2000 do 6500 ot/min) víceméně odpovídá tomu, na co jsou zase oni zvyklí u svých víceobrátkových strojů - čili na použitelné otáčky řekněme od 3000-4000-5000 do 10000-12000-15000.

Jestli má snad i s tímto někdo problém, ať si dá mokrý ručník na hlavu.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:27 | Nahoru | #844

Tech píše: To spíš tobě docházejí....NC může právě skutra dobře nahradit. Má úložný prostor, žádný skůtr nepojede při stejné jízdě jako jedeš na NC za 2 litry. A NC je pořád motorka, sedíš na ní obkročmo, je bytelná, má pořádný rám, klidně ji můžeš vzít na dovolenou, jet po dálnici....


Fajn, takže kromě spotřeby tu máme další super +, dá se sedět obkročmo. A jedeme dál, Zeptám se znova, co projev motoru? když otočíč plynem roztáhne se ti huba od ucha k uchu atd?? Chápu, jsou to exaktně nepopsatelný věci ale podle mě zrovna tyhle dělaj jízdu na motorce tak návykovou... Možná kdyby jste měli zábavnější motorku přestali by jste řešit spotřebu a jestli na ní můžu sedět obkročmo nebo bokem

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:27 | Nahoru | #845
 

Zlesa píše: Dovi> to znamená že reálně využitelný spektrum je pouze 4500 ot/min??


Kolik Ti je? Jak už dlouho máš papíry? Máš maturitu? Nebo absolvovals aspoň základku?
Jestli ano, tak si ještě jednou promysli, na co se ptáš, a hlavně jak strašně hloupě.

Nápověda:
Asi Tě to velmi překvapí a možná tím budeš dokonce šokován, ale není důležitý rozsah provozních otáček (max - min), ale poměr max/min.To určuje "pružnost" motoru.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:31 | Nahoru | #846

gugo píše: Zlesa> takovou zhovadilost jako jezdit na prkne nedelam.,,,,dost ze jsem pod natlakem musel povolit jednomu ditku aby se timhle sportem zaclo zabyvat.



doufam, ze pod odbornym dohledem

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:33 | Nahoru | #847
Nejen že to skůtra nahradí, dokonce ho to i předčí. Ne vážně, nevím co máte s tím větrem, je to naháč/polonaháč jako každý jiný.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:33 | Nahoru | #848
Dovi> No tak všechny informace si můžeš zjistit u mě v profilu, narozdíl od tebe nemám co skrývat Co se týče vzdělání tak ano, mám maturitu ale v tomhle případě to asi nehraje roli.
A neurčuje rozhaz POUŽITELNÝCH otáček pružnost motoru??
A pokud v rozmezí 4500 ot. máš rozdíl 110km/h tak to musí pekelně zrychlovat
bože......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:49 | Nahoru | #849

Zlesa píše: Dovi> No tak všechny informace si můžeš zjistit u mě v profilu, narozdíl od tebe nemám co skrývat Co se týče vzdělání tak ano, mám maturitu ale v tomhle případě to asi nehraje roli.
A neurčuje rozhaz POUŽITELNÝCH otáček pružnost motoru??


Dovi pravdu v tom že u rozsahu použitelných otáček je vhodnější bavit se o procentech z maximálních otáček. 4500 je u motoru s omezovačem na 6500 skoro celej rozsah, zato u motoru točícího třeba 15 000 je to zhruba třetina.

Zlesa píše: A pokud v rozmezí 4500 ot. máš rozdíl 110km/h tak to musí pekelně zrychlovat
bože......


Vážně myslíš že zrychlení závisí jenom na zpřevodování?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:51 | Nahoru | #850
Zlesa> Přesně tak, kochat se na šestku, pardon sedmičku tachometorvých devadesát a nechat to motat v 2.500 ot./min. je kromě ukazatele spotřeby pro mě fakt výhra, už si to letím koupit Dovi zase opakuje mantru o nízkoobrátkovém vysokozdvihovém motoru s odpovídajícím spektrem použitelných otáček....ach jo

Stráťa> Jde o to, že ten šílený krouťák 60 -70 Nm pohřbíš nízkými otáčkami. Takže šul nul v porovnání s konvenční motorkou, někdy spíš nul.

Naposledy editováno 04.07.2016 14:55:01

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:52 | Nahoru | #851
stráťa> no tak mi zkus naznačit jak dlouho to bude zrychlovat? Myslím tu otázku vážně.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:53 | Nahoru | #852

Veverčák píše: doufam, ze pod odbornym dohledem



jiste , zaplatil jsem mu skolu

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 14:54 | Nahoru | #853
Dovi>

Diplomaticky řečeno, o pravdivosti Tvých slov dalo by se úspěšně pochybovat.



no ty woe nekecej ze jsi cetl literarni poklesky, na to bych te tedy fakt nesacoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 15:17 | Nahoru | #854
Dovi> V tom případě bych nemluvil o širokém rozsahu použitelných otáček,Na to tu jsou jiné stroje.Další mýtus vyvrácen.Dá se říct že jediný opravdový trumf tohoto stroje je jen a pouze v té spotřebě,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 16:13 | Nahoru | #855

vilemx píše: Ale vždyť je to klasický projev lidí, kteří se tak hnidopiší v detailech, že jim uniká celek.
Už jenom ten vytvořený diagram ve mně (tedy spíš v převodovce, řetězu a uložení rozety) budí hrůzu. To musí být mechanické žůžo drtit to ve dvou tisících na vysoké kvalty. O jiných příjemných pocitech, než jen pohledu na ukazatel spotřeby, se v tomto režimu asi nedá hovořit.



2tis na cestak nejsou zas tak maly otacky ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 17:12 | Nahoru | #856

Anti píše: Dovi> V tom případě bych nemluvil o širokém rozsahu použitelných otáček, Na to tu jsou jiné stroje.


To ano, s tím souhlasím. Jenže když budeš něco vytrhávat z kontextu a budeš se to pak "úspěšně" pokoušet vyvracet, sice z toho možná budeš mít dobrý pocit, ale pravdu ne.

Celý ten výrok byl přece myšlen a napsán jinak a Ty si ho bohužel upravuješ do jiné polohy. Myšleno to nebylo tak, že by snad motor v NCčku byl široobrátkový sám o sobě (= absolutně vzato), ale že ho lze považovat za "širokoobrátkový" OPROTI tomu motoru v BMW F650GS, který má malý rozsah použitelných otáček. A zaznělo to v rámci letmého porovnání těchto mých dvou motorek (jedné z minulých a současné).

Čili ať to zase někdo neinterpretuje nějak jinak, dávám Ti tady písemně, že motor v NCčku nedisponuje nějakým nadprůměrným nebo dokonce jak mi možná nechtěně podsouváš "zázračným" rozsahem otáček, ale "jen" PRŮMĚRNÝM rozsahem použitelných otáček. Ale že i tak je chování tohoto motoru citelně použitelnější a příjemnější než u trochu méně výkonného, ale taky vyhlášeně úsporného motoru s uživatelsky PODPRŮMĚRNÝM rozsahem u BMW F650GS (a jasně, v tom malým GS Báwu to nebyl dvouhrnek, ale velkoobjemový jednobuch ROTAX).

OK, už si rozumíme?



Dovi píše: Diplomaticky řečeno, o pravdivosti Tvých slov dalo by se úspěšně pochybovat.


gugo píše: Dovi>
no ty woe nekecej ze jsi cetl literarni poklesky, na to bych te tedy fakt nesacoval.


No, Leacock myslím patří k základnímu vzdělání

Jinak ale tento diplomatický eufemismus (zastupující nařčení ze lži) použilo i mnoho dalších autorů, u nás třeba mj. Zdeněk Jirotka v Saturninovi apod.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 18:31 | Nahoru | #857

petrumr píše: Tak ještě jednou- jednoválec rotax se vyráběl v itálii a jak to v bmw přeznačili na G, tak výroba aby byla kvalitnější přešla do číny i s výrobou některých motorek řady G. Rotax 800 se nevyrábí v číně do motorek bmw a ani nemontuje.

ty seš ale mamlas.
A protože to čínský Loncin dělal tak kvalitně že se to nedalo vydržet, tak to radši po prvním roce výroby přesunuli do Kymca.

Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 19:07 | Nahoru | #858
Tohle je jak s Kraťomírem
FZ6 má omezovač tuším až za 12000, na druhou stranu většinu času se stejně člověk pohybuje od 3000 do 7000. Jasně, když za to zaberu, dvojnásobný rozsah se samozřejmě hodí, ovšem lidi co si kupujou NC za to asi tahat moc nechtěj... Zrovna v rozsahu otáček fakt zase takovej problém nevidím.

Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 20:11 | Nahoru | #859
Seikos uklidni se a zapni si klimu
Nevím co řešíte otáčky, já řadím při třech a taky to jede.

1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 20:25 | Nahoru | #860
Nedováží loncin jen díly od kymco z taiwanu který vlastní pagio vlastně moto guzzi? Ty máš ipad kde vyráběný?

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 21:07 | Nahoru | #861

petrumr píše: Nedováží loncin jen díly od kymco z taiwanu který vlastní pagio vlastně moto guzzi? Ty máš ipad kde vyráběný?



Na tech je designed in california, assembled in china - nic o vyrabeni tam nepíšou

Naposledy editováno 04.07.2016 21:07:58

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

4.7.2016 v 21:54 | Nahoru | #862
Dovi> Ale jo,na tom BMW se shodnem,hodně přeceňovaný stroj.

Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

5.7.2016 v 08:38 | Nahoru | #863
Proc ten zastance NC stale uvadi hodnoty na petku a sestku umyslne ignoruje. Demagogie.

2 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

5.7.2016 v 09:10 | Nahoru | #864
Protože moc motorek a aut mají uváděnou největší rychlost právě na tu 5 i když mají 6 rychlostí. NC má 6 do rychla stejně jak třeba řada jiných motorek. Já nevím co se pořád vám nezdá na NC, ale jeden tady napíše, že je malá, tak všichni si myslíte, že je to opice s dvouválcem. Nejvíce odpůrců je tady co má starou motku, žádný vstřikování,výkon a krouták hluboko pod NC. Každý nemusí mět ječící motorku, co při 50 ječí 50km daleko.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

5.7.2016 v 09:17 | Nahoru | #865

petrumr píše: Protože moc motorek a aut mají uváděnou největší rychlost právě na tu 5 i když mají 6 rychlostí. NC má 6 do rychla stejně jak třeba řada jiných motorek. Já nevím co se pořád vám nezdá na NC, ale jeden tady napíše, že je malá, tak všichni si myslíte, že je to opice s dvouválcem. Nejvíce odpůrců je tady co má starou motku, žádný vstřikování,výkon a krouták hluboko pod NC. Každý nemusí mět ječící motorku, co při 50 ječí 50km daleko.



Hodně zajímavý příspěvek,ostatně jako vždy
Za mě:
1)Podle mě se maximální rychlost vztahuje k poslednímu rychlostnímu stupni.
2)NC se mi s 220 Kg suché určitě nezdá malá.
3)Kdo má co za motorku je podle mě nepodstatné.Výkony mám sice menší,ale ne o moc a v přepočtu na pohotovostní váhu na tom budu možná líp.A rozhodně nemám ječící motorku
4)Nepovažuji se za odpůrce,jen rád vyvracím nesmysly.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

5.7.2016 v 09:53 | Nahoru | #866

assassin píše: 2tis na cestak nejsou zas tak maly otacky ne?

2 tis jsou dobrý na sporo jízdu Octavií TDI

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

5.7.2016 v 10:10 | Nahoru | #867
petrumr>

Nejvíce odpůrců je tady co má starou motku, žádný vstřikování,výkon a krouták hluboko pod NC



ukaz ty motorky co maji kroutak a vykon hluboko pod NC ... pls

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

5.7.2016 v 10:27 | Nahoru | #868
gugo> třeba viděl, že mám MZtu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

5.7.2016 v 10:30 | Nahoru | #869

selkie píše: gugo> třeba viděl, že mám MZtu



tak vono stejne ty kW a Nm na paprire u motorek co jich maj takhle malo jsou jen udaj.
Nechci ztracet cas porovnavanim, ale klidne verim ze duke ma papirovej vykon nekde okolo toho NCcka, ale kdyby si to dal do ruky klasickemu NCckari tak mu to ty pazoury utrhne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

5.7.2016 v 11:39 | Nahoru | #870

gugo píše: tak vono stejne ty kW a Nm na paprire u motorek co jich maj takhle malo jsou jen udaj.
Nechci ztracet cas porovnavanim, ale klidne verim ze duke ma papirovej vykon nekde okolo toho NCcka, ale kdyby si to dal do ruky klasickemu NCckari tak mu to ty pazoury utrhne.



No já dříve jezdil mimo jiné třeba tyhle a nemyslím si že by mi tvůj DUKE ,,utrh pazoury"










a teď mám tohle a jsem velmi spokojen,vyváženější moto jsem zatím neměl.




Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda NC 750 X snizeni Honda NC 750X oggycek 29 Včera v 18:04 oggycek
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD


TOPlist